Mikä ihme siinä frisbeegolfissa viehättää?
Joka ikinen aamu minun läheisellä koiranulkoilutus metsällä ollaan porukalla heittelemässä kiekkoja. Ja he kaikki ovat vielä miehiä! Kerran kokeilin ja edes koirani ei halua poimia frisbeetä. Eli mikä tässä lajissa oikein viehättää?
Kommentit (814)
Monet harrastuspaikat lajille ovat mukavia: vanhoja kartanonpuistoja ja vastaavia. Ei niinkään ryteikköjä. Oikea golf on paljon turmiolllisempaa ympäristölle.
Voisin kyllä kokeilla jos tulisi tilaisuus.
Hyvä laji miehille. Saa ulkoilua monta tuntia ja kävelyä. Nukuttaa hyvin yöllä.
Parhaimmilaan on kiva ulkoilemismuoto kesäisin, mutta käytännössä lajin suosion vuoksi pelkkää jonottamista milloin pääsee heittämään. 10 vuotta sitten tuli käytyä, nykyään ei saisi kirvelläkään sinne ruuhkaan. On muitakin tapoja nauttia ulkoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Hauska harrastus, liikuntaa tulee mukavasti ja huomaamatta. Yksi kierros kestää pari tuntia ja matkaa tulee 5-7 km, riippuen radasta.
Ihan hyvin voisi kysyä, mikä siinä koiran ja narun ulkoiluttamisessa viehättää?
Päivän paras vastakommentti tässä hupaisassa vastakkainasetteluväittelyssä!
👍😁
Vierailija kirjoitti:
Hyvä laji miehille. Saa ulkoilua monta tuntia ja kävelyä. Nukuttaa hyvin yöllä.
Miksi vain miehille?
Kiva sitä olisi nähdä muitakin heittelijöitä.
Mä ihmettelen miksi naiset eivät harrasta tätä lajia, sillä eihän tätä tarvitse niin vakavasti harrastaa ja voihan tätä myös vakavastikin harrastaa jos haluaa. Eihän tässä mitään rajotteita ole, paitsi ehkä ryhmä koot.
Jotta laijia pystyy sujuvasti harrastaa niin hyvät maksimi koot ovat 4-5 heittäjää.
Isommat ryhmät voivat päästää pienempiä ryhmiä ohi sujuvuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ymmärrä itsekään. Frisbeegolf on köyhien elämänkoulujen laji, joka sopii vässyköille, alisuoriutujille ja betoille. Kaikki tietämäni lajin harrastajat ovat yleensä ns. reppanoita. Ikinä ei ole ollut kunnon parisuhdetta, persoona mitäänsanomaton, uramenestys parhaimmillaan amk mediaanipalkalla, usein kuitenkin työkoleilu tai työtön.
Frisbeegolfin pelaajilla ei ole varaa bägiin, mailoihin tai saati pelioikeuteen oikealla golfkentällä, johon menestyneet liikemiehet kokoontuvat pitkän työpäivän jälkeen rentoutumaan. Siksi aidoilla golffareilla ei ole pulaa kauniista naisseurasta, jota löytyy kentiltä runsaasti.
Hauska juttu sinänsä, jokainen frisbeegolfia pelaava tuttuni on korkeastikoulutettu (maisteri), reilusti yli keskipalkan, parisuhteessa.
Oli kyllä hauskoja nuo muutamat trolli kommentit XD kaikkea sitä..
Metsien pohjakasvillisuus turmeltuu.
Typerä peli.
Pelaisivat oikeaa golfia golfkentillä. Tai lentopalloa pallokentillä.
Vierailija kirjoitti:
Laji on tosi tosi vaikea. Itse harrastin monta vuotta tavoitteellisesti, mutta koska heittojen pituuden eivät luontaisten ominaisuuksien vuoksi riittäneet, jätin kesken. Käykääpä katsomassa heittäjiä, jotka viskovat pitkälti yli sadan metrin heittoja. Se on komeaa katseltavaa ja hyvin kaukana siitä läpyttelystä, jota yleisesti näkee.
Itsekään en saa sataa metriä rikki, mutta en tiedä onko kyse luontaisista ominaisuuksista, vai pelkästå heittotekniikasta. Esim naisten huippupelaaja Paige Pierce on pieni nainen, mutta heittää pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Typerä peli.
Niinpä. Liito-oravat häiriintyvät metsässä kun elämänkallut heittelevät niiden puita muovisilla kiekoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hauska harrastus, liikuntaa tulee mukavasti ja huomaamatta. Yksi kierros kestää pari tuntia ja matkaa tulee 5-7 km, riippuen radasta.
Ihan hyvin voisi kysyä, mikä siinä koiran ja narun ulkoiluttamisessa viehättää?
Liikuntaa ? 5-7 kilometriä ja aikaa menee pari tuntia ? Koiran kanssa liikutaan oikeasti ja sama matka menee tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Typerä peli.
No ei siellä golfkentälläkään luonto kukoista. Jos valkoposkihanhia ei lasketa. Eilen just olin golfaamassa niin lyhyttähän se nurmikko on.
Tuo on vaan kaljoittelun ohelle sellainen kuhan tässä vähän touhutaan jotain samalla harrastus.
Kannattaa muistaa että sen löntystelyn välissä myös heitellään niitä kiekkoja ja jos meinaa saada sen kiekon yhtään pidemmälle, siinä heitossa on koko kroppa mukana ja se on yllättävän fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan kaljoittelun ohelle sellainen kuhan tässä vähän touhutaan jotain samalla harrastus.
Joillekin voi olla, ei kaikille.
Olen lähes 50-vuotias nainen ja pelannut frisbeegolfia vuosia. Ei ole pelkästään miesten laji. Ulkoilua, seurustelua kanssapelaajien kanssa, kilpailu vain itseä vastaan eli oman suorituksen parantaminen. Kehittymistä tapahtuu jatkuvasti. Heitot pitenee ja putit paranee. Mieluummin fribaan kuin kävelen muuten vaan. Samalla sas vaihdettua kuulumiset kavereiden kanssa ja askelia kertyy huomaamatta sekä tulee liikuttua luonnossa. Eri radoilla on aina erilaisia maastoja ja erilaista luontoa..
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes 50-vuotias nainen ja pelannut frisbeegolfia vuosia. Ei ole pelkästään miesten laji. Ulkoilua, seurustelua kanssapelaajien kanssa, kilpailu vain itseä vastaan eli oman suorituksen parantaminen. Kehittymistä tapahtuu jatkuvasti. Heitot pitenee ja putit paranee. Mieluummin fribaan kuin kävelen muuten vaan. Samalla sas vaihdettua kuulumiset kavereiden kanssa ja askelia kertyy huomaamatta sekä tulee liikuttua luonnossa. Eri radoilla on aina erilaisia maastoja ja erilaista luontoa..
Niin ja se piti vielä sanoa, että porukassamme lähes kaikki on maistereita eli ekoissa kommenteissa oli ihan puppua pelaajien taustoista
Se on helppoa ulkoilua, mutta ei pelkästään kävelyä. Juurikin täydellinen esim. kavereiden näkemiseen. Lajia ei myöskään tarvitse ottaa tosissaan eikä haittaa vaikka olisi huono siinä. Ja halutessaan sen voi myös ottaa tosissaan ja siinä voi kehittyä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se on laji rumille läskeille kaulaparroille ja muille vetelyksille. Voivat sanoa harrastavansa jotakin kun löntystävät heittämänsä frisbeen perässä. Ovat usein myös homoja, mitä ollaan kavereiden kanssa juteltu aiheesta.
Osa oikein, olen ruma ja läski ja vielä vanhakin 55-vuotias. Olen pelaillut 4-5 kesää 1-3 kertaa viikossa.
Saattaa se kävelykin olla löntystelyä, mutta eipä tuolla kukaan ole jumittunut taaksekaan.
Homoista en tiedä, koska pelaan yksin, joskus on perillinen mukana, mutta jos keskustelisin frisbeegolfista kavereiden kanssa, niin tuskin puhuisimme homoista.
Tosin tämäkin laji sopii kaikille ihmisille.
Alivakaat kiekot ovat hyviä, jos käsi ei riitä nopeisiin heittoihin. Mun suosikki alivakaista on mamba ja sillä mä oon saanut pariin otteeseen heitettyä holareita.