Naiset: Kuinka karvaisia oikeasti olette, jos ette sheivaa?
Kuinka paljon teillä kasvaa karvoja esim. säärissä? Kasvaako teillä karvoja esim. alavatsassa, rinnoissa, reisissä (myös sisä- ja takareisissä), selässä tai kasvojen alueella? Minua kiinnostaa tietää, kuinka karvaisia naiset oikeasti ovat, koska nykyään lähes kaikki naiset sheivaavat kaikki karvansa pois, jolloin luonnollista naista ei näy koskaan missään eikä näin myöskään synny oikeaa käsitystä siitä, miltä nainen karvoineen päivineen näyttää. Mainitkaa myös ikänne, ja onko karvoitus lisääntynyt vai päinvastoin vähentynyt iän myötä?
Kommentit (271)
No sellainen naispuolinen Borat jos näin kauniisti sanotaan.
Ajatelkaa Madonnan Lourdes-tytärtä, voi parkaa. :(
Luonnollisena blondina hyvin vähän.Loput sheivaan.
Alunperin nilkat paljaana buumi lähti siitä, kun ennen karvat lämmitti.
Isoisoäidin kertomaa.
Mitä enemmän sheivausta, sitä enemmän myös tatskausta, koska paljaaksi kaluttu on sittenkin niin ankean näköinen
Niin karvainen, että näytän seksikkäältä naispuoleiselta isojalalta! Joku voisi tulla vähän setvimään pörröistä ja lämmintä turkkiani, niin keitän kahvit ja pullat siinä samalla!
Minulla alkoi seisomaan. Lisää!!
On ihan päästä varpaisiin kunnolla karvoitusta. Minulla PCOS, jonka takia karvoituksen määrä on tavallista runsaampaa. Lisäksi on muutenkin tummat karvat niin kyllähän ne erottuu.
Kauhistuttava ketju! En muista että lapsuudessa uimahallissa olisi noin karvaisia naisia ollut vaikka juuri kukaan ei sheivannut kuin kainalot ja sääret. Ei mullakaan ole koskaan ollut erityisen paljon, pitkää tai tuuheaa karvaa, ei ole sisäreisissä tms. oudoissa paikoissa, sääret ajelen kesäisin ehkä kerran kuussa, kasvaa tummaa karvaa, mutta aika harvaa eikä kovin pitkäksi. Kainalot myös ajelen, mutta ei niistäkään mitään älytöntä puskaa tule vaikka ei pariin kolmeen kuukauteen ajelisi.
Mulla on paksut hiukset, kuten äidillänikin, mutta ei kummallakaan ole muualla erityisesti karvaa, ihan normimäärä. Vanhemmiten kasvaa leukaan muutama karva aina välillä, ja käsivarsissa on ehkä tummempaa karvaa kuin nuorena, mutta käsiä en ala ajelemaan jos ei nyt ihan turkkilaisen tyyppinen karvamatto ilmesty.
Miehellä on selässäkin aika paljon karvaa, joten ei luultavasti pidä minua erityisen karvaisena. Mutta kyllä mua inhottaisi jos itselle tulisi selkään tai rintoihin karvoja.
Kun sanoin miehelle että mulla kasvaa partaa, että mitäs nyt, niin mies sanoi että saan lainata hänen partakonettaan.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kainaloudenkin ajelun kun ex alkoi urputtaa pikku tupsukoistani. Itte on karvainen kauttaaltaan paitsi päälaesta.
Törkeää. Ala itse vaatia häneltä jonkun luonnollisen kehojutun poistamista tai tuunaamista.
Jotenkin jäätävää mitä kaikkea naiset joutuvat tekemään omalle luonnolliselle keholleen vain että miehet eivät möläyttelisi tyhmiä.
Suomalaisilla naisilla asiat ovat vielä paremmin, mutta itse olen asunut muualla maailmassa ja nähnyt kaikenlaista. Yksi tuttavatyttö Lähi-idässä mm. joutui viikottain valkaisemaan peroksidilla kasvojen karvat, sokeroimaan koko muun kropan, etenkin jalkovälin, käymään kampaajalla suoristamassa hiuksensa ja lankaamassa kulmakarvansa, jne... Myös ihoa pyrittiin siellä vaalentamaan eri keinoin (eivät halpoja eivätkä terveellisiä).
Ja kaiken piti tietenkin tapahtua salassa miehiltä, etteivät miehet (Lähi-idän luonnostaan hyvin karvaiset miehet huom.) saisi vihiä siitä, että naiset ovat myös luonnostaan karvaisia ja kiharahiuksisia.
Ihannehan tietysti oli että naisen on oltava kaunis, vaaleaihoinen, suorahiuksinen, ohutkulmakarvainen ja karvaton -- vaikka olisi täysin luonnonvastaista.
Ai niin, mainitaan vielä sekin, että naisella ei saanut olla klitoristakaan. Sekin leikattiin pois.
Arvaas miksi tuo mies on ex? Alkoi ladella minulle sääntöjä omassa kodissani, jossa loisi minun kustannuksellani 4,5 kk. Kotimainen Jussi.
Edes hyvä seksi ei kompensoi sikamaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa Madonnan Lourdes-tytärtä, voi parkaa. :(
Parkaa?? Oletko vähän tyhmä? Siinä taas yksi yhteiskunnan aivopesun uhri, johon on uponnut se käsitys, että karvat ovat muka niin kauheita, kauheita. Tietääkseni tuo Lourdes nimenomaan kantaa ylpeydellä karvansa ja on jopa pyrkinyt tuomaan tietoisesti esiin niitä ja alkuperäänsä. Että kyllä se raukka olet nyt ennemmin sinä ja kaikki muut sellaiset, jotka häpeävät silloin kun mitään hävettävää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kauhistuttava ketju! En muista että lapsuudessa uimahallissa olisi noin karvaisia naisia ollut vaikka juuri kukaan ei sheivannut kuin kainalot ja sääret. Ei mullakaan ole koskaan ollut erityisen paljon, pitkää tai tuuheaa karvaa, ei ole sisäreisissä tms. oudoissa paikoissa, sääret ajelen kesäisin ehkä kerran kuussa, kasvaa tummaa karvaa, mutta aika harvaa eikä kovin pitkäksi. Kainalot myös ajelen, mutta ei niistäkään mitään älytöntä puskaa tule vaikka ei pariin kolmeen kuukauteen ajelisi.
Mulla on paksut hiukset, kuten äidillänikin, mutta ei kummallakaan ole muualla erityisesti karvaa, ihan normimäärä. Vanhemmiten kasvaa leukaan muutama karva aina välillä, ja käsivarsissa on ehkä tummempaa karvaa kuin nuorena, mutta käsiä en ala ajelemaan jos ei nyt ihan turkkilaisen tyyppinen karvamatto ilmesty.
Miehellä on selässäkin aika paljon karvaa, joten ei luultavasti pidä minua erityisen karvaisena. Mutta kyllä mua inhottaisi jos itselle tulisi selkään tai rintoihin karvoja.
Kun sanoin miehelle että mulla kasvaa partaa, että mitäs nyt, niin mies sanoi että saan lainata hänen partakonettaan.
N48
Se on sitten ihan sun ongelma jos sua niin inhottaa, mutta mä olen ainakin ylpeä karvoistani.
Minusta Frida Kahlo oli upea yhden kulmakarvansa kanssa. Miksi pitäisi nyppiä ja typistää itsensä jonkun kikkelityypin puudeliksi, kun voi olla RAJU ja alkuvoimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Se on sitten ihan sun ongelma jos sua niin inhottaa, mutta mä olen ainakin ylpeä karvoistani.
Tuo kommentoija ilmeisesti luulee, että inhoamalla voi estää karvoja kasvamasta "vääriin" paikkoihin :D Kylläpä voi ollakin yksinkertaista väkeä. Mies sitä mies tota
Vierailija kirjoitti:
Minusta Frida Kahlo oli upea yhden kulmakarvansa kanssa. Miksi pitäisi nyppiä ja typistää itsensä jonkun kikkelityypin puudeliksi, kun voi olla RAJU ja alkuvoimainen.
Just näin, puhut asiaa!! Ja Frida on paras!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Tuo kommentoija ilmeisesti luulee, että inhoamalla voi estää karvoja kasvamasta "vääriin" paikkoihin :D Kylläpä voi ollakin yksinkertaista väkeä. Mies sitä mies tota
TÄMÄ. Siihen on vielä pitkä matka, että me naiset opimme tekemään itsenäisiä päätöksiä, kun kerran suurimman osan naisista ajatukset ovat tuota rataa.
Tässäkin ketjussa taas tuli joku (mies) kommentoimaan, että hygienian vuoksi naisten tulee ajaa ainakin alapääkarvoitus sekä kainalot.
Haluan tieteellistä faktaa, miten vastaavat karvoitukset voivat miehellä kuitenkin olla hygieenistä? Onko miehillä joku jatkuva itsepuhdistus vai miten tilanne on eri? 😂
Miehet kuitenkin harvemmin ajavat kainaloitaan ja luulisin, että harva myöskään alapäätä sheivaa yhtä innokkaasti kuin moni nainen. Ja tässäkin ketjussa on mainittiin jo, että karvat suojaavat ettei bakteerit pääse etenemään esim. emättimeen.
Sheivaan ainoastaan kainalot. En tiedä, millaiset karvat sinne tulisi, jos antaisin kasvaa. Kaksi viikkoa olen korkeintaan antanut joskus kasvaa. Sääriä olen aikoinaan sheivannut, mutta en enää joihinkin vuosiin, kun tajusin, että ei niissä ole paljoa sheivattavaa. Minulla on säärissä harvaa ja vaaleaa karvaa, joten ne näkee vain, jos niitä katsoo läheltä. Polvissa eniten karvaa. Käsivarsia en ole ikinä sheivannut, melkein huomaamatonta karvaa niissä. Häpykarvoitus saa nykyään olla sellainen kuin on. Varmaan ihan tavallinen karvoitus. Pikkuisen menee yläreiden puolelle, joten biksuissa näkyisi. Kulmakarvoja olen nyppinyt nuoresta saakka ja välillä nypin muutaman viiksikarvan. Muutoin siis ihan vaaleaa haituvaa, mutta tulee aina välillä muutama tummempi, jotka poistan. Näitä ei ole aina tullut, vaan vanhempana.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin työläs määrä. 35 v. Ylhäältä alas päin:
Kulmakarvat olisi luonnontilassa aivan överit. Viiksistä ja leusta kasvaa kymmenkunta paksua tummaa karvaa vaalean nukan lisäksi. Tämä voimistunut 30+v.
Kainalot tummaa, paksua ja tiheää, en edes tiedä kuinka pitkäksi yltyisivät. Sänki se useimmiten on, en jaksa kauheasti sitä miettiä. Nännien ympärillä sen verran, että harmittaa, nypittynä tulehtuu helposti. Onnenpolku eli navan ympäriltä haaruksiin on komeampi kuin monella miehellä. Pitkää ja tummaa harvakseltaan, en ole päästänyt luonnotilaan mutta en jaksa aina mitään tehdä asialle.
Kunnon puska tietenkin, hyvin tuuheaa ja pitkää. Varmasti lämmittäisi talvella jos oltaisiin luolaihmisiä vielä. Jatkuu puoleen reiteen ja perseen puolelle, mutta onneksi ohuempana eikä niin kiharana.
Sääret, tosi pitkäksi voi kasvaa, kutiavat. Jälleen vastaa kyllä miesten sääriä. Säärikarvoja on vielä jalkapöydässä ja pottuvarpaan päällä.
Inhoan sitä, että tästä on tehty häpeällinen asia. Että uimaan ei voi lähteä aina, koska se sheivaaminen tulehduttaa, etenkin jos menee heti veteen sen jälkeen, saati jotain petipuuhia on.
En jaksa nähdä sitä vaivaa, mitä pitäisi kai deittien eteen nähdä, kun siinä menisi monta tuntia ja satoja sisäänkasvaneita, tulehtuneita karvatuppeja viikottain. Käsivarret ja kainalot on ainoa mikä ei itseä häiritse ja hävetä.
Valoimpulssilaite sullekin. Siihen loppui sisäänkasvaneet ja kauheat urakat. Ennen piti sheivata joka toinen päivä, nykyään kerran kahdessa viikossa. Tosin harmillisesti just jalkoväliå ei tahdo hillitä, mutta eipä kutia eikä tule näppylää sinnekään.
Löytyy ja toimii, mutta on työläs sekin. Nytkin ollu monta viikkoa työn alla, mutta ei ole huvittanut.
Olen 67 v. nainen ja voin lohduttaa, että iän karttuessa karvan kasvu tyrehtyy. Minulla ei ole enää vuosiin kasvanut säärikarvoja ja kainalokarvojenkin kasvu on melko olematonta eikä kulmajarvojakaan ole tarvis enää nyppiä, mutta hiuksia minulla on edelleen runsaasti. Kasvoihin ja kaulalle kasvaa niitä ei toivottuja hajanaisia jouhikarvoja, joita saa alvariinsa poistaa.