Mikä ihme siinä frisbeegolfissa viehättää?
Joka ikinen aamu minun läheisellä koiranulkoilutus metsällä ollaan porukalla heittelemässä kiekkoja. Ja he kaikki ovat vielä miehiä! Kerran kokeilin ja edes koirani ei halua poimia frisbeetä. Eli mikä tässä lajissa oikein viehättää?
Kommentit (814)
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolf on vähän kuin golf, mutta suunnattu köyhille. Siksi frisbeegolfia kutsutaan myös usein golfin luuseriversioksi. Siinä yhdistyy täydellinen epäcoolius ja epäurheellisuus ja eksklusiivisen ja porvarillisen golfklubin sijaan frisbeegolfin tapahtumapaikka on joku hylkymetsän ryteikkö, jossa nämä antisankarit sitten läpsyttelevät omia muovikiekkojaan juoden halvinta Lidlin olutta. Porschenkin sijaan siellä metsäryteikön hiekkaparkkipaikalla pötköttää frisbeegolfaajan ylpeys, lampaan valkoinen 2008 Skoda Octavia. Dieselinä.
Höpöhöpö! Eikö sulla ole kavereita joitten kanssa pelata!
Mun nuoreni kaverit eivät kyllä ole luusereita, vaan tiedostavia nuoria. Frisbeegolfia voi pelata ympäri maailmaa, kiekko aina mukana maailmalla liikkuessa. Ei mene rahaa joutaviin autoihin...eikä ratavuokriin.
Sun mielestä minigolfo kanssa luusereitten laj
Vierailija kirjoitti:
Valaat eivät tykkää kävellä ja liikkua nopeaan tahtiin vaikka 2h metsässä 😂
Siks niillä on mailapojay, golfkärryt ja golfkentät ja golfbaarit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun frisbeegolfista innnostutnut kaveri on kyllä miljonääri (ihan oikeasti, teollisuussuvusta) ja olen kokeillut pari kertaa hänen huvilallaan. On kyllä harvinaisen tylsä laji.
SE ei ole frisbeegolfia mitä mokilla heitellään!
Kerro ihmeessä miksi ei. Tai mokista en tiedä mutta meillä on mökillä korit tontilla ja lähimetsässä ja todellakin pelataan lasten kanssa frisbee golfia.
Tämän kysymyksenhän voisi ihan yhtä hyvin kirjoittaa muotoon "miksi kukaan tekee mitään, mikä ei mun mielestä ole mielenkiintoista?"
Mä harrastan frisbeegolfia ja ihan hemmetin kiva laji. Se on halpa ja pystyy itsekseen sitä harrastaa, että ei ole pakko kilpailla.
Mä aika paljon itsekseen käyn heittelemässä ja mä kilpailen itseäni vastaan ja yritän parantaa rataennätystäni. Laji vaan addiktoi itseäni ja siinä pystyy yrittää kehittää omaa heittoa.
Lajia pystyy harrastaa lähes kuka vaan.
Siinä saa liikuntaa ja luonnossa taaperrettua.
Tii-paikoilla odotellessani mä aina välillä otan selvää Birdnetillä mitä lintuja ympärillä laulaa.
Ratojakin on todella paljon ympäri Suomea, että vaihteluakin ympäristöön saa. Mun ehdoton suosikkini on Ykslammin Ryttylän rata.
M30
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan frisbeegolfia ja ihan hemmetin kiva laji. Se on halpa ja pystyy itsekseen sitä harrastaa, että ei ole pakko kilpailla.
Mä aika paljon itsekseen käyn heittelemässä ja mä kilpailen itseäni vastaan ja yritän parantaa rataennätystäni. Laji vaan addiktoi itseäni ja siinä pystyy yrittää kehittää omaa heittoa.
Lajia pystyy harrastaa lähes kuka vaan.
Siinä saa liikuntaa ja luonnossa taaperrettua.
Tii-paikoilla odotellessani mä aina välillä otan selvää Birdnetillä mitä lintuja ympärillä laulaa.
Ratojakin on todella paljon ympäri Suomea, että vaihteluakin ympäristöön saa. Mun ehdoton suosikkini on Ykslammin Ryttylän rata.M30
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun frisbeegolfista innnostutnut kaveri on kyllä miljonääri (ihan oikeasti, teollisuussuvusta) ja olen kokeillut pari kertaa hänen huvilallaan. On kyllä harvinaisen tylsä laji.
SE ei ole frisbeegolfia mitä mokilla heitellään!
Kerro ihmeessä miksi ei. Tai mokista en tiedä mutta meillä on mökillä korit tontilla ja lähimetsässä ja todellakin pelataan lasten kanssa frisbee golfia.
Mökillä koriin heittely on enemmän puttausharjoittelua ja radoilla heitetään frisbeetä golfin tapaan. Väyliä ovat radoilla yleensä 60 metristä 250metriin. Eri mallisia väyliä on. Ja jos ei ole mitään hajua miten frisbeegolfia pelataan niin tässä ammattilainen näyttää mallia lemppari radallani:
M30
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan nyt ensin perkaamalla se ap:n koiran ulkoilutusharrastus. Kerran kokeilin ulkoiluttaa kaverin koiraa ja se oli ihan hölmöä hommaa. Se eläin ei edes haukkunut lintuja ja pskn kerääminen muovipussiin on äklöä hommaa.
Mielummin menisin heittämään frisbeetä.
Ota se koira mukaan ja heitä sille frisbeetä. Tykkää hulluna ellei ole seniili niinkuin ap:n.
Liikuttaa ja yhdistää nuoria poikia jotka eivät ehkä muuten ulkoilis tai harrastaisi muuta joten mielestäni todella hyvä laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan nyt ensin perkaamalla se ap:n koiran ulkoilutusharrastus. Kerran kokeilin ulkoiluttaa kaverin koiraa ja se oli ihan hölmöä hommaa. Se eläin ei edes haukkunut lintuja ja pskn kerääminen muovipussiin on äklöä hommaa.
Mielummin menisin heittämään frisbeetä.
Ota se koira mukaan ja heitä sille frisbeetä. Tykkää hulluna ellei ole seniili niinkuin ap:n.
Meidän saksanpaimenkoira tykkää napata frisbeetä kun sen heittää. Ainoa vaan että se alkaa aina ravistamaan sitä ja "tappaa saaliin" :D No ei se sille mitään voi kun se on ollut tuhansia vuosia sen dna:ssa
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ymmärrä itsekään. Frisbeegolf on köyhien elämänkoulujen laji, joka sopii vässyköille, alisuoriutujille ja betoille. Kaikki tietämäni lajin harrastajat ovat yleensä ns. reppanoita. Ikinä ei ole ollut kunnon parisuhdetta, persoona mitäänsanomaton, uramenestys parhaimmillaan amk mediaanipalkalla, usein kuitenkin työkoleilu tai työtön.
Frisbeegolfin pelaajilla ei ole varaa bägiin, mailoihin tai saati pelioikeuteen oikealla golfkentällä, johon menestyneet liikemiehet kokoontuvat pitkän työpäivän jälkeen rentoutumaan. Siksi aidoilla golffareilla ei ole pulaa kauniista naisseurasta, jota löytyy kentiltä runsaasti.
Jos kaiken tämän voit "tulkita" siitä, että lajia voi harrastaa edullisestikin, niin missä mutina kävelystä harrastuksena? Sehän vasta köyhien hommaa on, kun ei tarvitse yhtään varustetta ostaa mitä ei arjessa tarvitse, eikä nekään ole pakollisia, maisemat vaihtuu kyllä vaikka ilman vaatteitakin. Ihmetyttää kyllä eikö vaikka Herlinejä hävetä käydä kävelyllä puolisoineen, kun ihmiset ajattelee mitä köyhäkauloja noikin on, kun eivät ihaile maisemia vaikka pandan selässä ratsastaen, että ihmiset näkisivät heidän vaurauden.
Voi elämä näitä ihmisiä! Mummoja potkimassako nuorten pitäisi olla? Hieno harrastus, saa olla luonnossa ja tavata kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä pitää olla jotain tekemistä samalla, kun näkevät kavereita, ei voi vaan istua rupattelemassa jossain kahvilassa. Frisbeegolf on halpaa ja helppo aloittaa. Eihän siitä kovin moni aidosti nauti, mutta kavereita on kiva nähdä. Usein kaljaa rundilla mukana.
Se on tosissaan nautittava laji ihmisille, joilla on kilpailuviettiä, kun porukalla heitellään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika haluaisi alkaa harrastaa ja vaatii nyt jotain omia kiekkoja. Onko teillä suosituksia mikä kiekko kannattaisi ostaa? Vai onko frisbeegolf oikeasti noin pahamaineista kuin väitetään? t. huolestunut äiti
Poika varmaan tietää, millaisia kiekkoja haluaa ja tarvii.
Puolisoni harrastaa ja selittää, mitä eroa on erilaisilla kiekoilla, mutta kuuntelen vain kohteliaisuudesta kun en itse jaksa paneutua peliin vaan tyydyn kävelemään mukana. Vaihteleva maasto tuntuu hyvältä jaloissa verrattuna johonkin tasamaa- ja tiekävelyyn.
Tämä on kyllä erikoinen ajattelutapa nykyään, että kaikki vähääkään fyysiset suoritukset pitäisi suorittaa mahdollisimman haastavasti. Sähköpyörällä ei saisi ajaa, koska se on "huijaamista" ja koska siinä polkemista avustetaan, se on myös täysin turhaa, kun jokaisen työmatkankin pitäisi näiden mielestä kaiketi olla kuin joku etappi tour de Francella.
Tässäkin se kävely metsässä on täysin turhaa, kun siellä ei paineta verenmaku suussa.
Frisbeegolf näyttää todella tylsältä peliltä, mutta tarkoitus onkin varmaan tavata kavereita viettää hauskaa aikaa yhdessä. Kun yhteisen ajanviettoon on selvästi halua ja viihdytään, voisiko joku neropatti keksiä enemmän vaihtelua sisältäviä ulkopelejä. Niitä varmaan arvostettaisiin. Voisin itsekin liittyä porukkaan.
Mä kun olin frisbeegolfaamassa niin kerran yhden koira veinasi lähteä kiekkoni perään, mutta remmi otti vastaan, niin ei päässyt kiekkoni perään.
Oma koirani kanssa jahtaa kiekkojani.
Huono vertaus tuo koiran innottomuus.
Laji on tosi tosi vaikea. Itse harrastin monta vuotta tavoitteellisesti, mutta koska heittojen pituuden eivät luontaisten ominaisuuksien vuoksi riittäneet, jätin kesken. Käykääpä katsomassa heittäjiä, jotka viskovat pitkälti yli sadan metrin heittoja. Se on komeaa katseltavaa ja hyvin kaukana siitä läpyttelystä, jota yleisesti näkee.
Ainoa tapa saada enää meidän teinipojat ulkoilemaan suosiolla perheen kanssa.
Käy kokeilemassa. Minulla aukaisi hyvin rintarangan jumeja.