Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan laittanu (isoja) lapsia asumaan isälleen?

Vierailija
20.05.2023 |

Tavannut itse niitä vaan harvakselleen?
Tuntuu, että tarvitsisin itselleni aikaa toipumiseen.
Niin että vastuu lapsista isällä. Siellä niiden on muutenki parempi. Omakotitalossa ja isällä talous parempi. Mä oon niin rikki, että olen tosi huono äiti just nyt. En jaksa. Päästän sammakoita suustani lapsille.
Enkä aina pysty sensuroimaan puheitani. Olen pahasti loukattu ja satutettu. Vuosia huonosti kohdeltu.
En kestä sitä, että lapset näkee mut tässä kunnossa ja joutuvat kannattelemaan mua huonoimpina hetkinä. Mikä se semmonen äiti on? Ei ainakaan turvallinen aikuinen.
Voisin mennä vaikka toiseen työhän ja tasapainottaa talouttani. Nuolla haavojani ja kerätä itseni.
Lapset vois sitte palata olemaan luonani enemmän, vaikka puolen vuoden päästä. Ja jos eivät sitte enää halua, niin jääköön sitte isälleen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
2/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estäis. Laita. Hoida itsesi kuntoon ja palaa sitten lastesi elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä tee sitä! Kadut joskus. Kyllä ne lapset kestää, että olet jonkin aikaa maassa ja rikki. Näkevätpä miten ero voi satuttaa. Ja miten siitäkin lopulta selviää. Opettaa elämää. Jos nyt luovut lapsistasi, kadut sitä myöhemmin.

Voimia sinulle!!

Vierailija
4/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan nyt ihan ensin kannattaisi kysyä mitä mieltä ex-mies ja lapset ovat asiasta, et kai sä ketään voi tosta vaan laittaa muualle asumaan?

Vierailija
5/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapset ei halua. Exältä en ole kysynyt. Mutta, jos vaan en nyt jaksa. Jos vaan tarvitsen aikaa parantuakseni. Ex nyt muutenkin heittäytynyt hankalaksi, niin hoitakoon lapsensa. Jo mä ne hoidinkin pitkälti yksin toistakymmentävuotta.

Vierailija
6/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse äiti, mutta minä asuin isäni luona yläasteen ajan.

Ero tuli, kun olin vitosluokalla, eli ehdin asua äidin luona pari vuotta ennen isän luo muuttamista.

Äiti oli eron jälkeen aivan sekaisin. Taisi meillä olla jopa lievää väkivaltaakin. Itse käyttäydyin eron ja murrosiän takia aivan holitittomasti, ja tajusin itsekin että tarvitsen vakaamman isäni turvaa ja auktoriteettia.

Lukiossa muutin takaisin toipuneen äitini luo. Ei mitään traumoja kenelläkään tästä, kaikille sopi järjestely ja kaikki saivat toipua rauhassa.

Vierailija
7/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen lapseni jäivät isälleen, kun en halunnut repiä heitä matkaani erossa Isä ei jaksanut olla isä. Ei huoltanut lasten ollessa hänen luona viikolla ja alkoi puhumaan nopeasti siitä, että lapset muuttaisi luokseni, kun hän muuttaa naisensa luo.

Ihan tervettä nuo sinun puheesi eivät ole. Mieskö sinua on loukannut ja nyt haluat lapset hänen luokseen loukattavaksi?

Vierailija
8/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle kokemuksesi jakamisesta.

Tämä vahvistaa ajatustani siitä, että lasten muutto isälle voisi olla hyvä ajatus.

Meillä ei väkivaltaa ole. Ja arki toimii kyllä, vaikka olenkin tosi rikkinäinen. Mitään extraa täällä ei sitten tapahdukkaan.

Isän luona olisi kaikki paremmin.

Vierailija
9/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hyvä vaihtoehto että hän ottaa vastuuta kenellä on voimavaroja. Olisi varmasti hyvä ratkaisu sinulle ja lapsille.

Vierailija
10/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olisin kerrankin itsekäs ja ajattelisin vain itseäni. Ja kyllä ne isot lapset siellä isän loukkauksien kanssa pärjäisivät ja tuskinpa tuo enää niin paha on, kun on päässyt minusta eroon. Niin kaikki siellä paremmin. Jaksaisi olla isä. Hyvä isä.

Kuka tämmösestä kädestä suuhun elämästä nauttii? Äidin kanssa joka itkee vähän väliä ja makaa vaan tuskissaan sohvan nurkassa märisemässä.

Terveitä puheet ei varmaan ole. Sitä suuremmalla syyllä lasten paras olla pois täältä. Ennen kun puhun niille enemmän asioita mitä joskus kadun.

Vierailija
11/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä on molemmat lasten vanhempia. Voi olla ok asua isän kanssa, eikä äidin kanssa.

Vierailija
12/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex vastustaa sitä, että hän olisi lähivanhempi, ja sinä et nyt siihen tehtävään pysty, ilmoita exällesi, että sitten ei auta muu kuin ottaa yhteys lastensuojeluun.

P.S. Olethan hakenut apua itsellesi?

Vierailija
13/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisusi pitäisi mielestäni riippua pitkälti siitä, onko ex-miehesi ollut se, joka on sinua vuosikausia satuttanut, loukannut ja kohdellut huonosti. Jos on, hakisin ensisijaisesti apua jostain muualta. - Ja tietysti pitää ottaa huomioon sekin, miten hän on lapsianne kohdellut.

Vierailija
14/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Riippuu minkä paikan kukin lapsi tuntee kodikseen eniten. Ja kaipaako äitiä joku heistä vai isää. Konnaa ei saa päästää suusta, se järkyttää jonkun lapsen. Jotkut isät ovat pihiä, eivät anna lapsille käyttörahaa tai ostele, sun pitää silti varmistaa ja huolehtia että lapsilla on asioita. Antaako isä monipuolista ruokaa ja jälkiruokia. Voit ottaa lomaa tai omaa aikaa. Yleensä silti tytöt tarvitsevat äitiä eniten. Ja jonkun yhteyden joskus.

Vierailija
15/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ex sitä vastusta. Haluaa lähivanhemmuuden paperilla itselleen muutenkin. Saisi sitten myös lapset oikeesti.

Vierailija
16/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lapsista kiistakapuloita, vaan keskustele asiasta exäsi kanssa asiallisesti uhriutumatta. Jos tulehdutat välit exään hankaloituu sinun elämäsi huomattavan paljon ja erityisesti kärsivät lapset. 

Vierailija
17/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat yli 12-vuotiaita, heidänkin mielipiteensä otetaan huomioon tasavertaisesti. 

Vierailija
18/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän äiti ainakin. On minusta silti tullut ihan kunnon kansalainen. En oikein ymmärrä, mitä väliä sillä lähtökohtaisesti on että asuvatko lapset isän vai äidin kanssa. Toki se riippuu tilanteesta että kumpi on parempi ratkaisu. Voiko elämässä toisaalta koskaan tietää edes jälkeenpäin, mikä vaihtoehto olisi ollut paras, kun kaikkia ei voi käytännössä testata.

Vierailija
19/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei exän kanssa pysty keskustelemaan järkevästi.

Ex on ollut se, kuka mua on kohdellut huonosti.

Myös lapsia. Mutta, nyt on muuttunut. Muutaman kuukauden ollu ihan hyvä isä.

En laita lapsia kiistakapuloiksi. Just siks, menköön isälleen. En jaksa taistella omistani enkä lasteni oikeuksista.

Mä oon valmis luovuttamaan. Kaikessa.

Vierailija
20/29 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon lapset on nyt luonasi? Jos ovat pääosin luonasi nyt, olisiko alkuun vaikka vuoroviikot hyvä. Jos se jo helpottaisi. Jos nyt jo vuoroviikot ja silti et jaksa, niin sitten pääosin isälle. Kyllä ne lapset varmaan ymmärtää jos kerrot, että et voi nyt hyvin ja heidän on toistaiseksi parempi isän luona. Meillä ex oli eron jälkeen hajalla ja ei se hyvää tehnyt lapsille siellä olla. Olisin halunnut heidät tänne viikoiksi, mutta oli jo sovittu vuoroviikot. Ja isä ei suostunut, päinvastoin yritti vaan enemmän saada lapsia sinne. Kun on läheisriippuvainen ja ei kestänyt yksin oloa. Mutta ei se lasten tehtävä ole toimia terapeuttina. No, löysi se vihdoin uuden naisen, niin ei tarvitse lapsille itkeä.