Katsotteko Käärijän keikkaa nyt livenä?
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
Kerran nähnyt ja siinä oli kerta liikaa. En näe arvoa ns.musiikillaan en esiintymisellään enkä ulkonäöllisesti.
Mutta tässä ketjussa hengailet heti aamusta?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ettei virolainen Katri = Dannielle Westbrookin kaksoisolento, ollut mukana tanssijoissa. Hänen tympeä ja itseään täynnä oleva olemuksensa pilaa aina TTK:n.
Toinen on se TTK Ansku, jonka honottava puheäänikin on niin järkky. Onnex ei ollut mukana tässä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Käärijää katsellessa tulee sellainen fiilis, että häntä tahtoo jotenkin suojella. Ettei raadolliset musiikkituottajat ala käyttää hänen luottavaista ja kaikista hyvää uskovaa luonnettaan hyväksi. Musiikkimaailma on niin kova ja armoton. Monta lahjakasta on tuhottu. Amy Winehouse, Whitehouse, Elvis you name it.
Sama, tälläkin mammalla hoivavietti heräsi Käärijää kohtaan. Tahtoisi vaan suojella häntä pahalta maailmalta ja pettymyksiltä, jotta aina voisi säilyä noin avoimena ja sympaattisena. Onneksi hänellä tuntuu kuitenkin olevan paljon rakkaita ihmisiä ympärillä, jotka toivottavasti osoittautuvat luottamuksen arvoisiksi.
Ei toimi enää mulle käärijä.
Muut biisit harmi kyllä ei ollut mun makuun.
Yksi yhastunut vähemmän, mutts silti viisuja oli hieno seurata ja niisi on kova edelleen!!!
Kaikkea hyvää 💚
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Käärijää katsellessa tulee sellainen fiilis, että häntä tahtoo jotenkin suojella. Ettei raadolliset musiikkituottajat ala käyttää hänen luottavaista ja kaikista hyvää uskovaa luonnettaan hyväksi. Musiikkimaailma on niin kova ja armoton. Monta lahjakasta on tuhottu. Amy Winehouse, Whitehouse, Elvis you name it.
Sama, tälläkin mammalla hoivavietti heräsi Käärijää kohtaan. Tahtoisi vaan suojella häntä pahalta maailmalta ja pettymyksiltä, jotta aina voisi säilyä noin avoimena ja sympaattisena. Onneksi hänellä tuntuu kuitenkin olevan paljon rakkaita ihmisiä ympärillä, jotka toivottavasti osoittautuvat luottamuksen arvoisiksi.
Just näin. Ja varsinkin, kun näki, miten tunteellinen hän on. Kuinka liikuttui monta kertaa eilenkin, kun käsitti, miten paljon hänestä tykätään. Sellaisella herkällä luonteella myös pettymykset tulevat olemaan tuhoavia. Käärijä on todella vaarassa.
Ei ollut Käärijän musa ihan sellaista, jota yeensä kuuntelen, mutta ihan hyvää biittiä kyllä löytyi biisien joukosta ja melko hyvää sanoitustakin paikoitellen. Cha cha cha on kyllä ihan omaa luokkaansa muihin biiseihin verrattuna, menevä ja hyvä sävel. Ei tullut fania enää tässä iässä eli 55-v:na, vaikka halusinkin katsoa ja tsekata, mitä muuta bändillä on kuin tuo yksi viisukappale.
Vierailija kirjoitti:
Yksi yhastunut vähemmän, mutts silti viisuja oli hieno seurata ja niisi on kova edelleen!!!
Kaikkea hyvää 💚
Mulla valitettavasti sama, muut biisit eivät iskeneet. Cha cha chaata on tullut kuunneltua varmaan miljoona kertaa ja sitä aion kuunnella edelleen.💚 Käärijä on silti hyvä ja lupsakka esiintyjä, sitä karismaa löytyy.💚 Jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan, että minkälaista hänen uusi musiikkinsa on.
Innokkaimmat fanit nuoria naisia tai pikkulapsia perheineen tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää 💚
Mulla valitettavasti sama, muut biisit eivät iskeneet. Cha cha chaata on tullut kuunneltua varmaan miljoona kertaa ja sitä aion kuunnella edelleen.💚 Käärijä on silti hyvä ja lupsakka esiintyjä, sitä karismaa löytyy.💚 Jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan, että minkälaista hänen uusi musiikkinsa on.
Piti lisätä, että mun 8-vuotias lapsi hyppi ja pomppi TV:n äärellä koko konsertin ajan. Ehkä hän ymmärtää äitiänsä paremmin, että mitä on laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa vähän tämä joidenkin pöyristyminen siitä, että Käärijän biiseissä on viitteitä sinne ja tänne ja lapset sitä kuuntelee. Jonnet ei taas muista ilmiötä nimeltä Raptori jostakin vuodetla 1990.. Suomen ensimmäisiä mainstreamiin nousseita huumoriräppi-porukoita, joilla oli vetävät biisit ja iso hype. Lapset lauloi kuorossa mm seuraavaa isoa hittiä, eli "Oi Beibiä":
"..Kun sut nään housuissa sykkii
Oi, beibe, tsiigaa tätä tykkii.
Ah, nyt erittyy hormoonii
Miksi täytyy faijasi olla mormoni?
Ah, kuinka onkaan ihanat muotosi,
Haluaisin kokonaan omakseni ruotosi.
Huvittaisi kyllä kanssasi yhtyä,
Mutta en viitsisi tappoon ryhtyä...Tahtoisin sua rakastella,
muuten mua kutsuu kaasuhella,
hirttoköysi tai partaterä,
Tule tänne beibe, otetaan erä.
Ah, kuinka onkaan ihana hajusi,
ihmettelen kuinka faijasi tajusi,
Mitä silloin kylpyhuoneessa teimme,
kun toisiltamme neitsyyden veimme...Oi, beibe, nyt taisin keksiä,
voisimme kokeilla ryhmäseksiä.
Otetaan faijasi mukaan kimppaan,
olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan.
Pienenä eno minut aina r..ai.s..ka..si
jos en antanut seinään paiskasi.
Ehkä juuri siksi olen tämänlainen,
Beibe, sä oot mun elämän nainen.."Ja lapset lauloi tätä innoissaan. Tuskinpa sanoja niin tarkasti mietittiin.
Olin kova fani 11-vuotiaana ja tosiaan "Moe"-levy oli kovassa soitossa. Raptori taisi olla sen pari vuotta Suomen suosituin bändi, listaykköset oli ja kiersivät maata. Kävin jossakin jäähallilla hoilaamassa tuotakin biisiä ja bändin tyypit huudattivat yleisöä mm. haistattamalla eduskunnalle v i t u t lavalta ja lapset hurrasi innoissaan. Jäsenet oli sen verran fiksuja, että ei ottaneet itseään liian vakavasti, lyricsit oli hauskoja ja osin hämmästyttävän taitavasti tehtyjä ja jopa kantaaottavia. Tosin ehkä ainakin nykyään tarkasteltuna jotkut rivit olisi voinut jättää kirjoittamatta, kuten esim tuon yllä mainitun viimeinen säkeistö. Joka tapauksessa kuuntelin joku aika sitten koko levyn uudestaan ja täytyy sanoa että - nostalgiaa tai ei - se toimii edelleen todella hyvin.
Ohis: Ranessa Raptori bamlaa tåmperetta paremmin kuin useimmat nykymanselaiset!
Hyvinosaa ottaa yleisönsä. Parempi kuin monet muut räppärit. Missä miehet ja vanhemmat ihmiset?
Katsoin koko keikan ja nautin. Siinä vaiheessa kun sanoi, että on 16 biisiä listassa meinasi tulla vähän hiki.
Aika heviä settiä oli, tavallaan linjassa Cha Cha Cha:n kanssa ja tavallaan ei.
Toivottavasti Käärijä jättää uhoamisbiisit muille. Varmaan ne räppiin kuuluvat, mutta ihan parasta antia on tarinallisemmat biisit joissa pilkettä silmäkulmassa. Kuitenkin sen huumorin alla on jotain tärkeää sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen Käärijän persoonaa. Tälleen vanhempana tätinä luonnehtisin häntä karismaattiseksi. Sen puoleen aika harvinainen nuori mies.
Tämä täti on samaa mieltä. Käärijässä on jotain mitä ei ihan joka jätkällä ole. Itsekään en osaa sanoiksi pukea joten karismasta on kai puhuttava.
Hän on aurinko-Vaaka, mutta olisi kiva tietää mikä on syntymän kellonaika, jotta voisi määrittää nousumerkin. Karkeasti 7 ja 11 välillä aamulla tekisi hänestä muistaakseni nousu-Skorpparin. Skorppareissahan (myös nousu-) on tunnetusti usein selittämätöntä
"animaalista magnetismia"!
Oli miten oli, ainakin syntymäkartan Jupiterin ja Auringon melko tarkka konjunktio on ihan huippu juttu! Selittää aika paljon hänen viimeaikaisesta sukseestaan? Vähän kuin Perttu Sirviön transitoiva Jupiter kertoi minulle muistaakseni noin kuukautta ennen Suomen ekan BB:n loppua että hän tullee voittamaan vaikka alku taisi olla sangen hankala hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon itse että JVG:kin olisi voinut pärjätä jollain Tarkenee-tyylisellä biisillä viisuissa.
Niiltä puuttuu seksikkyys.
Käärijä tihkuu seksiä. JVG ei pääse samalle levelille ikinä, ainakaan nykyisellä tyylillään.
JVG:t on jo vanhoja miehiä...
Villegallekin raihnaiset 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ettei virolainen Katri = Dannielle Westbrookin kaksoisolento, ollut mukana tanssijoissa. Hänen tympeä ja itseään täynnä oleva olemuksensa pilaa aina TTK:n.
Virolaisilla on varaa ollakin vähän itseään täynnä, koska heillä lienee rutkasti tanskalaista ja saksalaista laatugeenistöä (esim. pitkät koivet naisilla ja testosteronia miehillä vaikka muille jakaa). Eikös Anu Saagim todennut että kaikki suomalaiset naiset ovat rumia, tjsp?
Vierailija kirjoitti:
Hyvinosaa ottaa yleisönsä. Parempi kuin monet muut räppärit. Missä miehet ja vanhemmat ihmiset?
Loreenin juhlassa näytti olevan myös enemmistö naisia, mutta iät enemmänkin siinä 50v tuntumassa.
Instagramissa on yleisön ottamaa videota ja näkyy, että on miestä ja naista ja monen ikäistä. Mutta teinit oli enemmistö varmaan.
Mutta niin on varmaankin aina? Vai miten oli Lordin kanssa? Enemmän pieniä poikia?
Monien bändien suosio on teinien ja nuorten naisten luomaa.
Huom. Teinit on ihan yhtä hyvä ja tärkeä yleisö kuin muutkin. Ihan yhtä hyvä yleisö on myös leidit. Tai Jonnet ja Pentti.
Viisufaneille olisi pitänyt olla ne torijuhlat. Perheen pienimmät näkisivät sen Käärijän jonka telkkarissa näkivät ilman, että täytyy katsoa kokonaista räppikeikkaa. Harmi että se jäi nyt välistä
Vierailija kirjoitti:
Taaempana salissa oli kaipaamiasi miehiä ja ns. vanhempaa väkeä, kuten myös lapsia.
Mutta kaiken kaikkiaan yleisö poikkesi aika lailla viisuyleisöstä 😂
Minusta tuli fani. Tykkäsin muistakin biiseistä (kaikki ei niin iskenyt), mutta se energia ja valovoimainen esiintyjä. Mun soittolistalla Stofifyssä on musiikkia laidasta laitaan, klassisesta ranskalaiseen, metallista suomi-iskelmään. Tää sopii soittolistalle vallan hyvin. Ja mikä ihana mies muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsifani oli kyllä ominut kaiken Kääriästä, kynnet lakattuna ilmeili ja lipoi kielellään. Tätäkö opettajat joutuvat nyt katsomaan ja kuuntelemaan.
Seuraisit vähän enempi mediaa, niin tietäisitkin jotain. On tainnut mennä ohi, että ympäri maan oli kouluissa vihreitä teemapäiviä Käärijä-fanituksen tiimoilta.
IS jakoi Chankari-lööpppijulisteita parhaiten perusteleville halukkaille. Tässä lainaus erään opettajan perusteista, että kyllä opettajatkin tykkäävät:
"" "" "" "
" Saman huomasi eräs kuusamolainen opettaja.
Äidinkielen opettajana haluaisin lööpin luokkani seinälle muistuttamaan nuoria siitä, että suomen kielellä on paikkansa ja että sillä voi menestyä. Lisäksi lööppi muistuttaisi yhteisöllisestä keväästä, joka huipentui vihreään teemapäivään perjantaina 12.5. Lööppi on myös hyvä muistutus nuorille siitä, että kenestä tahansa voi tulla ihan mitä vain, on erittäin hienoa tehdä uskomaansa asiaa, hullutella ja heittäytyä ja tavoitella unelmiaan, Saija Kuusamosta kertoi."