Vieras mies tuli saunaan meidän vuorolla
Olin löylyssä 5 ja 9 vuotiaiden lasteni kanssa kun sinne tuli joku alaston mies 10 minuuttia ennen omaa vuoroaan. Molemmilta pesuhuoneiden puolelta pääsee löylyyn joka on 30 min. Sanoin että tämä on meidän vuoro ja poistui pukutiloihin. Jos tekee näin uudelleen soitan poliisille. Nyt ilmoitin isännöitsijälle.Ikävä olo jäi ja turvaton.
Kommentit (214)
Jos tulija olisi ollutkin nsinen eikä mies, niin olisitko kirjoittanut tänne yhtä ärtyneenä kuin nyt?
Laitoin Lumolle jo viestin eilen. Yleensä eivät reagoi mitenkään. Katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi nuorena ja tyttönä myös noin. Olin jo alasti saunassa omalla vuorollani, kun sinne ilmestyi alasti suunnilleen ikäiseni nuorimies. Olin ihan nolona ja poistuin väjin äänin, vaikka tiesin vuoron olleen minun. Myöhemmin selvisi, että talonmies oli luvannut intissä olevalle sukulaispojalleen minun sauavuoroni ja unohti kysyä minulta, käykö se. En nostanut metakkaa. Kun elämässä on kummallisia sattumuksia, niin yli 20 vuotta myöhemmin sattui näin. Olin töissä ympäri Suomea, mutta nykyiseen asuinpaikkaan muutettuani törmäsin tuohon mieheen ja hän ihastui minuun, minäkin ehkä häneen. Luulin hänen olevan kova juhlija ja siksi lopetin tapailuvaiheeseen. Myöhemmin luin lehdestä, että oli rakentanut komean talon ym.
Tuosta on vähättelemättä 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulija olisi ollutkin nsinen eikä mies, niin olisitko kirjoittanut tänne yhtä ärtyneenä kuin nyt?
en. koska olen nainen ja lapseni ovat tyttöjä on oksettavaa että joku äijä yrittää ängetä sinne alasti.enkä usko että naiset menevät muiden vuoroilla saunaan.se on turvallisuusriski naiselle.
ja nyt sattuu olemaan niin että olen vuokrannut tilan käyttööni ko ajaksi, hän kuin asunnon.ei sinnekään kukaan tule alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja löylyistä ehtii suihkun kautta kahden lapsen kanssa kamppeineen pois 10 minuutissako? Ja tuossahan oli tarkoitus kai jatkaakin vielä saunomista, kun mies tuli silloin kun oltiin lauteilla?? Eli kenties 5 minuuttia, kun suihkutellaan (myös omalta jäljeltä ne lauteet jne) lapset, juodaan kai jotkut pillimehut ja tehdään lähtöä.
Eikö yhtään minuuttia aiemmin ennen oman vuoron loppumista voi lähteä? Lapsilla voi tulla vielä pissahätäkin, mikä viivästyttää.
löylyvuiro on 30 min 18.30-19, koko ajan myös oma suihkuhuone 18.30-19.30. eli sen 30 min voi olla löylyssä jonka jälkeen alkaa toisen puolen löylyvuoro taas 30 min...kyllä se 30 min minulla on siellä oikeus olla.
Eikö ole suihkuvuoroa ennen saunaa? Yök! Kaikki käy paskasina siellä saunassa.
Tietenkin on... suihkuvuoro on vain yhden perheen käytössä ja toisella puolella oma koko tunnin ajan...
Ton mukaan ei ole suihkuvuoroa ennen saunaa kun löylyvuoro alkaa samalla sekunnilla kuin vuoro. Joutuu siis siitä lyhyestä 30 minuutin löylyvuorosta käyttämään osan suihkussa käymiseen yms.
olisi muuten mielenkiintoista miten naapurin muslimimies suhtautuisi jos joku naapurimies menis saunaan missä on hänen vaimonsa ja lapsensa. ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisille? Noinko luontevasti suomalaiset suhtautuu alastomuuteen?
Jos nainen olisi nakuna sovituskopissa, ja alaston tuntematon mies tunkisi samaan koppiin, sekö olisi luonnollista?
Se, että ollaan saunassa, ei muuta asiaa miksikään.
Alusasuja ei saa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja löylyistä ehtii suihkun kautta kahden lapsen kanssa kamppeineen pois 10 minuutissako? Ja tuossahan oli tarkoitus kai jatkaakin vielä saunomista, kun mies tuli silloin kun oltiin lauteilla?? Eli kenties 5 minuuttia, kun suihkutellaan (myös omalta jäljeltä ne lauteet jne) lapset, juodaan kai jotkut pillimehut ja tehdään lähtöä.
Eikö yhtään minuuttia aiemmin ennen oman vuoron loppumista voi lähteä? Lapsilla voi tulla vielä pissahätäkin, mikä viivästyttää.
löylyvuiro on 30 min 18.30-19, koko ajan myös oma suihkuhuone 18.30-19.30. eli sen 30 min voi olla löylyssä jonka jälkeen alkaa toisen puolen löylyvuoro taas 30 min...kyllä se 30 min minulla on siellä oikeus olla.
Eikö ole suihkuvuoroa ennen saunaa? Yök! Kaikki käy paskasina siellä saunassa.
Tietenkin on... suihkuvuoro on vain yhden perheen käytössä ja toisella puolella oma koko tunnin ajan...
Ton mukaan ei ole suihkuvuoroa ennen saunaa kun löylyvuoro alkaa samalla sekunnilla kuin vuoro. Joutuu siis siitä lyhyestä 30 minuutin löylyvuorosta käyttämään osan suihkussa käymiseen yms.
Ei. suihkussa voi olla vaikka tunnin jos haluaa.
Noita sattuu ja tapahtuu. Meillä samanlainen taloyhtiön sauna ja anopilla myös. Kerran on käynyt samalla tavalla vaimolle kun oli yksin saunassa, kerran anopille ja kerran minulle. Vaimo sanoi vaan, että mulla on vuoro kesken ja niin sanoi anoppikin, itse sanoin, että odota vaan ihan kiltisti omaa vuoroa. Kukaan meistä ei ahdistunut tai ajatellut soittaa poliisille, mutta onhan se nyt vähän erikoista, että joka kerta se oli mies joka sinne oli tulossa, kukaan ei edes pyytänyt anteeksi ja eikö muka kuule, että siellä heitetään löylyä ja sitten on vielä sellainen juttu ku kello keksitty...
Vierailija kirjoitti:
olisi muuten mielenkiintoista miten naapurin muslimimies suhtautuisi jos joku naapurimies menis saunaan missä on hänen vaimonsa ja lapsensa. ...
Vuokratalossa olisi lippu puolitangossa
Vierailija kirjoitti:
Harhaluuloisuushäiriöinen akka. Oletettavasti lapset kuvitelmaa.
Ok, jos sulle tulee parempi mieli.
t: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisille? Noinko luontevasti suomalaiset suhtautuu alastomuuteen?
Ap todennäköisesti valehtelisi poliisille, että mies yritti raiscata ja lähenteli hänen lapsiaan.
Epäilemättä ap on satuillut isännöitsijälle jotain tuon suuntaista.
Vierailija kirjoitti:
Hissiin harvemmin kukaan tulee aivan alasti.
Hissit jäävät välillä jumiin eivötkä lähde liikkeelle ennen kuin hissien huoltomies käy paikalla. Ajattele, jos naisena olet jäänyt hissiin tuntemattoman miehen kanssa. Mitä luulet, että voisi tapahtua? Aivan oikein. Mies menisi paniikkiin pelätessään, että ahdistelet häntä.
Hysteerinen nainen joka ei tajua erehtymisen käsitettä. Huoh.
Jos oli sittenkin vahinko ja ukko pelästyi jopa enemmän kuin sinä? No joo pitäisi olla aika tarkka noista ajoista ettei tuollaisia tapahtuisi koska noloahan tuo on kummallekin osapuolelle. Yleensä kyllä kuulee jos joku on kylpytiloissa niin ei sinne silloin mene vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en. koska olen nainen ja lapseni ovat tyttöjä on oksettavaa että joku äijä yrittää ängetä sinne alasti.enkä usko että naiset menevät muiden vuoroilla saunaan.se on turvallisuusriski naiselle.
Jos jokainen mies on mielestäsi turvallisuusriski naiselle, et ole todellakaan päästäsi ihan normaali.
Kunnioitti kuitenkin pyyntöäsi poistua.
Vierailija kirjoitti:
Noita sattuu ja tapahtuu. Meillä samanlainen taloyhtiön sauna ja anopilla myös. Kerran on käynyt samalla tavalla vaimolle kun oli yksin saunassa, kerran anopille ja kerran minulle. Vaimo sanoi vaan, että mulla on vuoro kesken ja niin sanoi anoppikin, itse sanoin, että odota vaan ihan kiltisti omaa vuoroa. Kukaan meistä ei ahdistunut tai ajatellut soittaa poliisille, mutta onhan se nyt vähän erikoista, että joka kerta se oli mies joka sinne oli tulossa, kukaan ei edes pyytänyt anteeksi ja eikö muka kuule, että siellä heitetään löylyä ja sitten on vielä sellainen juttu ku kello keksitty...
Ilmeisesti joku mies harrastaa tuota tahallaan, menee tarkoituksella liian aikaisin saunaan toivoen, että siellä olisi joku nainen. Varmaan ahdistelilla ylipäätään on samantyyppiset motiivit. Tässä ketjussa näyttää olevan ainakin yksi sellainen mies, joka pillastui, kun hänestä saatetaankin alkaa tehdä ilmoituksia.