Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useimpien mielestä tarjottavan pitää olla makeaa?

Vierailija
03.09.2024 |

En ole ymmärtänyt tätä koko aikuisikänäni. Lasten juhlat on täynnä vaikka vihreitä kuulia ja muuta ällö makeaa, mutta että sen tarjoaminen jatkuu hamaan lopppuun asti. Uskoisin, että useimille kävisi ennemmin suolainen tarjottava, kuin vaikka  täytekakut tai jäätelö. Voileipä tai pitsapala olisi minun mieleeni, koska en syö näitä kermavirityksiä tai jaffakeksejä muutenkaan.. Tulee vain äklöttävä olo varsinkin kesäkuumalla.  Äitini haukkui kerran työkaverinsa, kun tämä oli käynyt kylässä ja oli kieltäytynyt  suklaalla päällystetystä tiikerikakusta ja muffinsseista, koska ne eivät kuuluneet hänen ruokavalioonsa. Äitini ei tajunnut kuinka tämä ei voinut niitä syödä sen kerran kun tarjottiin. Sehän on ihan sama kuin vegetaristille tarjoaisi sianliha pihvejä ja suututtaisiin kun ei kelvannut, että kerrankos sitä nyt tekisi poikkeuksen tarjoavan mieliksi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt ihan sama ole🤦

Vierailija
2/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole molempia vaihtoehtoja, joista voi valita?

Meillä yleensä näin.

Ja jos sulle ei mikään kelpaa, ota omat eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän molempia mieluiten, ja sitten vielä vaikka hedelmäkulho.

Vierailija
4/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksei tarjota mitään chilipitoista tulista ja juomaksi katkeroa?

Vierailija
5/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pikku suolainen on parasta!

Vierailija
6/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin jo lapsena enemmän niistä synttäreillä tarjottavista tikuista, missä oli esim. pieni lihapulla/kinkkua, juustopala ja jotain heldelmää. 

Vierailija
7/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin sanotaan? Jälkiruoka on yleensä makeaa tai makeahkoa, mutta kaikki muu tarjottava voi olla jotakin muuta, eikä ole pakko olla makeaa.

Vierailija
8/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on meitäkin, jotka tykkäävät molemmista.

Ja omassa kodissasi voit tarjota, mitä tykkäät.

Vierailija
9/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin jo lapsena enemmän niistä synttäreillä tarjottavista tikuista, missä oli esim. pieni lihapulla/kinkkua, juustopala ja jotain heldelmää. 

Itse en.

Vierailija
10/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso tulinen on vielä parempi!

Vierailija
11/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan sama ole🤦

Itse kärsin sokerikoukusta kuten alkoholisti alkoholista. Yksikin väkisin tuputettu suklaakonvehti laukaisee sellaisen makeanhimon, että on työn takana päästä takaisin raiteilleen. Tarjoaisitko itse alkoholistille viinaa? Kunnioittakaa ihmisten elämää ja valintoja. 

Vierailija
12/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sellaista vaivaa!?

Vierailija
13/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään enemmän suolaisesta. Mieluusti ottaisin jotain suolaista piirakkaa voileipäkakkua, pitsaa tms. ja ehkä jonkun pienen makean siihen vielä.

Vierailija
14/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syödään kotona suolaista esim ruoka lähtiessä, ehkä siksi sitten kakkua ja muuta makeaa, yleensä kyllä missä olen ollut on ollut sipsejä ja jotain muuta Pikku suolaista 

Vierailija
15/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsen synttäreillä tarjolla pikkupizzoja, salaattia, sipsejä ja voileipäkakkua, mutta myös makeaa kakkua, keksejä ja namuja. Ihmisillä on erilaiset maut. En nyt arvottaisi toista paremmaksi kuin toinen. Ihmiset pitävät eri asioista.

Vierailija
16/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnut sekä makeaa, että suolaista. Suolaiset ovat aina käyneet kaupaksi, mutta makeita tarjottavia jää aina.

Vierailija
17/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarjonnut sekä makeaa, että suolaista. Suolaiset ovat aina käyneet kaupaksi, mutta makeita tarjottavia jää aina.

Eli en allekirjoita otsikon väitettä.

Vierailija
18/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää kuin pikkusuolaisen kaksoismerkitystä? 😂

Vierailija
19/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syödään kotona suolaista esim ruoka lähtiessä, ehkä siksi sitten kakkua ja muuta makeaa, yleensä kyllä missä olen ollut on ollut sipsejä ja jotain muuta Pikku suolaista 

En minä ainakaan syö mitään ruokaa kotona ennen kuin lähden kyläilemään. Olen ollut nyt kahtena vuotena peräkkäin rippijuhlissa, jotka oli varsin aikaisin aamusta. Kun pääsimme juhlapaikkaan, niin oli varmaan 4 erillaista makeaa täytekakkua ja makeita torttuja ja pikkuleipä tarjolla. Pöytään oli laitettu vielä oikein pullo pursotettavaa kermavaahtoa, että saa varmasti tarpeeksi jotain sokerirasva mättöä. Ei hireveästi tehnyt mieli 12 aikaan päivällä alkaa vetämään moista moskaa. Sama yksissä hautajaisissa, että muistotilaisuudessa oli pikkuleipiä ja mansikka kakku. En tiedä, mutta mielestäni sellainen tarjoilu ei sovi mitenkään hautajaisiin. Vähintäänkin kiusallista katsoa kun ihmiset käyvät vielä ottamassa lisää "kun oli niin hyvää kakkua". 

Vierailija
20/40 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakat ja munavoi kelpaa yleensä kaikille. Kermakakku ei niinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän