Jos olisit pomoni ja laittaisin sulle aamulla textarin että olen kesäflunssassa ja huonovointinen niin uskoisitko?
Kommentit (17)
Kyllä. En pidä ketään vankina töissä, jos olisin pomo. Mitä aiemmin ilmoittaa sen parempi.
En, mutta jos kertoisit, että kissa synnyttää, niin voisin uskoa.
Eipä se minulle kuuluisi, ihan sama. En ole palkkasi maksaja.
Pakkohan se on uskoa, kun mitään muuta ei ole. Ihmiset sairastuu lomillaankin. Lisäksi mulla on hyviä työntekijöitä ja nyt hiljaiseen aikaa voikin olla pois ilman töiden kasaantumisia.
Mä olen ollut pomo ja päätin silloin uskoa kaikkia, kun ilmoittivat olevansa sairaana. Olisin tullut hulluksi, jos olisin jokaisen 50 henkilön migreenejä miettimään. Firman ohjeiden mukaan sai olla ilmoituksella pois ja jos poissaoloja tuli määrätyn verran, niin sitten tuli kutsu työkykyarviointiin.
Eli uskoisin
Vierailija kirjoitti:
Riippuu historiastasi
Usein kipeänä milloin mistäkin syystä. Eli uskottava historia löytyy.Ap
No itse asiassa olen erään tiimin esihenkilö. En voisi juridisesti kyseenalaistaa.
Kyllähän pomo tietää, oletko usein poissa vai onko kyseessä harvoin sairasteleva. Eli jos et normaalisti ole kovin paljoa poissa, niin uskoisin. Fiksua olisi ilmoittaa jo tänään, jos et ole huomenna työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pomo tietää, oletko usein poissa vai onko kyseessä harvoin sairasteleva. Eli jos et normaalisti ole kovin paljoa poissa, niin uskoisin. Fiksua olisi ilmoittaa jo tänään, jos et ole huomenna työkykyinen.
Eikö usein poissa oleva voi vain sairastella useammin?
Vierailija kirjoitti:
Ei vapaapäivinä häiritä ketään. Asia hoidetaan työajan puitteissa. Ei pomollekaan välttämättä makseta palkkaa sunnuntaina, jos hänellä on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei. Tänään on vapaapäivä, silloin ei häiritä. Lisäksi meillä kävi pomon kanssa siten kerran, että työkaveri ilmoitti, että on 39 asteen kuumeessa nyt, ettei tule ainakaan ennen torstaita töihin. 3 päivää omalla ilmoituksella.
Esimies sitten vänkäsi, ettet mitenkään voi tänään tietää millanen olo on huomenna! Kuume voi laskea lyhyessäkin ajassa. Sitten huomautti, että hän on vapaalla, ettei tarvitsis vastailla puhelimeen ollenkaan. Tietenkin laskutti tunnin siitä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa olen erään tiimin esihenkilö. En voisi juridisesti kyseenalaistaa.
Sanoisin tiedän että valehtelet, mutten voi sanoa vastaankaan. Soittelen vielä aamulla ja tarkistan onko tilanne ennallaan.
Pyytäisin soittamaan, kuten työnantajan ohje on, että ilmoitetaan soittamalla esimiehelle. Riippuu kuka ryhmäläisistäni olisit, uskoisinko vai en.
Ja mitä tulee tuohon omalla ilmoituksella 3 päivää pois mahdollisuuteen niin siinä tuntuu olevan monella väärinkäsitys, että voi samantien ilmoittaa sen 3 päivää ja näinhän se ei suinkaan ole. Et tänään tiedä miten voit huomenna tai ylihuomenna ja siksi mennään päivä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin soittamaan, kuten työnantajan ohje on, että ilmoitetaan soittamalla esimiehelle. Riippuu kuka ryhmäläisistäni olisit, uskoisinko vai en.
Ja mitä tulee tuohon omalla ilmoituksella 3 päivää pois mahdollisuuteen niin siinä tuntuu olevan monella väärinkäsitys, että voi samantien ilmoittaa sen 3 päivää ja näinhän se ei suinkaan ole. Et tänään tiedä miten voit huomenna tai ylihuomenna ja siksi mennään päivä kerrallaan.
Jos on vaikka vatsatauti niin ihan suoraan sanon alaisille että tervetuloa töihin kun oireiden loppumisesta on 48h. Sitä ennen ei asiaa. Näin meillä ei ole ollut 15 vuoteen yhtäkään epidemiaa töissä.
En uskoisi.