Jos tulisi uusi pandemia, suostuisitteko enää rajoituksiin?
Lähtisittekö siis samanlaisiin rajoituksiin, hysteriaan ja painostukseen mukaan, kuin koronan aikana oli?
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on tuo diagnoosin teko helppoa:
- roikkuu naru kaulassa katosta - rokote tappoi
- niska murtui peräänajossa - rokote tappoi
- putosi rakennustelineiltä - rokote tappoi
- oli ollut syöpä 10 vuotta - rokote tappoi
- Alzheimer loppuvaiheessa - rokote tappoi
jne jne
Tämähän on se tapa jolla koronakuolemat tilastoitiin.
Puhuttiin rokotekuolemadiagnooseista, tollo!
Niin siis tuossa olikin se ironia tästä aiheesta.. toinen tapahtui oikeasti
No jos joku ebolan tyyppinen tulisi niin luultavasti, ehkä flunssatyyppisissä jatkossa muutoinkin mietitään rajoitteiden tarpeellisuutta. Oivoi sitä itkua täälläkin, jos mitään ei olisi tehty ja korona olisikin ollut fataali jokaiselle.
Mä en itseasiassa oikein tiedä. Ehkä?
Mä nautin rajoituksista lähinnä sen vaivattomuuden takia ja sen takia, että sain käyttää sen ajan itsetutkiskeluun ja uuteen elämän vaiheeseen totutteluun. Tässä on kuitenkin se syy miksi en välttämättä sanoisi kyllä.
Mä valitettavasti menetin ison osan mun lukioajasta koronalle ja etäopiskelulle (joka oli ainakin mulle tiettyjen aineiden osalta aivan helvetillistä tuskaa) ja koen, että ilman rajoituksia olisin todennäköisesti tutustunut sen aikaiseen luokkaani paremmin.
Tuntuu, että uusi pandemia ja uudet rajoitukset heittäis lisää suolaa haavoihin.
Tietenkin suostuisin, jos vaikka joku mustarutto tai muu tappava ja helposti leviävä tauti tulisi maahan.
Sellainenhan se koronankin ensimmäinen ja toinen versio olivat ja sairaalat ovat yhäkin katastrofitilassa ja tärkeät leikkaukset siirtyneet vuosien päähän. Ihmiset vieläkin kärsivät turhaan kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Säästettin miljoonia ihmishenkiä rajojoitusten myötä.
En osaa sanoa onko tämä trolli vai ajatteleeko joku oikeasti näin.
Joku aivopesty, joka pelkää vähän kaikkea.
Jos kyseessä olisi esim. Ebola - jäätkö kotiin vai oletko aivopesty?
Ei mitään ongelmaa rajoituksissa. Todennäköisesti olisivat vielä tiukemmat, koska koko terveydenhuoltoala on nyt kriisissä ja aika lieväkin potilaiden lisääntyminen jonkun kulkutaudin johdosta saattaisi johtaa katastrofiin. Joten ainoa konsti, jolla estää vakavammat sairastumiset, on eristäminen.
Pahimpien rajoituksien aikana omassa perheessäni oli vakavasti sairastunut, joka sairautensa takia oli paljon sairaalassa. Joten emme päässeet häntä katsomaan ja asioiden hoito muutenkin oli aika hankalaa. Olisin muuten nauttinut täysillä rajoituksista, sillä rakastan olla kotona perheeni kanssa. Toisaalta helpotti kun ei tarvinnut jokaiselle puolitutulle ja töissä päivitellä sairastuneen tilaa, vaan hän sai rauhassa sairastaa ja tervehtyä.
Kummasti nykymaailma pursuaa ongelmia joita ei ennen ollut.
Vierailija kirjoitti:
moraalinen realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Valtava määrä ihmisiä säästyi rajoitusten ansiosta. Olen kovasti huolissani siitä, että jos tulee todella paha epidemia, niin miten paljon porukkaa kuolee uppiniskaisuuden takia.
Ihmiskunnan suurin ongelma on se että meitä on niin paljon, ihan liikaa. Se päivä jolloin kuluneen vuoden luonnonvarojen tuotto on käytetty on kovin aikaisin. Eli me elämme velaksi, otamme velkaa lapsiltamme jotka saavat vielä maksaa kovan hinnan.
En tiedä mikä olisi oikeudenmukaisempi ja parempi tapa vähentää ihmisiä kuin jokin kulkutauti. Koronan ainoa vika oli siinä että se oli niin onnettoman lievä ja vaaraton tauti, tarttuvuus oli kyllä hyvä.
Tietenkään en suojautunut millään tavalla koronaa vastaan koska se oli moraalinen teko. Jos olisin kuollut se olisi ollut aivan kohtuullista ja yleisen edun mukaista.
Seuraava ja toivottavasti koronaa 100x tappavampi pandemia on ihmiskunnan ainoita mahdollisuuksia selviytyä. Paljon parempi kuin rajoittamaton ydinsota joka tappaa suuren osan muista lajeista.
Päinvastoin pösilö, puhun jonkun lahtari Bill Gatesin ryönäisellä suulla:
Meitä on tosiasiassa täällä Suomessakin ihan liian vähän, kun pitää työvoimaakin ottaa ulkomailta.
Sitä se Manu Koiviston ajama aborttilupa sai aikaan: lapsia tapettiin niin paljon äitiensä kohtuun, että ilman tuota lakia meilläkin olisi miljoona enemmän ihmisiä täällä, kun ottaa huomioon ne tapetut ja heidän lapsensa etc.
Jaaha, hörhökokoelmaan tuli vielä abortinvastustajarassisti
Te jotka ebolapandemiaa pelkäätte, pelko pois! Ebolasta tuskin tulee pandemiaa, koska se ei ole ilmateitse tarttuva virus. Ebola tarttuu ruumiineritteistä, kuten verestä, syljestä ja virtsasta. Ebolaan on olemassa jo nykyään yhden tutkimuksen perusteella sataprosenttisesti toimiva rokote.
En suostuisi, itse saa päättää asioista ja jokainen meistä kuolee kumminkin joskus,jos nyt saisin uuden keksityn pandemian myötä oikeastikin taudin johon luultavasti kuolisin ei mua haittaa enkä kuluta tämän kulutusyhteiskunnan varoja.
Ensin vaatisin todisteita siitä että kyseessä on muutakin kuin flunssa.
Ebola esim. olisi aika hyvä syy linnottautua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi, itse saa päättää asioista ja jokainen meistä kuolee kumminkin joskus,jos nyt saisin uuden keksityn pandemian myötä oikeastikin taudin johon luultavasti kuolisin ei mua haittaa enkä kuluta tämän kulutusyhteiskunnan varoja.
Jokainen meistä lähtee ajallaan, ei ennemmin eikä myöhemmin. Uskossa olevana, tiedän että minulla on voimakas huolehtija. Älkää turhaan kantako huolta huomisesta.
Se voipi olla ettei se ole suostumisesta kiinni. Valtiovalta joutuu joskus ottamaan idiooteistakin vastuun, vaikka oikeasti ne saisivat menehtyä pandemioihin ekana.
En, koska se kaikki oli turhaa. Korona jyllää edelleen samalla tavalla, siitä ei vaan puhuta ja kaikki jatkavat elämäänsä kuten ennenkin.
Vanhat ja vakavasti sairaat kuolee kuten ennenkin. Epidemiaa tai ei.
Kaikki se rahameno, maskiroska, rokotteet oli turhaa liioittelua. Tauti ei hävinnyt.
Riippuu täysin pandemian laadusta. Jos tappava tauti jollekin riskiryhmälle, niin ilman muuta. Jos esim. rokotuksilla hillittävissä en lähtisi.
Osittain noudattaisin . Turvavälin pitäisin, maskia en, myöskään rokotusta en enää ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin suostuisin, jos vaikka joku mustarutto tai muu tappava ja helposti leviävä tauti tulisi maahan.
Sellainenhan se koronankin ensimmäinen ja toinen versio olivat ja sairaalat ovat yhäkin katastrofitilassa ja tärkeät leikkaukset siirtyneet vuosien päähän. Ihmiset vieläkin kärsivät turhaan kipuja.
Ja tuohan ei pidä lainkaan paikkaansa, hysteriaa kyllä lietsottiin tarkoituksella mutta katsotaanpas mitä tilasto sanoo koronan vaikutuksesta 2020:
Tilastot kertovat siis faktat:
YLE alkuvuonna 2021:
Kokonaiskuolleisuus ei merkittävästi kasva, vaikka korona jylläsikin vuonna 2020
Hoitohenkilökuntapula aiheuttaa leikkausten perumista ja siirtämistä. Kesäaika tulee olemaan vaikeaa. Puutetta on myös jatkohoitopaikoista samoin lääkäripula perusterveydenhuollossa. Tässä katastrofin syitä
Kyllä, koska uskon, että edellisestä opittu. Jos uudet varoitukset tulee, niin sitten oikeasti virus on tappava.
Teistä onkin vastusta, kaksi maijaa kun lähettää niin homma on siinä (vrt. suurmielenosoitusten väkimäärä)