Jos pääsisit aikakoneella mihin tahansa vuoteen, mihin menisit?
Menisitkö menneisyyteen vai tulevaisuuteen?
Itse menisin varmaan johonkin vuoteen 2040, olen sen verran utelias että kiinnostaisi vähän tietää mitä on tulossa ja kuinka moni ihminen on pysynyt matkassani mukana.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Menisin vuoteen 1999 ja nappaisin Raisa Räisäsen turvaan omaan aikaamme - ettei häntä siis siepattaisi.
Sinäkö se olit joka hänet nappasi! Jestas.
Vierailija kirjoitti:
1999, koska haluaisin kokea Millennium huuman. Olin silloin liian pieni muistamaan.
Ei sellaista ollut. Pelkkä median kehittämä juttu. Ei ketään kiinnostanut.
Matkustaisin vuoteen 1888 ja tekisin kaikkeni, jotta Hitler ei syntyisi seuraavana vuonna.
Kevät 1988, en koskis pitkällä tikullakaan siihen tyyppiin jonka kanssa aloin silloin seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Menisin viikon päähän eteenpäin kurkkaamaan loton oikean rivin.
Tämä on ainoa oikea vastaus, niin kivaa kuin olisikin käydä vielä kaukaisemmassa ajankohdassa.
1800-luvun alkuun ja valistaisin länsimaita m a a h a n m u u t o n vaaroista. Yrittäisin saada heidät ymmärtämään, että mustat pitäisi hävittää, tai he valloittavat maailman ja tuhoavat sen tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä haluaisi nähdä tulevaisuutta. 2000-2010 olivat hyviä vuosia. Maailma oli avoin ja suhteellisen vakaa, ihmiset reppureissailivat ilman huolta ja ilmastonmuutos oli pelkkä kaukaisen tulevaisuuden uhkakuva.
Näin sitä ihmiset elävät omassa kuplassaan. Minä olin 80-luvulla ilmastonmuutoksesta ja luontotuhosta huolestunut teini ja meninkin opiskelemaan ympäristötieteitä sen takia. Tosin jo 90-luvulla tajusin, että suurinta osaa ihmisistä se ei kiinnosta, eikä mitään todellisia muutoksia saada aikaan.
1995. Siinä tuli tehtyä ekat virheet.
Menisin vuoden 1995 kesään ja jättäisin tulevan ex-mieheni silloin. Jälkikäteen oon saanut selville, että hän ei ikinä rakastanut minua, vaan tyytyi kyllin hyvään. Tuntuu, että haaskasin hänen kanssaan 30 vuotta, jotka olisin voinut elää toisin. Ehkä en olisi tavannut sielunkumppaniani tai elämäni rakkautta, mutta enpä olisi ainakaan elänyt yksipuolista rakkautta vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Menisin takaisin vuoteen 1985 ja eläisin paremman elämän.
Tämä osui nyt minuun. Noihin aikoihin muutin kotoa, aloitin opiskelun ja menin ravintola-alalle töihin: virhe! Epäsäännöllinen työ, josta tienasi suht hyvin, työkaverit järjestään juoppoja ja jotenkin pers-häiriöisiä, vapaa-aika yhdessä juhlimista, matkoja ja oikeestaan juomista.
Jos nyt olisin nuori ja kävelisin yliopiston ovista sisään, keskittyisin opintoihin, enkä varsinkaan koskisi alkoholiin mieluiten ollenkaan.
Näin voi sanoa 60 vee viininlipittäjänä, alisuorittajana, yliopisto gradua-vaille ja pätkätöissä.
Onko imettäminen totta vai historiaa? Saako mies imettää?
Jos voisin viedä mennessäni kaiken, mitä tiedän nyt, ja voisin valinnoillani muuttaa tulevaa tulevaisuuttani eli tätä nykyisyyttäni, menisin vuoteen 1983.
Persvilkkuusortsit ja urheilubikiniyläosa.
t. n 58 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin takaisin vuoteen 1985 ja eläisin paremman elämän.
Tämä osui nyt minuun. Noihin aikoihin muutin kotoa, aloitin opiskelun ja menin ravintola-alalle töihin: virhe! Epäsäännöllinen työ, josta tienasi suht hyvin, työkaverit järjestään juoppoja ja jotenkin pers-häiriöisiä, vapaa-aika yhdessä juhlimista, matkoja ja oikeestaan juomista.
Jos nyt olisin nuori ja kävelisin yliopiston ovista sisään, keskittyisin opintoihin, enkä varsinkaan koskisi alkoholiin mieluiten ollenkaan.
Näin voi sanoa 60 vee viininlipittäjänä, alisuorittajana, yliopisto gradua-vaille ja pätkätöissä.
Tein nuo valinnat jotka sinä nyt haluaisit tehdä, mutta olen päätynyt samaan kuin sinä. Tosin nyt ei enää ole edes pätkätöitä, vaan olen pitkäaikaistyötön.
-85 vuoteen ainakin. Dingo pitäisi vilkaista, mutta muutenkin.
Toinen ois 2005. Erään ihmiseen katkesi välit silloin lopulta pienen väärinkäsityksen vuoksi, että tilanteen haluan korjata ja tehdä asiat toisin. Muutenkin muutamasta ikävästä, omaa persoonallisuutta muuttaneesta ihmiskokemuksesta ei vielä ollut tietoakaan tuossa vaiheessa.
Menisin oletettuja ristiinnaulitsemistapahtumia seuraamaan Israeliin eli n. vuoteen 30. Kävisin myös hautaa tsekkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Menisin vuoteen 2024, ottaisin talteen lottorivin ja matkustaisin takaisin nykyaikaan.
Minäpä ottaisin talteen Eurojaskarivit. Lotosta saa vain hilusia.
Tällä viisaudella ja mentaliteetilla menneisyyteen, vuoteen 2005 tai 2006. Siitä sitten elelisin uudestaan kaiken hauskan ja tekisin joitain asioita eri tavalla.