Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa?!

Vierailija
04.12.2006 |

Meillä on yhteensä 7 kummilasta mieheni kanssa. Minulla on just jouluna laskettu aika ja olemme päättäneet että emme hanki tänä jouluna kummilapsille lahjoja laisinkaan. Hyvä että jaksan miehelle ja lapsille laittaa jotain, joten suosiolla päätettiin että kummilapset saa jäädä väliin. Kuitenkin syntymäpäivillä on muistettu jokaista. Ajattelin että jos saisin kortit lähetettyä jokaiselle edes.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka edes kirjat.

Vierailija
2/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä laskettu aika ole mikään syy olla muistamatta kummilapsia. Eihän ne sitä ymmärrä. Kirjat on helppo ostaa. Kaikki samasta paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kummilapset on suht pieniä, joten tuskin edes ymmärtävät. Kyse on lähinnä mitä vanhemmat ajattelevat!

Vierailija
4/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää ostamasta ja toimittamasta lahjoja vaikka tänään lasten vanhemmille. Ja jos et jaksa enää pyöriä kaupoissa, niin valitset vaikka netistä tai krjakaupan mainoslehdestä sopivat kirjat jokaiselle ja mies listan kanssa kauppaan.

Vierailija
5/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velvollisuus sinulla muka kummina on ostaa lahjoja? Kummin tehtävä on olla lapsen aikuinen ystävä ja ostallistua lapsen kristilliseen kasvatukseen + lapsen puolesta rukoilu.

Lahjojen antaminen on kivaa mutta täysin vapaaehtoista, ei se mikään pakko ole.

Vierailija
6/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime jouluna laskettu aika. Odotin kaksosia ja en todellakaan jaksanut juosta jouluostoksilla. Omillekkin lapsille jäi lahjat hankkimatta aatoksi. Ostin lajat kaikille vasta sitten kun itse kykenin kaupoille. (tulee muuten halvemmaksikin joulunjälkeen ostaa lahat =) ) Kyllähän kummilasten vanhemmat varmaankin ymmärtävät, ja jos eivät ymmärrä niin sitten eivät!

Vierailija
7/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kummin tehtävää paljon muunakin kuin lahjojen hankkimisena. En itse kyllä pidä itsestäänselvyytenä että kummit muistaa lapsiani lahjoilla jouluna.

Vierailija
8/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen tyttärensä kummitädillä oli laskettu aika juuri tytön synttärien aikoihin. Kaveri veti herneet nenään kun kummitäti ei muistanut millään tavalla, ei edes soittanut.

Minä en varmaan itse olisi asiasta hermostunut, mutta tosiaan ihmiset reagoi asioihin eri tavalla.

Vierailija
9/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ostaisi lahjaa? Voihan lahjan ostaa hyvissä ajoin etukäteenkin ja vaikkapa netistä tilaamalla. Näin et joudu ravaamaan ympäriinsä. Lapsillehan joulu on jännittävää aikaa. Ja voihan lasta muistaa ihan vain jollakin pienellä jutulla, minkä saa varmasti ihan lähikaupastakin, esim. suklaa tai karkkirasia pakettiin käärittynä. Yleensähän aivan pienet tykkäävät lähinnä niistä ihanista papereista.

Vierailija
10/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän teillä on laskettuaika ollut jo tiedossa vaikka juhannuksena. Olisitte kesän alennusmyynneistä hommannu jotain.

Ei se raskaus oo sairaus!!! Oikeus ois kummilapsien vanhemmilla loukkaantua, tekosyy toi la.

Ja mieskin osaa shoppailla ja netistäkin voi ostaa!

Mietipä ap ensi jouluna oman lapsesi kohdalla, jos ei kummi viitsi lahjaa hommata, miltä tuntuu.

Vierailija
11/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti olet tiennyt jo monta kuukautta, milloin laskettu aikasi on.

Ja kuten joku kirjoitti että la oli kummilapsen synttäriaikaan, niin eiköhän sillä lapsella ole se syntymäpäivä samaan aikaan joka vuosi.

On tosi noloa ja itsekästä.

Vierailija
12/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanottuna itse en oleta että lasteni kummit muistavat heitä joka joulu ja synttärit. Meillä ne lahjat eivät ole niin suuri numero. Niitä tulee omastakin takaa.

Kiva on kun kummit kyläilevät ja pitävät tällä tavalla lapseen yhteyttä.

Vierailija
13/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla ollut tässä vuosi aikaa hankkia niitä lahjoja. Joululahjoja kun - yllättäen - ei ole pakko ostaa vasta joulunalusviikolla, jolloin se sinun laskettu aikasi. Omaa napaa, omaa napaa...

Vierailija
14/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinä mielessä todella noloa, jos et kummilapsiasi muista, vaikket lahjoja itse tärkeänä pidäkään.

Vierailija
15/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
17/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes jokin pieni joulukoriste, suklaa tms.

Ja muista sitten ettet mangu täällä ensi vuonna kuinka itsekkäät kummit lapsellasi on. " Tulevat vaan aina kyläilemään, mutteivät muista lasta edes jouluna..."

Vierailija
18/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä minusta. Ei pitäisi ottaa kummilapsia, ellei niitä sitten muista aina...

Vierailija
19/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisään vielä että koen paljon tärkeämpänä että kummit käyvät kylässä kuin muistavat lahjalla

ap

Oikeesti, ihan jees jos et lahjoja anna, mutta kyllä varmaan kummilasten vanhemmat ihmettelevät. Sano niille, että nyt tulee kortit ja joulun jälkeen käydään lasten kanssa leffassa tai pidetään elokuvailta popcorneineen teillä. Tai jotain. Mutt eihän se kovin reilulta tunnu, että sun elämäntilanteen takia skippaat kummilapsilta yhden joulun lapsuudesta.

Vierailija
20/49 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt yhtään jaksa yrittää väittää itsellesikään vastaan. Miehesi varmasti osaa käydä nostamassa rahaa ja rikkoakin ne kaupassa. 5 - 10 euroa per lapsi ei varmaankaan ole mikään mahdoton tehtävä. Ja todellakin, et varmaankaan saanut tietää raskaudestasi eilen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän