Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien mielestä pitäisi "keskustella" mitä he tekevät omakotitalolleen ja omaisuudelleen kun tulevat vanhaksi eivätkä kykene sitä enää hoitamaan

Vierailija
20.05.2023 |

Mutta toisaalta ihanhan se on meidän oma asia, ei me ainakaan sulle mitään anneta. Minkäs takia me sulle jotain annettaisiin? Eihän mekään olla mistään mitään saatu.

Nyt tämä sama "keskustelu" on käyty läpi jo monta kertaa.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskustelu toi on, pikemmin kai toteamus. Itse toteaisin että vaikuttaa siltä että asialle kannattaisi jo tehdä jotakin saman asian toistaminen jatkuvasti kertoo muistiongelmista.

Vierailija
2/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano heille, että myykää se talo pois, ja käyttäkää rahat mihin lystäätte.

Ja mitähän se sinulle kuuluukaan, mitä ovat perinnöksi saaneet tai olleet saamatta.

Jos sanovat, että eivät mitään sinulle anna, sano, että ei tarvitsekaan, koska aiot luopua perinnöstä, jos vielä elossa olet, kun perinnönjaon aika tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ottaa seuraavaksi yhteyttä ammattilaisiin, kuten vaikka edunvalvontaan jne. Turha vinguttaa samaa levyä.

Vierailija
4/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis aloittaja. Heidän omaisuutensa on useampi satatuhatta euroa. Olisihan se ihan kiva joskus jotain perintöjä saada, mutta toisaalta en ole ollut vuosiin heidän kanssaan juurikaan tekemisissä kun kaikki muukin kanssakäyminen on ollut jo aikaisemmin aina ihan yhtä hankalaa.

Vierailija
5/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä ne aikoo jättää jotain. Olisi järkevää kyllä nyt antaa irtorahoista, jos aikoo. Olen joskus miettinyt, että jos perin (todennäköisesti perinkin) kohtuullisen summan, niin olen varmaan itse jotain 60+ siinä vaiheessa. Mihin sitä sitten tarvitsee? Tiukimmilla ihminen on asuntovelkaisena lasten asuessa kotona.

Vierailija
6/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on siis omakotitalo ja omaisuutta, jota he eivät aio antaa sinulle. He haluavat keskustella, miten talon hoito järjestetään. Ehkä tuossa vosi ensin arvioida ja keskustella, minkä verran talon ylläpito (pakolliset kulut) vuodessa vaatii. Sitten voisi kekustella, mitä toimenpiteitä pitää vuoden aikana tehdä: lumityöt, ruohonleikku, korjaukset ja huolto, valvonta. Kuka ne voisi tehdä ja mihin hintaan? Onhan tuossa paljonkin keskusteltavaa. Mitä jos kumpikaan, ei pysty asumaan taloša? Missä vaiheessa talo laitetaan myyntiin? Miten talon tyhjennys hoidetaan? Entä jos he eivät ole oikeustoimikykyisiä? Jne.

Vierailija
7/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitaloon muutto? Jossa on huoltoyhtiö, onko niissä? Matkustelu?

Vierailija
8/204 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on siis omakotitalo ja omaisuutta, jota he eivät aio antaa sinulle. He haluavat keskustella, miten talon hoito järjestetään. Ehkä tuossa vosi ensin arvioida ja keskustella, minkä verran talon ylläpito (pakolliset kulut) vuodessa vaatii. Sitten voisi kekustella, mitä toimenpiteitä pitää vuoden aikana tehdä: lumityöt, ruohonleikku, korjaukset ja huolto, valvonta. Kuka ne voisi tehdä ja mihin hintaan? Onhan tuossa paljonkin keskusteltavaa. Mitä jos kumpikaan, ei pysty asumaan taloša? Missä vaiheessa talo laitetaan myyntiin? Miten talon tyhjennys hoidetaan? Entä jos he eivät ole oikeustoimikykyisiä? Jne.

Talo kannattaisi laittaa myyntiin mahdollisimman pian ja muutta vaikka kerrostaloon jossa sitä hoidettavaa on vähemmän. Eikä ns. kuolinsiivouksesta muutenkaan ainakaan haittaa olisi.

Vierailija
9/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempien kanssa ei ole ollut tekemisissä, se on saattanut pahoittaa heidän mielensä. Omaisuudesta puhuminen saattaa olla keino käyttää valtaa, tai ehkä he kuitenkin haluaisivat että olisit enemmän yhteydessä heihin, vaikka vaikeaa onkin. Jos kuitenkin aikanaan perit heidät, asunnon myynti ajoissa on varmaan käytännöllinen ratkaisu nyt kun he vielä voivat nauttia rahoista. Perintöä jää sitten mitä jää. Heidänhän se omaisuus on.

Vierailija
10/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi jotain diipadaapaa heittää tyyliin älkää myykö, minulle niin rakas paikka, jos se on se mitä haluavat kuulla.

Vierailija
11/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit että antavat talon sinulle ja itse muuttavat johonkin luukkuun vuokralle? Tai myyvät, antavat rahat sinulle ja muuten sama järjestely.

Vierailija
12/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskustelu toi on, pikemmin kai toteamus. Itse toteaisin että vaikuttaa siltä että asialle kannattaisi jo tehdä jotakin saman asian toistaminen jatkuvasti kertoo muistiongelmista.

Sano niille, että on tullut selväksi. Tehkää ihan mitä lystäätte. Polttavaa vaikka, mutta asiaa ei tarvitse enää ikinä kertoa uudelleen.

Vierailija
13/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano niille, että on tullut selväksi. Tehkää ihan mitä lystäätte. Polttavaa vaikka, mutta asiaa ei tarvitse enää ikinä kertoa uudelleen.

Tämä on varmaan se ensimmäinen mitä tekisi mieli sanoa. Toisaalta jos kyseessä on useamman sadan tuhannen euron perintö niin niin helppoa tilannetta saada paljon rahaa ei elämässä tule toista, kuin jos tuosta nyt pienellä mielistelyllä selviää. Toki omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, eikä alkaa erityisemmin pomppimaan heidän tahtonsa mukaan, mutta jos nyt on jotain tietynlaista puhetta mitä haluavat kuulla niin kyllä minä runoilisin muutaman sadan tuhannen edestä jo kaikenlaista.

Vierailija
14/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni vatipäinen pissa-aivo on onnistunut lisääntymään. Voihan tsiisus.

Vierailija
15/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni vatipäinen pissa-aivo on onnistunut lisääntymään. Voihan tsiisus.

Naisilla on aina ollut tapana porsia epämääräisillä kriteereillä. Raha ratkaisee eikä luonne.

Vierailija
16/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan he antavat sinulle ainakin lakiosan. Ei Suomessa voi rintaperillistä ihan helposti ohittaa. Tuskin he saavat koko omaisuuttaan tuhlattuakaan.

Vierailija
17/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan se ensimmäinen mitä tekisi mieli sanoa. Toisaalta jos kyseessä on useamman sadan tuhannen euron perintö niin niin helppoa tilannetta saada paljon rahaa ei elämässä tule toista, kuin jos tuosta nyt pienellä mielistelyllä selviää. Toki omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, eikä alkaa erityisemmin pomppimaan heidän tahtonsa mukaan, mutta jos nyt on jotain tietynlaista puhetta mitä haluavat kuulla niin kyllä minä runoilisin muutaman sadan tuhannen edestä jo kaikenlaista.

En rupeaisi mitään runoilemaan. Jos minua kohtaan asenne olisi tuo, niin en todellakaan rupeaisi saappaita nuolemaan. Polttakaa vaikka, jos tuntuu hyvältä.

Vierailija
18/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aina ollut tapana porsia epämääräisillä kriteereillä. Raha ratkaisee eikä luonne.

Eikö tässä tarinassa ollut molemmat vanhemmat kuspäitä? Eikö se mieskin ole silloin lisääntynyt kuspään kanssa? Lisäksihän tuossa sanottiin että vanhemmatkin on aloittaneet nollasta.

Vierailija
19/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostat tuota myöhemmin.

Mun äitini vain myi meidän lapsuudenkodin ja hävitti kaikki tavarani.

Vierailija
20/204 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rupeaisi mitään runoilemaan. Jos minua kohtaan asenne olisi tuo, niin en todellakaan rupeaisi saappaita nuolemaan. Polttakaa vaikka, jos tuntuu hyvältä.

Itse suhtautuisin tuohon vähän kuin työnä. Joudun minä asiakkaitakin mielistelemään 5 päivää viikossa ja saan palkkaa siitä 2500€/kk. Mikä tuossa nyt sitä vaikeampaa on ja hyvä palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan