Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ulkomaille matkustaa jos ei ole luottokortia??

Vierailija
19.05.2023 |

Ja en sellaista saa kun olen työtön

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, kysytään lentokentällä.

Ja siis tietysti voi, tarviit rahaa sinne kortin tiliin.

Vierailija
2/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla sinne ulkomaille menet, jos olet työtön, vai menetkö Haaparannan Ikeaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ruotsissa tarvi luottokorttia.

Vierailija
4/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti ihan käteisen rahan turvinkin matkustaa ulkomaille. EU:n ulkopuolella on syytä olla mukana paikallista valuuttaa.

Vierailija
5/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla sinne ulkomaille menet, jos olet työtön, vai menetkö Haaparannan Ikeaan?

No vaikka sillä kun tilillä on yli 30 000 euroa.

Työtön ei tarkoita on köyhä.

T.Eri

Vierailija
6/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kysyt väärää asiaa:

Voinko kirjautua hotelliin ilman luottokorttia - useimmiten et

Voinko vuokrata auton ilman luottokorttia - useimmiten et

Voinko saada (sairaan)hoitoa ilman luottokorttia - EU:n ulkopuolella et välttämättä

Voinko hankkia uudet lentoliput jos myöhästyn lennolta tai se perutaan - rahallakin saa, jos sitä on

Vierailija
7/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ollut mitään ongelmaa. Pankissa sanoivat, että on aina tapauskohtaista ja pankki arvioi miten asiakas on hoitanut raha-asiansa menneisyydessä. Minulla oli ns. "hyvä" menneisyys, eli tiedoistani näki, että olin kyennyt hoitamaan raha-asiani ja osasin ne hoitaa, oli myös tullut säästöjä, joten luottokortti myönnettiin.

Vierailija
8/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hemmetin vaikeaa ja turvatonta on nykyään matkustaa ilman luottokorttia. Kuukausi sitten olin Lontoossa ja monessa paikassa käteinen ei käynyt ollenkaan.

Vierailija
9/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko saada (sairaan)hoitoa ilman luottokorttia - EU:n ulkopuolella et välttämättä

Voinko hankkia uudet lentoliput jos myöhästyn lennolta tai se perutaan - rahallakin saa, jos sitä on

No shit sherlock. T. Vakuutusmyyjä. Hmm. taas muistoja. Junassa Meksikossa tapaamani amerikkalainen sanoi myyvänsä vakuutuksia.

Vierailija
10/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetin vaikeaa ja turvatonta on nykyään matkustaa ilman luottokorttia. Kuukausi sitten olin Lontoossa ja monessa paikassa käteinen ei käynyt ollenkaan.

Ei ole mikään pakko olla luottokorttia. Ainakin Euroopassa voi yleensä maksaa myös Visa Electronilla.

Vierailija
11/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin venäläiset kun teillä setelitukkoja.

Vierailija
12/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon viimeiseen sanoisin, että ensimmäiseksi täytyy toivoa ettei kukaan sabotoi matkaasi.

Vierailija
13/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset luottokortin jo siihen matkasi maksamiseen. Matkat pitää aina maksaa luottokortilla.

Vierailija
14/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa käy normaalit debit-kortit kyllä, ja vaik Visa Electron.

Mut joo, ulkomailla voi matkustaa ilman luottokorttia. Olen asunutkin vuosia ulkomailla ilman luottokorttia. Muutin 19-vuotiaana ylioppilaana joten eipä tullut semmoista hankittua ennen lähtöä. En ole sitä sittemminkään hankkinut, ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
15/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan auton vuokraaminen vaikeaa ilman luottokorttia. Jotkut hotellit vaativat käteispantin, mutta luottokortti ei välttämätön.

Sairaanhoito varmaan onnistuu hätätapauksissa ilman maksujakin.

Vierailija
16/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan noin kerran vuodessa. En ole koskaan omistanut luottokorttia enkä aio sellaista hankkiakaan. 

Vierailija
17/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan auton vuokraaminen vaikeaa ilman luottokorttia. Jotkut hotellit vaativat käteispantin, mutta luottokortti ei välttämätön.

Sairaanhoito varmaan onnistuu hätätapauksissa ilman maksujakin.

Sairaanhoitoa varten otetaan matkavakuutus. 

Vierailija
18/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi matkustaa, mutta lennot ja hotellit on periaatteessa turvallisinta maksaa luottokortilla, koska silloin rahat saa takaisin jos esim. lentoyhtiö menee konkkaan.

Vierailija
19/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut noin 30 maassa ilman luottokorttia.

Vierailija
20/138 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi matkustaa, mutta lennot ja hotellit on periaatteessa turvallisinta maksaa luottokortilla, koska silloin rahat saa takaisin jos esim. lentoyhtiö menee konkkaan.

Saa ne muutenkin.

t. useaankin kertaan rahat takaisin saanut luottokortiton