Vanhempien mielestä pitäisi "keskustella" mitä he tekevät omakotitalolleen ja omaisuudelleen kun tulevat vanhaksi eivätkä kykene sitä enää hoitamaan
Mutta toisaalta ihanhan se on meidän oma asia, ei me ainakaan sulle mitään anneta. Minkäs takia me sulle jotain annettaisiin? Eihän mekään olla mistään mitään saatu.
Nyt tämä sama "keskustelu" on käyty läpi jo monta kertaa.
Kommentit (204)
Olisi ihan oikeasti hyvä että vanhemmat tajuaisivat ajoissa että he eivät pärjää loppuun asti omakotitalossa ja miettisivät suunnitelmat jo valmiiksi. Itse olen tilanteessa, jossa kierrän eri sukulaisten luonna "auttamassa" niin että en ehdi elää omaa elämää ollenkaan. Kun nämä sukulaiset eivät tajua että kuuluisivat jo hoivakotiin. Kotona pitää vaan olla ihan väkisin ja kun omia lapsia ei ole niin joutuu sitten sukulaisena kärsimään. Jääräpäiset narsistiset idiootit. Kaikki pitää muiden tehdä eteen, kun itse eivät osaa eivätkä pysty. Kaikki lahoaa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siivonnut, tehnyt tiedonsiirtoa ja tiputtanut katoilta lunta.
Olen myös poiminut mansikoita, laittanut rönsyistä taimia ja tehnyt istushommat.
Nyt haen päällikkötason hommia.
Olen muuten ollut baarissa blokkarina.
Tänä kaikki on totta. Nyt olen työtön työnhakija, joka hakeen päällikön hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos olisi jokin tunteettomuuspilleri, niin voisi noita keskusteluja käydä.
Vanhemmat ovat huolissaan pärjäämisestään iäkkäämpinä ja haluavat jälkikasvultaan vakuutuksia huolenpidosta. Sitten kun sen aika on, todennäköisesti toivookin hoivan heille järjestyvän.
Mutta tuo omaisuudella kiristäminen ja vallankäyttö tekee kaikesta vaikeaa. Onnellisissa perheissä on tietysti selvää, että kaikki auttelevat toisiaan ja esimerkiksi kuusikymppiset saavat remppa- ja pihanhoitoapua. Mutta jos on katkeruuksia ja kaunoja, voi olla vaikea auttaa.
Ehkä kannattaisi pyrkiä johonkin perheterapiaan koko sakki, jos niitä varoja kerran on.
Mielestäni on itsekästä asua asunnossa, jossa on piha/remppahommia eikä itse pysty hoitamaan niitä tavalla tai toisella ja odottaa lasten huolehtivan näistä. Vastuulliset vanhemmat muuttavat pois omakotitalosta, jos ei ole resursseja huolehtia talosta.
Aikuisilla lapsilla kun on oma elämä, lapsia, työ, ehkä ruuhkavuodet jne oma elämä.
Osaisin kuvitella sellaisen skenaarion, jossa kolmekymppinen tulee perheineen vanhemmilleen auttamaan pihahommissa. Isovanhemmat huolehtivat sillä aikaa lapsista. Porukalla on sovittu, että kymmenen vuoden päästä vanhat muuttavat kerrostaloon ja jälkikasvu siihen omakotitaloon. Voidaan myös suunnitella miten järjestelystä saadaan oikeudenmukainen myös muualla asuvan sisaruksen suhteen. Ja niin edelleen. Mutta tähän vaaditaan ne hyvät ja lämpimät suhteet ja aitoa keskustelua edellyttämisen sijaan.
Ja miks hitossa me muutettaisiin takaisin kotiseudulle, jossa ei ole muita työpaikkoja kuin maatalouslomitus. Ei se paljoa auta vaikka vanhukset hoitaisi lapsia, pitäisi olla töitä, jotta tätä ihannetta voisi toteuttaa. Entä kun vanhukset muuttaa kerrostaloon, siinä syrjäseudun talossa hiljaa kypsytään avioeroon.
Kaikki ei asu 20 km:n päässä vanhemmistaan.
Olen muuten ollut baarissa blokkarina.