Onko mielestänne 178cm mies lyhyt? + oma pituutenne
Ystäväni mielestä 178cm mies on liian lyhyt hänelle. Hmmmm.
Mielestäni ei ole.
Kommentit (265)
jos pidän miehestä niin pituudella ei niin väliä.
Olen itse 174cm ja jostain syystä minua lähestyy aina nuo lyhyehköt miehet. Pidän korkokengistä, joten haluaisin n. 185 cm miehen mieluiten. Olen tapaillut nuorena 162 cm nuorta miestä ja silloin muut miehet tulivat iskemään minua, kun eivät noteeranneet häntä.
ole mikään pitkäkään. Omani on 184cm eikä haittais vaikka olisi pidmpikin. Ja minä olen 170 cm paikkeilla.
[iOma miessuosikkini Russell Crowe]on näemmä 179cm pitkä eli hyvä pituun on ;) Vierailija - 09.10.10 06:45 (ID 11294816)
Mutta arvaas mitä; jun mies ON aika paljonkin niinkuin R. Crowe, tosin 5cm pidempi.
Olen 174cm, exäni oli saman mittainen, kuin minä ja nykyinen mieheni on 10cm pidempi ja kyllä näin on PALJON parempi.
Mutta ei 178cm ole mitenkään lyhyt ole, parempi sekin, kuin exäni 174cm.
Keskipituinen, ehkä jopa pitkähkö.
Itse tosin olenkin 160 cm tasan. Oma mieheni on 173 cm ja sopiva hänkin.
Suunnilleen 178-183 ovat minulle sellaisia pituuksia, joihin en kiinnitä hirveästi huomiota. Eli en siis ajattele tuon mittaisten miesten pituutta sen kummemmin, he eivät vaikuta minun silmiini erityisen pitkiltä tai lyhyiltä vaan ovat mun näkemys normaalimittaisesta miehestä.
(Ja tiedän kyllä, että heittää pari senttiä ja se keksipituus on kaikilla 178cm ja mun ikäisillä sentti kaksi enemmän, mutta mielipidettä tässä kysyttiin.)
Yli 190-senttisen miehen tavatessani ajattelen, että hän on pitkä, itseäni havaittavasti lyhyemmän (173 tai alle) nähdessäni ajattelen, että lyhyt. Oma ihannemieheni olisi joku 185-205 pitkä. Syy siihen ei ole ensisijaisesti se miltä mies näyttää vaan se, miten koen itseni ja oman kokoni miehen seurassa.
Luonne ja olemus kuitenkin vaikuttavat ihan hirveästi. Joku kysyi taanoin "lyhyen kaverini" nimeä, enkä osannut sanoa, kenestä puhutaan ennen muita tuntomerkkejä, vaikka kaikki muut ystäväni läsnä olivat pitkiä. Kyseinen tyyppi (171 PILKKU VIISI, pitää kuulemma muistaa aina) on iso persoona, enkä ole muutamaan vuoteen tullut ajtelleeksi, että hän on lyhyt, vaikka ensinäkemeltä eka ajatus oli "pieni mies". Hän on vain itsensä kokoinen. Nykyinen 183-senttinen mieheni taas tuntuu kaikissa tilanteissa pitkältä, vaikka lienen korkokengissä samaa mittaa ai vähän pidempi kuin hän kengät jalassa. Ihannemiehen pituuskin on näemmä ihanne, vaikka aiemmin olisi muuta luullut. Miehen pituus on siis minulle loppupeleissä tunnetila, kuten muutkin ulkonäköseikat.
Itse olen siis 175 cm ja pidän korkeista koroista. Tuntuu kivalta, kun mies on niin pitkä, että se saa yrittämättä käden harteille, sitä saa halattua mukavasta kohtaa ja sen kainaloon voi pujahtaa. Kulkiessa on myös ihan mukavaa, että meitä katsotaan parina, olen huomannut tuon saman kuin joku edellinen, että lyhyen miehen seurassa kaikennäköiset jannut tulevat yrittämään, kun taas pitkän miehen kanssa saa olla rauhassa.
Olen ollut todella viehättynyt myös lyhyistä miehistä eli se ei kuitenkaan ole mikään kynnyskysymys. En ole kuitenkaan ikinä säpinöinyt lyhyen miehen kanssa, joka malttaisi olla kommentoimatta pituuttani vähän ikävään sävyyn. Se vituttaa, että toinen dissaa, vaikka ei suoraan sanoisikaan. Silloin se pituuden häiritsevyys ei vaan katoa.
Toisaalta mitä muutakaan voisi odottaa miehiltä, jotka palstailevat täällä ja ottavat vimmatusti kantaa keskusteluun miehen pituudesta :-) !
Sanonpa, että mielestäni yhtä tuntemaani noin 176-senttistä miestä lukuunottamatta, alle 180-senttiset miehet ovat aivan naurettavan näköisiä. Tämä on toki tottumiskysymys, sillä sekä mieheni että minun suvussani naiset ovat järjestään yli 175 cm ja miehet yli 185 cm (suurin osa yli 190 cm).
Terveisin se jota on kutsuttu tässä ketjussa esim. vitun tyhmäksi (olen kahden tutkinnon akateeminen ja tohtoriksikin väitellyt, mutta älykkyys ja tyhmyyskin on suhteellista :-) )
PS: hassu juttu muuten tuli mieleen. Mun ja miehen pitkissä suvuissa oikein kuhisee tohtoreita ja patenttien saajia. Olisikohan pituudella yhteyttä älykkyyteen? Korrelaatio voisi hyvinkin löytyä...
Alkaa olla jopa liian pitkä, mielestäni ihannepituus miehelle on noin 170-175 cm. Itse olen noin 165 cm, en käytä korkokenkiä koskaan joten senkään takia miehen ei tarvitse kovin pitkä olla.
Toisaalta mitä muutakaan voisi odottaa miehiltä, jotka palstailevat täällä ja ottavat vimmatusti kantaa keskusteluun miehen pituudesta :-) !
Sanonpa, että mielestäni yhtä tuntemaani noin 176-senttistä miestä lukuunottamatta, alle 180-senttiset miehet ovat aivan naurettavan näköisiä. Tämä on toki tottumiskysymys, sillä sekä mieheni että minun suvussani naiset ovat järjestään yli 175 cm ja miehet yli 185 cm (suurin osa yli 190 cm).
Terveisin se jota on kutsuttu tässä ketjussa esim. vitun tyhmäksi (olen kahden tutkinnon akateeminen ja tohtoriksikin väitellyt, mutta älykkyys ja tyhmyyskin on suhteellista :-) )
PS: hassu juttu muuten tuli mieleen. Mun ja miehen pitkissä suvuissa oikein kuhisee tohtoreita ja patenttien saajia. Olisikohan pituudella yhteyttä älykkyyteen? Korrelaatio voisi hyvinkin löytyä...
Sori, ei ole yhteyttä :)
Sanonpa, että sinä oletkin jo tämän viestin perusteella kertonut kaiken tarvittavan itsestäsi.
mutta menestykseen, ei älykkyyteen. Mä en myöskään muista, miten päin se meni enkä pikagooglauksella saanut juttua esiin.
Koulutuksen/menestyksen jakautuminen suvuittain (perhetaustan vaikutus) taas on jo wanha, joten yhden suvun perusteella ei kannattane hypellä johtopäätöksiin - patentteihin ja tohtorihattuihin vaikuttaa enemmän se, että tyypit ovat sukua pitkille tohtorismiehille kuin itse se pituus. ;)
mutta menestykseen, ei älykkyyteen. Mä en myöskään muista, miten päin se meni enkä pikagooglauksella saanut juttua esiin.Koulutuksen/menestyksen jakautuminen suvuittain (perhetaustan vaikutus) taas on jo wanha, joten yhden suvun perusteella ei kannattane hypellä johtopäätöksiin - patentteihin ja tohtorihattuihin vaikuttaa enemmän se, että tyypit ovat sukua pitkille tohtorismiehille kuin itse se pituus. ;)
Usein syy on siinä, että pidemmät ovat uskottavampia(politiikka, talouselämä). Tietysti mitä ne menestyksen mittarit ovat sitten kuitenkaan.
Aloitusviestiin: eiköhän tuo ole ihan hyvä pituus miehelle, jotkut pitävät pidemmistä, ei siinä mitään. Kaikilla oikeus mieltymyksiinsä.
Muutenhan se on kai ihan keskimittainen suomimies.
Oma pituuteni on 182cm
Funtsin tuota hetken ja jos oikein muistan, pitkät naiset menstyivät lyhyitä paremmin, mutta miehille pituus ei ollut ero.
Hitto kun muistaisi kunnolla. Muistan vain, että asiaa on tutkitta, pituudella oli vaikutusta, koko hommaan liittyi testosteroni ja pituuden ja menestyksen korrelaatio oli miehillä naisiin nähden käänteinen. Jos joku muistaa saman, avaudu tai linkkaa toki!
Tosin voi olla, että homma oli jäätelönsyönti-hukkumiskuolemat -sarjaa. Olipa vaan pakko avautua, että tällaistakin on tutkittu. :)
Itse olen 168 cm pitkä, mutta mieheni on 197 cm pitkä. Samoin siskoillani on kaksimetriset miehet.
itse olen 165. Jos pelkkää pituutta ajatellaan, niin itse tykkään enemmän suunnilleen samanmittaisista kuin itse olen. Eli mieluummin 170 cm kuin 190 cm :)
vaan keskimittainen. Olen itse 176 cm, ja mieheni on 178 cm. Näin pieni pituusero on aika kätevä. :-)
tosin en kokonaisuudessaan. Itsekin olen akateemisen nörttisuvun pitkä vesa. On myös hauskaa kun voi pitää 10 cm korot ja silti mies on rutkasti pitempi. Niin se on. Toisaalta 2-metrinen mies näyttää helposti vähän hassulta 150 cm miehen kanssa.
Antaa kaikien kukkien kukkia!!!
enkä kyllä vielä koskaan ole kuullut häntä kutsuttavan lyhyeksi...ei tosin ole pitkäkään vaan jotain siltä väliltä mutta tunnetustihan eräille ei ole olemassa muuta kuin musta tai valkoinen :D
tosin en kokonaisuudessaan. Itsekin olen akateemisen nörttisuvun pitkä vesa. On myös hauskaa kun voi pitää 10 cm korot ja silti mies on rutkasti pitempi. Niin se on. Toisaalta 2-metrinen mies näyttää helposti vähän hassulta 150 cm miehen kanssa.
Antaa kaikien kukkien kukkia!!!
Hih, Freudilainen lipsahdus?
En siis pidä tuota lyhyempiä lähtökohtaisesti puoleensavetävinä. Toki ensivaikutelman saa muuttaa, jos pystyy. Pitkänä en alle 190 senttistä kuitenkaan pitäisi.
-se 180 senttinen