Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avantouintipaikan suihkutilat

Vierailija
04.01.2024 |

Pakko avautua koska asia ärsyttää niin. Miksi ihmiset tulevat tuollaisiin paikkoihin kyykkyvatkaamaan ja vamputtamaan, laittamaan hoitoainetta hiuksiin, seisomaan suihkun alla 15minuuttia? Käyn paikassa, jossa naisille on kaksi suihkua ja saunojia lähes 200 yhtenäkin iltana. Ihan kiva jonottaa vuoroaan, jotta saisi nopeasti huuhtaistua hiet iholtaan. jep, en pysty lopettamaan hommaa avantoon.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on kallista, ei sitä kotona raaski käyttää. Pitää peseytyä huolella muualla, aina kun siihen on tilaisuus.

Vierailija
2/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvätkö nuo suihkussa lotraajat ollenkaan avannossa. Menkööt muualle lotraamaan. Sitä mieltä minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvätkö nuo suihkussa lotraajat ollenkaan avannossa. Menkööt muualle lotraamaan. Sitä mieltä minäkin.

Käyvät he, ainakin osa. Tullaan ison kassin kanssa, jossa on kaikki hoitoaineet. Tämä yksikin nainen hieroi käsipyyheellä kuorintavoidetta ihoonsa, levitteli hoitoainetta hiuksiin jne. Oven takana 10 ihmistä jonossa. Annan tästä palautetta saunapaikan pitäjille. Ehkä joku ystävällinen toimintaohje seinässä voisi auttaa.

Vierailija
4/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyvatkaamaan??!!😬🤣😂 Miten se tehdään??!

Vierailija
5/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä ihmeen hiet pitää huuhtaista pois? Minä käyn avannossa ja vedän sen jälkeen vaatteet päälle. En todellakaan käy saunomassa tai jää vatkaamaan suihkuun, ihan tarpeetonta. Mutta toisaalta olenkin mies, joskus olen kuullut seinän läpi naisten puolelta sitä aivan älytöntä kaakatusta ja säätämistä ja todennut mielessäni että onneksi olen mies. 

Vierailija
6/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat passiivisaggressiivisia eivätkä osaa kommunikoida keskenään vaan pitää tulla foorumeille märisemään anonyyminä? Jos miesten puolella olisi sama tilanne, niin käskisin kohteliaasti suksia vi**uun voiteineen ja hoitoaineineen jotta muut pääsevät suihkuun.

Vierailija
7/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään lappu seinässä auta mitään. Meillä sellainen on ja silti jotkut seisovat vartin kuumassa suihkussa avannon jälkeen. Meillä ei edes ole saunaa ja suurin osa vain haluaa huuhdella nopeasti sen järviveden iholta KYLMÄSSÄ suihkussa. Sen avannon terveysvaikutukset menettää, jos menee kuumaan suihkuun tai saunaan sen jälkeen. Äkkiä lämpimät vaatteet päälle ja kävelemällä lämpö takaisin kroppaan.

Vierailija
8/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä ihmeen hiet pitää huuhtaista pois? Minä käyn avannossa ja vedän sen jälkeen vaatteet päälle. En todellakaan käy saunomassa tai jää vatkaamaan suihkuun, ihan tarpeetonta. Mutta toisaalta olenkin mies, joskus olen kuullut seinän läpi naisten puolelta sitä aivan älytöntä kaakatusta ja säätämistä ja todennut mielessäni että onneksi olen mies. 

Lopetan avantouinnit saunaan, jossa tulee aina hiukan hiki. Kävisin mielelläni huuhtaisemassa hien iholta suihkussa ennen pukeutumista. Kotona sitten peseydyn kunnolla. ap

Vierailija
9/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät he, ainakin osa. Tullaan ison kassin kanssa, jossa on kaikki hoitoaineet. Tämä yksikin nainen hieroi käsipyyheellä kuorintavoidetta ihoonsa, levitteli hoitoainetta hiuksiin jne. Oven takana 10 ihmistä jonossa. Annan tästä palautetta saunapaikan pitäjille. Ehkä joku ystävällinen toimintaohje seinässä voisi auttaa.

Kuorintavoidetantan kamat saman tien pihalle hankeen ja sen jälkeen vakava puhuttelu. Toistetaan tarvittaessa.

Vierailija
10/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyykkyvatkaamaan??!!😬🤣😂 Miten se tehdään??!

Hiukan potket koukussa haarat levällään hierotaan ja puhdistetaan alapäätä. 

Vierailija
11/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan avantouinnit saunaan, jossa tulee aina hiukan hiki. Kävisin mielelläni huuhtaisemassa hien iholta suihkussa ennen pukeutumista. Kotona sitten peseydyn kunnolla. ap

Minkä ihmeen takia nollaat avantouinnin vaikutukset saunalla? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
12/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap käy saunassa avannon jälkeen, siellä varmaan tulee hiki. En kyllä ymmärrä, mikä idea edes käydä avannossa, jos sen jälkeen menee saunaan hikoilemaan.

Vierailija
13/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä saunaan avannon jälkeen. Ennen avantoa voi mennä jos haluaa. Eikä lämmintä suihkua avannon jälkeen.

Vierailija
14/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap käy saunassa avannon jälkeen, siellä varmaan tulee hiki. En kyllä ymmärrä, mikä idea edes käydä avannossa, jos sen jälkeen menee saunaan hikoilemaan.

No mulla on ollut tapana saunoa ja käyvä avannossa jo 15v. Käyn avannossa ehkä noin 4-5 kertaa ja saunassa myös. Moni muukin tuntuu harrastavan samaa, kun talvituintipaikat pursuavat väkeä täällä Pirkanmaalla. 

Vierailija
15/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia nollaat avantouinnin vaikutukset saunalla? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Miten ihmeessä kylmäaltistuksen vaikutus nollautuu jos menee saunaan sen jälkeen?

Vierailija
16/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kylmäaltistuksen vaikutus nollautuu jos menee saunaan sen jälkeen?

Kannattaa perehtyä asiaan. Kaiken lisäksi avannosta suoraan saunaan meneminen rasittaa voimakkasti sydäntä. Yhtä älyvapaata touhua kuin kuorintavoiteiden levittely ja kyykkyvatkaus muiden jonottaessa suihkuun.

Vierailija
17/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä saunaan avannon jälkeen. Ennen avantoa voi mennä jos haluaa. Eikä lämmintä suihkua avannon jälkeen.

Tämä nyt ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon, kyse on mieltymyksestä. Kukin tekee niin kuin itse haluaa. Avantouinnissa muuten kohtaa erityisen paljon näitä besserwissereitä, jotka ovat aina valmiita kertomaan miten " kuuluu" tehdä. Tämä sama porukka muistaa myös aina kovaan ääneen kehua, kuinka ei yhden yhtä flunssaa ole sairastettu. Ja saunassa vakipaikat... auta armias, jos joku satunnainen kävijä istuu vakkarin paikalle...

Olen käynyt vuosia avannossa. Lopetan itsekin käynnin avantoon. Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi katsoo ja itse kokee miellyttävämmäksi. 

Tuosta suihkussa läträämisestä olen samaa mieltä. Suihkuja on vähän, joten olisi huomaavaista tehdä isommat " huoltotoimeenpiteet" kotona.

Vierailija
18/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on ollut tapana saunoa ja käyvä avannossa jo 15v. Käyn avannossa ehkä noin 4-5 kertaa ja saunassa myös. Moni muukin tuntuu harrastavan samaa, kun talvituintipaikat pursuavat väkeä täällä Pirkanmaalla. 

No vaikka se on sun ja muutaman muun manselaisen tapa, ei tarkoita sitä, että siinä on mitään järkeä. Avantouinti sellaisenaan rauhoittaa, rentouttaa, piristää, lisää ruskeaa rasvaa, parantaa unta jne. Tuo sauna-avanto eli kylmä-kuuma vaihtelu useaan kertaan vain väsyttä.

Vierailija
19/19 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ollut tapana käydä avannossa jo 15 vuotta eikä kukaan Vantaalla käy saunassa avannon jälkeen, avantoa ennen kylläkin.