Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tämän mekon ostamista ns hieman siistimmäksi, mutta kuitenkin arkeen, menoksi, mitä mieltä olet, pitäisitkö itse?

Vierailija
19.05.2023 |

https://www.prisma.fi/tuotteet/110566559/house-naisten-juhlamekko-218h1…

Juhlia ei ole tiedossa sen kummempia, mutta minusta tuo menisi ihan arjessakin kesällä ja ehkäpä illalla vaikka terassille, vai?
Miten asustaisit sen, kengät, laukku, mahdollinen takki tms jos viileämpi sää?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ruma mekko, anteeksi muttei tuo pue ketään. Miksi Suomessa vaatteet ovat tuollaisia säkkejä?

Säkki? Tuossa mekossahan päinvastoin tuodaan vyötärö esiin.

Vierailija
82/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ruma mekko, anteeksi muttei tuo pue ketään. Miksi Suomessa vaatteet ovat tuollaisia säkkejä?

Eihän tuo mikään säkki ole, vyötärölläkin kiristys. Kesähelteellä ei ole kiva pukeutua makkarankuoreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin näköinen perusmekko. Sopii ihan hyvin kuvailemaasi käyttöön. En itse ostaisi. 

Kengät ja laukku saman väriset keskenään, mutta ei mustia. Joku neon tai pastelli väri esim. pinkki sopisi hyvin piristämään mekon ulkonäköä. 

En keksi mikä takki sopisi hyvin tuon mekon kanssa. 

Vierailija
84/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuten pitääkin, mutta on valmistettu Kiinassa. En osta enkä käytä Kiinassa tehtyjä vaatteita.

Suurin osa Prisman ( ja Sokoksen myös) vaatteista on tehty Kiinassa. En halua tukea sitä. En ymmärrä miksei voi edes Euroopassa teettää?

Koska sitten tuo sama mekko ei maksaisi 40 euroa vaan 140 euroa.

Vierailija
85/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti mekko. Voisin ostaa itsekin. Mihinkähän asti tuo helma tulee? Jääkö polvien yläpuolelle ja tuleeko pohkeisiin asti.

Vierailija
86/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään säkki ole, vyötärölläkin kiristys. Kesähelteellä ei ole kiva pukeutua makkarankuoreen.

Totta tuokin, kesällä hieman väljä puuvillavaate on vilpoisampi kuin ihoa pitkin menevä trikoo, joka on polyesteriä tai edes puuvilla-keinokuitusekoitetta.

Ymmärtääkseni AP kertoi (mitä kuvasta ei oikein näe) että mekko on osittain pitsiä, ilmeisesti jotain broderie anglaise -tyyppistä. Ei vain ohutta kangasta, vaan pitsiäkin.

Vierailija
87/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi kiva mekko. Kangas on elävän näköistä, ja vaikuttaa laadukkaaltakin. Ei ole polyesterrätti. Voisin itsekin ostaa tuon.

Vierailija
88/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin vaalea ja iloisen värinen kapea vyö sopisi tuohon loistavasti.

Vierailija
89/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain mielenkiinnosta, onko mustat vaatteet yleensäkin teistä mustaa väriä kritisoivista, aina synkkiä ja "vain hautajaisiin sopivia" jne? Vai vaiko vain nyt, kun kyse ns kesäajan vaatteesta?

Kun mustahan on kuitenkin värinä vaatteissa erittäin yleinen ja myös suosittu, ympäri vuoden, jotkut eivät muuta käytäkään, ei kesälläkään.

Mustaa myydään kesäaikaankin esim.siksi, että kuumalla säällä sitä kannattaisi vaatevärinä jopa suosia, niin nurinkurinen ajatus kuin se onkin.

En osaa itse tuota synkkänä nähdä, ehkä siksi, kun olen nähnyt tuon kankaan ns livenä, yläosan ja helman kangas on ilmavaa ja tuollaista koruommelmaista (pieniä reikiä) eikä paksua tai läpipääsemätöntä mustaa.

Ap

Ei ole synkkä, vaikka moni täällä siitä periaatteestakin kitisee.

Musta on usein vielä tyylikkäämpi kesällä, koska näyttää kivalta vähän päivettyneen ihon, kultaisten korujen ja esim. sandaaleiden ja korilaukun kanssa. Musta on aina tyylikäs valinta.

Vierailija
90/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin. Plussaa ainakin kuvassa hieman läpinäkyvä kuviokangas joka antaa kivasti elävyyttä.

Myös puolihihat, jotka kätkevät meidän nykypäivän naisten "ongelmakohteen" eli ne "allit".

Isoa plussaa myös vyötärön korostamisesta!

Minua myös ahdistaa kesäaikaan tuo musta väri. Mutta sekin on makuasia, esim. Lenita Airistolla tai Sanna Marinilla en osaisi kuvitella muuta kuin mustaa kesälläkin. Eli se on hirmu paljon siitä kiinni, mikä on oma tyyli.

Kannattaa kuunnella vaistojaan: jos kesäisistä kukkamekoista tulee heti tunne että on pukeutunut mamman kukkaverhoihin ja heleistä väreistä tulee tunne että tarvitsisi jotain "maattavaa" niin kannattaa kuunnella vaistojaan.

Näkisin, että itse käyttäisin tuota mekkoa baari-illoissa ym. mutta mummon synttäreille en ehkä pistäisi.

Kyllä minusta tuo mekko menee talvellakin aivan hyvin formaalina juhla-asuna tai bilemekkona.

Vierailija
91/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mekko on sinulle ja käyttöösi sopiva. Rennoksi asusteeksi joku suositteli edellä espadrilloja, minusta musta korkeakantainen kiilakorko kävisi oikein hyvin.

Ja se pyöreä olkikoristeinen olkalaukku/crossbody.

Itse en ymmärrä miten musta voi olla paahteessa viileä, minulla jalatkin paistuvat mustissa sandaaleissa jo 20 asteessa. Mutta luota itseesi! Minä näin sieluni silmin tuon mekon asustettuna noilla espadrilloilla ja laukulla.

Vierailija
92/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että mekko on sinulle ja käyttöösi sopiva. Rennoksi asusteeksi joku suositteli edellä espadrilloja, minusta musta korkeakantainen kiilakorko kävisi oikein hyvin.

Ja se pyöreä olkikoristeinen olkalaukku/crossbody.

Itse en ymmärrä miten musta voi olla paahteessa viileä, minulla jalatkin paistuvat mustissa sandaaleissa jo 20 asteessa. Mutta luota itseesi! Minä näin sieluni silmin tuon mekon asustettuna noilla espadrilloilla ja laukulla.

Äääk! siis, mä näin myös espadrillot ja juurikin korkeaķantaiset mutta mä näin laukkuna olkipunotun vaalean punoslaukun tai juhlissa kimaltelevan clutchin.

Vierailija
93/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätti mekko. Voisin ostaa itsekin. Mihinkähän asti tuo helma tulee? Jääkö polvien yläpuolelle ja tuleeko pohkeisiin asti.

Polvet peittyi minulla, helma laskeutui jonkun verran alle polvien.

Tuo tietysti riippuu käyttäjän pituudesta, itse olen 169cm.

Ap

Vierailija
94/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ellos.fi/pavement/sandaali-sienna/1675672-02

Esim.nämä sandaalit kävisivät tuohon mekkoon mainiosti, ei juhlassa tai terassillakaan ehkä, mutta muuten.

Vierailija
95/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.

Itse olet kun tällaisia kirjoitat.

Vierailija
96/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiristys on ylhäällä rintojen alla joten on ns empiremallinen. Kaikki x tai päärynä tai tiimalasi tietävät ettei empire malli tai kellohelma ylhäältä asti sovi kun vyötärö lantio suhteen tulee näkyä. Muuten näyttää 20 kg lihavanmalta helposti. ja vaikka toi kuminauha tulisi vyötäröllä helma laajenee heti eikä mittasuhteet näy. tuo on omppumekko kuten kaikki Prismassa.

Vierailija
97/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiristys on ylhäällä rintojen alla joten on ns empiremallinen. Kaikki x tai päärynä tai tiimalasi tietävät ettei empire malli tai kellohelma ylhäältä asti sovi kun vyötärö lantio suhteen tulee näkyä. Muuten näyttää 20 kg lihavanmalta helposti. ja vaikka toi kuminauha tulisi vyötäröllä helma laajenee heti eikä mittasuhteet näy. tuo on omppumekko kuten kaikki Prismassa.

Nyt näet kyllä väärin! Ei tuo kiristys heti rintojen alla ole, vaan vyötäröllä. Katsohan hiukan tarkemmin!

Vierailija
98/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiva ja näen sen kanssa mielessäni isot kullanväriset korvakorut, espadrillot tai metalliset sandaalit ja kullanväriset aurinkolasit otsalla ja hiukset poninhännällä.. rannekorut vielä lisäksi. Olen varmaan nähnyt sellaisia tyylejä paljon ennenkin, kun tuli heti mieleen. 4ykkäisin itsekin, pitääköhän kopioisa.

Vierailija
99/131 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kiva ja näen sen kanssa mielessäni isot kullanväriset korvakorut, espadrillot tai metalliset sandaalit ja kullanväriset aurinkolasit otsalla ja hiukset poninhännällä.. rannekorut vielä lisäksi. Olen varmaan nähnyt sellaisia tyylejä paljon ennenkin, kun tuli heti mieleen. 4ykkäisin itsekin, pitääköhän kopioisa.

Tai hopea, mistä metallista kukin tykkää.

Vierailija
100/131 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/pavement/sandaali-sienna/1675672-02

Esim.nämä sandaalit kävisivät tuohon mekkoon mainiosti, ei juhlassa tai terassillakaan ehkä, mutta muuten.

Ihan hirveät. Mun isällä on tollaset mökillä saunatossuina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi