Mietin tämän mekon ostamista ns hieman siistimmäksi, mutta kuitenkin arkeen, menoksi, mitä mieltä olet, pitäisitkö itse?
https://www.prisma.fi/tuotteet/110566559/house-naisten-juhlamekko-218h1…
Juhlia ei ole tiedossa sen kummempia, mutta minusta tuo menisi ihan arjessakin kesällä ja ehkäpä illalla vaikka terassille, vai?
Miten asustaisit sen, kengät, laukku, mahdollinen takki tms jos viileämpi sää?
Kommentit (131)
Tuo mekko on tosi hyvä esimerkki vaatteesta, johon voi yhdistää lenkkarit tai korkkarit, iltalaukun tai rennon repun. Nahkatakin tai vaikka nätin huivin tilanteen mukaan. Mustat sukkahousut, ihonväriset tai ei ollenkaan. Menee ympäri vuoden. Menee arkena ja vähän virallisemmassa/juhlavammassa tilanteessa kuten konsertissa, teatterissa, ravintolassa, kaverin synttäreillä. En kuitenkaan laittaisi tuota varsinaisiin juhliin kuten häihin, sen verran arkinen on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä ellet ole lihava 60-vuotias. Sellaiselle sopii.
Olen lihava 60-vuotias, en voisi kuvitella käyttäväni tuota, Jos kuvittelen itseni nuoremmaksi ja hoikemmaksi tuntuu tätimäiseltä, mutta sovittamallahan se selviää onko. Se vähän riippuu ja roikkuu. makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä juhlavaatteita prismasta ostais. Huh sentään, nehän on ihan surkeita.
Eihän ap ollut tuota juhlamekoksi ostamassakaan.
Prisma myy sitä juhlamekon nimellä kuitenkin.
Kiva mekko. Tuosta saa kesämekon siinä missä 50-luvun tyylisen arkijuhlamekonkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap sanoi ostavansa siistimmäksi arkimekoksi.
Kyllä tuo rennommissa häissäkin menisi, kun yhdistää iloista väriä ja juhlavaa asustetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 100% puuvillaa.
Väriä minäkin mietin, mutta toisaalta musta on aina musta, käytän sitä ympäri vuoden, ja yksi lempiväreistäni plus että vaatekaapissani olisi mustalle suht simppelille mekolle kesäksi ns tilaus, kukkamekkoa jo on ja kirkkaista väreistä löytyy ihanan pirtsakka vihreä (toinen lempivärini) mekko myös.
Kokeilin tuota jo kaupassa ja hieman hämmennyin kuinka se istui kivasti, ihan vaikka löytyykin myös povea. Takaisin en kauppaan lähde eli tilaan, jos tilaan.Ap
Puuvillakangasta vai puuvillatrikoota?
Puuvillakangasta.
Ap
Jos olet suht hoikkanen niin osta vaan. Jollet niin älä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Prisman vaatteet toimii parhaiten pölyrätteinä. Jos siis niitä on jo erehtynyt ostamaan.
En kyllä mustaa ostaisi kesäksi missään nimessä. Jotain värikkäämpää ja iloisempaa mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 100% puuvillaa.
Väriä minäkin mietin, mutta toisaalta musta on aina musta, käytän sitä ympäri vuoden, ja yksi lempiväreistäni plus että vaatekaapissani olisi mustalle suht simppelille mekolle kesäksi ns tilaus, kukkamekkoa jo on ja kirkkaista väreistä löytyy ihanan pirtsakka vihreä (toinen lempivärini) mekko myös.
Kokeilin tuota jo kaupassa ja hieman hämmennyin kuinka se istui kivasti, ihan vaikka löytyykin myös povea. Takaisin en kauppaan lähde eli tilaan, jos tilaan.Ap
Kuulostan nyt pervolta mutta mitä kokoluokkaa sun povi on ja mitä kokoa kokeilit? Olen itse suht isotissinen ja hyvin istuvia vaatteita on vaikea löytää. Rinnanympärys mulla 103cm.
Ollaan varmaan sitten polven suhteen suht samaa kokohaarukkaa, mulla on vain se haaste ja "ongelma" usein vaatteissa, että ostan helposti hieman liian suurta juurikin poven takia ja sekään ei ole hyvä, koska se mm lihottaa ja antaa helposti suuremman vaikutelman ihmisestä kuin mitä hän onkaan. Ja nyt tuo istui minusta ja minun silmääni kivasti (oli hieman tyköistuvampi kuin mitä yleensä kokeilen ja usein ostankin) ja erityisesti pidin siitä kuinka se puuvillakangas laskeutui alas asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Parempia ne on kuin Henkkamaukan, Lindexin ja Kappahlin sekä vastaavien halpamaakrääsä joista työntekijät saa parikymppiä päivä, kun tekevät 16 tuntia ja nopeasti. Tuotepalautukset, jos on virheitä, otetaan palkasta pois.
epätoivoinen6791 kirjoitti:
En kyllä mustaa ostaisi kesäksi missään nimessä. Jotain värikkäämpää ja iloisempaa mielummin.
Kts aiempi kommenttini. Ja uskon, että Suomen kesässä myös mustille vaatteille on ns tilausta.
Mutta toki makuasia sekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Prisman vaatteet toimii parhaiten pölyrätteinä. Jos siis niitä on jo erehtynyt ostamaan.
Halvempia pölyräteiksi kelpaavia saa esim. Lindexiltä, henkkamaukalta yms. Oletko joku kertakäyttövaatekaupan myyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempia ne on kuin Henkkamaukan, Lindexin ja Kappahlin sekä vastaavien halpamaakrääsä joista työntekijät saa parikymppiä päivä, kun tekevät 16 tuntia ja nopeasti. Tuotepalautukset, jos on virheitä, otetaan palkasta pois.
Sähän vitsin murjaisit 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 100% puuvillaa.
Kuulostan nyt pervolta mutta mitä kokoluokkaa sun povi on ja mitä kokoa kokeilit? Olen itse suht isotissinen ja hyvin istuvia vaatteita on vaikea löytää. Rinnanympärys mulla 103cm.
Ollaan varmaan sitten polven suhteen suht samaa kokohaarukkaa, mulla on vain se haaste ja "ongelma" usein vaatteissa, että ostan helposti hieman liian suurta juurikin poven takia ja sekään ei ole hyvä, koska se mm lihottaa ja antaa helposti suuremman vaikutelman ihmisestä kuin mitä hän onkaan. Ja nyt tuo istui minusta ja minun silmääni kivasti (oli hieman tyköistuvampi kuin mitä yleensä kokeilen ja usein ostankin) ja erityisesti pidin siitä kuinka se puuvillakangas laskeutui alas asti.
Ap
Ihana tämä kännykän tekstisysteemi, aina pitäisi tarkistaa kirjoittamansa pariinkin kertaan.
Poven, ei polven.
Ap
Boikotoin Kiinassa valmistettuja, joten en ostaisi.
Jos on halpaa puuvillaa niin nyppääntyy ja rytyssä myös heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 100% puuvillaa.
Ap
Ok, kiitos. Pitää käydä vilkaisemassa tuo mekko kun prismaan on seuraavan kerran asiaa.