Jos pääsisit aikakoneella mihin tahansa vuoteen, mihin menisit?
Menisitkö menneisyyteen vai tulevaisuuteen?
Itse menisin varmaan johonkin vuoteen 2040, olen sen verran utelias että kiinnostaisi vähän tietää mitä on tulossa ja kuinka moni ihminen on pysynyt matkassani mukana.
Kommentit (78)
Eurojaskan 50 miljoonan voiton kävisin poimimassa lähimenneisyydessä. Jos saisi safarimatkoja tehdä menopaluulipulla, niin mammutteja kävisin tsekkaamassa, Gizan pyramidin rakennusvaihetta, ja Inkakulttuuria ennen espanjalaisia. Kotimaanmatkailua tekisin 900-1000-luvuille ennen kristinuskon saapumista.
Vuoteen -88. Hyviä konserttikokemuksia ja viisi vetää yläasteen vähän toisella asenteella.
En ehkä haluaisi nähdä tulevaisuutta. 2000-2010 olivat hyviä vuosia. Maailma oli avoin ja suhteellisen vakaa, ihmiset reppureissailivat ilman huolta ja ilmastonmuutos oli pelkkä kaukaisen tulevaisuuden uhkakuva. Ainoa mikä saattoi huolettaa oli 9/11:n jättämä terrorismin pelko.
En menisi mihinkään sillä en luota aikakoneeseen. Mitä se tekee? Siirtää ajassa X eteen/taaksepäin? Sitten huomaisin olevani tyhjyydessä sillä maapallo kiitää melko suurella nopeudella auringon ympärillä, joka taas kiitää mukavalla nopeudella galaksin keskustan ympärillä.
Vuoteen 1998. Silloin mulla oli kaikki! Olin alakoulussa, mulla oli ihana perhe ja kavereita ja rakkaat lemmikit. Olin niin turvassa. Nykyään ei oo enää mitään, kaikki kuolleet tai hyvin kaukana ja etäisiä :( oon yksin.
1999, koska haluaisin kokea Millennium huuman. Olin silloin liian pieni muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Menisin takaisin vuoteen 1985 ja eläisin paremman elämän.
Minä saattaisin tehdä saman tempun. Jäisi moni virhe tekemättä. Mutta ehkä tekisin uusia.
En varmaan lopulta haluasi. Olisi mahtavaa mennä vuoteen, jolloin isäni ja mummoni olivat vielä elossa ja tavata heidät, mutta toisaalta itkisin varmaan pitkään sen jälkeen. En kestäisi menettää heitä taas uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon siitä, että 1) mihin paikkaan menisin minäkin vuonna ja 2) veisinkö mukanani kokemukset eletystä elämästä vuoteen 2023 mennessä vai (jos suunta olisi menneisyyteen) olisinko yhtä tietämätön tulevaisuudesta kuin ihmiset ko. vuonna muutenkin.
Menisin varmaankin vuoteen 2200 Kanadassa. Ilmastokatastrofi ei luultavasti ole siinä vaiheessa iskenyt siellä ihan yhtä pahasti kuin muualla, ja toisaalta siedettävän elämän edellytyksiä olisi siellä mukavasti. Menneisyyteen en haluaisi tietäen, mitä kaikkea pa*kaa on luvassa...
Sinuna kävisin mieluummin vaikka Suomessa. Kanadassa on ollut ihan järkyttävän kuumia kesiä jo nyt.
Tavallaan (oma) menneisyys tuntuisi turvallisemmalta valinnalta koska tietää tasan mitä on tapahtunut joten voisi valita vain jonkin kivan tapahtuman ja elää sen uudestaan.
Toisaaltaan sitten taas jännittävämpää olisi tulevaisuus. Vaikea valinta :D
Maailmanloppuun. Tai Chiczulubin kylään 65 miljoonaa vuotta sitten. Ah.... tätä aamuwa.
Vierailija kirjoitti:
Menisin takaisin vuoteen 1985 ja eläisin paremman elämän.
Tämä!. Vuosi 1980 olisi aika optimi takaisinkelauspiste itselle. Tällä nykytiedolla ja ymmärryksellä kun saisi ottaa uuden erän, niin voi. Palaisin siis vuoteen 1980.
Vierailija kirjoitti:
1999, koska haluaisin kokea Millennium huuman. Olin silloin liian pieni muistamaan.
Ei se ollut kovin iso huuma. Itse olin silloin töissä.
Neuvostoliiton kaatuminen oli paljon isompi happening. Silloin asiat muuttuivat.
Menisin menneisyyteen, 2000 luvun alkuun ja tekisin paljon viisaampia päätöksiä tulevaisuudestani. Jättäisin lähtemättä ex:än matkaan ja katselisin itselleni paremman miehen lasteni isäksi, lähempänä tukiverkostoja. En sortuisi jännämieheen.
Menisin 80-luvulle lapsuuden kotiini. Istuisin sohvalle katsomaan Dallasia vanhempieni kanssa ja kertoisin heille, kuinka paljon heitä rakastan ja miten kiitollinen olen kaikesta siitä, mitä he tekivät.
Jos vaan saisi yhden päivän tai edes tunnin viettää vielä heidän kanssaan, olisin onnellinen, mutta eihän se ole mahdollista. Molemmat ovat jo menneet pois ja jäljelle jäi muistot sekä nakerrus sydämessä siitä, etten koskaan kertonut hiljaiselle isälleni rakastaneeni häntä. Toivottavasti hän tiesi sen kuitenkin.
Menisin vuoteen 1740 muistiinpanot sen jälkeisistä vuosista mukanani. Sitten ennustelisin tulevia sotia ja taisteluista ja muuta (ja toivon ettei haukuta noidaksi ja polteta sen takia). Jännitystä elämään hei.
80-luvulle ja sellaiselle päivälle että olisi joku eeppinen musiikkikeikka. Esim. Live Aid 1985 ja kattomaan Freddie Mercuryä.
Tai vuoten '69 ja osallistumaan Woodstockiin.
Pääsisinkö pois halutessani?
Kuluisiko aika siellä samaan tahtiin kuin täällä.
Millainen olisi varallisuuteni tuossa ajassa?
Jos kaikki ok menisin 1920-luvun Suomeen.