Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa enää Ihan karmeeta olla ilman ruokaa ja mistään ei saa apua.

Vierailija
18.05.2023 |

Kaikki rahat mennyt sairastamisen takia. Ei ole rahaa ostaa yhtään mitään ruokaa lääkkeiden jälkeen. Ei tälläinen ole ihmisarvoista elämää...

Kommentit (383)

Vierailija
241/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
242/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen että Suomessa kohdellaan elukoitakin paremmin kuin ihmisiä. Jos joku elukka, koira tai kissa löytyy hylättynä niin heti löytyy apuja ja sympatiaa. Tokihan kissanpentu on lutuisempi kuin esim.työtön. Jopa joutsen on ihanampi kuin juoppo. En vihaa eläimiä kuin sanon näin, mutta MISSÄ on se taho, joka auttaa ihmistä tarpeen tullen. Ei missään!! Suomalainen saa vaikka kuolla nälkään. Kukaan ei piittaa paskaakaan, eikä varsinkaan poliitikot. Syrjäytetty kuolee hyljättynä kämppäänsä ja löytyy kymmenen vuoden päästä muumioituneena. Jos kissanpentu naukaisee ojan pohjassa, tulee suruhymiöitä ja ruokaa tonneittain. Toivottavasti olen vaikka lellitty kissa seuraavassa elämässä.

Mutqun me ollaan tutkimuksen mukaan maailman onnellisen kansa:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa saa apua myös Pelastusarmeijalta. Ainakin sieltä saa leipää mukaan.  Ja tosiaan Oulun joillakin alueilla seurakunta tarjoaa aamupuuron, tuosta lounaasta en tiedä. 

Vierailija
244/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meet poliisiasemalle ja sanot että sun on pakko tehdä joku rikos että saat ruokaa. Sitten romahdat pyörtyneenä lattialle. Eiköhän sitä ruokaa tule sillai.

Vierailija
245/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitomenot ja Kela-taksin omavastuuosuus kuuluu huomioida toimeentulotuessa,eli sun pitäisi kyllä saada sieltä tukea noihin. Lähetitkö niistä kuitit Kelaan?

Kyllä lähetin.

Eli lääkkeesi on jotain itse ostelemiasi vitamiineja ja käsikauppalääkkeitä. Ei niistä saa hyvitystä.

Ja höpöjä! On paljon lääkkeitä, jotka on todella kalliita mutta joihin ei saa kelakorvausta tai kela korvaa vain osittain. Esim. ystävälleni ei sopinut marevan ja hän syö toista, huomattavan kallista lääkettä, mihin ei tipu kelakorvausta. Mummoni syö rytmihäiriölääkettä, mitä ei kela korvaa.

Kela tuntuu korvaavan vain standardilääkkeet jotka ei tehoa ihan kaikille.

Ja noita kelakorvauksiahan on pienennetty lääkkeidenkin osalta ja tosiaan tiputettu paljon lääkkeitä niiden ulkopuolelle ihan kokonaan.

Samaan aikaan lääkkeiden hinta on noussut hurjasti. Mä en tajua kuinka hallitus on kuvitellut ihmisten tästä selviävän, kun kaiken hinta vaan nousee mutta kelakorvauksia pienennetään, hoitojonot kasvaa (eli myös lääkekulut kasvaa kun lääkäriin ei ajoissa pääse ja/tai joutuu syömään pitkään käsikauppalääkkeitä) eikä yksityiselle ole sitäkään varaa enää mennä. Tuet ja palkat sen sijaan ei nouse samaa tahtia. Ruoka on älyttömän hintaista samoin asuminen.

Ja ihan siis sama onko puikoissa marinin vaiko orpon hallitus. Googlatkaa Brintellix 15 mg 100 kpl , mulle jäi omavastuuta 90 euroa tästä lääkkeestä.

Vierailija
246/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin todella surulliseksi tästä ketjusta. Elämä on niin helvetin uuvuttavaa. Täällä "hyvinvointiyhteiskunnassakin".

Vierailija
247/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä ap vieläkään ole tätä asiaa ratkaissut? Olet tainnut ennenkin kirjoittaa tänne. Ainakin joku on ollut Oulussa ruokaa vailla.

Vierailija
248/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi vielä löytyy ihania ihmisiä, jotka ottavat tosissaan ja ymmärtävät jos on oikea hätä 🙏🏻 AP

Vierailija
249/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä ap vieläkään ole tätä asiaa ratkaissut? Olet tainnut ennenkin kirjoittaa tänne. Ainakin joku on ollut Oulussa ruokaa vailla.

No en kyllä ole koskaan aikaisemmin tänne kirjoittanut. Miten itse ratkaisisit tilanteeksi, jos sinulla olisi jotakin vastaavaa? Ja sanoinko, että en ole saanut apua? Sitäpaitsi eilen oli pyhäpäivä.

Vierailija
250/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitomenot ja Kela-taksin omavastuuosuus kuuluu huomioida toimeentulotuessa,eli sun pitäisi kyllä saada sieltä tukea noihin. Lähetitkö niistä kuitit Kelaan?

Kyllä lähetin.

Jos nämä menot on huomioitu laskelmassa, sinulle on jäänyt käyttöön 555,00 euroa.

251/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin isoissa kaupungeissa on Pelastusarmeija josta saa varmaan nopeasti apua

tätönen 23

Vierailija
252/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on maanantaina diakonian ajanvaraus, tälle viikolle en saanut ruuhkan takia aikaa. Kaikki ajat oli mennyt.

Kuuluthan kirkkoon jos käytät sen palveluja?

Vierailija
253/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähetin.

Jos nämä menot on huomioitu laskelmassa, sinulle on jäänyt käyttöön 555,00 euroa.

Sitten sun pitää tehdä valitus asiasta. Ja kysyit, miten olisin ratkaissut itse tämän nälkätilanteen? Mä olisin soitellut läpi kaikki vapaiden suuntien seurakunnat siis helluntai, vapaaseurakunta, pelastusarmeija yms. Enkä varmaan jäisi Ouluun asumaan, kun siellä ei näytä Kela toimivan eikä edes sairaalan sossu osaa auttaa.

Vierailija
254/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä hirveesti neuvotaan menemään sinne ja tänne, Pelastusarmeijalle, sossuun spr:lle, diakonissalle ym. Noihin JOKAISEEN on ajanvaraus! Myös ruoka apua ryhmissä on joko jakopäivät tai joku varaus systeemi. Ja miten rahaton ihminen pääsee edes kulkemaan sairaana!?!

Ei ole olemassakaan mitään walk in hätäapu ruokapalvelua, varsinkaan isoissa kaupungeissa. Täällä on paljon muitakin. Eihän siitä tulisi mitään. Nyt järki käteen noissa päättämistä neuvoissa!

Vierailija
255/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on maanantaina diakonian ajanvaraus, tälle viikolle en saanut ruuhkan takia aikaa. Kaikki ajat oli mennyt.

Kuuluthan kirkkoon jos käytät sen palveluja?

Kyllä kuulun, joten älä huoli 🤗

AP

Vierailija
256/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noiden sairaus- ja taksikulujen kelaan laiton jälkeenkin toimeentulotuki 15e plussalla, se tarkoittaa että sulla on ollut tälle kuulle 570 euroa käytettävissä olevia rahoja elämiseen. Mihin nämä on menneet, kun kuu on vasta puolivälissä?

Itselläni menee 400 e opintolainan lyhennykseen, jota ei tt:ssä huomioida menona. 170 euroa elämiseen on vähän jos tulee yllättäviä laskuja.

- ei ap, mutta ymmärrän häntä

Miksi maksaa opintolainaa takaisin kun sen saa anteeksi korkoineen jos elämässä ei mene kaikki hyvin. Itse sain 16000 euroa anteeksi kokonaan ja luottotiedot pysyivät.

Vierailija
257/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoniapua saadakseen ei tarvitse kuulua kirkkoon. On kaikille tarkoitettu palvelu. Ihan vaan sivusta sanoin.

Mutta totta on, että kaikkiin apua ehkä antaviin paikkoihin on nykyään ajanvaraus ja puhelimet tukossa. Monissa on takaisinsoittosysteemi ja soitto tulee milloin tulee jos tulee. Monesti joutuu uudestaan ja monestikin yrittämään.

Ruokajonot ovat ihan tyhjiä artikkeleista nykyään. Johtuen paljon siitä, että punalaputetut ostetaan hyllyistä jo kaupoissa.

Myös jonottajia on nykyään moninkertaisesti enemmän.

Tuttavani jonotti pitkään paikallisessa ruokajonossa. Hän sai vähän aprikooseja, kuivan leipäpaketin ja nahistunutta salaattia. Siis niitä pelkkiä lehtiä, ei lounassalaattia.

No, ehkä kerran siitä nälkäänsä syö, mutta ei paljon vatsaa täytä.

Ja nälkä tulee taas kohta.

Minäkin joskus luulin, että ihminen saa kyllä apua kun sitä tarvitsee. Nyt tiedän, että asia ei ole lainkaan niin. Pallotellaan toiselta toiselle, ei kuulu kenellekään.

Jos joku kriteeri puuttuu tai menee hiukankaan yli, niin kukaan ei välitä. Eivät ota vastuuta kun kerran "ei kuulu mulle".

Ymmärrän aloittajaa ja hänen tilannettaan. Ikävä kyllä näin on tämän hetken Suomessa.

Vierailija
258/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen päivän saldon muutat alas maksamalla silloin saaduilla rahoilla heti niitä erääntyneitä laskuja pois ja kun ne on maksettu ja on vielä rahaa jos on, sitten maksat joko uutta vuokraa niin pitkälle kuin on rahaa, tai niitä uuden kuun laskuja, ja tai käyt ruokaa, vessapaperia, pesuaineita kaupassa. Tyhjiin sen ei tarvitse mennä minun tietääkseni. Mikään ei estä sinua ostamasta Prismasta lahjakortteja itsellesi varastoon jemmaan jollet ole kuin minä ettet pysty itse kauppa-asioimaan vaan sekin on tehtävä nettitilauksilla. Sitä S:n jäsenyyttä ei kannata hävittää. Saat vain vähemmän tt-tukea plus kotiinkuljetus maksaa 15€ sitten kun olet siinä kunnossa että sitä tarvitset sen sijaan että"vain" kympin...

Sairas systeemi, kyllä:

Ihmiset opetetaan täysin kädestä suuhun ja olemaan säästämättä pennin hyrrää edes ensi kuun menoihin / hankintoihin

Kuka hemmetti sellaisesta hyötyy!

Ainoastaan luottofirmat.

Vierailija
259/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sit vaan varoituksen sanana että eräs nainen kerjää fb eri ryhmissä erilaisilla säälitarinoilla itselleen rahaa. Taisi olla Oulusta.

Vierailija
260/383 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene vanhemmillesi viikoksi

2. Mene isovanhemmillesi viikoksi. Siivoat siellä.

3. Soittokieros tädeille, sisaruksille, kummeille.

4. Viet panttilainaamoon tavaraa