Olenko epäonnistunut elämässä?
Ei omaisuutta, pelkkää velkaa ihan uo:ssa asti. Surkea koulutus. Ei töitä kun en mitään jaksa 6kk pidempään, kyllästyn. Olen yrittänyt opiskella uuden ammatin, 6 kertaa ja aina lopettanut kun motivaatio loppuu. Asun yksin vuokralla. Elämästä ei tule mitään. Nepsy-oireita ja tutkimukset menossa. Tuntuu, että elämä olisi jo eletty. Kaikilla tutuilla on jo omat perheet ja työpaikat joissa viihtyvät. Itse haluaisin samaa, tunnen vain itseni niin epäonnistuneeksi. 27 vuotta olen kamppaillut jo.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Oot autisti.
Ei tuollainen apn käytös ole autistista.
Vierailija kirjoitti:
Oot autisti.
Tai sitten ihan vaan perus ADHD. :D
Vierailija kirjoitti:
En ole, vaikken koskaan ole töissä ollutkaan ja asun 24 neliön vuokrayksiössä. Epäonnistuminen on mielentila, ei totuus elämästäsi.
M42
Mielentilasi on harhainen. Sinä olet epäonnistuja.
Tsemppiä ap! Itsekin tässä kamppaillut samanlaisten ajatuksien kanssa.
Hyvä pointti. Tästä saisi kyllä käydä ihan yhteiskunnallista keskustelua enemmän, koska moni nuori aikuinen on nyt siinä tilanteessa, että yrittää vuosikaudet niihin jatko-opintoihin joihin haluaa, ja pieni prosentti pääsee sisään. Yo-kirjoitusten rakenteessa on juuri se ongelma, että vaikka osaisit asiat ja onnistuisit kokeessa hyvin, et välttämättä saa L:ää koska vain se tietty prosentti saa sen. Korjatkaa, jos olen väärässä. En tiedä, varmaan tulevat vuodet näyttävät, kuinka korkealle ne pisterajat "huipuissa" opiskelupaikoissa sitten nousee. Eihän ne loputtomasti voi nousta, mutta se vuosittainen nousu lisää kilpailua ja stressiä ja epävarmuutta tulevaisuudesta. Mutta varmaan se on kyllä ollut tiedossa niillä, jotka tämän uudistuksen tekivät...
Osittain se kouluunpääsy on kiinni tuurista. Sattuuko tehtävät, jotka osaat täydellisesti, vai tuleeko jostain aiheesta jota ei edes ole juuri käsitelty lukion oppimäärässä. Ainut mitä tässä voi tehdä hakijana, on pitää huolta terveydestä ja opiskella ja varmistaa se, että osaa koko oppimäärän asiat paremmin kuin hyvin, mutta olla myös armollinen itselleen. Tekee parhaansa ja loppu on sitten muissa käsissä.
- tuo aiempi koulupaikkaa tavoitellut