Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa?!

Vierailija
04.12.2006 |

Meillä on yhteensä 7 kummilasta mieheni kanssa. Minulla on just jouluna laskettu aika ja olemme päättäneet että emme hanki tänä jouluna kummilapsille lahjoja laisinkaan. Hyvä että jaksan miehelle ja lapsille laittaa jotain, joten suosiolla päätettiin että kummilapset saa jäädä väliin. Kuitenkin syntymäpäivillä on muistettu jokaista. Ajattelin että jos saisin kortit lähetettyä jokaiselle edes.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ap:n kannaltahan tämä noloa on! Hänhän keksii suorastaan tekosyitä välttyäkseen lahjojenhankinnalta. Jos kummilasten muistaminen (ei lahjonta) on noin vaikeata, niin miksi sitten olet lupautunut niin monelle kummiksi!?

Vierailija
42/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pilaat pienten lasten joulun" blaablaa...

Tuskinpa se niiden taaperoiden joulu on kiinni tästä yhden kummin paketista, tai jos on niin sitten kyllä kannattaa se lahja lähettää, jos on niin huono-osaisia ihmisiä.

Toisekseen, eikös ne lapset luule vielä et lahjat tulee pukilta, ei ne ajattele et " aijaa, se kummitäti ei sit laittanutkaan pakettia, hmm..."

Ne vanhemmat taas varmaan ymmärtää, jos sanoo, et ostaa sit synttäriksi vähän parempaa seuraavalla kerralla.

Kolmanneksi, Joulu ei ole toisten muistamisen juhlaa, niinkuin täällä joku sanoi, vaan kristityt juhlii kyl Jeesuksen syntymää, ne lahjat nyt vaan on tullut tavaksi siinä sivussa.

Näistä vastaajista näkee, miten materialistisiksi ihmiset lapsensa nykyään opettaa, ja olettaa muiltakin ihmisiltä tollasta ostamisen hulluutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummia ei ole tosiaan valittu siksi et se ostaisi kummilapselle lahjoja. Ainakaan mä en ole lasteni kummia siksi valinnut, ja just tänään laitoinkin viestin kummille, et en oleta hänen ostavan lahjaa kun lapsi saa niitä muutenkin liian paljon.

Vierailija
44/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä monen aikaisemman kirjoittajan kanssa:

Kummin tärkein tehtävä ei ole hankkia lahjoja täsmällisesti kuin kone

MUTTA

selityksenä, että en raskauden takia hanki, on vähän ontuva. Pienellehän voi lähettää vaikka lähikaupasta ostetut tussit ja värityskirjan/puuhalehden. Tai paketti tarroja kortin väliin.

Minäkin ajattelisin selityksen kuullessani, että ap on vain ajatellut vähän säästää euroja, ei niinkään vaivaa.

Vierailija
45/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaimpiaan. Ja moni tykkää antaa silloin lahjan. Siksi on outoa ettei ap niin tee. Mulle ainakin se, että kummi ostaa lahjan tarkoitaa, että lapseni on tärkeä ja kummin mielessä,

Ja jos materiaa halveksut, niin voithan lahjaksi laittaa vaikka kortin kanssa vaikka luoauksen yökyläilystä tai yhteisestä reetkestä vaikka museoon.

Lahjan ostamalla kyllä pääset helpommalla, kun elämyksiä tarjoamalla pienen vauvan kanssa.

Jouluna kuluu muistaa läheisiään Raskaus eo ole syy loukata vanhempia.

Vierailija
46/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan todellista riemua on aiheuttanut se, kun kummit on joskus ihan yllättäen lähettäneet jotain pientä kivaa ihan sellaisena päivänä mikä ei ole lähelläkään joulua tai synttäreitä.

Joten jos asia mietityttää, jätä vaan lahjat hankkimatta, ja sit vaikka helmikuussa ihan yllättäen lähetä muksuille pikku lahja ja toivota " hyvää mitä-tahansa-päivää!" Taatusti lahjasi silloin ilahduttaa lasta enemmän kuin joulun pakettitulvan aikaan.

Vierailija
47/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia jo alussa, että muistaa kummilastaan vain synttärinä. Näin meillä on tehty. Ja hyvin on toiminut.

Vierailija
48/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikin kyllä osaa ostaa lahjoja, joten häneltäkin tuo kävisi. Ja nettikaupoista saa nykyään vaikka mitä.

Tuskin itse kovin pahalla katsoisin, jos lapseni kummit eivät syystä tai toisesta jouluna muistaisikaan, mutta itse tosiaan annan mielelläni lahjoja, ja joulu saisi mielestäni olla vaikka kahdesti vuodessa. ;)

Vierailija
49/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sit ehdit kun vauva on syntynyt. Käytäkö lasta syynä olla muistamatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi