Naiset: Kuinka karvaisia oikeasti olette, jos ette sheivaa?
Kuinka paljon teillä kasvaa karvoja esim. säärissä? Kasvaako teillä karvoja esim. alavatsassa, rinnoissa, reisissä (myös sisä- ja takareisissä), selässä tai kasvojen alueella? Minua kiinnostaa tietää, kuinka karvaisia naiset oikeasti ovat, koska nykyään lähes kaikki naiset sheivaavat kaikki karvansa pois, jolloin luonnollista naista ei näy koskaan missään eikä näin myöskään synny oikeaa käsitystä siitä, miltä nainen karvoineen päivineen näyttää. Mainitkaa myös ikänne, ja onko karvoitus lisääntynyt vai päinvastoin vähentynyt iän myötä?
Kommentit (271)
No mulla säärissä jonkun verran, bikinit alue leviää kyl kalsarialueen ulkopuolelle. Käsissä vaaleet karvat ei niitä huomaa. Kainalokarvat löytyy kun en niitä ajele. Kainalot haisee jos sheivaan. Yllätyin tosin et kainalokarvat kun antaa kasvaa ne muistuttaa vähän häpykarvoja🤭
Sheivaus tuntuu kyllä käsittämättömän typerältä tavalta kuin tarkasti miettii, hölmömmältä kuin tupakointi
Olen melko karvaton muuten paitsi hiukset on paksut. Onneksi en ole lisääntynyt, naiset haluavat olla karvaisia.
Sääret on karmeat, pitkiä, tummia karvoja, muualta en ole kovin karvainen.
Mä kuulun siihen lajiin joka on hyvin vähäkarvainen ollut aina. Säärikarvoja kasvaa sellainen muutama kymmenen kpl nilkan ympärillä, vaaleahkoja ja hentoja. Käsivarsissa on sen verran että jos menee kananlihalle, ne näkyy mutta vaaleaa ja hentoa se karva on käsivarsissakin. Kasvoissa ei ole muita näkyviä karvoja kuin kulmakarvat. Pepussa ja reisissä ei ole karvoja oikeastaan ollenkaan, muutama hento haituva. Kainalokarvat kasvaa kyllä mutta täysin ajamattomanakin karvat on enemmän matalaa kiharaa kuin mikään roikkuva puska ja aika harvahko tuo kihara. Alapäässäkään ei mikään kovin tuuhea pusikko ole, sellaista matalaa kiharaa. Karvat tosin kasvaa hirveää vauhtia siellä missä kasvaa, myös hiukset.
Itsellä ei ole ikä vaikuttanut karvankasvuun millään lailla, samanlaista tuo on aina ollut. Ajelen sääret sitten kun nuo vähät karvat alkaa selvästi näkyä, muualta (kainalot ja alapää) sitten kun on selkeä sänki.
Minusta esteettisesti on tasapainoisin näkyymä kun antaa olla karvojen siellä minne niitä ilmaantuu, eivät ne rumasti yleensä asetu. Myöskään niitä ei kasva paikkoihin joissa ne olisivat hyödyttömiä tahi isännälleen vaarallisia
Vierailija kirjoitti:
Olen 67 v. nainen ja voin lohduttaa, että iän karttuessa karvan kasvu tyrehtyy. Minulla ei ole enää vuosiin kasvanut säärikarvoja ja kainalokarvojenkin kasvu on melko olematonta eikä kulmajarvojakaan ole tarvis enää nyppiä, mutta hiuksia minulla on edelleen runsaasti. Kasvoihin ja kaulalle kasvaa niitä ei toivottuja hajanaisia jouhikarvoja, joita saa alvariinsa poistaa.
Sama täällä. Leuassa kyllä on ylimääräisiä karvoja, mutta varsinainen karvaongelmani on harventuneet hiukset ja kulmakarvat.
Kulmakarvani ovat eriparia, ja niitå karvoja kasvaa sojottaa suoraan ylöspäin ja joka suuntaan erivärisiä ja jopa lasimaisia karvoja.
Kestovärikään ei tartu niihin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Sääret tosi karvaiset, reidet vain vähän, valtava puska haarovälissä, rinnassa yksittäisiä karvoja, selässä tietääkseni ei. Kainalot tietenkin karvaiset. Kunnon viikset, jonkin vertan leuassa ja poskissa. Varpaissa myös.
44 v, karvoitus on lisääntynyt iän myötä.
Onko tämä trolli vai ihan tosi juttu?
Itse olen jo vanhempi naisihminen ja ei minulla ole koskaan kasvanut kainalokarvoja, ei ainuttakaan.
Säärissä jokunen, mutta niin vaaleita, ettei niitä juurikaan nää. Reisissä ei ole yhtään karvaa ja haarovälissä onneton "puska" eli muutama karva ristissä. Viiksiä ei tietenkään ole, eikä muutenkaan yhtään karvaa naamassa. Kulmakarvat on mutta nekin vaaleat, ei näy mihinkään. Hiukset on silti ihan normaalit ja jopa paksut ja aika tummat.
En muista, että äidillänikään olisi ollut karvoja jaloissa tai kainaloissa, eikä sisaruksillanikaan. Onko siis niin, että osa ihmisistä on lähes karvattomia?
Muualle en ole karvoja kaivannut, mutta olisin halunnut "puskan" jalkoväliin. Nyt vehkeet näkyy liian hyvin.
En ole koskaan sheivannut enkä ala nytkään siihen. Jos jotakuta häiritsee, voi katsoa muualle. N73
miehillä ja naisilla on molemmilla ihokarvoja yhtäpaljon kuin apinoilla, toisilla ne ovat ohuempia ja värittömiä.
drtxyxrty kirjoitti:
Minusta esteettisesti on tasapainoisin näkyymä kun antaa olla karvojen siellä minne niitä ilmaantuu, eivät ne rumasti yleensä asetu. Myöskään niitä ei kasva paikkoihin joissa ne olisivat hyödyttömiä tahi isännälleen vaarallisia
Saattaisit olla eri mieltä, jos näkisit oikeasti karvaisen naisen (kuten minut). Kuvittelet, että kaikilla kasvaa joku tarkkarajainen siisti kolmio alakerrassa vain etupuolella, hentoiset kainalokarvat pienellä alueella ja muutama hassu säärikarva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääret tosi karvaiset, reidet vain vähän, valtava puska haarovälissä, rinnassa yksittäisiä karvoja, selässä tietääkseni ei. Kainalot tietenkin karvaiset. Kunnon viikset, jonkin vertan leuassa ja poskissa. Varpaissa myös.
44 v, karvoitus on lisääntynyt iän myötä.
Onko tämä trolli vai ihan tosi juttu?
Itse olen jo vanhempi naisihminen ja ei minulla ole koskaan kasvanut kainalokarvoja, ei ainuttakaan.
Säärissä jokunen, mutta niin vaaleita, ettei niitä juurikaan nää. Reisissä ei ole yhtään karvaa ja haarovälissä onneton "puska" eli muutama karva ristissä. Viiksiä ei tietenkään ole, eikä muutenkaan yhtään karvaa naamassa. Kulmakarvat on mutta nekin vaaleat, ei näy mihinkään. Hiukset on silti ihan normaalit ja jopa paksut ja aika tummat.
En muista, että äidillänikään olisi ollut karvoja jaloissa tai kainaloissa, eikä sisaruksillanikaan. Onko siis niin, että osa ihmisistä on lähes karvattomia?
Muualle en ole karvoja kaivannut, mutta olisin halunnut "puskan" jalkoväliin. Nyt vehkeet näkyy liian hyvin.
Taidat itse olla trolli ja puolisokea. Kaikilla ihmisillä on ihokarvoja, jopa kasvoissa.
Olen tosi vähäkarvainen. Ainoa mitä ajelen, on kainalot parin viikon välein.
Olen brunetti 59 v. Hiukset ovat aina olleet vahvat ja paksut eikä vielä näy muutosta (kuukautiset loppuivat 4 vuotta sitten ja esim. äidilläni on päälaelta harventunut tukka, johtunee naishormonin puutteesta, tosin hänellä permanenttikampaus tekee sen ettei sitä liiemmin huomaa).
Viiksialueella muutama tumma karva joita muistaessani nypin. Kulmakarvoihin on tosiaan parin viime vuoden sisään ruvennut kasvamaan pitkiä sojottavia "irto"karvoja.
Kainalokarvat mustat ja kai aika tuuheat, tässä en ole huomannut muutosta. Puska oli ennen tuuheampi kyllä. Ja myös peräaukon ympärillä muuten on karvoja jos joku tätä puolta miettii.
Käsivarsikarvat (loppuu n. lyhythihaisen paidan hihojen tasolle) jotka nuorena kiusasivat ovat mukana edelleen, mutta jotenkin hennompina.
Säärikarvat jotka olivat ennen paksut ja tuuheat ovat oudosti vähentyneet - siten, että säärten ulkosyrjät ovat nykyisin aika sileät ja sisäsyrjissä rehottaa, tosin vähemmän kuin ennen.
Varpaissa on tummia karvoja, erityisesti isovarpaissa.
N 32
Vaaleita hentoisia karvoja kasvaa todella hajanaisesti säärissä ja pakaroissa. Alakerrassa selkeimmin, kainaloissa ihan pikkupikkutupsukat. Eniten häiritsee ylähuuleen kasvavat muutama haiven, parin viikon välein ajelen "viikset" pois. Ei muuten häiritse mutta muutamat albiinokarvat kimaltelevat auringossa ikävästi.
Olen todella karvainen. Mutta kestän tämän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
drtxyxrty kirjoitti:
Saattaisit olla eri mieltä, jos näkisit oikeasti karvaisen naisen (kuten minut). Kuvittelet, että kaikilla kasvaa joku tarkkarajainen siisti kolmio alakerrassa vain etupuolella, hentoiset kainalokarvat pienellä alueella ja muutama hassu säärikarva.
En ole nähnyt livenä juuri minkäänlaista naiskehoa mutta en kiihotu nyhdetyn vartalon ajattelusta ollenkaan. Mieluummin täysluomun näkisin jos jonkin. Aivan turha näky jotkut muotoildut kolmitn ja jokunen nimelliskarva. Ei keho sellaisista hyödy itsekään
Jaloistani olisin yhtä karvainen kuin mies ja karvoitus jatkuu häpyalueelle asti. Kaikki siis tumma ja paksua karvaa. Lisäksi tummaa karvaa löytyy takapuolesta ja kainaloista. Lisäksi naamaan kasvaa tummia ja paksuja karvoja ehkä muutama tusina. Muualla on sitten ohuempaa vaaleaa karvaa, jota en uskalla ajella, ettei nekin muutu tummiksi.
Säärissä, käsivarsissa ja kainaloissa on hento ja harva valkoinen karvoitus. Häpykarvoitus on myös valkoista ja sitä joudun sheivaamaan. T. 53-vuotias blondi.
Moni ketjussa sanoo, että ikääntyessä karvan kasvu on villiintynyt.
Minulla on käynyt toisin päin. Nyt 45-vuotiaana esim.käsivarsissa on vain hento harva karvoitus, kun nuorempana niissä kasvoi pitkähköä mustaa selvästi erottuvaa karvaa. Käsikarvoja en ole koskaan ajellut. Säärikarvoja olen, mutta eipähän nuokaan enää niin vankat ole kuin aikoinaan. Ihan hyvin voisin olla ajelemattakin.