Vanhempien mielestä pitäisi "keskustella" mitä he tekevät omakotitalolleen ja omaisuudelleen kun tulevat vanhaksi eivätkä kykene sitä enää hoitamaan
Mutta toisaalta ihanhan se on meidän oma asia, ei me ainakaan sulle mitään anneta. Minkäs takia me sulle jotain annettaisiin? Eihän mekään olla mistään mitään saatu.
Nyt tämä sama "keskustelu" on käyty läpi jo monta kertaa.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi omia vanhempia ei voisi auttaa ilmaiseksi?
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Jos ei ole syntynyt tunneyhteyttä? Sen syntyminen on muuten ollut niiden vanhempien vastuulla.
Entä jos jälkeläinen on psykopaatti.
Tunneyhteys on mahdoton.
Tämä. Tai jos jälkeläinen on vain kusipää.
Aina ajatellaan että vika on vanhemmissa, jos suhteet aikuiseen lapseen on huonot. Mutta kyllä se vika voi yhtä lailla olla siinä jälkeläisessä.
Jos kyse ei ole jostain synnynnäisestä persoonallisuushäiriöstä tai mielisairaudesta niin se lapsen kuspäinen käytöshän on niiden vanhempien oman kasvatustyön tulosta. Pidän todella epätodennäköisenä tilannetta että on normaalit lämpimät ja rakastavat vanhemmat ja lapsi vain muuttuu kylmäksi heitä kohtaan, ilman mitään mielenterveysongelmaa. Enimmäkseen lapset kiintyy vanhempiinsa vaikka vanhempi ei mitään kiintymystä ansaitsisi. Esim. päihdeperheiden lapset on yleensä lojaaleja vanhempiaan kohtaan. Todella pahasti täytyy mokailla oma vanhemmuus että normaalijärkinen ja terve lapsi katkaisee välit vanhempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1960-luvun alussa lapset hoiti vanhempansa ja kustansivat heille kaiken tarvittavan ilman mitään korvauksia.
Osa kustansi hoidon täysin maksaen vanhainkodissa (harvinaista), osa otti kotiin asumaan, osa palkkasi 24/7 hoitajan kotiin.
Tämä aika on tulossa taas, mitä päättäjiä kuuntelee. Tai ainakin mitä suunnitelmia ministeriöissä kuuntelee.
Itsekäs sukupolvi on nyt nämä aikuiset lapset, jotka ei tikkua ristiin laittaisi.
Joo, se oli Suomen laissa, että lapset hoitavat vanhempansa.
On ollut viitteitä siitä, että tällainen on tulossa uudelleen. (Varmaan ujutetaan pikku hiljaa.)
Siinä tapauksessa tulee olemaan paljon vanhuksia hunningolla, onnettomuudet lisääntyy ja vanhuksia lähetetään myös halvempien kulujen maihin hoitoon.
Nytkö ei ole vanhuksia hunningolla eikä tapahdu onnettomuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskustelu toi on, pikemmin kai toteamus. Itse toteaisin että vaikuttaa siltä että asialle kannattaisi jo tehdä jotakin saman asian toistaminen jatkuvasti kertoo muistiongelmista.
Sano niille, että on tullut selväksi. Tehkää ihan mitä lystäätte. Polttavaa vaikka, mutta asiaa ei tarvitse enää ikinä kertoa uudelleen.
Tämä on varmaan se ensimmäinen mitä tekisi mieli sanoa. Toisaalta jos kyseessä on useamman sadan tuhannen euron perintö niin niin helppoa tilannetta saada paljon rahaa ei elämässä tule toista, kuin jos tuosta nyt pienellä mielistelyllä selviää. Toki omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, eikä alkaa erityisemmin pomppimaan heidän tahtonsa mukaan, mutta jos nyt on jotain tietynlaista puhetta mitä haluavat kuulla niin kyllä minä runoilisin muutaman sadan tuhannen edestä jo kaikenlaista.
En rupeaisi mitään runoilemaan. Jos minua kohtaan asenne olisi tuo, niin en todellakaan rupeaisi saappaita nuolemaan. Polttakaa vaikka, jos tuntuu hyvältä.
Itse suhtautuisin tuohon vähän kuin työnä. Joudun minä asiakkaitakin mielistelemään 5 päivää viikossa ja saan palkkaa siitä 2500€/kk. Mikä tuossa nyt sitä vaikeampaa on ja hyvä palkka.
Itsekunnioitukselle ja omanarvontunteelle ei ole hintaa.
