Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset: Kuinka karvaisia oikeasti olette, jos ette sheivaa?

Vierailija
19.05.2023 |

Kuinka paljon teillä kasvaa karvoja esim. säärissä? Kasvaako teillä karvoja esim. alavatsassa, rinnoissa, reisissä (myös sisä- ja takareisissä), selässä tai kasvojen alueella? Minua kiinnostaa tietää, kuinka karvaisia naiset oikeasti ovat, koska nykyään lähes kaikki naiset sheivaavat kaikki karvansa pois, jolloin luonnollista naista ei näy koskaan missään eikä näin myöskään synny oikeaa käsitystä siitä, miltä nainen karvoineen päivineen näyttää. Mainitkaa myös ikänne, ja onko karvoitus lisääntynyt vai päinvastoin vähentynyt iän myötä?

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se kusen haju siellä ajamattomassa tortussa... hyi!

No kannattaako sitten mennä haistelemaan??

Todennäköisemmin hän kuvittelee sen kusenhajun, koska ei ole ikinä päässyt lähellekään tussua. Hän haistelee omaa hajuaan kun ei bideen käyttö tai suihkussa käyminen kuulu päivittäisiin harrastuksiinsa.

Vierailija
222/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on karvaa sääret ja sisäreisissa kasvaa harvakseltaan. Häpyalue leviäisi todella laajalle, jos ei sheivaisi.

Ja kasvoissa viikset ja satunnaisia kasvoja leuassa. Nämä ovat lisääntyneet ikääntyessä, muut eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en sheivaa jalkoja kuukauteen (talvella), ne peittyvät karvoihin. Takareisissä toki vähemmän. Kainaloissa parissa viikossa alkavat näkyä, kun kädet alhaalla. Ja haista vaikka dödöä. Rintoihin kasvaa jopa 5cm mustia haituvia, mittasin kerran. Leuka on ajettava joka toinen päivä, koska siihen kasvaa pikimusta "tikkuja". Ylähuuliin ohuempia. Intiimi alueen sheivaan vain uimakaudella, muuten kasvaisivat n 2cm uimapukuja leveämpinä. Talvella kasvu hidastuu, kesällä nopeutuu huomattavasti. En tiedä miksi?

Sellaista ikävää. N 46, lisääntynyt lasten saamisen jälkeen, mutta ollut aina normaalia voimakkaampaa.

Vierailija
224/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko täällä paljon 3kymppisiä joilla tahtoo pukata viiksiä tai leukapartaa? haen nyt lähinnä sitä että onko mulla joku häiriö vai onko tämä tavallista.

Minulla oli sen ikäisenä yksi leukakarva.

Vierailija
225/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla karvoitus vaihtelee yksilöllisesti. Karvojen määrä ja kasvuvauhti voivat olla erilaisia eri kehonosissa. Monilla naisilla kasvaa karvoja säärissä, alavatsassa, rinnoissa, reisissä (sisä- ja takareisissä), selässä ja kasvojen alueella. Karvojen runsaus ja paksuus voivat vaihdella.

On tärkeää muistaa, että kauneusihanteet ja henkilökohtaiset mieltymykset vaihtelevat yksilöittäin. Vaikka jotkut naiset sheivaavat tai poistavat karvojaan muilla tavoin, on myös niitä, jotka pitävät luonnollisesta karvoituksestaan. Jokainen nainen voi itse päättää, miten haluaa hoitaa karvoitustaan.

Ikä ja hormonaaliset tekijät voivat vaikuttaa karvoituksen määrään ja paksuuteen. Joillakin naisilla karvoitus voi lisääntyä iän myötä, kun taas toisilla se voi vähentyä. Karvoituksen muutokset voivat olla yksilöllisiä eikä niitä voida yleistää kaikille naisille.

On tärkeää kunnioittaa jokaisen naisen omaa päätöstä siitä, miten hän haluaa hoitaa karvoitustaan ja hyväksyä erilaisuutta.

Vierailija
226/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 30. Kainalot ja jalkojen välit hyvin karvaiset, molemmissa puska ilman sheivausta. Sisäreisissä on bikinialueelta "kiipeävää" karvaa. Vatsassa on karvainen ja jalkojen väliin johtava viiva, joka ei ole minulle tavallinen ja ajattelin mainita siitä lääkärintarkastuksessa.

Säärissä selkeitä pitkiä tummia karvoja. Käsivarsissa harvempaa ja vaaleampaa karvaa, niitä en aina ajele kun eivät näy muussa kuin auringonvalossa sopivassa kulmassa.

Vierailija
227/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin naisilla on karvoitus kainaloissa, säärissä ja haarojen välissä (ja vaaleampi/huomaamattomampi karvoitus käsivarsissa). Riippuu ihmisestä, onko se runsasta ja tummaa vai vaaleaa ja harvaa.

Joillakin voi olla karvoja myös esimerkiksi vatsassa, reisissä, selässä tai harvakseltaan "viiksien" paikalla. Mutta jos vatsa tai vaikka selkä ovat melko karvaiset tai käsivarsien karvoitus on tummaa tai runsasta, niin kyse on yleensä liikakarvoituksesta.

Vierailija
228/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääret tosi karvaiset, reidet vain vähän, valtava puska haarovälissä, rinnassa yksittäisiä karvoja, selässä tietääkseni ei. Kainalot tietenkin karvaiset. Kunnon viikset, jonkin vertan leuassa ja poskissa. Varpaissa myös.

44 v, karvoitus on lisääntynyt iän myötä.

Mulla lähestulkoon samoin kuin yllä olevalla, rintoihin (nännien ympärille) on alkanut iän karttuessa kasvamaan muutama pitkä musta karva. Viikset eivät ole ihan "kunnon" viikset, mutta kuitenkin. Leukaan myös nykyään kasvaa yksi pitkä karva, joka pitää tietty nyppäistä pois. Poskissa, eikä varpaissa karvoitusta. Täytän kohta 44 vuotta.

Onko muilla muuten kulmakarvat alkaneet iän myötä käyttäytymään siten, että sinnekin kasvaa muutamia hiton pitkiä mutaatiokarvoja?

Minulla on paksut ja mustat kulmakarvat olleet aina. Leviävät joka suuntaan ja kasvavat keskeltä yhteen. Ei tietty yhtä tiheänä, mutta kuitenkin. Niitä on niin paljon, ettei niitä voi nyppiä, joten siistin kirurgin veitsellä pari kertaa viikossa.

Vanhemmiten kulmat ovat akkaneet kasvamaan pituutta ja muuttumasn jouhimaiseksi. Eli nykyään myös lyhennän niitä.

Muuten en ole kovin karvanen.

Vierailija
229/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa, sillä en ole viimeisen parinkymmenen vuoden aikana ollut kymmentä päivää pidempään sheivaamatta. Mutta noilla luettelemillasi alueilla minulla ei kasva karvoja.

Kyllä kasvaa.

Vierailija
230/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vähän graavia tekstiä mutta silti. Miehenä tykkään kun naisella on alapäässä karvoitus, siistitty mutta ei siis posliini. Ja etenkin ns. huulien ympärillä.

Niin siis sinä tykkäät, ei kaikki miehet. Ei täällä karvoista juteltaisi jos niiden poistaminen ei olisi teille niin pakkomielle

Meille vai teille?

Miehille. En minä sinkkuna karvojani poistele vaan elän juuri niin karvapallona kuin olen. Jos olisin parisuhteessa niin mies olisi jo älissyt säärikarvoista, kainalokarvoista, jalkapöydän karvoista, perskarvoista, alapään karvoista ja vatsan ryijystä, parrasta, rintakarvoista. Yksi syy sinkkuuteen on se kun en vain jaksa käyttää kahta tuntia viikossa karvojen poistoon jotta miestä ei ällöttäisi. Niin ja hiukseni olisi tietysti liian lyhyet, yllättäen.

Kunnon vehkeellä nuo lähtee muutamassa minuutissa. Seliseli.

Niitä ei poisteta vain kerran viikossa vaan lähes päivittäin. Koko kehosta se on iso homma. Saa aika fakiiri olla kun poistaa niitä ilman haavoja ja niin ettei tule tulehduksia. Rasvaamiset päälle ja kortisonikuurit. Yksikään mies ei ole sen kuivuneen ihon, haavojen ja kutinan arvoinen. 

Kuulostaa haasteelta. Perskarvojen poisto ois ehkä se hankalin.

Vierailija
231/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääriä sheivaan vain kesäisin ja kyllä niihin aina kauden alussa on kasvanut ihan kunnioitettava turkki. Alavatsassa navan alla on joskus pari yksittäistä tummaa karvaa. Kasvoissa tai selässä ei ole näkyviä, tummempia karvoja. Käsivarsien karvat ovat pääosin vaaleampaa sorttia, mutta niitäkin kasvaa aimo määrä, varsinkin jos ajelun laiminlyö muutamaksi kuukaudeksi. Kainaloita ajelen säännöllisesti. Alapään ajelun lopetettuani olen alkanut kunnioittaa syvästi sanan "rämemajava" keksinyttä henkilöä. Sen kuvaavampaa sanaa tuskin voi keksiä.

Sori jos pilasin tällä jonkun ruokahalun, itsepä kysyitte.

Vierailija
232/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vähän graavia tekstiä mutta silti. Miehenä tykkään kun naisella on alapäässä karvoitus, siistitty mutta ei siis posliini. Ja etenkin ns. huulien ympärillä.

Niin siis sinä tykkäät, ei kaikki miehet. Ei täällä karvoista juteltaisi jos niiden poistaminen ei olisi teille niin pakkomielle

Meille vai teille?

Miehille. En minä sinkkuna karvojani poistele vaan elän juuri niin karvapallona kuin olen. Jos olisin parisuhteessa niin mies olisi jo älissyt säärikarvoista, kainalokarvoista, jalkapöydän karvoista, perskarvoista, alapään karvoista ja vatsan ryijystä, parrasta, rintakarvoista. Yksi syy sinkkuuteen on se kun en vain jaksa käyttää kahta tuntia viikossa karvojen poistoon jotta miestä ei ällöttäisi. Niin ja hiukseni olisi tietysti liian lyhyet, yllättäen.

Niitä ei poisteta vain kerran viikossa vaan lähes päivittäin. Koko kehosta se on iso homma. Saa aika fakiiri olla kun poistaa niitä ilman haavoja ja niin ettei tule tulehduksia. Rasvaamiset päälle ja kortisonikuurit. Yksikään mies ei ole sen kuivuneen ihon, haavojen ja kutinan arvoinen. 

Kortisonikuurit sheivaamisen takia? Ettet nyt vain vähän liioittelisi? Ja olen itse ehkä kerran tai kaksi saanut pienenpienen haavan sheivatessa, vaikka olen käyttänyt sheivaamiseen varsiteriä toistakymmentä vuotta. Moni käyttää ns. ladyshavereitä, joilla edes pahin poropeukalo tuskin saisi haavaa aikaiseksi. Laitteet kyllä löytyy.

Myös niitä miehiä löytyy, joiden mielestä luomunainen on se kaikkein kuumin, sekä niitä, joille tuollaiset asiat eivät ole merkityksellisiä. Älä hyvä nainen uhriudu. Jos et halua sheivata, seiso päätöksesi takana ja arvosta itseäsi sellaisena kuin olet.

Vierailija
233/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsikarvat hävisivät kun lopetin E-pillerit. Kainaloista sheivaan kerran viikossa. Kesäisin ajan epilaattorilla koivet jotain kerran kuussa. Toisessa nännipihassa kasvoi yksi karva, mutta kun nypin sen säännöllisesti pois, niin enää ei kasva. Leukaan on ilmestynyt kaksi tosi jäykkää ja terävää karvaa, ne nyppäsen heti pois, kun niistä saa kiinni. N.59

Vierailija
234/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko te karvaiset muuten jo lapsena karvaisia? Itselläni oli jo lapsena karvahahtuvaa esim. selässä ja jaloissa.

Olin. Muista jo ala-asteella hävenneeni käsikarvojani, kun edes kenelläkään luokan pojista ei ollut niin tuuheita ja tummia. Häpesin kyllä myös ihoani, joka oli paria astetta tummempi kuin muilla. Ihon väristä olen oppinut tykkäämään mutta karvoista en.

Tulon murrosikään joskus ala-asteella ja karvotus tuli sillon jo tummana ja paksuna. Sillon ei ollut vielä varvas/tissi/naamakarvoja, ne on tulleet vasta aikuisena joskus.

Vierailija
235/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin et naiset tekee noita kauneudenhoitojuttuja lähinnä itsensä vuoks

Minusta ne ei ole kauneudenhoitoa vaan yhteiskunnan normiin sopeutumista. En ole ikinä ajatellut, että niillä on mitään tekemistä kauneuden kanssa. Minä olen ihan yhtä nätti leukaparran kanssa kuin ilmankin, mutta kun muut ei malta olla tuijottamatta ja sinäkin varmaan aukoisit päätäsi että onko jäänyt ajamatta niin välttääkseni tätä huomiota, pitää ajella. 

Sama. Ajelen näkyvät karvat, eli naaman vuoden ympäri ja sitten sääret ja käsivarret kesäisin. Jos oon menossa vaikka uimaan tai rannalle, niin sitten kainalokarvat ja bikinirajan.

Nimenomaan haluan sopeutua yhteiskuntaan enkä pistää silmään friikkinä.

Vierailija
236/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille vai teille?

Kortisonikuurit sheivaamisen takia? Ettet nyt vain vähän liioittelisi? Ja olen itse ehkä kerran tai kaksi saanut pienenpienen haavan sheivatessa, vaikka olen käyttänyt sheivaamiseen varsiteriä toistakymmentä vuotta. Moni käyttää ns. ladyshavereitä, joilla edes pahin poropeukalo tuskin saisi haavaa aikaiseksi. Laitteet kyllä löytyy.

Myös niitä miehiä löytyy, joiden mielestä luomunainen on se kaikkein kuumin, sekä niitä, joille tuollaiset asiat eivät ole merkityksellisiä. Älä hyvä nainen uhriudu. Jos et halua sheivata, seiso päätöksesi takana ja arvosta itseäsi sellaisena kuin olet.

Mä oon eri mut mulle on lääkäri kirjottanut jopa nestemäistä antibioottia karvatupentulehduksiin mitä karvojen poistosta tulee.  Vaikka kuin tulehduksia yrittäisi estää niin niitä tulee. Sääret saan ajeltua aika hyvin ilman tulehduksia mutta muut alueet tulehtuu.

Vierailija
237/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille vai teille?

Ei mistään haavoista ole kyse vaan siitä, että iho ärtyy sheivauksesta niin paljon, että se on täynnä kutiavaa näppylää. Sen ihottuman taltuttamiseen tarvitaan kortisonivoidetta.

Vierailija
238/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säärissä ehkä kolme juuri juuri näkyvää karvaa jos tarkkaan katsoo, muita ei huomaa jos onkaan muuta. Käsissä ei mitään. Vanhemmiten huulten sivussa muutama yksittäinen. Aika vähän siis kai.

Kainalot ajan säännöllisesti.

Vierailija
239/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säärissä on pitkää karvaa, kainaloissa. 43 v.

Ennen häpykarvat oli siististi, nykyään ne rupeaa leviämään. Teininä ei tarvinnut trimmata bikinirajaa. Nyt jos ei aja, niin karvat tursuaa uimapuvun sivuista ulos, kolmiosta ja reisiin päin.

Mahassa yksittäisiä ohuita karvoja, jotka nypin. Naamassa ei kasva karvaa. Eikä selässä tai rinnassa.

Vierailija
240/283 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säärissä on pitkää karvaa, kainaloissa. 43 v.

Ennen häpykarvat oli siististi, nykyään ne rupeaa leviämään. Teininä ei tarvinnut trimmata bikinirajaa. Nyt jos ei aja, niin karvat tursuaa uimapuvun sivuista ulos, kolmiosta ja reisiin päin.

Mahassa yksittäisiä ohuita karvoja, jotka nypin. Naamassa ei kasva karvaa. Eikä selässä tai rinnassa.

Toistan nyt itseäni, mutta jokaisella (terveellä) ihmisellä kasvaa karvaa kasvoissa, selässä ja rinnassa. Jo-kai-sel-la.