Työttömät kertokaa (muut EI SAA vastata)! Kannattiko ottaa osa-aika työ, mitä seurasi taloudellisesti?
Tää on teoreettinen kysymys koska en ole saanut vielä mitään työtä, olen työmarkkinatuella siis työtön. Jos sattuisi saamaan esim. kesätyön joka on osa-aikatyö, ja palkka kaupanalan tes. Niin kannattiko se sit kuitenkaan viimekädessä teillä muilla? Jäikö käteen mitään? En edes tiedä mikä mun veroprosentti on, koska mulla on muutosverokortti Kelan tuen takia, ja se pitää sit tehä uusiksi. Pääsishän sitten irti orjuutuslaitoksesta(te-tsto) mutta, tuntuu että teksi sit hyväntekeväisyyttä jollekkin firmalle. Palkka tulis olemaan jotain 1100 euroo .Ei vois otta vastaan kokoaika työtä jos sattuis löytymään ainakaan noin vain. 1100 /kk brutto. Siitä verot. Ja todennäkösesti en hakis soviteltua työttömyyskorvausta, mut sen näkee sitten...
Kannattiko teillä, paljon kuulee etä oli ihan turha homma....
huom. en saa/hae asumistukea tällä hetkellä joten se ei ongelma, ehkä myöhemmin.
Kommentit (84)
Kannattamisesta en tiedä, mutta työnhakijuuden ja tukien haun lopettaminen tuli mahdolliseksi. Noista asioista eroon pääseminen oli minulle tärkeämpää kuin taloudelliset seikat. Ennen työnhaun lopettamista kokeilin useamman kuukauden, onko pelkällä palkalla selviäminen mahdollista, ja kun se oli, lopetin työnhaun. Tiukkaa tekee koko ajan, mutta vihaan työnhakijana oloa ja tukien hakemista enemmän.
Kannattaa mennä töihin. Tolla liksalla veroprossa on joku 1,5 -2% ja ton palkan päälle saat asumistukea ehkä 200e pyöreästi ja työttömyysrahaa 150e-200e.
Kannattaa. Työn teko on ainoa tapa päästä pois työmarkkinatuelta. Jos tekee riittävästi töitä ja sitten on taas työtön, voi saada ansiosidonnaista. Jolloin ansiosidonnaisena työttömyysaikakin kerryttää eläkettä toisin kuin työmarkkinatukiaika.
On se. Saan joka kuukausi Kelalta kahta eri tukea ja toinen on soviteltu työttömyysetuus.