No minulla se on tällä hetkellä tuo 2500€/ kk, että enköhän samaa voi tehdä jollain 300 000-400 000 eurolla ilman että omakuvani särkyy. 😂
Voit toki. Sulla on itsekunnioitus tai sitten ei.
Jos ap e ole juridiikan , vanhus- ja kiinteistöhuollon asiantuntija ohjaisin vanhemmat lempeän päättäväisesti hakemaan tietoa em tahoilta. Mukaan voi ottaa myös asuntovälittäjän, joka asianmukaista korvausta vastaan selvittää vanhempien kiinteistön arvon nyt ja myöhemmin.
Minä en nimittäin keskustelisi sekuntiakaan asioista, joista en tiedä yhtään mitään. Suora kysymys on paikallaan, jos vanhemmilla olisi odotuksia minua kohtaan.Puheet siitä, mitä minä saisin vanhemmilta, eivät ole mitenkään relevantteja aiheita vanhempien selviämisestä vanhuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Jos ei ole syntynyt tunneyhteyttä? Sen syntyminen on muuten ollut niiden vanhempien vastuulla.
Tunneyhteys on mahdoton.
Aina ajatellaan että vika on vanhemmissa, jos suhteet aikuiseen lapseen on huonot. Mutta kyllä se vika voi yhtä lailla olla siinä jälkeläisessä.Jos kyse ei ole jostain synnynnäisestä persoonallisuushäiriöstä tai mielisairaudesta niin se lapsen kuspäinen käytöshän on niiden vanhempien oman kasvatustyön tulosta. Pidän todella epätodennäköisenä tilannetta että on normaalit lämpimät ja rakastavat vanhemmat ja lapsi vain muuttuu kylmäksi heitä kohtaan, ilman mitään mielenterveysongelmaa. Enimmäkseen lapset kiintyy vanhempiinsa vaikka vanhempi ei mitään kiintymystä ansaitsisi. Esim. päihdeperheiden lapset on yleensä lojaaleja vanhempiaan kohtaan. Todella pahasti täytyy mokailla oma vanhemmuus että normaalijärkinen ja terve lapsi katkaisee välit vanhempaan.
Missä todellisuudessa oikein elät? Et tunne ketään kusipäisiä ihmisiä, joiden vanhemmat ja sisarukset ovat ihan normaaleja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Tunneyhteys on mahdoton.
Jaaha. Tietämättömän alanuolittajan mukaan psykopaatin kanssa voi muodostaa tunneyhteyden. Jos lapsi on psykopaatti, se ei välitä kuin itsestään. Tunteita ei ole.
Ei voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Tunneyhteys on mahdoton.
Aina ajatellaan että vika on vanhemmissa, jos suhteet aikuiseen lapseen on huonot. Mutta kyllä se vika voi yhtä lailla olla siinä jälkeläisessä.Jos kyse ei ole jostain synnynnäisestä persoonallisuushäiriöstä tai mielisairaudesta niin se lapsen kuspäinen käytöshän on niiden vanhempien oman kasvatustyön tulosta. Pidän todella epätodennäköisenä tilannetta että on normaalit lämpimät ja rakastavat vanhemmat ja lapsi vain muuttuu kylmäksi heitä kohtaan, ilman mitään mielenterveysongelmaa. Enimmäkseen lapset kiintyy vanhempiinsa vaikka vanhempi ei mitään kiintymystä ansaitsisi. Esim. päihdeperheiden lapset on yleensä lojaaleja vanhempiaan kohtaan. Todella pahasti täytyy mokailla oma vanhemmuus että normaalijärkinen ja terve lapsi katkaisee välit vanhempaan.
Missä todellisuudessa oikein elät? Et tunne ketään kusipäisiä ihmisiä, joiden vanhemmat ja sisarukset ovat ihan normaaleja?
Todennäköisesti vanhemmat on samanlaisia kuin lapsensa mutta se ei vain näy ulkopuoliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1960-luvun alussa lapset hoiti vanhempansa ja kustansivat heille kaiken tarvittavan ilman mitään korvauksia.
Osa kustansi hoidon täysin maksaen vanhainkodissa (harvinaista), osa otti kotiin asumaan, osa palkkasi 24/7 hoitajan kotiin.
Tämä aika on tulossa taas, mitä päättäjiä kuuntelee. Tai ainakin mitä suunnitelmia ministeriöissä kuuntelee.
Itsekäs sukupolvi on nyt nämä aikuiset lapset, jotka ei tikkua ristiin laittaisi.
Niin, kun asuttiin maalla samalla tilalla, niin siihenhän ne isovanhemmatkin jäivät. Eikä kyse ollut luonteen jaloudesta. Jopa niitä veemäisiä vanhempia siedettiin ja purtiin hammasta.
Nykyajan aikuiset naiset ovat työelämässä kodin ulkopuolella, joten hoivan järjestäminen on mahdotonta. Kannattaisi olla ihan haukkumatta tämän ajan työssäkäyviä, jotka maksaa vanhempiensa eläkkeet ja hoidot.
Ja on vain hyvä, ettei nykyajan ihmiset siedä vanhemmiltaan kontrolloivaa narsistista, kiristykseen perustuvaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Tunneyhteys on mahdoton.
No, ei jai psykopaatilta ilmaista apuakaan sitten pyydellä. Ellei olla ihan sekaisin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin vanhenevan vanhemman eläke ja varat käytettiin ylöspitoon.
Niin olisi pakko käyttää nytkin, jos vaikkapa minun äitini joutuisi luokseni hoitoon. Luokseni on pitkät portaat eikä hissiä, vanhus ei vanhassa ahtaassa asunnossa pääsisi yksin vessaan tai suihkuun. Muutto isompaan ja uudempaan olisi pakollinen, samoin kodinhoitaja.
Tai sitten olisimme molemmat katuojassa, sekin on sitä vanhaa hyvää aikaa.
Sinä menisit sinne vanhuksesta asuntoon, tai ostaisit hänelle hoitopaikan tai hoitajan kotiin.
Niin meni ennen.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani (yksi vanhempi siis) suunnilleen vuoroviikoin on lahjoittamassa asuntoaan minulle, vuoroviikoin myymässä pois, koska joku tuttu juuri oli niin kehoittanut tekemään. Ja tätä myyntiä kertoessaan tarkkailee reaktioitani. Että olenko pahoillani, kun en saakaan asuntoa. Minua hävettää vanhempani käytös syvästi. En tarvitse häneltä mitään omaisuutta, mutta tämä säälittävä pelaaminen syö minua. En kunnioita tuollaisia ihmisiä. Niin sanotusti hoidan vanhempani suhteen leiviskäni, mutta kiintymystä en pysty esittämään.
No minusta tuossa enemmän vanhempi haastaa sinua keskustelemaan asiasta, mitä nyt pitäisi esim asunnon kanssa tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut viitteitä siitä, että tällainen on tulossa uudelleen. (Varmaan ujutetaan pikku hiljaa.)
Siinä tapauksessa tulee olemaan paljon vanhuksia hunningolla, onnettomuudet lisääntyy ja vanhuksia lähetetään myös halvempien kulujen maihin hoitoon.
Ei ketään voi "lähettää" ulkomaille vastoin tahtoaan.
Tottakai voi, jos jälkeläinen on lain mukaan vastuussa, huoltaja ja maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Tunneyhteys on mahdoton.
Jaaha. Tietämättömän alanuolittajan mukaan psykopaatin kanssa voi muodostaa tunneyhteyden. Jos lapsi on psykopaatti, se ei välitä kuin itsestään. Tunteita ei ole.
Ei voi!
En saa kiinni ajatuksesta. Mun ympärillä on normaaleja ihmisiä. Mun mieheksi kelpaa upseetit tai dippainssit. Ne on suhteellisen järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskustelu toi on, pikemmin kai toteamus. Itse toteaisin että vaikuttaa siltä että asialle kannattaisi jo tehdä jotakin saman asian toistaminen jatkuvasti kertoo muistiongelmista.
Sano niille, että on tullut selväksi. Tehkää ihan mitä lystäätte. Polttavaa vaikka, mutta asiaa ei tarvitse enää ikinä kertoa uudelleen.
Tämä on varmaan se ensimmäinen mitä tekisi mieli sanoa. Toisaalta jos kyseessä on useamman sadan tuhannen euron perintö niin niin helppoa tilannetta saada paljon rahaa ei elämässä tule toista, kuin jos tuosta nyt pienellä mielistelyllä selviää. Toki omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, eikä alkaa erityisemmin pomppimaan heidän tahtonsa mukaan, mutta jos nyt on jotain tietynlaista puhetta mitä haluavat kuulla niin kyllä minä runoilisin muutaman sadan tuhannen edestä jo kaikenlaista.
En rupeaisi mitään runoilemaan. Jos minua kohtaan asenne olisi tuo, niin en todellakaan rupeaisi saappaita nuolemaan. Polttakaa vaikka, jos tuntuu hyvältä.
Itse suhtautuisin tuohon vähän kuin työnä. Joudun minä asiakkaitakin mielistelemään 5 päivää viikossa ja saan palkkaa siitä 2500€/kk. Mikä tuossa nyt sitä vaikeampaa on ja hyvä palkka.
Itsekunnioitukselle ja omanarvontunteelle ei ole hintaa.
No minulla se on tällä hetkellä tuo 2500€/ kk, että enköhän samaa voi tehdä jollain 300 000-400 000 eurolla ilman että omakuvani särkyy. 😂
Voit toki. Sulla on itsekunnioitus tai sitten ei.
Tuolla rahalla vapautuisin ihmisten nuoleskelemisesta moneksi vuodeksi, joten mielestäni se olisi itsekunnioitukselleni voitto. Todennäköisesti vapautuisin sillä kaikesta pashasta loppu elämäkseni, koska osaisin sijoittaa nuo tahat niin että voisin elää pelkillä koroillakin.
Lisäksi takaisin sillä omille lapsilleni kivan nuoleskeluvapaan lähdön elämään. Mutta elämä on valintoja. 🤷🏻 Toiset osaa hyödyntää oikotiet ja toisten mielestä on kunniallisempaa vetää kivirekeä ylämäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siis aloittaja. Heidän omaisuutensa on useampi satatuhatta euroa. Olisihan se ihan kiva joskus jotain perintöjä saada, mutta toisaalta en ole ollut vuosiin heidän kanssaan juurikaan tekemisissä kun kaikki muukin kanssakäyminen on ollut jo aikaisemmin aina ihan yhtä hankalaa.
Okei.
Mikä sun asiasi sitten oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö ei ole vanhuksia hunningolla eikä tapahdu onnettomuuksia?
Ei tarpeeksi, tuossa tapauksessa nuo tilanteet lisääntyy räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani (yksi vanhempi siis) suunnilleen vuoroviikoin on lahjoittamassa asuntoaan minulle, vuoroviikoin myymässä pois, koska joku tuttu juuri oli niin kehoittanut tekemään. Ja tätä myyntiä kertoessaan tarkkailee reaktioitani. Että olenko pahoillani, kun en saakaan asuntoa. Minua hävettää vanhempani käytös syvästi. En tarvitse häneltä mitään omaisuutta, mutta tämä säälittävä pelaaminen syö minua. En kunnioita tuollaisia ihmisiä. Niin sanotusti hoidan vanhempani suhteen leiviskäni, mutta kiintymystä en pysty esittämään.
No minusta tuossa enemmän vanhempi haastaa sinua keskustelemaan asiasta, mitä nyt pitäisi esim asunnon kanssa tehdä?
Eli käyttäytyy ilkeästi ja naurettavasti omaa lastaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun asuttiin maalla samalla tilalla, niin siihenhän ne isovanhemmatkin jäivät. Eikä kyse ollut luonteen jaloudesta. Jopa niitä veemäisiä vanhempia siedettiin ja purtiin hammasta.
Nykyajan aikuiset naiset ovat työelämässä kodin ulkopuolella, joten hoivan järjestäminen on mahdotonta. Kannattaisi olla ihan haukkumatta tämän ajan työssäkäyviä, jotka maksaa vanhempiensa eläkkeet ja hoidot.
Ja on vain hyvä, ettei nykyajan ihmiset siedä vanhemmiltaan kontrolloivaa narsistista, kiristykseen perustuvaa käytöstä.
Jos mennään entiseen, niin lapset yhdessä omalla palkallaan kustantavat vanhempansa hoidon, jos eivät jää itse hoitamaan.
Pakko jäädä töistä pois, jollei varat riitä
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä jälkeläisiä.
Tunneyhteys on mahdoton.
Ei voi!
En saa kiinni ajatuksesta. Mun ympärillä on normaaleja ihmisiä. Mun mieheksi kelpaa upseetit tai dippainssit. Ne on suhteellisen järkeviä.
Sivusta kommentoin että nuo on varmaan autistien eniten valitsemia ammatteja.
Silloin vanhenevan vanhemman eläke ja varat käytettiin ylöspitoon.
Niin olisi pakko käyttää nytkin, jos vaikkapa minun äitini joutuisi luokseni hoitoon. Luokseni on pitkät portaat eikä hissiä, vanhus ei vanhassa ahtaassa asunnossa pääsisi yksin vessaan tai suihkuun. Muutto isompaan ja uudempaan olisi pakollinen, samoin kodinhoitaja.
Tai sitten olisimme molemmat katuojassa, sekin on sitä vanhaa hyvää aikaa.