Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tämän mekon ostamista ns hieman siistimmäksi, mutta kuitenkin arkeen, menoksi, mitä mieltä olet, pitäisitkö itse?

Vierailija
19.05.2023 |

https://www.prisma.fi/tuotteet/110566559/house-naisten-juhlamekko-218h1…

Juhlia ei ole tiedossa sen kummempia, mutta minusta tuo menisi ihan arjessakin kesällä ja ehkäpä illalla vaikka terassille, vai?
Miten asustaisit sen, kengät, laukku, mahdollinen takki tms jos viileämpi sää?

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa synkkä kauhtana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa synkkä kauhtana

Onpa, ei ompa. Juontuu sanasta on.

Vierailija
44/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva mekko, ainakin jos on hoikka ja nuori. Kummityttöni (30 v) pitää juuri tuon tyyppisiä (törkykalliita, design) mekkoja ja on muotialalla töissä.

Itse aina niitä ihastelen hänellä, mutta tällaiselle viiskymppiselle paksulle tädille ei kyllä sovi, vaan näyttää teltalta.

Vierailija
45/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/ellos-collection/maksimekko-carina/7010332-07-5052…

Ei mitään "uutta" auringon alla, toisin sanoen sileätä mustaa kangasta nilkkoihin asti, lähes vastaavia löytyy jo parikin kappaletta ja täyspitkänä vielä astetta mustempi kokonaisuus, jos siis kesää ajatellaan. Ja eikös tuo ole sitä parjattua venyvää trikoota, ei ainakaan näytä kovin laadukkaalta.

Ap

Vierailija
46/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kurkkasin tarkemmin tuota Elloksen linkkiä ja on kuin onkin ns rantamekkotrikoota, omani vastaavat eivät sellaista ole, paitsi ne jotka tosiaan rannalle/allasalueelle tarkoitettu.

Ap

Vierailija
47/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.

Parempia ne on kuin Henkkamaukan, Lindexin ja Kappahlin sekä vastaavien halpamaakrääsä joista työntekijät saa parikymppiä päivä, kun tekevät 16 tuntia ja nopeasti. Tuotepalautukset, jos on virheitä, otetaan palkasta pois.  

No just tasan samaa laatua kuin missä tahansa muussakin halpakaupassa. Tuurillaan voi saada ihan hyvälaatuisen tuotteen, huonolla tuurilla huonosti ommellun joka haalistuu, kutistuu ja nyppyyntyy muutamassa pesussa lumppu-kuntoon.

Vierailija
48/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva mekko, ainakin jos on hoikka ja nuori. Kummityttöni (30 v) pitää juuri tuon tyyppisiä (törkykalliita, design) mekkoja ja on muotialalla töissä.

Itse aina niitä ihastelen hänellä, mutta tällaiselle viiskymppiselle paksulle tädille ei kyllä sovi, vaan näyttää teltalta.

Osta oikea koko niin ei näytä teltalta. Tai sitten olet sitä kokoluokkaa, että näyttävät silti teltalta, mielestäsi. Muuten totean hieman asia vierestä, että tosi surullista, jos (vasta) 5kymppinen nainen karsastaa ja kritisoi jotakin, kuitenkin suht perusmekkoa, oman ikänsä vuoksi...

Tässä säväytti, kuten jo mainitsin, juurikin mm se kuinka se istui ja laskeutui kivasti.

Ap

Vierailija
49/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva mielestäni. Musta on minusta jopa kivempi väri kesämekossa kuin talvimekossa. Voi olla paljaiden jalkojen kanssa ja vaaleat asusteet, talvella olisi mustat sukkahousutkin ja muutenkin synkempää. Puuvilla hengittää, tykkään.

Vierailija
50/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.

Eihän ap ollut tuota juhlamekoksi ostamassakaan.

Prisma myy sitä juhlamekon nimellä kuitenkin.

Ja ap sanoi ostavansa siistimmäksi arkimekoksi.

Ihan sama. Prisman vaatteet toimii parhaiten pölyrätteinä. Jos siis niitä on jo erehtynyt ostamaan.

Sä varmaan ostat vaatteesi vain ns. paremmista kaupoista, etkä ikinä mistään Cubukselta, BikBokista, H&M:stä, NewYorkerista?

Vierailija
51/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ruma mekko, anteeksi muttei tuo pue ketään. Miksi Suomessa vaatteet ovat tuollaisia säkkejä?

Vierailija
52/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä. Miksi pukeutua kesällä kokomustaan. Ko väri sopii todella harvalle ja kesällä ei kenellekään.

Vierailija
53/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa synkkä kauhtana

Onpa, ei ompa. Juontuu sanasta on.

Sisällötön ja tympeä haukkuminen kuuluu konseptuaalisesti yhteen heikon kieliopin kanssa.

Vierailija
54/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva malli ja minusta sopii oikein hyvin vaikka keski-ikäiselle ylipainoiselle naiselle. Itse olen sellainen, harteikas, rintava ja omenalihava. Minua ei pue ollenkaan a-linjaiset mekot tai preeriatyyliset mekot tai korostetut olkapäät (isot pussihihat),  koska näytän niissä vain lihavammalta ja rotevammalta. Tuo ap:n linkittämä mekko ei ole liian tiukka ja pintaa nuoleva, vyötärö löytyy. Yhdistäisin tuon farkkutakkiin ja tennareihin.

Vierailija
55/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ruma mekko, anteeksi muttei tuo pue ketään. Miksi Suomessa vaatteet ovat tuollaisia säkkejä?

Koska jos pukeudut ihonmyötäisesti, saat paheksuntaa osaksesi.

Vierailija
56/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä siisti arkimekko. N37

Vierailija
57/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On 100% puuvillaa.

Väriä minäkin mietin, mutta toisaalta musta on aina musta, käytän sitä ympäri vuoden, ja yksi lempiväreistäni plus että vaatekaapissani olisi mustalle suht simppelille mekolle kesäksi ns tilaus, kukkamekkoa jo on ja kirkkaista väreistä löytyy ihanan pirtsakka vihreä (toinen lempivärini) mekko myös.

Kokeilin tuota jo kaupassa ja hieman hämmennyin kuinka se istui kivasti, ihan vaikka löytyykin myös povea. Takaisin en kauppaan lähde eli tilaan, jos tilaan.

Ap

Kuulostan nyt pervolta mutta mitä kokoluokkaa sun povi on ja mitä kokoa kokeilit? Olen itse suht isotissinen ja hyvin istuvia vaatteita on vaikea löytää. Rinnanympärys mulla 103cm.

Ollaan varmaan sitten polven suhteen suht samaa kokohaarukkaa, mulla on vain se haaste ja "ongelma" usein vaatteissa, että ostan helposti hieman liian suurta juurikin poven takia ja sekään ei ole hyvä, koska se mm lihottaa ja antaa helposti suuremman vaikutelman ihmisestä kuin mitä hän onkaan. Ja nyt tuo istui minusta ja minun silmääni kivasti (oli hieman tyköistuvampi kuin mitä yleensä kokeilen ja usein ostankin) ja erityisesti pidin siitä kuinka se puuvillakangas laskeutui alas asti.

Ap

Ok, kiitos. Pitää käydä vilkaisemassa tuo mekko kun prismaan on seuraavan kerran asiaa.

Eipä kestä, toivottavasti natsaa ja saat sen, jos halua siihen löytyy, taitaa vain olla aika ostettu, ainakin, kun katsoo eri kaupunkien liikkeissä olevia kappalemääriä..

Ap

Vierailija
58/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa valmistettu joten koot on pieniä.

Vierailija
59/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä harmittaa joidenkin ihmisten tyyli puhua näinkin tympeästi ihan tavallisista arkisista asioista.

Miksei voi sanoa vaan että et itse käyttäisi tätä mekkoa koska pidät ihonmyötäisestä mallista? Mutta ei. Pitää päästä sanomaan että tosi ruma säkki yms

Vierailija
60/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse hirveästi kavahda juhlavaatteiden käyttämistä arjessa, mutta tuo on liian vahvasti hautajaismekko omaan makuuni. Näyttää myös siltä, että tuo kuminauha ei ole vyötäröllä vaan kylkiluiden päällä. En siis ostaisi itselleni, mutta varmaan jonkun toisen vartalolle sopii. Ja ehkä joku osaa asustaa niin, ettei tule hautajaisefektiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä