VAKAVA-2023
Onko muille tullut VAKAVA-kokeen kutsua, kun viikko enää kokeeseen?
Kommentit (413)
Mun varasijat liikku aika paljon tos toissapäivänä. Johtukoha se mahdollisesti psykan tuloksist vai luokanopettajien. Siis yleiseen oon hakenu
Vierailija kirjoitti:
Mun varasijat liikku aika paljon tos toissapäivänä. Johtukoha se mahdollisesti psykan tuloksist vai luokanopettajien. Siis yleiseen oon hakenu
Liikkuispa munkin varasijat yhtäkkiä paljon :)
Ouluun erkkaan pääsin ei-ensikertalaisena!
Mitenkä viime vuosina jyväskylään liikkunut luokanopettajien paikat... 2.varasijalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa, että voiko ottaa alemman toiveen paikan vastaan halutessaan?
Kakkos toiveeseen eli Jyväskylään tuli pääsy ja ykkös toiveeseen eli Joensuuhun 6. varasija. Todennäköisesti varasijat tulevat liikkumaan niin paljon, että ykkös toiveeseenkin tulee pääsy jossakin vaiheessa. Mutta, jos nyt haluaisikin valita sen kakkostoivepaikan, niin onko se mahdollista?
Jos ehdit ottamaan paikan vastaan ennen kuin pääsisit ekassa toiveessa sisään, on mahdollista :) Mutta jos pääset ekaan, sen jälkeen ei voi enää valita alempaa.
Mulla ei ainakaan voi ottaa paikkaa vastaan kun olen hyväksytty kakkoseen ja varasijalla ykköseen. Ilmeisesti vasta 7.7. pystyy.
Ok. Mutta pystyykö silloin 7.7 valitsemaan halutessaan sen kakkosen (johon siis pääsi heti tulosten tultua) vaikka tulisi tieto, että pääsisi varasijoilta lopulta myös siihen ykköseen?
Ihan hirveän epäselvää on tieto opintopolussa ja kysyttäessä muilta saa aivan vastakkaisia tietoja.
Millaisia pisteitä saitte soveltuvuuskokeesta?
Ja mikä oli raja jyväskylään ja Helsinkiin luokanopeksi?
Sain 99 pistettä soveltuvuus kokeesta. Luokanopettajaksi en hakenut niin en tiedä niiden rajoista. Erkkaan oli Jyväskylässä minimi 94 pistettä.
Liikkuuko varasijat viikonloppuna?
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa mietin.. Voisiko joku viisas kertoa onko kenelläkään varasija muuttunut tai onko jo tullut hyväksytyksi varasijalta?? Lähinnä kiinnostaa luokanope, itse varasijalla 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa mietin.. Voisiko joku viisas kertoa onko kenelläkään varasija muuttunut tai onko jo tullut hyväksytyksi varasijalta?? Lähinnä kiinnostaa luokanope, itse varasijalla 2.
Eilen muuttui varasija yhdellä luokanopettaja Joensuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olin viime vuonna alkuun luokanopeen varasijalla 15 (Oulu) ja elokuun alkuun mennessä olin edenny varasijalle 1, mutta siihen tyssäsi... eli kyllä ne liikkuu.
Onko kellään tietoa miten noi maisterinvalinnan varasijat liikkuu? Itsellä olisi plakkarissa 1.varasija Helsinkiin ja mietityttää että kannattaako tässä olla toiveikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olin viime vuonna alkuun luokanopeen varasijalla 15 (Oulu) ja elokuun alkuun mennessä olin edenny varasijalle 1, mutta siihen tyssäsi... eli kyllä ne liikkuu.
No ehkä minä olen näköjään poikkeus.. Alusta saakka varasijalla 1. luokanopeks, ja sillä sijalla edelleen
Huh, pääsin erkan maisteriin Helsinkiin!
Vierailija kirjoitti:
ONNEE!! millä varasijalla olit alunperin, vai pääsitkö suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varasijalla 3 (turku ope). Hienoo tässä kattella ku parhaat kämpät menee nenän edestä ja huonekalujen alemyynnit loppuu myös sopivasti ym. T, toivo mennyt ja moti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONNEE!! millä varasijalla olit alunperin, vai pääsitkö suoraan?
Kiitos, on vähän typertynyt olo! Pääsin suoraan. Osa Helsingin tuloksista tuli jo viime viikolla, mutta tuo vasta nyt. Oli ensisijainen kohteeni, joten tulen valituksi siihen.
Yleensä ei kuulemma ole liikkunut noin paljon, mutta aina teoreettinen mahdollisuus et olis poikkeusvuosi jolloin tavallista useampi hakis muualle ekana ja pääsis varasijalta tai muuten vaan peruisi.
En todennäköisesti itsekkään pääse varasijalta, ellei joku ihme käy :/