Naiset: Kuinka karvaisia oikeasti olette, jos ette sheivaa?
Kuinka paljon teillä kasvaa karvoja esim. säärissä? Kasvaako teillä karvoja esim. alavatsassa, rinnoissa, reisissä (myös sisä- ja takareisissä), selässä tai kasvojen alueella? Minua kiinnostaa tietää, kuinka karvaisia naiset oikeasti ovat, koska nykyään lähes kaikki naiset sheivaavat kaikki karvansa pois, jolloin luonnollista naista ei näy koskaan missään eikä näin myöskään synny oikeaa käsitystä siitä, miltä nainen karvoineen päivineen näyttää. Mainitkaa myös ikänne, ja onko karvoitus lisääntynyt vai päinvastoin vähentynyt iän myötä?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on hormonihäiriöitä vai häiriköitä. Ja siksi ihmiset ovat melkein kuin tupsupalloja. Hae sana hakukoneella. Joku tekee ehkä dna- ja hormonikokeita ihmisillä? Vai mikä on vialla.
Yksi syy on PCOS eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä jossa tyypillisesti karvankasvu lisääntyy. Nykytietämyksen valossa ylipaino lisää pcos riskiä (ja pcos ylipainon riskiä), eli kun kansa on lihonut on myös pcos lisääntynyt.
Kaikilla karvaisilla naisilla ei ole PCOS eikä ole sen puoleen ylipainoakaan. Olen karvainen, koska kaukainen esiäitini on italialainen. Enkä ole edes karvaisimmasta päästä sukuani. Monella sukuni naisella on paljon komeammat viikset ja tuuheaammat kulmakarvat kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Ja se kusen haju siellä ajamattomassa tortussa... hyi!
No kannattaako sitten mennä haistelemaan??
Vierailija kirjoitti:
Olitteko te karvaiset muuten jo lapsena karvaisia? Itselläni oli jo lapsena karvahahtuvaa esim. selässä ja jaloissa.
Olin. Muista jo ala-asteella hävenneeni käsikarvojani, kun edes kenelläkään luokan pojista ei ollut niin tuuheita ja tummia. Häpesin kyllä myös ihoani, joka oli paria astetta tummempi kuin muilla. Ihon väristä olen oppinut tykkäämään mutta karvoista en.
onko täällä paljon 3kymppisiä joilla tahtoo pukata viiksiä tai leukapartaa? haen nyt lähinnä sitä että onko mulla joku häiriö vai onko tämä tavallista.
Voi olla vähän graavia tekstiä mutta silti. Miehenä tykkään kun naisella on alapäässä karvoitus, siistitty mutta ei siis posliini. Ja etenkin ns. huulien ympärillä.
Jos kerta kulmakarvat lakkaa kasvamasta nyppimällä ni miksei muut karvat.
Vierailija kirjoitti:
onko täällä paljon 3kymppisiä joilla tahtoo pukata viiksiä tai leukapartaa? haen nyt lähinnä sitä että onko mulla joku häiriö vai onko tämä tavallista.
Hieman päälle kolmekymppisenä alkoi kasvaa parta ja on lisääntynyt iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vähän graavia tekstiä mutta silti. Miehenä tykkään kun naisella on alapäässä karvoitus, siistitty mutta ei siis posliini. Ja etenkin ns. huulien ympärillä.
Niin siis sinä tykkäät, ei kaikki miehet. Ei täällä karvoista juteltaisi jos niiden poistaminen ei olisi teille niin pakkomielle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sinä tykkäät, ei kaikki miehet. Ei täällä karvoista juteltaisi jos niiden poistaminen ei olisi teille niin pakkomielle
Meille vai teille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin et naiset tekee noita kauneudenhoitojuttuja lähinnä itsensä vuoks
Jos en sokeroisi/nyppisi mulla kasvaisi hennot viikset, monta yksittäistä tummaa karvaa leuassa ja kaulassa, hajakarvojen juova navan alla, muutama tumma karva rinnoissa. Ja lisäksi olisi kunnon puska jalkovälissä, sääret hyvin karvaiset ja tupsut kainaloissa. Käsivarsissa, selässä ja vartalossa muuten ei ole kuin ohutta nukkaa. Olisin tosi kiitollinen niukemmasta karvoituksesta, mutta toisaalta pitkä, paksu laineikas tukka miellyttää kovasti sekä itseäni, että monia miehiä - ehkä siis tämä on siedettävä vaihtokauppa. Kun vaan sokerointi ei tekisi näppyjä (kuten kaikki muutkin karvanpoistometodit).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille vai teille?
Miehille. En minä sinkkuna karvojani poistele vaan elän juuri niin karvapallona kuin olen. Jos olisin parisuhteessa niin mies olisi jo älissyt säärikarvoista, kainalokarvoista, jalkapöydän karvoista, perskarvoista, alapään karvoista ja vatsan ryijystä, parrasta, rintakarvoista. Yksi syy sinkkuuteen on se kun en vain jaksa käyttää kahta tuntia viikossa karvojen poistoon jotta miestä ei ällöttäisi. Niin ja hiukseni olisi tietysti liian lyhyet, yllättäen.
Jaloissa ja käsivarsissa tuuhea turkki. Sormissa ja varpaissa oli jo nuorena karvat. Reisissä vain vähän ja alaselän nukkaa en edes laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne ei ole kauneudenhoitoa vaan yhteiskunnan normiin sopeutumista. En ole ikinä ajatellut, että niillä on mitään tekemistä kauneuden kanssa. Minä olen ihan yhtä nätti leukaparran kanssa kuin ilmankin, mutta kun muut ei malta olla tuijottamatta ja sinäkin varmaan aukoisit päätäsi että onko jäänyt ajamatta niin välttääkseni tätä huomiota, pitää ajella.
Ne pienet valkoiset karvat eri puolilla kehoa on muuten seksikkäitä, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne ei ole kauneudenhoitoa vaan yhteiskunnan normiin sopeutumista. En ole ikinä ajatellut, että niillä on mitään tekemistä kauneuden kanssa. Minä olen ihan yhtä nätti leukaparran kanssa kuin ilmankin, mutta kun muut ei malta olla tuijottamatta ja sinäkin varmaan aukoisit päätäsi että onko jäänyt ajamatta niin välttääkseni tätä huomiota, pitää ajella.
Koetko muuten että sulla olis paljon estetiikan tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille vai teille?
Miehille. En minä sinkkuna karvojani poistele vaan elän juuri niin karvapallona kuin olen. Jos olisin parisuhteessa niin mies olisi jo älissyt säärikarvoista, kainalokarvoista, jalkapöydän karvoista, perskarvoista, alapään karvoista ja vatsan ryijystä, parrasta, rintakarvoista. Yksi syy sinkkuuteen on se kun en vain jaksa käyttää kahta tuntia viikossa karvojen poistoon jotta miestä ei ällöttäisi. Niin ja hiukseni olisi tietysti liian lyhyet, yllättäen.
Kunnon vehkeellä nuo lähtee muutamassa minuutissa. Seliseli.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta kulmakarvat lakkaa kasvamasta nyppimällä ni miksei muut karvat.
Tätä mäkin ihmettelen. Olen nyppinyt nännikarvoja 30 vuotta eivätkä ole lakanneet kasvamasta tai edes muuttuneet hennommiksi, sen sijaan ovat kutsuneet kaveritkin bileisiin! Kulmakarvan kun kerran nyppäät niin hän toteaa, että tämä oli nyt tässä ja lakkaa olemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille vai teille?
Kunnon vehkeellä nuo lähtee muutamassa minuutissa. Seliseli.
Niitä ei poisteta vain kerran viikossa vaan lähes päivittäin. Koko kehosta se on iso homma. Saa aika fakiiri olla kun poistaa niitä ilman haavoja ja niin ettei tule tulehduksia. Rasvaamiset päälle ja kortisonikuurit. Yksikään mies ei ole sen kuivuneen ihon, haavojen ja kutinan arvoinen.
Tupsupallo :D
Alan käyttää sitä hellittelynimenä itsestäni :)