Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä ei lähettänyt kutsua pojantyttäreni yo-juhliin, menen silti.

Apea mummu
23.05.2023 |

Meillä on ollut pitemmän aikaa skismaa miniän kanssa, koska hän haluaisi rajoittaa minun oikeuttani nähdä pojantytärtäni ja yleisesti viettää aikaa poikani ja perheen kanssa. Nyt viimeinen tippa oli tämä kutsun lähettämättömyys, utelin pojaltani miksi näin ja väitti jotenkin suurpiirteisesti että miniä halusi rajata kutsut vain lähiperheelle (eivätkö isovanhemmat kuulu siihen?)

En aio kunnioittaa miniän toivetta, sillä pojantyttäreni valmistuu ylioppilaaksi vain kerran ja haluan olla ikuistamassa juhlapäivää.

Kommentit (1007)

Vierailija
781/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'pojantyttäreni' juhliin. Tarkoitat varmasti poikasi tyttären juhliin. Lapsihan ei ole sinun 🤔

Vierailija
782/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

On etiketin mukaista, ettei ylioppilasjuhliin tarvitse kutsua erikseen vieraita, vaan onnittelijat voivat saapua paikalle kutsumatta. Kuitenkin voit lähettää kutsun tai tiedon juhlasta sellaisille vieraille, joiden haluat olevan paikalla (isovanhemmat, kummit, läheiset ystävät)."

Tuossa on ajantasaista tietoa YO-juhlien kutsuista.

Noinkin. Mutta itse ajattelen, että on itsestään selvää että lähisuku tulee juhlaan ja aivan kutsumatta. Noin on ainakin meidän suvussa toimittu. Lastenlasten yo- juhliin ei ole tarvinnut erikseen kutsua, vaan oikeutetusti on niihin menty, mummoina, pappoina ja jopa isomummojakin on ollut. Kutsumatta.

Mitä ihmeen byrokratiaa tarvitaan kun on iloisesta ja mukavasta juhlasta kyse...

Järkeä 👍👍👍

Siitä juhlasta katoaa ilo, mukavuus ja järki, kun sinne tunkee kutsumattomia vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vähän korviin tuo että MINIÄ ei lähettänyt kutsua. 

On se kumma että omaan poikaan ei löydy mitään kritiikkiä, se on aina se paha miniä  ;)  Ei voi tietää, jospa se klo lonkin se poika, joka ei halua katsoa hetkeäkään omaa ilkeää äitiään omassa asunnossaan? 

Mieti sitä... 

Miniäthän täällä kirjoittelevat MINUN kodistani ja MINÄ päätän kuka meille saa tulla. Ei kai niillä anopin pojilla siihen ole sanomista kun armosta saavat asustella.

Niin. Se koti on miniän, ei anopin.

Eikä anopin pojan. Pojan tehtävä on tuoda rahaa ja rakastaa , kortteeriaan vastaan.

Kysymyshän oli kumman koti se miniän perheen koti on. Ja kumman se miniän perhe on. Miniän vai anopin.

MINIÄN.

Miehet on ihan turha sivujuonne, eikös vain. Koti ja lapset on miniän. Nainen määrää.

Vierailija
784/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

On etiketin mukaista, ettei ylioppilasjuhliin tarvitse kutsua erikseen vieraita, vaan onnittelijat voivat saapua paikalle kutsumatta. Kuitenkin voit lähettää kutsun tai tiedon juhlasta sellaisille vieraille, joiden haluat olevan paikalla (isovanhemmat, kummit, läheiset ystävät)."

Noinkin. Mutta itse ajattelen, että on itsestään selvää että lähisuku tulee juhlaan ja aivan kutsumatta. Noin on ainakin meidän suvussa toimittu. Lastenlasten yo- juhliin ei ole tarvinnut erikseen kutsua, vaan oikeutetusti on niihin menty, mummoina, pappoina ja jopa isomummojakin on ollut. Kutsumatta.

Mitä ihmeen byrokratiaa tarvitaan kun on iloisesta ja mukavasta juhlasta kyse...

Järkeä 👍👍👍

Minusta ei. Jos järjestän juhlat, niin ihan tarjoomusten takia minun pitää tietää, onko juhliin tulossa 10 vai 100 henkilöä. Esimerkiksi miehelläni on 11 setää ja tätiä, ja jos kaikki heistä tulee juhliin lapsineen ja lastenlapsineen, ei henkilömäärä kaukana sadasta ole. Johan tuollaisen määrän ruokkimiseen menee omaisuus, ei siinä riitä edes meidän kylmätilat muista tiloista puhumattakaan.

Vierailija
785/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vähän korviin tuo että MINIÄ ei lähettänyt kutsua. 

On se kumma että omaan poikaan ei löydy mitään kritiikkiä, se on aina se paha miniä  ;)  Ei voi tietää, jospa se klo lonkin se poika, joka ei halua katsoa hetkeäkään omaa ilkeää äitiään omassa asunnossaan? 

Mieti sitä... 

Miniäthän täällä kirjoittelevat MINUN kodistani ja MINÄ päätän kuka meille saa tulla. Ei kai niillä anopin pojilla siihen ole sanomista kun armosta saavat asustella.

Niin. Se koti on miniän, ei anopin.

Eikä anopin pojan. Pojan tehtävä on tuoda rahaa ja rakastaa , kortteeriaan vastaan.

Kysymyshän oli kumman koti se miniän perheen koti on. Ja kumman se miniän perhe on. Miniän vai anopin.

MINIÄN.

Miehet on ihan turha sivujuonne, eikös vain. Koti ja lapset on miniän. Nainen määrää.

Kyse oli siitä kumman, miniän vai anopin, se koti ja perhe on. Ei siitä onko se miniän vai miehensä, koska se on absurdi kysymys tässä kontekstissa.

Vierailija
786/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

141: on joo ylioppilaan juhlat, mutta toisaalta hän ei niitä itse järjestä. Hänelläkään ei ole sanavaltaa, jos vanhempansa ei halua ottaa omiin tiloihinsa jotain ihmistä sisään (voi hän toki pyytää, että otetaan neutraali juhlatila, jonka mamma och pappa betalar, tietenkin!) . Harvempi yo vielä tuossa iässä ihan "aikuisten oikeasti" järkkää omat juhlansa. Ja eiköhän hän osaa vaatia mummoa paikalle, jos hänet todella sinne haluaa. Sitten pitää äidin vaikka käydä haukkamassa happea välissä, kun mummo käy kylässä.

Kyllä ne on juuri sen tuoreen ylioppilaan juhlat. Juhlapaikkana on hänen kotinsa. Vieraat kutsutaan juuri häntä ajatellen. Aikuismaiset vanhemmat ymmärtävät tämän ja laittavat antipatiansa vähäksi aikaa taka-alalle. Hämmästyttää, jos näinkin alkeelliset käytöstavat ovat vieraita ihmisille.

Tätäkin ketjua kun lukee, niin saa lisätukea sille, että Suomen menestyminen onnellisuusgallupissa on täysi vitsi. Pahansuopa kansa kerrassaan.

Ja se ylioppilas on vieraat päättänyt mutta mummo syyttää klassisesti miniää.

Missään ei tainnut lukea niin. Kyllähän naisissa on sellaisia justiinoita, että pitävät koko perheen aamutossunsa alla.

Ihmettelen suuresti, että monilta ihmisiltä tuntuu kadonneen vähäisinkin kyky käyttäytyä. Siis isovanhempaa ei kutsuta juhlaan. Täysin käsittämätöntä. Ei vaan tulisi minun perheessä kysymykseenkään. Isovanhemmat ovat kunniavieraita.

Kunnioitus pitää ansaita.

Kyllä se vieraslista on lapsenlapsen hyväksymä mutta isoäiti ei nyt vaan kestä sitä ja syyttää miniää. Niin ne tuollaiset aina tekee.

Tämä "kunnia pitää ansaita" ei tietenkään koske miniöitå, vaan ainoastaan anoppeja.

Jotenkin huvittava keskustelu, usean miniän kommentissa huokuu vuosien kauna ja katkeruus ja syyttävät siitä anoppeja, mutta kun on kysymys ylioppilasjuhlista ja nuoren iästä, niin ovat pian itsekin siirtymässä sinne "rajattomiin ja narsisti" anoppeihin, kun ylioppilaalla on ikänsä perusteella pian puoliso.

Nämä miniät nimenomaan panevat poiikki näitä sairaita kuvioita, joita periytetään sukupolvelta toiselle.

Fiksulla ja sivistyneellä ihmisellä on varaa olla myös toisen "kynnysmattona" ja näyttää mallia ja esimerkkiä, miten konfliktitilanteet ja riidat ratkaistaan rakentavasti, laittamatta väliä poikki.

Ei kukaan riitele yksin, vaan siihen tarvitaan kaksi.

Sama hyvässä lapsen kasvatuksessa, aikuinen ei lähde mukaan riitatilanteeseen ja muutu lapsen tasolle, vaan hoitaa asian aikuimaisesti.

Kyllä mun äitini ihan sujuvasti kehitti riidan yksin omassa päässään, ja sitten soitti mulle ja haukkui pataluhaksi. Äidillenihän ei kelvannut mikään. Jos soitin, ei hänellä ollut aikaa tai halua puhua, ja äksyili siitä kun häiritsin. Seuraavana päivänä huusi ja raivosi kun en sitten sinä päivänä soittanut vaikka hän olisi juuri silloin halunnutkin jutella.

Tätäkö käytöstä vaan pitää sietää, ja antaa lapsille esimerkkiä siitä kuinka hulluilta ihmisiltä vaan pitää sietää ihan kaikki? Kuinka olla kynnysmatto ja antaa ihan kaikkien kävellä ylitse?

Narsistin käytökseen kuuluu, että hän kehittää sille toisellekin vuorosanat.

Mun oma narsistini riiteli kerran "ns minun kanssani niin, että lähetti 76 tekstaria yksipuolisesti eli riiteli käytännössä niin, että keksi aina minun vastaukseni ja sitten vastasi siihen. Minä vaan en koko aikana kirjoittanut yhtään mitään.

Siis ette edes erota sairautta. Kaikki sairaat ja dementoituneet äidit ja anopit vain haukutaan kun lapsenmieli ei jaksa taj onuta.

Narsistin kanssa ongelmahan ei ole se että ympäristö ei erottaisi sairautta. Ongelma on se että se narsisti ei erota sitä. Siksipä hänelle ei mitään hoitoakaan saa. Tilanne vain jatkuu ja jatkuu.

Jokainen sitten suojautuu häneltä miten suojautuu.

Niin on mutta on aika lapsellista itkeä että sairas, mt-ongelmainen, dementikko määrää verhoista tai lapsiluvusta.

Siinä on pahasti lähdetty samalle tasolle.

Ei ole. Siinä ollaan mielenvikaisen ihmisen häirittävånä, vuosia.

Tuo on kuin jostain häiriintyneestä kirjasta. Jollain lailla henkisesti tasapainoton ihminen sanoo mielipiteitään verhoista, lapsiluvusta , ruukkukasvista ja miniä sitten tottelee ja kiukuttelee somessa.

Toistan, aikuinen täysvaltainen ihminen voi tehdä niinkuin itse tahtoo. Silti ei tarvitse ruveta puukkohippasille ikääntyneen naisen kanssa.

Vierailija
787/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Järkeä 👍👍👍

Minusta ei. Jos järjestän juhlat, niin ihan tarjoomusten takia minun pitää tietää, onko juhliin tulossa 10 vai 100 henkilöä. Esimerkiksi miehelläni on 11 setää ja tätiä, ja jos kaikki heistä tulee juhliin lapsineen ja lastenlapsineen, ei henkilömäärä kaukana sadasta ole. Johan tuollaisen määrän ruokkimiseen menee omaisuus, ei siinä riitä edes meidän kylmätilat muista tiloista puhumattakaan.

Eikö sun miehesi ole osallinen teidän yhteisen lapsen juhlien järjestämisessä? Ja kutsuvieraiden päättämisessä?

Yleensä lapsen isovanhemmat on läheisempää sukua kuin serkkujen lapset sun muut kaukaisemmat sukulaiset ja korkeammalla kutsuttavien listalla.

Vierailija
788/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

141: on joo ylioppilaan juhlat, mutta toisaalta hän ei niitä itse järjestä. Hänelläkään ei ole sanavaltaa, jos vanhempansa ei halua ottaa omiin tiloihinsa jotain ihmistä sisään (voi hän toki pyytää, että otetaan neutraali juhlatila, jonka mamma och pappa betalar, tietenkin!) . Harvempi yo vielä tuossa iässä ihan "aikuisten oikeasti" järkkää omat juhlansa. Ja eiköhän hän osaa vaatia mummoa paikalle, jos hänet todella sinne haluaa. Sitten pitää äidin vaikka käydä haukkamassa happea välissä, kun mummo käy kylässä.

Kyllä ne on juuri sen tuoreen ylioppilaan juhlat. Juhlapaikkana on hänen kotinsa. Vieraat kutsutaan juuri häntä ajatellen. Aikuismaiset vanhemmat ymmärtävät tämän ja laittavat antipatiansa vähäksi aikaa taka-alalle. Hämmästyttää, jos näinkin alkeelliset käytöstavat ovat vieraita ihmisille.

Tätäkin ketjua kun lukee, niin saa lisätukea sille, että Suomen menestyminen onnellisuusgallupissa on täysi vitsi. Pahansuopa kansa kerrassaan.

Missään ei tainnut lukea niin. Kyllähän naisissa on sellaisia justiinoita, että pitävät koko perheen aamutossunsa alla.

Ihmettelen suuresti, että monilta ihmisiltä tuntuu kadonneen vähäisinkin kyky käyttäytyä. Siis isovanhempaa ei kutsuta juhlaan. Täysin käsittämätöntä. Ei vaan tulisi minun perheessä kysymykseenkään. Isovanhemmat ovat kunniavieraita.

Kyllä se vieraslista on lapsenlapsen hyväksymä mutta isoäiti ei nyt vaan kestä sitä ja syyttää miniää. Niin ne tuollaiset aina tekee.

Tämä "kunnia pitää ansaita" ei tietenkään koske miniöitå, vaan ainoastaan anoppeja.

Jotenkin huvittava keskustelu, usean miniän kommentissa huokuu vuosien kauna ja katkeruus ja syyttävät siitä anoppeja, mutta kun on kysymys ylioppilasjuhlista ja nuoren iästä, niin ovat pian itsekin siirtymässä sinne "rajattomiin ja narsisti" anoppeihin, kun ylioppilaalla on ikänsä perusteella pian puoliso.

Nämä miniät nimenomaan panevat poiikki näitä sairaita kuvioita, joita periytetään sukupolvelta toiselle.

Fiksulla ja sivistyneellä ihmisellä on varaa olla myös toisen "kynnysmattona" ja näyttää mallia ja esimerkkiä, miten konfliktitilanteet ja riidat ratkaistaan rakentavasti, laittamatta väliä poikki.

Sama hyvässä lapsen kasvatuksessa, aikuinen ei lähde mukaan riitatilanteeseen ja muutu lapsen tasolle, vaan hoitaa asian aikuimaisesti.

Kyllä mun äitini ihan sujuvasti kehitti riidan yksin omassa päässään, ja sitten soitti mulle ja haukkui pataluhaksi. Äidillenihän ei kelvannut mikään. Jos soitin, ei hänellä ollut aikaa tai halua puhua, ja äksyili siitä kun häiritsin. Seuraavana päivänä huusi ja raivosi kun en sitten sinä päivänä soittanut vaikka hän olisi juuri silloin halunnutkin jutella.

Tätäkö käytöstä vaan pitää sietää, ja antaa lapsille esimerkkiä siitä kuinka hulluilta ihmisiltä vaan pitää sietää ihan kaikki? Kuinka olla kynnysmatto ja antaa ihan kaikkien kävellä ylitse?

Mun oma narsistini riiteli kerran "ns minun kanssani niin, että lähetti 76 tekstaria yksipuolisesti eli riiteli käytännössä niin, että keksi aina minun vastaukseni ja sitten vastasi siihen. Minä vaan en koko aikana kirjoittanut yhtään mitään.

Siis ette edes erota sairautta. Kaikki sairaat ja dementoituneet äidit ja anopit vain haukutaan kun lapsenmieli ei jaksa taj onuta.

Narsistin kanssa ongelmahan ei ole se että ympäristö ei erottaisi sairautta. Ongelma on se että se narsisti ei erota sitä. Siksipä hänelle ei mitään hoitoakaan saa. Tilanne vain jatkuu ja jatkuu.

Niin on mutta on aika lapsellista itkeä että sairas, mt-ongelmainen, dementikko määrää verhoista tai lapsiluvusta.

Tuo on kuin jostain häiriintyneestä kirjasta. Jollain lailla henkisesti tasapainoton ihminen sanoo mielipiteitään verhoista, lapsiluvusta , ruukkukasvista ja miniä sitten tottelee ja kiukuttelee somessa.

Toistan, aikuinen täysvaltainen ihminen voi tehdä niinkuin itse tahtoo. Silti ei tarvitse ruveta puukkohippasille ikääntyneen naisen kanssa.

Misdään ei ole sanottu että tottelee. Se on käytännössä jopa ihan sama mitä se uhri tekee koska se häirintä jatkuu aina vaan.

Edes kolme lähestymiskieltoa ja tuomio törkeästä kunnianloukkauksesta eivät ole pysäyttäneet sitä. Aina jokin tapahtuma käynnistää sen uudelleen tai aina keksitään joku hönö käsikassaraksi.

Vierailija
789/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Järkeä 👍👍👍

Eikö sun miehesi ole osallinen teidän yhteisen lapsen juhlien järjestämisessä? Ja kutsuvieraiden päättämisessä?

Yleensä lapsen isovanhemmat on läheisempää sukua kuin serkkujen lapset sun muut kaukaisemmat sukulaiset ja korkeammalla kutsuttavien listalla.

Hän vastasi aivopieruun että yo-juhliin ei tarvittaisi kutsuja.

Eri

Vierailija
790/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt tähän aloitukseen erityisesti liittymättä, en tajua tällä palstalla yhtä yhtälöä.

Melkein kaikkien palstan kirjoittajien mielestä on olemassa painajaismaisia narsistianoppeja (joidenkin mielestä jopa valtaosa anopeista näyttää olevan painajaismaisia narsisteja).

Mutta eikö teidän pidä samalla hyväksyä, että jossain elämänsä vaiheessa jokainen narsistianoppi on ollut myös narsistiminiä?

Miten voi olla, että tämän palstan mukaan narsistianoppeja on joka kadunkulmalla, mutta narsistiminiöitä ei ollenkaan?

Miniät ovat nykyään niin kovasti metelöiviä. Eivät ajattele nokkaansa pidemmälle.

mies tottunut hyviin ruokiin ja miniä ei osaa kokata kun sinnepäin, minunkin poika tykkää niin mahottomasti pullista niin eihän miniä muka osaa. Vien sinne useesti lämpimäisiä, milloin mitäkin.

Tämänköhän takia meillekin anoppi raahaa aina kahvipullia ym., kun en leivo itse kuin johonkin juhliin korkeintaan? Ei leivo mieskään, mutta ei hän kaiketi niin niitä kyllä odotakaan... Anoppi on vähän sellainen näsäviisas, että voi ihan oikeasti noin ajatellakin 😂 voi myös ihan sen takia, että monesti kutsuu itsensä kylään, niin ei kehtaa tyhjin käsin tulla...

Vierailija
791/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Järkeä 👍👍👍

Tässähän on ollut monen monta kommenttia, että yo-juhliin saa tulla kutsumattakin. Meillä homma menisi ihan mahdottomaksi pelkästään miehen suvun puolelta, jos kaikki päättäisivät tulla meille. Siksi me kutsuimme he, joita toivomme vieraaksi.

Vierailija
792/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vihakuviot siirtyy sitren lapsille ja keittiöpsykologin tavat. Jos kaikki ei oo minua miellyttäviä, he ovat rajattomia narsisteja. Lapsetkin oppivat ettei ihmisten kanssa tarvitse tulla toimeen, se näkyy kouluissa, sitten työpaikoilla.

Ei. He oppii että huonoa kohtelua ei tarvitse sietää, eikä omien rajojen pitämisessä ole mitään pahaa. Oppivat olemaan terveitä, eivät saa kynnysmaton mallia.

Niin, koulussa ja työpaikoilla ovat niitä syrjijiä, kiusaajia jne. Kun kotona opetettu ettei tarvitse sietää kaikenlaisia ihmisiä eikä tarvitse osata olla asiallinen.

Eivät ole. Nimenomaan ne jotka alistuu ns sukulaisuuden nimissä rajojensa venyttämisiin ja huonoon kohteluun panee sen saman tökeryyden eteenpäin.

Minunkin anoppini erikseen sanoi, että koska hänellä oli paska anoppi, hän on minulle paskamainen, koska hän haluaa laittaa sen eteenpäin.

Ihminen joka on kasvanut terveesti omat rajansa hahmottaen ja jota on kunnioitettu lapsesta asti ei kehity kiusaajaksi, vaan juurikin päinvastoin.

Siinä että pitää rajoistaan kiinni ei ole kyse vihasta - koko katsantokantasi on vääristynyt. Se miniä ja miniän perhe ei keskity elämään anopin ympärillä ollenkaan. Päinvastoin.

Ei vaan niin, lapsista tulee nalkuttajia myös ja keittiöpsykologeja. Ton kanssa ei olla kun en tykkää siitä. Klikkiytyy työssä joidenkin kanssa painostamaan sen inhoamansa ihmisen ulos. Koska kodin malli, ei tarvitse sietää kuin mieleisiään. Terve ihminen kestää erilaiset ihmiset, vaikka anoppinsa.

Isäni aikoinasn sanoi: ei pidä laskeutua samalle tasolle kuin riidanhaastaja, aina voi itse olla asiallinen.

Mieheni sanoi saman, hullujen kanssa ei kannata tapella.

Älkää laskeutuko anoppien tms. Kanssa samalle tasolle, olkaa ees itse fiksuja.

Eli siltä hullulta pitää vaan sietää ihan kaikki, jotta olisi fiksu? Antaa hullun määrätä verhot, matot, lapsiluvun, lasten nimet ja koulutukset? Vai miten ajattelit että hullujen kanssa toimitaan, jos ei saa tapella, eikä saa sulkea pois elämästä?

Ajatuskuviosi on outo ja lapsellinen. Asutte siis yhteistaloudessa anopin kanssa? Vai miehesi on se hullu joka määräilee?

Anoppi tulee teille käymään, kuuntelette ja teette sitten niinkuin itse haluatte. Vai oletko lapsi, jos luulet että anoppia on toteltava?

Mun yks lapsista osas sanoa aina joo kyllä. Mutta teki silti aina ihan oman päänsä mukaan. Yritäpä nyt aikuistua ees 15- vuotiaan tasolle.

Olen eri, mutta nyt oikeesti. Et selkeästi ole ollut tekemisissä rasittavien jankkaajien ja kiukuttelijoiden kanssa. Anoppia tai omaa vanhempaa ei ole pakko aikuisen ihmisen totella, vaan tietysti jokainen tekee oman päänsä mukaan.

Nuo jankkaajat vaan räpättävät siitä samasta asiasta vuosia taukoamatta. Kun sitä anopin haluamaa nimeä ei sitten lapselle anna eikä äidin haluamaa lapsilukua tule eikä isän haluamaa ammattia lapselle, niin jankkaamisen seassa kulkee näpsäkästi haukkuminen ja halveksunta. Siinä pitää toivoa, että jankkari suuttuu niin, että laittaa välit poikki, mutta eihän siinä niin käy, koska se kiusaaminen on se heidän elämänsä suola.

Tuollaista nyt vaan yksinkertaisesti ei jaksa kuunnella eikä pidäkään kenenkään jaksaa yhtään kenenkään puolelta.

Aikuinen tervepäinen ihminen kestää ne vanhukset ja räpätyksen. Ne muutamat tunnit. Se vuoro tulee jokaiselle aikanaan. Nuorilla voi olla ihan vastaavia päähänpinttymiä ja hokevat niitä.

Oletko koskaan kuullut puheenaiheen vaihtamisesta? Se on aika hyvä keino muistisairaan kohdalla.

Sit voi kysellä mimmosta oli kun tuo jarmo/riina oli pieni jne.

Terve käyttäytyy kuin terve.

Vierailija
793/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Järkeä 👍👍👍

Eri

Ai "aivopieru" että isovanhempia ei tartte erikseen kutsua? Minustakin oletus on, että isovanhemmat saa tulla lakkiaisiin. Siinä aivopierussa puhuttiin vain isovanhemmista ja näiden vanhemmista, ei mistään kaukaisemmista sukulaisista.

Siinä ei puhuttu mitään kaukaisemmista sukulaisista.

Vierailija
794/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että häiriintynyttä pitäisi totella. Jos tottelee, niin ei sitten ole omassakaan päässä ihan kaikki kotona. Ja tuo mielipiteen sanominen ei ole vain yksi kerta, jolloin tyyppi toteaa, että olisipa teillä näin, vaan se otetaan puheeksi toistuvasti ja kiukutellaan, kun tasapainoton ei saa tahtoaan läpi toisten henkilökohtaiseen elämään liittyvissä asioissa. Ylipäätään ihminen, joka kokee oikeudekseen tuputtaa omat mielipiteensä ja niiden varjolla yrittää päättää muiden elämästä, on todella vastenmielinen.

Eri

Vierailija
795/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kutsuttavat vieraat

Järkeä 👍👍👍

Eri

Ai "aivopieru" että isovanhempia ei tartte erikseen kutsua? Minustakin oletus on, että isovanhemmat saa tulla lakkiaisiin. Siinä aivopierussa puhuttiin vain isovanhemmista ja näiden vanhemmista, ei mistään kaukaisemmista sukulaisista.

Siinä ei puhuttu mitään kaukaisemmista sukulaisista.

Aivopieru että suku tai ylipäätään kukaan voisi vain ilmaantua paikalle ilman kutsua.

Jokainen myös päättää ihan itse, kuka on läheinen ja kuka ei.

Vierailija
796/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vihakuviot siirtyy sitren lapsille ja keittiöpsykologin tavat. Jos kaikki ei oo minua miellyttäviä, he ovat rajattomia narsisteja. Lapsetkin oppivat ettei ihmisten kanssa tarvitse tulla toimeen, se näkyy kouluissa, sitten työpaikoilla.

Ei. He oppii että huonoa kohtelua ei tarvitse sietää, eikä omien rajojen pitämisessä ole mitään pahaa. Oppivat olemaan terveitä, eivät saa kynnysmaton mallia.

Niin, koulussa ja työpaikoilla ovat niitä syrjijiä, kiusaajia jne. Kun kotona opetettu ettei tarvitse sietää kaikenlaisia ihmisiä eikä tarvitse osata olla asiallinen.

Eivät ole. Nimenomaan ne jotka alistuu ns sukulaisuuden nimissä rajojensa venyttämisiin ja huonoon kohteluun panee sen saman tökeryyden eteenpäin.

Minunkin anoppini erikseen sanoi, että koska hänellä oli paska anoppi, hän on minulle paskamainen, koska hän haluaa laittaa sen eteenpäin.

Ihminen joka on kasvanut terveesti omat rajansa hahmottaen ja jota on kunnioitettu lapsesta asti ei kehity kiusaajaksi, vaan juurikin päinvastoin.

Siinä että pitää rajoistaan kiinni ei ole kyse vihasta - koko katsantokantasi on vääristynyt. Se miniä ja miniän perhe ei keskity elämään anopin ympärillä ollenkaan. Päinvastoin.

Ei vaan niin, lapsista tulee nalkuttajia myös ja keittiöpsykologeja. Ton kanssa ei olla kun en tykkää siitä. Klikkiytyy työssä joidenkin kanssa painostamaan sen inhoamansa ihmisen ulos. Koska kodin malli, ei tarvitse sietää kuin mieleisiään. Terve ihminen kestää erilaiset ihmiset, vaikka anoppinsa.

Isäni aikoinasn sanoi: ei pidä laskeutua samalle tasolle kuin riidanhaastaja, aina voi itse olla asiallinen.

Mieheni sanoi saman, hullujen kanssa ei kannata tapella.

Älkää laskeutuko anoppien tms. Kanssa samalle tasolle, olkaa ees itse fiksuja.

Eli siltä hullulta pitää vaan sietää ihan kaikki, jotta olisi fiksu? Antaa hullun määrätä verhot, matot, lapsiluvun, lasten nimet ja koulutukset? Vai miten ajattelit että hullujen kanssa toimitaan, jos ei saa tapella, eikä saa sulkea pois elämästä?

Ajatuskuviosi on outo ja lapsellinen. Asutte siis yhteistaloudessa anopin kanssa? Vai miehesi on se hullu joka määräilee?

Anoppi tulee teille käymään, kuuntelette ja teette sitten niinkuin itse haluatte. Vai oletko lapsi, jos luulet että anoppia on toteltava?

Mun yks lapsista osas sanoa aina joo kyllä. Mutta teki silti aina ihan oman päänsä mukaan. Yritäpä nyt aikuistua ees 15- vuotiaan tasolle.

Olen eri, mutta nyt oikeesti. Et selkeästi ole ollut tekemisissä rasittavien jankkaajien ja kiukuttelijoiden kanssa. Anoppia tai omaa vanhempaa ei ole pakko aikuisen ihmisen totella, vaan tietysti jokainen tekee oman päänsä mukaan.

Nuo jankkaajat vaan räpättävät siitä samasta asiasta vuosia taukoamatta. Kun sitä anopin haluamaa nimeä ei sitten lapselle anna eikä äidin haluamaa lapsilukua tule eikä isän haluamaa ammattia lapselle, niin jankkaamisen seassa kulkee näpsäkästi haukkuminen ja halveksunta. Siinä pitää toivoa, että jankkari suuttuu niin, että laittaa välit poikki, mutta eihän siinä niin käy, koska se kiusaaminen on se heidän elämänsä suola.

Tuollaista nyt vaan yksinkertaisesti ei jaksa kuunnella eikä pidäkään kenenkään jaksaa yhtään kenenkään puolelta.

Aikuinen tervepäinen ihminen kestää ne vanhukset ja räpätyksen. Ne muutamat tunnit. Se vuoro tulee jokaiselle aikanaan. Nuorilla voi olla ihan vastaavia päähänpinttymiä ja hokevat niitä.

Oletko koskaan kuullut puheenaiheen vaihtamisesta? Se on aika hyvä keino muistisairaan kohdalla.

Sit voi kysellä mimmosta oli kun tuo jarmo/riina oli pieni jne.

Terve käyttäytyy kuin terve.

Mitkä ihmeen muutamat tunnit???? Ihan kuin se meuhka ja häirintä rajoittuisi muutamaan tuntiin. Puhu ennemmin pilatuista vuosista.

Enkä tasan ota tuollaista hirviötä pilaamaan lasteni juhlia.

Vierailija
797/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Ohis, mutta eipä mies tollasiin osallistu. Lapsi on 16v, nimiäisiin ei tullut miehen puolelta kukaan joten minä en kutsunut niitä sitten muihinkaan juhliin tässä vuosien varrella. Mies itse taas inhoaa kaikenlaisia kissanristiäisiä joten ei kutsunut hänkään. Saa nähdä miten lakkiaisten kanssa aikanaan käy... Lapselle varmaan joku reissu lahjaksi ja lähtö lakkiaispäivänä, niin ei tarvi miettiä koko juttua.

Vierailija
798/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös maaseudulla yo-juhlat ole avoimet juhlat joissa pistäydytään hyvin pienellä kynnyksellä onnittelemassa valmistunutta? Ainakaan ennen vanhaan ei mitään kutsuja tarvittu, kun sana kiersi kylällä.

Se oli silloin ennen vanhaan. Nykyään ei voi tehdä noin.

Vierailija
799/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä, joilla on "entitlement issues" (minulla on oikeus lapsiini ja lapsenlapsiini) -tyypit ovat niitä, jotka oikeutuksen sävyttäminä ovat tunaroineet suhteensa siihen pisteeseen, että heitä ei haluta paikalle. Omistusoikeuden demonstroiminen on toisen aikuisen ihmisen psyykkisten rajojen yli kävelemistä ja osa "hulluksi tekemisen"-prosessia. Tällaisesta ilmapiiristä on hankala pyristellä ulos ja seisoa omilla jaloillaan (eli aikuistua), sillä nämä ihmiset kokevat etääntymiset ja aikuisen lapsen omat päätökset/valinnat loukkaavina ja väärinä. Vanhemman tehtävä on kuitenkin, täysin päin vastoin, päästää irti aikuisista lapsistaan ja antaa heidän kasvaa yksilölliseen suuntaansa (vaikka se tarkoittaisi sitäkin, että kutsuja juhlille ei tule!).

Ei lapsi ole itsenäistynyt jos hänellä on tarve käyttäytyä lapsellisesti vanhempiaan kohtaan.

Ihminen käyttäytyy lapsen tavoin jos häntä kohdellaan kuin lasta. Isäni on aina ollut ylihuolehtiva JA diktaattoriluonne, lapsena jopa pelkäsin. Kun isä löi nyrkin pöytään ja karjahti että hiljaa, niin kyllä siinä lapsi säikähti. Äitini taas oli rajaton, ja lapsesta saakka minut on koulutettu siihen, että elämäntehtäväni on pitää äiti hyvällä mielellä ja totella isää kuin jumalaa ikään. Nämä opit, ihan pikkulapsena jo juurrutetut, ovat olleet todella työläitä kitkeä. Äitiini katkaisin lopulta välit, kun äiti oli ensin ajanut minut itsemurhan partaalle vaatimuksillaan. Äiti kuoli 2018, päivääkään en ole ikävöinyt. Edelleen äitiä ajatellessa ensimmäinen tunne on helpotus siitä, ettei enää koskaan tarvitse edes vahingossa törmätä. Isän kanssa on nykyään hyvät välit, mutta se vaati aikamoista kasvua meiltä molemmilta. Olimme kuitenkin molemmat siihen kykeneviä, toisin kuin äitini.

Itsenäistyminen on aivan hirveän vaikeaa, kun vanhemmat eivät tue, vaan nimenomaan yrittävät estää sen.

Vierailija
800/1007 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös maaseudulla yo-juhlat ole avoimet juhlat joissa pistäydytään hyvin pienellä kynnyksellä onnittelemassa valmistunutta? Ainakaan ennen vanhaan ei mitään kutsuja tarvittu, kun sana kiersi kylällä.

Se oli silloin ennen vanhaan. Nykyään ei voi tehdä noin.

Maalla toimitaan noin edelleen. Sinä ja sinun kupla ei määrittele, miten muut elävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme