Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syö vain kerran päivässä lämpimän ruoan

Vierailija
18.05.2023 |

eikö keho mene säästöliekille ja näin lihoo eikä laihdu.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko yhden aterian vai yhden lämpimän aterian ja muuten syödään välipaloja, salaattia ym. normaalisti? Oli miten oli, keho ei joudu säästöliekille, jos se ainoa ateria sisältää riittävästi laadukasta rasvaa, proteiinia (ja hiilihydraattia). Keho tottuu kaikenlaiseen. Jos ateriaväli on pienempi, nälkä tulee nopeammin ja sama toisinpäin. Kaikille ei toki toki toimi pitkät ateriavälit eikä toisille toisaalta lyhyet. Itse olen jälkimmäistä tyyppiä.

Vierailija
22/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Laihduttamiseen tarvitaan usein säännöllinen ruokailu, mutta ei liiallinen kalorimäärä.

Ei jokaisen ruokailun tarvitse aina olla ' lämmin ateria'. Voi oikein hyvin syödä vaikka salaatti-aterian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyäkseen hoikkana, pitää syödä koko ajan lämpimiä aterioita. Pastaa, kermaa, perunoita, lihaa, juustoa.

Siksi köyhät on lihavia, kun ei oo rahaa syödä koko ajan. Sit niitten säästöliekki ulottuu ihan autoihin asti

Vierailija
24/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omad Keto kirjoitti:

Varmin tapa hankkia metabolinen oireyhtymä ja kakkostyypin diabetes on syödä pieniä annoksia tiheään. Jokainen ateria pakottaa haiman erittämään insuliinia.

Insuliini on rasvanvarastoimishormoni(veressä oleva glukoosi varastoituu elimistöön insuliinin avulla). Kun insuliinä on veressä, elimistö ei voi polttaa omia rasvojaan energiaksi. Milloin sitten tapahtuu se laihtuminen jos insuliinit ovat jatkuvasti ylhäällä? Noh, ei milloinkaan.

Pätkäpaasto toimii nimenomaan siksi että se rajoittaa insuliinin määrää, vähähiilarinen ruokavalio vaikuttaa myös samalla mekanismilla.

Aineenvaihdunta ei hidastu yhtään pienellä paastolla, päinvastoin elimistö terästäytyy hankkiakseen ravintoa; kasvuhormonin eritys kasvaa, samaten hormonin joka saa aivosolut lisääntymään.

Juuri näin ja on hampaillekin hyväksi.

Vierailija
25/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Laihduttamiseen tarvitaan usein säännöllinen ruokailu, mutta ei liiallinen kalorimäärä.

Ei, vaan kerran päivässä, tai pari kertaa, on se paras tapa syödä, eikä elimistö mihinkään säästöliekille mene lakatkaa jo jakelemasta tätä typerää "tietoa".

Vierailija
26/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästömamma kirjoitti:

Pysyäkseen hoikkana, pitää syödä koko ajan lämpimiä aterioita. Pastaa, kermaa, perunoita, lihaa, juustoa.

Siksi köyhät on lihavia, kun ei oo rahaa syödä koko ajan. Sit niitten säästöliekki ulottuu ihan autoihin asti

Ou jeah 😬

Vierailija
27/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoititko yhden aterian vai yhden lämpimän aterian ja muuten syödään välipaloja, salaattia ym. normaalisti? Oli miten oli, keho ei joudu säästöliekille, jos se ainoa ateria sisältää riittävästi laadukasta rasvaa, proteiinia (ja hiilihydraattia). Keho tottuu kaikenlaiseen. Jos ateriaväli on pienempi, nälkä tulee nopeammin ja sama toisinpäin. Kaikille ei toki toki toimi pitkät ateriavälit eikä toisille toisaalta lyhyet. Itse olen jälkimmäistä tyyppiä.

Välipala on naurettava keksintö,ei tarvita yhtään mihinkään.

Vierailija
28/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lienee sama, joka muutama päivä sitten linkkasi ikivanhan jutun Ylen sivuilta ja väitti aloituksen otsikossa, että paastoaminen lihottaa, koska säästöliekki. Jutussa ei edes puhuttu paastoamisesta vaan juuri tällä (liian) vähäkalorisella ruokavaliolla kitkuttelusta päivä toisensa jälkeen. Säästöliekkihullu on syntynyt.

Vierailija
29/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sopii mikäkin tapa syödä, se on vaan kokeiltava. Kunhan edes syö ja nauttii siitä. Yhdellä lämpimällä aterialla pärjää hyvinkin, kunhan siinä on kaikki ravintoaineet mukana, hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiinia. Päivän muut ateriat voivat olla kevyempiä.

Vierailija
30/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lämmintä ateriaa ja 5 kertaa päivässä kun söisi, kaikki aika menisikin kokkaamiseen ja syömiseen. Yksi lämmin ateria ja 3 kertaa päivässä on hyvä.

Vierailija
31/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipala on naurettava keksintö,ei tarvita yhtään mihinkään.

Siitä tulee mieleen vähä-älyinen jolla on puolen tunnin välein "nälkä".

Vierailija
32/36 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kerran päivässä, tai pari kertaa, on se paras tapa syödä, eikä elimistö mihinkään säästöliekille mene lakatkaa jo jakelemasta tätä typerää "tietoa".

Kaksi kertaa päivässä on mulle ainakin liian vähän, vatsa ei kestä niin isoja annoksia.

Vierailija
33/36 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen vanha ketju. Tarttee kokeilla. Tuttu oli laihtunut parikymmentä kiloa syömällä vain aamiaisen ja yhden aterian päivässä ja sillä yhdellä aterialla myös sääntö (jos syödään buffetissa) että vain yksi lautasellinen ruokaa. Passiivista työtä kun tekee, istuu joko koneella tai autossa, niin ravintoloiden ja huoltoasemien ruokatarjonta on tuhoisaa jos yrittää noudattaa ihannetta että söisi sekä lounaan että päivällisen. 

Vierailija
34/36 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii ainakin itsellä kun syön normaalikokoisen yhden lämpimän aterian päivässä. Aamulla pelkkä kahvi, päivällä lämmin ruoka ,illalla yksi juustovoileipä ja kaakao.

Sama mulla. Painoindeksi ollut koko ikäni 20-21, t. 75 v mummeli

Vierailija
35/36 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia (oikeammin vuosikymmeniä) syönyt vain yhden lämpimän aterian päivässä. Lisäksi toki tukeva "kylmäateria" (esim. salaattia) ja jos oikein aktiivinen päivä, niin välipalaa. Aamupalan syön myös päivittäin. Olen normaalipainoinen. Eli ei se ruuan lämpötila vaikuta asiaan, enemmän vaikuttaa laatu ja määrä.

Vierailija
36/36 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni laihdutti noin 30 kg joskus 30 v sitten. Joi vain kahvia ja söi yhden kerran päivässä. Laihtui nopeasti. 

Sittemmin alkoi syömään aamukahvin kanssa paahtoleipää. Edelleen vain yksi ateria. 

On edelleen laiha, ei hoikka vaan hyvin laiha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän