Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku kertoa jotain malminkartanosta asuinalueena?

Vierailija
28.08.2008 |

Ihan mitä tahansa, hyvää / huonoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin ja hoasin kämpät kauheita, vvo;n ulkoa karmeet mut just rempatut ja asukkaat kivoja. tuttava asui niissä ennen.

Vierailija
2/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto ok, mutta aika kolkkoa aluetta

Vierailija
4/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan 10 vuotta sitten jo lähtivät pois

Vierailija
5/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaipaan kovasti takaisin. Ihana iso puisto ja Malminkaranon täyttömäki ja ihanat koirapuistokaverit+ leikkipuisto Pikkupiian hevonen ja muut eläimet.

Vo ikun pääsisin takaisin.

Vierailija
6/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttömäen vieressä, metsäisessä miljöössä kivoja pihallisia pienkerrostaloja

Vierailija
7/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä paljon, enkä ole mitään erityistä häiriötä huomannut.

Mutta kaipa täällä tyrmättäisiin esim. Pikku-Huopalahtikin, joka on mielestäni paratiisi. Mutta onhan sielläkin niitä kauheita vuokrataloja ja maahanmuuttajia. Tosin Pikku-Huopiksen omistusasunnot ovat sikakalliita ja menevät kun kuumille kiville, joten kyllä alueen arvostajiakin löytyy.

Mielestäni lapselle on terveempi kasvuympäristö sellainen, jossa on porukka ns. joka junaan kuin sellainen, jossa kaikki edustaa jotain keskiluokkaa, mutta tietysti rajansa kaikella. Ei ole kiva, jos omalla pihalla pyörii känniläisiä. Jotkut ostarit nyt tuppaavat usein olemaan sellaisia, missä kaikenlaista porukkaa pyörii. Niin myös Espoossa "paremmissakin" paikoissa. Varsinkin jos löytyy kuppila jos toinenkin ja viinakauppa, niin sitä häiriöporukkaa on tietty enemmän.

Vierailija
8/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi surku. Miksi?

Vierailija
9/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttelit on suuniteltu siten että päävaylätt kiertävät kaukaa asutuksen. myös vehreys ja talot ovat todella kivoja verrattunaa haagaa, kannelmäkeen tai kontulaan.. Itse olen asunut vuodet 89-2002 maltsussa ja mielestäni todella hyvä lähiö lapsen näkökulmasta.

Todellakin rauhattomuutta on pääosin vuokrataloissa eli itä ja eteläpuolella, pohjoispuolella, jossa itse asuin pihkatien koulun vieressä ei ongelmia ole ollut. esim meidän talonyhtiössä jossa naapurit eivät juuri ole vaihtuneet en juoppoihin ole törmännyt, eikä poliisiautokaan ole pihassa tainnut piipanhtaa..

niin ja se mäki on todella kiva, varsinkin lapsen näkökulmasta, etenkin talvisin..

Vierailija
10/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa juopotellaan oikein urakalla. Muutama puukotettu kotimatkalla asemalta tullessa.

Vierailija
11/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä pyöriikin poliisiautoja vähän väliä.

Asuin Malminkartanossa vuoden verran, mutta sitten muutin rauhallisemmalle seudulle. En pitänyt paikasta.

Vierailija
12/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malminkartanon asemasta jonkin matkaa Vihdintielle päin on kyllä kivoin näköiset muutama uudehko kortteli, en tiedä, mikä tuon alueen nimi on, tai millaiset talot/asunnot (omistus/aso/vuokra) kyseessä.

Vierailija
13/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut siellä koko ikäni ja ei ole mitään ongelmaa ollut.. juoppoja siinä asemalla saattaa hengailla, mutta eipä ne siinä ulkopuolisia ole häirinnyt... Maltsussa on kivoja puistoja, kauppoja ja ihan hyvät kulkuyhteydet junalla ja bussilla. Mun mielipide on että on rauhallista aluetta... nimimerkillä 18 vuotta siellä asunut...

Vierailija
14/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu useampi vuosi jo ja kaksi alle kouluikäistä lasta on, joten kokemusta on. Hyvät puistot (Piika ja Kaunokki) joissa molemmissa ohjattua toimintaa sekä sisällä että ulkona. Lisäksi srk perhekerho ja kaupungin avoin pk pari kertaa viikossa. Paljon lapsiperheitä joten kavereita löytyy. Päiväkodit (useita) ja koulut löytyy molemmilla kotimaisilla kielillä jopa. Mahtavat ulkoilumaastot ja keskuspuistokin kivenheiton päässä. Hyvät kulkuyhteydet, keskustaan junalla vartissa ja Myyrmäen palvelut kävelyetäisyydellä. Terveysasema, neuvola, kirjasto, apteekki, kaupat löytyy, lasten lääkäriasema Myyrmäessä samoin kuin uimahalli.

Asemanseutu levotonta kuten joka asemalla valitettavasti. Sanoisin että pohjoinen MK on eteläpuolta rauhallisempaa. Kaupungin vuokrataloja toki löytyy useita ja levottomuuksiakin on, ei kuitenkaan meitä ainakaan ole häirinnyt. MUTTA en muuttaisi aseman välittömään läheisyyteen jossa useampi olutkuppila joiden asiakkaat voivat häiriköidä.

Vierailija
15/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä alueena ruma. Rumia taloja --> slummialue.

Vierailija
16/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malminkartanon pohjoispuolella, ja kovasti mietimme, onko tämä riittävän "hyvä" alue ennen kuin muutimme. Levottomuuksia tosiaan kai riittää, mutta ne eivät koske koko aluetta, ja kokonaisuudessaankin Malminkartanon status on nousussa. Liikenneyhteydet huippuhyvät, hintataso kohtuullinen. Päiväkodeissa ja paikkatilanteessa ei valittamista. Yläasteelle/lukioon voi lähteä keskustaan, jos täkäläinen taso ei riitä, juna vie nopeasti. Omat naapurimme ovat keskimäärin varsin koulutettuja. Ollaan ajateltu, että ollaan tosi tyytyväisiä, vastaava perheasunto esim Munkkivuoresta olis pannu talouden tosi tiukoille, ja Espoosta taas olis ollu hankalat matkat joka paikkaan. Niin että suosittelen, meillä ainakin on elämä mallillaan.

Vierailija
17/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut siellä koko ikäni ja ei ole mitään ongelmaa ollut.. juoppoja siinä asemalla saattaa hengailla, mutta eipä ne siinä ulkopuolisia ole häirinnyt... Maltsussa on kivoja puistoja, kauppoja ja ihan hyvät kulkuyhteydet junalla ja bussilla. Mun mielipide on että on rauhallista aluetta... nimimerkillä 18 vuotta siellä asunut...

Vierailija
18/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On wt jengiä sekoitettu tavisten kanssa.

Vierailija
19/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monillakin alueilla Helsingissä, myös niillä ns hyvillä alueilla ja kantakaupungissakin. Joten vertailukohtia on kyllä. Silti liputan Maltsun puolesta lapsiperheelle sopivana asuinpaikkana. Yleensä aluetta tuntuvat eniten parjaavan ne jotka eivät ole asuneet täällä tai sitten ovat opiskeluaikoina majailleet jonkin aikaa hoasin solussa.

Vierailija
20/26 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmatapauksia, sossupummeja ja maahanmuuttajia ongelminen.

Onkohan päivääkään ettei poliisi aja pillit päällä Malminkartanoon. Aseman seutu aivan kauhea, epämääräistä juoppoa notkuu pullot kourassa ja ovien pieleen kuseskellaan.

Aivan kauhea paikka, ikinään en muuttaisi lasten kanssa tuonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi