Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa?!

Vierailija
04.12.2006 |

Meillä on yhteensä 7 kummilasta mieheni kanssa. Minulla on just jouluna laskettu aika ja olemme päättäneet että emme hanki tänä jouluna kummilapsille lahjoja laisinkaan. Hyvä että jaksan miehelle ja lapsille laittaa jotain, joten suosiolla päätettiin että kummilapset saa jäädä väliin. Kuitenkin syntymäpäivillä on muistettu jokaista. Ajattelin että jos saisin kortit lähetettyä jokaiselle edes.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat tavat ja tyylit, pitääkön ne ja yritetään me muut ymmärtää ja kunnioittaa heitä sellaisenaan.

Ette siis näe minua täällä ensi vuonna mankumassa!!! :)

Vierailija
22/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiot sitten tapailla näitä kummilapsia useasti ensi vuonna. Näkis vaan.

Vierailija
24/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletko mielestäsi lapsellinen luonteeltasi.

Siis nythän sinulla on sitä aikaa liikkua kun vauva vielä vatsassa, odotas vaan ensi vuoden joulua.

Vierailija
25/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvan synnyttyä hänellä on enemmän aikaa, parempi olo ja mieskin ehtii juoksemaan enemmän kaupassa...

Vierailija
26/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että hommaa se lahja. Rahakin on parempi, kun ei mitään.

Oma elämäntilanteesi menee siis lasten muistamisen edelle!

Itsekästä. Ja sitten joulun jälkeen pienen vauvan kanssahan on helppo kyläillä ja muistaa ja ostella kummilapsille kaikkea!!!!????

Et ehkä usko, mutta helpompi on etukäteen hoitaa. Jos kummilapset on sinulle tärkeitä, et jätä joululahjaa hankkimatta. Tai mene sitten viettämään sitä laatuaikaa nyt ennen joulua, pääsevätpähän lasten vanhemmat hommaamaan itse niitä lahjoja, kun sinä olet lastenvahtina.

Vierailija
27/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvin seurallisia ja tulemme kaikkien kanssa hyvin toimeen. Vauva ei ole mikään este tapailla ja kyläillä muiden luona. Kun kyläilemme ystävien kanssa puolin ja toisin, viihdymme yleensä koko päivän ja samalla kokkailemme yhteiset sapuskat.

Muistimme tänä vuonna lapsia syntymäpäivillä hiukan kalliimmiilla lahjoilla juuri sen takia koska oletin (tiesin) että olen huonossa kunnossa koko loppuraskauden.

ap

Vierailija
28/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin suuri homma paria klikkausta tehdä netissä. Lahjatkin saa ihan kotiovelle asti. Sun ei tartte evääskään liikauttaa kaupan suuntaan.

Vierailija
29/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin tässä vuoden mittaan sellaisen koko päivän kyläreissun yhteydessä jättänyt jo kummilapsen vanhemmille ajoissa hankkimani joulupaketin.

Vierailija
30/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä naurattaa tämä vaahtoaminen!

Kysyinpä vain teidän mielipidettä asiaan. Otoksen perusteella voisin olettaa että kummilasteni vanhemmat tulevat joulun jälkeen minua naama nyrpeänä vastaan kun en muistanut heidän lapsiaan joulukorttia (pientä koristetta tms. pitää miettiä) kummemmin. Mutta tunnen kummilasteni vanhemmat ja yhtiä lukuun ottamatta voin sanoa että ei ongelmia!

Hyvää joulun odotusta kaikille ja pidetään lippu korkealla!

Vierailija
31/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja raskaus kestää n. 9 kk. Joululahjat voi hankkia vaikka kesällä valmiiksi, jos tietää, että joulukuussa voi olla vähän hankalat paikat! Minä en jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka tajuavat joulun tulon vasta kahta viikkoa ennen joulua. Olen muuten itse ollut yhtenä jouluna viimeisilläni ja kahtena jouluna rv. 30+, joten tiedän, että jos minun olisi pitänyt ostaa kaikki joululahjat kahta viikkoa ennen joulua, niin kauppaan olisivat jääneet! Asioita voi ja saa ennakoida!

Siis minusta on todella noloa vedota tuohon syyhyn ja jättää lahjat ostamatta. Äkilliset tilanteet ovat asia erikseen ja niissä ei sitten olekaan mitään noloa.

Vierailija
32/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähinnä naurattaa tämä vaahtoaminen!

Kysyinpä vain teidän mielipidettä asiaan. Otoksen perusteella voisin olettaa että kummilasteni vanhemmat tulevat joulun jälkeen minua naama nyrpeänä vastaan kun en muistanut heidän lapsiaan joulukorttia (pientä koristetta tms. pitää miettiä) kummemmin. Mutta tunnen kummilasteni vanhemmat ja yhtiä lukuun ottamatta voin sanoa että ei ongelmia!

Hyvää joulun odotusta kaikille ja pidetään lippu korkealla!

Jos oot varma, että kaikille sun tapauksessa sun tyyli sopii, niin hieno juttu! Mutta ajattelemisen aihetta tää varmaan antoi meille kaikille, että mitä ne kummilapset merkitsee itse kullekin ja kuinka sitä suhdetta rakennetään ja ylläpidetään.

Mun joulusta puuttuis paljon, jos en sais miettiä ja valita kummipojalleni sopivaa lahjaa tai jos kummityttöni ei saisi kirjasarjan viimeistä osaa, kun kummi sattuu olemaan ' vähän väsynyt' *kärjistää*

Mutta, kukin tyylillään.

Vierailija
33/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida tajutakaan, että ne lasten vanhemmat pyörittelevät ihan satavarmasti silmiään selkäsi takana, jos menet möläyttämään, että " en voi ostaa lahjoja, kas kun olen raskaana. "

Vierailija
34/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en loukkaantuisi jos kuitenkin muuten muistaa lasta ja käy kylässä jne.

Meidän lapsella on yksi kummi joka harvemmin lahjoja ostaa, mutta en ole koskaan ajatellut sitä mitenkään pahana asiana kun kuitenkin tiedän että on hengessä mukana ja muistaa lasta muuten.

Itse ehkä kuitenkin hankkisin jotkut pienet lahjat, koska nautin lahjojen antamisesta :)

Vierailija
35/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen kauppaan siis josta saat yhdellä kertaa kaikille kummilapsille jotain. Yksi reissu ja pari tuntia menee aikaa (riipuu tietty kuin kaukana kaupoista asuu). Kolmisen viikkoa on aikaa paketoida niitä, mies varmaan voi ne toimittaa perille. Raskaus ei oo mikään selitys tässä tilanteessa, tai on huono sellainen. Eli lahjan ostoon mars !

Vierailija
36/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei raskaus tosiaan ole mikään sairaus. Kirjoja saa tosiaan vaikka nettikaupasta.

Vierailija
37/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Jos joku ei ymmärrä, niin se on hänen ongelmansa. Tää nyt taitaa vaan olla tämän palstan henki: kaikki heti mulle tänne nyt ja mahdollisimman kallista...

Toivottavasti kukaan teistä ei ole mun lapsen kummi, tai kummilapsen äiti... Enkä sitä edes usko. Mun tuttavapiirini tajuaa selvemmin mikä on tärkeää.

Vierailija
38/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kummi voi oikein hyvin jättää lahjat ostamatta. Eikä tarvitse mitään selitellä.

Meillä joulupukki tuo lahjat, kummit tuovat jos haluavat. Heille on sanottu, että ei tarvitse. Itsekin ostan lahjat kummilapsille jos on rahaa. Jos ei ole, niin en osta. Tähän mennessä on kyllä aina ollut...

Vierailija
39/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös 7 kummilasta ja muistan heitä lahjalla syntymäpäivänä. Jouluna lahjat tuo joulupukki. ei kummitäti.

Vierailija
40/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ap:llähän on mieskin, eikö? Onko hänkin raskaana kun ei voi niitä lahjoja ostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän