Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tämän mekon ostamista ns hieman siistimmäksi, mutta kuitenkin arkeen, menoksi, mitä mieltä olet, pitäisitkö itse?

Vierailija
19.05.2023 |

https://www.prisma.fi/tuotteet/110566559/house-naisten-juhlamekko-218h1…

Juhlia ei ole tiedossa sen kummempia, mutta minusta tuo menisi ihan arjessakin kesällä ja ehkäpä illalla vaikka terassille, vai?
Miten asustaisit sen, kengät, laukku, mahdollinen takki tms jos viileämpi sää?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.

Eihän ap ollut tuota juhlamekoksi ostamassakaan.

Prisma myy sitä juhlamekon nimellä kuitenkin.

Juhlat ne on hautajaisetkin.

Vierailija
62/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain mielenkiinnosta, onko mustat vaatteet yleensäkin teistä mustaa väriä kritisoivista, aina synkkiä ja "vain hautajaisiin sopivia" jne? Vai vaiko vain nyt, kun kyse ns kesäajan vaatteesta?

Kun mustahan on kuitenkin värinä vaatteissa erittäin yleinen ja myös suosittu, ympäri vuoden, jotkut eivät muuta käytäkään, ei kesälläkään.

Mustaa myydään kesäaikaankin esim.siksi, että kuumalla säällä sitä kannattaisi vaatevärinä jopa suosia, niin nurinkurinen ajatus kuin se onkin.

En osaa itse tuota synkkänä nähdä, ehkä siksi, kun olen nähnyt tuon kankaan ns livenä, yläosan ja helman kangas on ilmavaa ja tuollaista koruommelmaista (pieniä reikiä) eikä paksua tai läpipääsemätöntä mustaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sopii suomalaisille, täällä on muotia omenavartalot ja isovatsaiset esittelevät usein sääriään kun luulevat että niin ei kiinnitetä huomiota vatsan seutuun...huomaa hyvin kaikista tyyliihjelmista ja muutosleikeistä.Sitten kun katsoo vaikka ulkomaisia reality sarjoja huomaa että läskit ovat eri mallisia kuin Suomessa.

Vierailija
64/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sopii suomalaisille, täällä on muotia omenavartalot ja isovatsaiset esittelevät usein sääriään kun luulevat että niin ei kiinnitetä huomiota vatsan seutuun...huomaa hyvin kaikista tyyliihjelmista ja muutosleikeistä.Sitten kun katsoo vaikka ulkomaisia reality sarjoja huomaa että läskit ovat eri mallisia kuin Suomessa.

Varsin paksuja sääriä ja usein myös suonikohjuja.

Vierailija
65/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan virkistävää vaihtelua, jos nämä vaatealoitukset säästyisivät edes joskus ilkeilyiltä liittyen vaikkapa ihmisten vartaloihin, mutta ei, se on sula mahdottomuus tällä palstalla.

Naisille, ainakin useimmille, ominainen piirre olla huonosti käyttäytyvä ja narttumainen kommenteissaan.

Vierailija
66/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa en ostaisi kesäksi muuta kuin hautajaisiin. Liian synkkä ja kuuma. Talvella saa tarpeeks kulkee mustassa, silloin se sopii.

Vierailija
67/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On 100% puuvillaa.

Väriä minäkin mietin, mutta toisaalta musta on aina musta, käytän sitä ympäri vuoden, ja yksi lempiväreistäni plus että vaatekaapissani olisi mustalle suht simppelille mekolle kesäksi ns tilaus, kukkamekkoa jo on ja kirkkaista väreistä löytyy ihanan pirtsakka vihreä (toinen lempivärini) mekko myös.

Kokeilin tuota jo kaupassa ja hieman hämmennyin kuinka se istui kivasti, ihan vaikka löytyykin myös povea. Takaisin en kauppaan lähde eli tilaan, jos tilaan.

Ap

Kuulostaa, että käyttöä löytyy. Minulle jostain syystä sopii musta, varsinkin, kun vähän päivetyn. Heleän huulipunan kanssa ei ole lainkaan synkkä. Minulla on muutama musta kesämekko ja olen käyttänyt loppuunkin useamman.

Vierailija
68/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ellet ole lihava 60-vuotias. Sellaiselle sopii. 

Eikä sovi. Tai kokonsa puolesta sopii, jos ei rintojen kohdalta kinnaa suurinkin koko,  mutta ulkonäöltään ei.

t. lihava 60 v

Vierailija
69/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.

Eihän ap ollut tuota juhlamekoksi ostamassakaan.

Prisma myy sitä juhlamekon nimellä kuitenkin.

Ja ap sanoi ostavansa siistimmäksi arkimekoksi.

Ihan sama. Prisman vaatteet toimii parhaiten pölyrätteinä. Jos siis niitä on jo erehtynyt ostamaan.

Sä varmaan ostat vaatteesi vain ns. paremmista kaupoista, etkä ikinä mistään Cubukselta, BikBokista, H&M:stä, NewYorkerista?

Osuit oikeaan. En ole noista mainitsemistasi ostanut enää vuosikausiin. Ostan harvoin ja silloinkin niin laadukasta kuin löydän.

Vierailija
70/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen löytö neljän kympin mekoksi ja jopa puuvillaa. Sopii hyvin arkeen mutta musta on tosiaan aika synkkä väri kesällä ja haalistuu auringonvalossa nopeasti harmaaksi. Käytä sitä syksyllä?

Huvittava tuo Prisman oma määritelmä että se olisi juhlamekko. Ehkä pieneen perhejuhlaan.

Vierailija
71/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan virkistävää vaihtelua, jos nämä vaatealoitukset säästyisivät edes joskus ilkeilyiltä liittyen vaikkapa ihmisten vartaloihin, mutta ei, se on sula mahdottomuus tällä palstalla.

Naisille, ainakin useimmille, ominainen piirre olla huonosti käyttäytyvä ja narttumainen kommenteissaan.

Jos et ole huomannut niin täällä on paljon tarkoituksella trollaamista ja selvästi yleensä miehiä trollaamassa. Ylilaudan jonnet ovat aikuistuneet?

Vierailija
72/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuten pitääkin, mutta on valmistettu Kiinassa. En osta enkä käytä Kiinassa tehtyjä vaatteita.

Vierailija
73/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ellet ole lihava 60-vuotias. Sellaiselle sopii. 

Olen lihava 60-vuotias enkä minäkään käyttäisi tuota.

Vierailija
74/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herran tähden ainakaan juhliin tuollaista rääsyä laita. Arkena menee joo, mutta haluatko todella pukeutua mustaan kesällä?

Vierailija
75/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva malli ja minusta sopii oikein hyvin vaikka keski-ikäiselle ylipainoiselle naiselle. Itse olen sellainen, harteikas, rintava ja omenalihava. Minua ei pue ollenkaan a-linjaiset mekot tai preeriatyyliset mekot tai korostetut olkapäät (isot pussihihat),  koska näytän niissä vain lihavammalta ja rotevammalta. Tuo ap:n linkittämä mekko ei ole liian tiukka ja pintaa nuoleva, vyötärö löytyy. Yhdistäisin tuon farkkutakkiin ja tennareihin.

Täällä myöskin harteikas, rintava ja omenalihava ja tuo ei pukisi minua lainkaan. On muuten A-linjainen, missä on vaan kuminauha vyötäröllä.  Hihat on niin leveät, että niitä on sitten mukava sinne farkkutakin hihoihin ahtaa. Todennäköisesti hihat ovat vielä sen verran vajaat, ettei hihansuista yllä pitämään kiinni, kun pukee sitä takkia päälle.

Vierailija
76/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain mielenkiinnosta, onko mustat vaatteet yleensäkin teistä mustaa väriä kritisoivista, aina synkkiä ja "vain hautajaisiin sopivia" jne? Vai vaiko vain nyt, kun kyse ns kesäajan vaatteesta?

Kun mustahan on kuitenkin värinä vaatteissa erittäin yleinen ja myös suosittu, ympäri vuoden, jotkut eivät muuta käytäkään, ei kesälläkään.

Mustaa myydään kesäaikaankin esim.siksi, että kuumalla säällä sitä kannattaisi vaatevärinä jopa suosia, niin nurinkurinen ajatus kuin se onkin.

En osaa itse tuota synkkänä nähdä, ehkä siksi, kun olen nähnyt tuon kankaan ns livenä, yläosan ja helman kangas on ilmavaa ja tuollaista koruommelmaista (pieniä reikiä) eikä paksua tai läpipääsemätöntä mustaa.

Ap

No mä kommentoin tuolla ekalla sivulla pukeutuvani paljon mustaan mutta kesällä välttäväni ko. väriä. Minusta se vaan näyttää raskaalta heleässä auringonpaisteessa.

En ole muuten koskaan kuullut tuota että mustaa pitäisi suosia kuumalla, vaan päinvastaisesta olen kuullut puhuttavan koska musta imee sitä auringonsäteitä ja vaaleasta taas heijastuu auringonsäteet pois ja siten olisi viileämpi.. Mihin mustan käyttö kuumalla kelillä sitten perustuu?

Vierailija
77/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuten pitääkin, mutta on valmistettu Kiinassa. En osta enkä käytä Kiinassa tehtyjä vaatteita.

Suurin osa Prisman ( ja Sokoksen myös) vaatteista on tehty Kiinassa. En halua tukea sitä. En ymmärrä miksei voi edes Euroopassa teettää?

Vierailija
78/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeen housut tai housuhame, siis jos on yhtään vauhdikkaampi.

Vierailija
79/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta olisi virkistävää jos jossain olisi vaatteita lihaville tiimalaseille tai päärynöillä tai jossain lihavista kertovassa jutussa olisi muita kuin näitä " upeita naisia"= harteikkaita omenoita. Aivan kuin olisi kiellettyä olla lihava tiimalasi. Sen näkee selvästi juuri vaatekaupoissa. Suomessa ihannoidaan amatsonimaista ulkonäköä leveillä hartioilla ja isolla vatsalla, pieniä ja pyöreitä ei juuri näy. Liittyy varmaan maatalousyhteiskuntaan jossa meillä on juuret satojen vuosien ajan. Esim lattarimaissa läskit on eri mallisia.

Vierailija
80/131 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/ellos-collection/maksimekko-carina/7010332-07-5052…

Ei mitään "uutta" auringon alla, toisin sanoen sileätä mustaa kangasta nilkkoihin asti, lähes vastaavia löytyy jo parikin kappaletta ja täyspitkänä vielä astetta mustempi kokonaisuus, jos siis kesää ajatellaan. Ja eikös tuo ole sitä parjattua venyvää trikoota, ei ainakaan näytä kovin laadukkaalta.

Ap

Niin toi Elloksen mekko on polyesterirätti, kun taas se Prisman vaate on 100% puuvillaa, mahdollisesti vastuullisesti tuotettuakin.

Kyllä tuollaiselle mekolle varmaan käyttöä on. Sopii muuhunkin kuin peruskesämekoksi, kun siinä on nuo hihat.

Tuo mekon malli on sellainen, että sen voi yhdistää kuten joku edellä jo sanoi farkkutakkiin tai nahkarotsiin, tulee vähän rennompi vaikutelma, mutta yhdistämällä johonkin muuhun siitä saa asiallisen töihin tai juhlavaatteenkin.

Jos vaate istui nätisti kokeillessa, ja hintakin on hyvä, ei tuota hankintaa kannata kauan miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi