Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä ei lähettänyt kutsua pojantyttäreni yo-juhliin, menen silti.

Apea mummu
23.05.2023 |

Meillä on ollut pitemmän aikaa skismaa miniän kanssa, koska hän haluaisi rajoittaa minun oikeuttani nähdä pojantytärtäni ja yleisesti viettää aikaa poikani ja perheen kanssa. Nyt viimeinen tippa oli tämä kutsun lähettämättömyys, utelin pojaltani miksi näin ja väitti jotenkin suurpiirteisesti että miniä halusi rajata kutsut vain lähiperheelle (eivätkö isovanhemmat kuulu siihen?)

En aio kunnioittaa miniän toivetta, sillä pojantyttäreni valmistuu ylioppilaaksi vain kerran ja haluan olla ikuistamassa juhlapäivää.

Kommentit (1007)

Vierailija
741/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

On etiketin mukaista, ettei ylioppilasjuhliin tarvitse kutsua erikseen vieraita, vaan onnittelijat voivat saapua paikalle kutsumatta. Kuitenkin voit lähettää kutsun tai tiedon juhlasta sellaisille vieraille, joiden haluat olevan paikalla (isovanhemmat, kummit, läheiset ystävät)."

Tuossa on ajantasaista tietoa YO-juhlien kutsuista.

Noinkin. Mutta itse ajattelen, että on itsestään selvää että lähisuku tulee juhlaan ja aivan kutsumatta. Noin on ainakin meidän suvussa toimittu. Lastenlasten yo- juhliin ei ole tarvinnut erikseen kutsua, vaan oikeutetusti on niihin menty, mummoina, pappoina ja jopa isomummojakin on ollut. Kutsumatta.

Mitä ihmeen byrokratiaa tarvitaan kun on iloisesta ja mukavasta juhlasta kyse...

Vierailija
742/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan ne rajattomat ja miniälle ilkeilevät anopit niitä, jotka ovat ensin passanneet miestään ja sitten poikaansa. Miniä nähdään äidin korvikkeena ja siksi uhkana ja miniän tulisi sitten passata sitä heidän poikaansa niinkuin he ovat itse äitinä tehneet. Sen takia kaikkeen pitää yrittää väkisin sekaantua. Niille vanhoillisille fossiileille voi sanoa että tervetuloa vuoteen 2023, nainen ei ole miehen kotiorja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan ne rajattomat ja miniälle ilkeilevät anopit niitä, jotka ovat ensin passanneet miestään ja sitten poikaansa. Miniä nähdään äidin korvikkeena ja siksi uhkana ja miniän tulisi sitten passata sitä heidän poikaansa niinkuin he ovat itse äitinä tehneet. Sen takia kaikkeen pitää yrittää väkisin sekaantua. Niille vanhoillisille fossiileille voi sanoa että tervetuloa vuoteen 2023, nainen ei ole miehen kotiorja.

Itse asiassa iso osa on niitä jotka ei ole äidin roolissa viihtyneet ollenkaan ja sitten kun se lapsi muuttaa kotoa ja vielä pahempaa hankkii omia lapsia, yritetään tunkea siihen myös, äidiksi äidin paikalle.

Vierailija
744/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

On etiketin mukaista, ettei ylioppilasjuhliin tarvitse kutsua erikseen vieraita, vaan onnittelijat voivat saapua paikalle kutsumatta. Kuitenkin voit lähettää kutsun tai tiedon juhlasta sellaisille vieraille, joiden haluat olevan paikalla (isovanhemmat, kummit, läheiset ystävät)."

Noinkin. Mutta itse ajattelen, että on itsestään selvää että lähisuku tulee juhlaan ja aivan kutsumatta. Noin on ainakin meidän suvussa toimittu. Lastenlasten yo- juhliin ei ole tarvinnut erikseen kutsua, vaan oikeutetusti on niihin menty, mummoina, pappoina ja jopa isomummojakin on ollut. Kutsumatta.

Mitä ihmeen byrokratiaa tarvitaan kun on iloisesta ja mukavasta juhlasta kyse...

Ei se mitään byrokratiaa ole että päättää omista juhlistaan

Vierailija
745/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vähän korviin tuo että MINIÄ ei lähettänyt kutsua. 

On se kumma että omaan poikaan ei löydy mitään kritiikkiä, se on aina se paha miniä  ;)  Ei voi tietää, jospa se klo lonkin se poika, joka ei halua katsoa hetkeäkään omaa ilkeää äitiään omassa asunnossaan? 

Mieti sitä... 

Miniäthän täällä kirjoittelevat MINUN kodistani ja MINÄ päätän kuka meille saa tulla. Ei kai niillä anopin pojilla siihen ole sanomista kun armosta saavat asustella.

Niin. Se koti on miniän, ei anopin.

Eikä anopin pojan. Pojan tehtävä on tuoda rahaa ja rakastaa , kortteeriaan vastaan.

Vierailija
746/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

141: on joo ylioppilaan juhlat, mutta toisaalta hän ei niitä itse järjestä. Hänelläkään ei ole sanavaltaa, jos vanhempansa ei halua ottaa omiin tiloihinsa jotain ihmistä sisään (voi hän toki pyytää, että otetaan neutraali juhlatila, jonka mamma och pappa betalar, tietenkin!) . Harvempi yo vielä tuossa iässä ihan "aikuisten oikeasti" järkkää omat juhlansa. Ja eiköhän hän osaa vaatia mummoa paikalle, jos hänet todella sinne haluaa. Sitten pitää äidin vaikka käydä haukkamassa happea välissä, kun mummo käy kylässä.

Kyllä ne on juuri sen tuoreen ylioppilaan juhlat. Juhlapaikkana on hänen kotinsa. Vieraat kutsutaan juuri häntä ajatellen. Aikuismaiset vanhemmat ymmärtävät tämän ja laittavat antipatiansa vähäksi aikaa taka-alalle. Hämmästyttää, jos näinkin alkeelliset käytöstavat ovat vieraita ihmisille.

Tätäkin ketjua kun lukee, niin saa lisätukea sille, että Suomen menestyminen onnellisuusgallupissa on täysi vitsi. Pahansuopa kansa kerrassaan.

Ja se ylioppilas on vieraat päättänyt mutta mummo syyttää klassisesti miniää.

Missään ei tainnut lukea niin. Kyllähän naisissa on sellaisia justiinoita, että pitävät koko perheen aamutossunsa alla.

Ihmettelen suuresti, että monilta ihmisiltä tuntuu kadonneen vähäisinkin kyky käyttäytyä. Siis isovanhempaa ei kutsuta juhlaan. Täysin käsittämätöntä. Ei vaan tulisi minun perheessä kysymykseenkään. Isovanhemmat ovat kunniavieraita.

Kunnioitus pitää ansaita.

Kyllä se vieraslista on lapsenlapsen hyväksymä mutta isoäiti ei nyt vaan kestä sitä ja syyttää miniää. Niin ne tuollaiset aina tekee.

Tämä "kunnia pitää ansaita" ei tietenkään koske miniöitå, vaan ainoastaan anoppeja.

Jotenkin huvittava keskustelu, usean miniän kommentissa huokuu vuosien kauna ja katkeruus ja syyttävät siitä anoppeja, mutta kun on kysymys ylioppilasjuhlista ja nuoren iästä, niin ovat pian itsekin siirtymässä sinne "rajattomiin ja narsisti" anoppeihin, kun ylioppilaalla on ikänsä perusteella pian puoliso.

Nämä miniät nimenomaan panevat poiikki näitä sairaita kuvioita, joita periytetään sukupolvelta toiselle.

Fiksulla ja sivistyneellä ihmisellä on varaa olla myös toisen "kynnysmattona" ja näyttää mallia ja esimerkkiä, miten konfliktitilanteet ja riidat ratkaistaan rakentavasti, laittamatta väliä poikki.

Ei kukaan riitele yksin, vaan siihen tarvitaan kaksi.

Sama hyvässä lapsen kasvatuksessa, aikuinen ei lähde mukaan riitatilanteeseen ja muutu lapsen tasolle, vaan hoitaa asian aikuimaisesti.

Eli fiksun ja sivistyneen ihmisestä tekee se, että häntä saa kohdella ihan miten huonosti vain, hän ei puolustaudu eikä vedä rajoja koskaan.

Sittenhän hänet saa raiskata joka reikään ja pahoinpidellä keskellä katua, koska kuuluu kääntää toinenkin poski, ei pidä mennä riitelijän tasolle ja yrittää paeta tai laittaa hanttiin, onhan sitä varaa vähän olla kynnysmattona ja pitää kaikenlaisia ihmisiä sietää, niin ilkeää anoppia kuin sitä raiskaajaakin.

Ei hyvää päivää mitä huttua, taitaa nämä jotka vaativat huonon kohtelun ja käytöksen sietämistä olla itse niitä kiusaajia ja häiriköitä.

Rikos ja rikolliset nyt lienee eri asia kuin puolison vastenmielinen äiti.

Vähän nyt tolkkua juttuihin, alkaa mennä aiko kovaa jos jotain vanhaa mummonhössykkää rinnastaa raiskaajiin.

Millä lailla se on eri asia jos häirikkö/rikollisesti käyttäytyvä on miehen sukulainen kuin että on ventovieras?

Sillä ilkeällä anopilla voi olla ihan inhimillinen ja oikea syy olla ilkeä, sillä ikä, itse kukin, halusimme sitä tai emme, monet sairaudet esim. dementtia ja lääkkeet muuttavat ihmisen persoonallisuutta ja käytöstä ja se on vain lähipiirin hyväksyttävä.

Terveydenhoidosta ei tulisi mitään ja olisi ainainen tappelu ja riita, jos lääkärit ja hoitajat ottaisivat kaikki henk.koht. loukkauksena, mitä potilaat suustaan päästävät sairauden tai hädän hetkellä. Tai synnytyssalissa, kun äiti on synnyttänyt pari vuorokautta tuskissaan lasta, siinä kätilöt ja lääkärit saavat kuulla kunniansa, mutta se on vain heidän työtä, kohdata juuri potilas ja olla kohtelias ja yhteistyöhaluinen ja tuettava äitiä kaikin mahdollisin keinoin ja unohdettava itsensä ja sanat.

Eipä se häirikkö tunge heille kotiin tai häiriköi heidän perhejuhliaan. Ja mun anoppi oli alle 50 ihan yhtä ilkeä ja inhottava kuin vanhanakin.

Se voi olla myös luonne- ja persoonallisuuskysymys, joka tulee geeneistä. Kannattaa varautua, jos ilkeä anoppi, myös hänen pojastaan ja hänen lapsistaan tulee ilkeitä, lapset saavat puolet geeneistä isältä ja isän suvusta.

Tosin, teillä vahinko on jo tapahtunut, jos lapsia ja lapsesi on ehtinyt jo syntyessä periä anopin geenit. Siihen sinun kannattaa ennakoida ja vaurautua, millainen anoppi hirviö sieltä lapsestasi kuoriutuu, kun kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
747/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Noin varmaan voi toimia suvussa, jossa ei ole välit poikki kenenkään kanssa eikä ole niitä häiriköitä.

Miten voi mitoittaa tarjoilut, jos ei ole kutsuja, joihin vastataan tuleeko henkilö paikalle ja sitten jos paikalle paukkaa yllättäin enemmän väkeä, kuin mitä ajatteli? Siksihän ne kutsut on, että on tiedossa tarkka henkilömäärä.

Vierailija
748/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vähän korviin tuo että MINIÄ ei lähettänyt kutsua. 

On se kumma että omaan poikaan ei löydy mitään kritiikkiä, se on aina se paha miniä  ;)  Ei voi tietää, jospa se klo lonkin se poika, joka ei halua katsoa hetkeäkään omaa ilkeää äitiään omassa asunnossaan? 

Mieti sitä... 

Miniäthän täällä kirjoittelevat MINUN kodistani ja MINÄ päätän kuka meille saa tulla. Ei kai niillä anopin pojilla siihen ole sanomista kun armosta saavat asustella.

Niin. Se koti on miniän, ei anopin.

Eikä anopin pojan. Pojan tehtävä on tuoda rahaa ja rakastaa , kortteeriaan vastaan.

No se anoppi kun ei sitä poikaansa hauku vaan kaikki paha tulee aina miniästä. Ja ne pojat eivät välttämättä edes tule väliin ja puolusta perhettään siltä vouhkaavalta äidiltään.

Vierailija
749/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nämä, joilla on "entitlement issues" (minulla on oikeus lapsiini ja lapsenlapsiini) -tyypit ovat niitä, jotka oikeutuksen sävyttäminä ovat tunaroineet suhteensa siihen pisteeseen, että heitä ei haluta paikalle. Omistusoikeuden demonstroiminen on toisen aikuisen ihmisen psyykkisten rajojen yli kävelemistä ja osa "hulluksi tekemisen"-prosessia. Tällaisesta ilmapiiristä on hankala pyristellä ulos ja seisoa omilla jaloillaan (eli aikuistua), sillä nämä ihmiset kokevat etääntymiset ja aikuisen lapsen omat päätökset/valinnat loukkaavina ja väärinä. Vanhemman tehtävä on kuitenkin, täysin päin vastoin, päästää irti aikuisista lapsistaan ja antaa heidän kasvaa yksilölliseen suuntaansa (vaikka se tarkoittaisi sitäkin, että kutsuja juhlille ei tule!).

Vierailija
750/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Näin meilläkin. Ei edes ole tullut mieleen, erikseen kutsua kummankaan puolen isovanhempia tai lasten kummeja, kun ovat osa perhettä ja ollaan läheisiä. Ainostaan juhlien jälkeen, olen opettanut lapseni lähettämään kiitoskortin tai tekstiviestin ja kiittää lahjasta ja juhlaan osallistumisesta.

Vierailija
751/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika ei kutsu? Itse ottaisin yhteyttä poikaan ja kysyisin. Itsestään selvää että mennään yo juhliin. Nää miniät on kans sellaisia muutamat että huhheijaa. 

Meillä miniä rajasi myöscpojantyttäremme häihin osan lähiperheestä joka on pieni. Mustasukkainen ja pienisieluinen kipakka akka jokampilasinkaikki perheemme välit. Karmamnouskoon hänelle itselleen ilkeyksistään.

Ei ole edes sellaista käsitettä olemassakaan kuin lähiperhe.

Sinä olet sukulainen.

Ja kyllä se on se hääpari joka vieraat päättää. He ei halunneet sinua sinne.

Kyllä esimerkiksi kuollessa ja perinnön suhteen oma vanhempi on lähisukua. En todellakaan ymmärrä, ettei isovanhempaa kutsuta yo-juhliin. Itse en voisi jättää isovanhempia tai muitakaan läheisiä kutsumatta.

Vierailija
752/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täti, anoppini sisko siis, on suoraan sanottuna ihan hirveä ihminen. Hän puhuu ihmisistä pahaa niin selän takana kuin päin naamaakin. Minulle hän on pääosin ystävällinen, mutta tiedän, että puheet on ihan muuta, kun en ole paikalla. Joskus häneltä tulee piilov*ttuilua, kun luulee, etten ymmärrä. Pari kertaa olen kuullut muilta, miten hän minusta on puhunut.

Tämä nainen pitää poikiaan kultapoikina, jotka ei ikinä tee mitään väärää. Kummankin pojat avioliitot ja seurustelusuhteet on "jostain kumman syystä" loppuneet alkuunsa. Tyttärien avioliitot ovat kestäneet, mutta se johtuu siitä, että vävyjään hän pitää arvossa vaikka tyttäriään ei. Ja juu, myös siskonsa eli anoppini on sitä mieltä, että mitä vähemmän siskoa näkee, sen parempi.

Tuo kultalapsena pitäminen on yksi pahimpia karhunpalveluksia mitä voi lapselleen tehdä. Yhden tutun puoliso on tällainen kultapoika joka ei koskaan tehnyt mitään väärin. Pojasta kasvoi hyvin narsistinen luonne, hän oli kasvanut siihen että ihan sama mitä hän tekee, hän ei tee väärin. Syy on aina muissa ja hän on käyttäynyt ihan oikein.

Vierailija
753/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä, joilla on "entitlement issues" (minulla on oikeus lapsiini ja lapsenlapsiini) -tyypit ovat niitä, jotka oikeutuksen sävyttäminä ovat tunaroineet suhteensa siihen pisteeseen, että heitä ei haluta paikalle. Omistusoikeuden demonstroiminen on toisen aikuisen ihmisen psyykkisten rajojen yli kävelemistä ja osa "hulluksi tekemisen"-prosessia. Tällaisesta ilmapiiristä on hankala pyristellä ulos ja seisoa omilla jaloillaan (eli aikuistua), sillä nämä ihmiset kokevat etääntymiset ja aikuisen lapsen omat päätökset/valinnat loukkaavina ja väärinä. Vanhemman tehtävä on kuitenkin, täysin päin vastoin, päästää irti aikuisista lapsistaan ja antaa heidän kasvaa yksilölliseen suuntaansa (vaikka se tarkoittaisi sitäkin, että kutsuja juhlille ei tule!).

Ei lapsi ole itsenäistynyt jos hänellä on tarve käyttäytyä lapsellisesti vanhempiaan kohtaan.

Vierailija
754/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

141: on joo ylioppilaan juhlat, mutta toisaalta hän ei niitä itse järjestä. Hänelläkään ei ole sanavaltaa, jos vanhempansa ei halua ottaa omiin tiloihinsa jotain ihmistä sisään (voi hän toki pyytää, että otetaan neutraali juhlatila, jonka mamma och pappa betalar, tietenkin!) . Harvempi yo vielä tuossa iässä ihan "aikuisten oikeasti" järkkää omat juhlansa. Ja eiköhän hän osaa vaatia mummoa paikalle, jos hänet todella sinne haluaa. Sitten pitää äidin vaikka käydä haukkamassa happea välissä, kun mummo käy kylässä.

Kyllä ne on juuri sen tuoreen ylioppilaan juhlat. Juhlapaikkana on hänen kotinsa. Vieraat kutsutaan juuri häntä ajatellen. Aikuismaiset vanhemmat ymmärtävät tämän ja laittavat antipatiansa vähäksi aikaa taka-alalle. Hämmästyttää, jos näinkin alkeelliset käytöstavat ovat vieraita ihmisille.

Tätäkin ketjua kun lukee, niin saa lisätukea sille, että Suomen menestyminen onnellisuusgallupissa on täysi vitsi. Pahansuopa kansa kerrassaan.

Missään ei tainnut lukea niin. Kyllähän naisissa on sellaisia justiinoita, että pitävät koko perheen aamutossunsa alla.

Ihmettelen suuresti, että monilta ihmisiltä tuntuu kadonneen vähäisinkin kyky käyttäytyä. Siis isovanhempaa ei kutsuta juhlaan. Täysin käsittämätöntä. Ei vaan tulisi minun perheessä kysymykseenkään. Isovanhemmat ovat kunniavieraita.

Kyllä se vieraslista on lapsenlapsen hyväksymä mutta isoäiti ei nyt vaan kestä sitä ja syyttää miniää. Niin ne tuollaiset aina tekee.

Tämä "kunnia pitää ansaita" ei tietenkään koske miniöitå, vaan ainoastaan anoppeja.

Jotenkin huvittava keskustelu, usean miniän kommentissa huokuu vuosien kauna ja katkeruus ja syyttävät siitä anoppeja, mutta kun on kysymys ylioppilasjuhlista ja nuoren iästä, niin ovat pian itsekin siirtymässä sinne "rajattomiin ja narsisti" anoppeihin, kun ylioppilaalla on ikänsä perusteella pian puoliso.

Nämä miniät nimenomaan panevat poiikki näitä sairaita kuvioita, joita periytetään sukupolvelta toiselle.

Omat vihakuviot siirtyy sitren lapsille ja keittiöpsykologin tavat. Jos kaikki ei oo minua miellyttäviä, he ovat rajattomia narsisteja. Lapsetkin oppivat ettei ihmisten kanssa tarvitse tulla toimeen, se näkyy kouluissa, sitten työpaikoilla.

Ei. He oppii että huonoa kohtelua ei tarvitse sietää, eikä omien rajojen pitämisessä ole mitään pahaa. Oppivat olemaan terveitä, eivät saa kynnysmaton mallia.

Niin, koulussa ja työpaikoilla ovat niitä syrjijiä, kiusaajia jne. Kun kotona opetettu ettei tarvitse sietää kaikenlaisia ihmisiä eikä tarvitse osata olla asiallinen.

Eivät ole. Nimenomaan ne jotka alistuu ns sukulaisuuden nimissä rajojensa venyttämisiin ja huonoon kohteluun panee sen saman tökeryyden eteenpäin.

Minunkin anoppini erikseen sanoi, että koska hänellä oli paska anoppi, hän on minulle paskamainen, koska hän haluaa laittaa sen eteenpäin.

Ihminen joka on kasvanut terveesti omat rajansa hahmottaen ja jota on kunnioitettu lapsesta asti ei kehity kiusaajaksi, vaan juurikin päinvastoin.

Siinä että pitää rajoistaan kiinni ei ole kyse vihasta - koko katsantokantasi on vääristynyt. Se miniä ja miniän perhe ei keskity elämään anopin ympärillä ollenkaan. Päinvastoin.

Ei vaan niin, lapsista tulee nalkuttajia myös ja keittiöpsykologeja. Ton kanssa ei olla kun en tykkää siitä. Klikkiytyy työssä joidenkin kanssa painostamaan sen inhoamansa ihmisen ulos. Koska kodin malli, ei tarvitse sietää kuin mieleisiään. Terve ihminen kestää erilaiset ihmiset, vaikka anoppinsa.

Isäni aikoinasn sanoi: ei pidä laskeutua samalle tasolle kuin riidanhaastaja, aina voi itse olla asiallinen.

Mieheni sanoi saman, hullujen kanssa ei kannata tapella.

Älkää laskeutuko anoppien tms. Kanssa samalle tasolle, olkaa ees itse fiksuja.

Eli siltä hullulta pitää vaan sietää ihan kaikki, jotta olisi fiksu? Antaa hullun määrätä verhot, matot, lapsiluvun, lasten nimet ja koulutukset? Vai miten ajattelit että hullujen kanssa toimitaan, jos ei saa tapella, eikä saa sulkea pois elämästä?

Vierailija
755/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän anopit ovat 50-80v ja ovat monella tapaa tasavertaisessa parisuhteessa kuin tämän päivän naiset, ainakin tilastollisesti.

Esim. tilastojen valossa koti-isyys oli yleisempää 80-90-luvulla kuin nykyään, samoin varallisuus oli molempien nimissä, samoin yhteiset rahat perheessä jne.

Nykyään jos nainen jää kotiin hoitamaan lasta perhevapaalla, hän maksaa puolet kuluista, nainen käyttää tämän palstan mukaan jopa säästönsä ja mies jatkaa elämäänsä, kuin lasta ei olisikaan, äidit vaativat avukseen mieluimmin kunnallisia kodinhoitajia, kuin puolisoaan, puhumattakaan, että mies maksaisi puolet äidin ansionmenetyksestä ja eläketurvasta.

Joka on kaukana tasa-arvosta.

Vierailija
756/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän surullista, että etiketti on katoavaista. Aiheuttaa yhteentörmäyksiä jos toinen osapuoli "osaa" etiketin ja toinen ei. Yo-juhla hyvä esimerkki. Niihin juhliin, kun ei etiketin mukaan kutsuta. Toinen mielestäni hyvä esimerkki on hääkutsut. Niitä ei valitettavasti osata enää lukea. Tarkemmin siis kenelle kutsu on osoitettu. Meillä kutsuttiin Herra ja Rouva sejase ja miten kävi ilmoittivat koko perheen, no piti heitä valistaa, että, jos olisi kutsuttu koko perhe olisi kutsussa ollut H ja R perheineen. Tämä on ilmeisesti syynä siihen, että kutsuihin nykyään raapustetaan, esim. "Lapset ei tervetulleita tai lapset tervetulleita riippuen millaiset häät kukin tahtoo.

Vierailija
757/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täti, anoppini sisko siis, on suoraan sanottuna ihan hirveä ihminen. Hän puhuu ihmisistä pahaa niin selän takana kuin päin naamaakin. Minulle hän on pääosin ystävällinen, mutta tiedän, että puheet on ihan muuta, kun en ole paikalla. Joskus häneltä tulee piilov*ttuilua, kun luulee, etten ymmärrä. Pari kertaa olen kuullut muilta, miten hän minusta on puhunut.

Tämä nainen pitää poikiaan kultapoikina, jotka ei ikinä tee mitään väärää. Kummankin pojat avioliitot ja seurustelusuhteet on "jostain kumman syystä" loppuneet alkuunsa. Tyttärien avioliitot ovat kestäneet, mutta se johtuu siitä, että vävyjään hän pitää arvossa vaikka tyttäriään ei. Ja juu, myös siskonsa eli anoppini on sitä mieltä, että mitä vähemmän siskoa näkee, sen parempi.

Tuo kultalapsena pitäminen on yksi pahimpia karhunpalveluksia mitä voi lapselleen tehdä. Yhden tutun puoliso on tällainen kultapoika joka ei koskaan tehnyt mitään väärin. Pojasta kasvoi hyvin narsistinen luonne, hän oli kasvanut siihen että ihan sama mitä hän tekee, hän ei tee väärin. Syy on aina muissa ja hän on käyttäynyt ihan oikein.

Eksäni oli tuollainen kultapoju. Äiti kehui ja piti häntä maailman taitavimpana ja parhaana kaikessa, vaikka olisi tehnyt mitä. Tytärtään taas haukkui luuseriksi, vaikka olisi onnistunut tai menestynyt jossakin.

No eksä sitten katsoi oikeudekseen valehdella, käyttää henkistä väkivaltaa kaikin mahdollisin keinoin sekä pettää. Hänhän ei tee koskaan mitään väärin, hän on uhri. Olisi pitänyt ymmärtää juosta kun tajusi tuon kultapoju-aseman.

Vierailija
758/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksulla ja sivistyneellä ihmisellä on varaa olla myös toisen "kynnysmattona" ja näyttää mallia ja esimerkkiä, miten konfliktitilanteet ja riidat ratkaistaan rakentavasti, laittamatta väliä poikki.

Ei kukaan riitele yksin, vaan siihen tarvitaan kaksi.

Sama hyvässä lapsen kasvatuksessa, aikuinen ei lähde mukaan riitatilanteeseen ja muutu lapsen tasolle, vaan hoitaa asian aikuimaisesti.

Kyllä mun äitini ihan sujuvasti kehitti riidan yksin omassa päässään, ja sitten soitti mulle ja haukkui pataluhaksi. Äidillenihän ei kelvannut mikään. Jos soitin, ei hänellä ollut aikaa tai halua puhua, ja äksyili siitä kun häiritsin. Seuraavana päivänä huusi ja raivosi kun en sitten sinä päivänä soittanut vaikka hän olisi juuri silloin halunnutkin jutella.

Tätäkö käytöstä vaan pitää sietää, ja antaa lapsille esimerkkiä siitä kuinka hulluilta ihmisiltä vaan pitää sietää ihan kaikki? Kuinka olla kynnysmatto ja antaa ihan kaikkien kävellä ylitse?

Vierailija
759/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vihakuviot siirtyy sitren lapsille ja keittiöpsykologin tavat. Jos kaikki ei oo minua miellyttäviä, he ovat rajattomia narsisteja. Lapsetkin oppivat ettei ihmisten kanssa tarvitse tulla toimeen, se näkyy kouluissa, sitten työpaikoilla.

Ei. He oppii että huonoa kohtelua ei tarvitse sietää, eikä omien rajojen pitämisessä ole mitään pahaa. Oppivat olemaan terveitä, eivät saa kynnysmaton mallia.

Niin, koulussa ja työpaikoilla ovat niitä syrjijiä, kiusaajia jne. Kun kotona opetettu ettei tarvitse sietää kaikenlaisia ihmisiä eikä tarvitse osata olla asiallinen.

Eivät ole. Nimenomaan ne jotka alistuu ns sukulaisuuden nimissä rajojensa venyttämisiin ja huonoon kohteluun panee sen saman tökeryyden eteenpäin.

Minunkin anoppini erikseen sanoi, että koska hänellä oli paska anoppi, hän on minulle paskamainen, koska hän haluaa laittaa sen eteenpäin.

Ihminen joka on kasvanut terveesti omat rajansa hahmottaen ja jota on kunnioitettu lapsesta asti ei kehity kiusaajaksi, vaan juurikin päinvastoin.

Siinä että pitää rajoistaan kiinni ei ole kyse vihasta - koko katsantokantasi on vääristynyt. Se miniä ja miniän perhe ei keskity elämään anopin ympärillä ollenkaan. Päinvastoin.

Ei vaan niin, lapsista tulee nalkuttajia myös ja keittiöpsykologeja. Ton kanssa ei olla kun en tykkää siitä. Klikkiytyy työssä joidenkin kanssa painostamaan sen inhoamansa ihmisen ulos. Koska kodin malli, ei tarvitse sietää kuin mieleisiään. Terve ihminen kestää erilaiset ihmiset, vaikka anoppinsa.

Isäni aikoinasn sanoi: ei pidä laskeutua samalle tasolle kuin riidanhaastaja, aina voi itse olla asiallinen.

Mieheni sanoi saman, hullujen kanssa ei kannata tapella.

Älkää laskeutuko anoppien tms. Kanssa samalle tasolle, olkaa ees itse fiksuja.

Eli siltä hullulta pitää vaan sietää ihan kaikki, jotta olisi fiksu? Antaa hullun määrätä verhot, matot, lapsiluvun, lasten nimet ja koulutukset? Vai miten ajattelit että hullujen kanssa toimitaan, jos ei saa tapella, eikä saa sulkea pois elämästä?

Ajatuskuviosi on outo ja lapsellinen. Asutte siis yhteistaloudessa anopin kanssa? Vai miehesi on se hullu joka määräilee?

Anoppi tulee teille käymään, kuuntelette ja teette sitten niinkuin itse haluatte. Vai oletko lapsi, jos luulet että anoppia on toteltava?

Mun yks lapsista osas sanoa aina joo kyllä. Mutta teki silti aina ihan oman päänsä mukaan. Yritäpä nyt aikuistua ees 15- vuotiaan tasolle.

Vierailija
760/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt tähän aloitukseen erityisesti liittymättä, en tajua tällä palstalla yhtä yhtälöä.

Melkein kaikkien palstan kirjoittajien mielestä on olemassa painajaismaisia narsistianoppeja (joidenkin mielestä jopa valtaosa anopeista näyttää olevan painajaismaisia narsisteja).

Mutta eikö teidän pidä samalla hyväksyä, että jossain elämänsä vaiheessa jokainen narsistianoppi on ollut myös narsistiminiä?

Miten voi olla, että tämän palstan mukaan narsistianoppeja on joka kadunkulmalla, mutta narsistiminiöitä ei ollenkaan?

Miniät ovat nykyään niin kovasti metelöiviä. Eivät ajattele nokkaansa pidemmälle.

mies tottunut hyviin ruokiin ja miniä ei osaa kokata kun sinnepäin, minunkin poika tykkää niin mahottomasti pullista niin eihän miniä muka osaa. Vien sinne useesti lämpimäisiä, milloin mitäkin.

Onko poikasi kehitysvammainen tai älyrajoitteinen?

poika kokkaa kyllä mutta paljon työkiireitä ulkomaita myöten. Miniällä myös kiireitä, työ ja tekee väitöskirjaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi