Mistä vanhojentanssimekko isokokoiselle?
Mihin liikkeeseen kannattaa lähteä sovittelemaan vanhojentanssimekkoja kooissa noin 44-48 (en ole ihan varma koosta, riippuu aina mallista jne)?
Kommentit (75)
Nykyisin muuten on myös joustavia juhlapukukankaita ,joista voi ompeluttaa juhlapukunsa. Sen mekon ei tarvitse olla täysin joustamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ehdit vielä laihduttaa kokoon 30-40.
Ei taida olla vaatekoot ihan hallussa?? Suomalaisnaisten yleisin vaatekoko on 42.
Tässä aloituksessa mainitut vaatekoot ovat toki ylipainoon viittaavat, mutta ei nyt mitään ihan hervottoman kokoisia. Koko 48 taitaa olla se yhden X:n XL. Kokoa 30 ei taida olla olemassakaan, koko 32 on XXS. Tuumakoot on sitten asia erikseen.
Itsekin olen huolissani suomalaisten jatkuvasta lihomisesta, mutta järki käteen nyt kuitenkin.
Joo bmi:n mukaan olen ylipainoinen, mutta lihas painaa enemmän kuin läski;) Kehonrakentajana kun olen, niin joustamattomasta kankaasta valmistetut vaatteet pitää olla vähän isompi, kuin normaalisti käytän.
ap
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin muuten on myös joustavia juhlapukukankaita ,joista voi ompeluttaa juhlapukunsa. Sen mekon ei tarvitse olla täysin joustamaton.
Muuten tää olis ehdottomasti se, mitä lähdetään toteuttamaan, mutta mekkoon tulee iso helma, joten yläosan tulee istua tosi napakasti vyötäröltä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ehdit vielä laihduttaa kokoon 30-40.
Ei taida olla vaatekoot ihan hallussa?? Suomalaisnaisten yleisin vaatekoko on 42.
Tässä aloituksessa mainitut vaatekoot ovat toki ylipainoon viittaavat, mutta ei nyt mitään ihan hervottoman kokoisia. Koko 48 taitaa olla se yhden X:n XL. Kokoa 30 ei taida olla olemassakaan, koko 32 on XXS. Tuumakoot on sitten asia erikseen.
Itsekin olen huolissani suomalaisten jatkuvasta lihomisesta, mutta järki käteen nyt kuitenkin.
Sorry painovirhe, ymmärsit kyllä 38-40
46-48? No huhhuh, miten voi tuonikäinen olla noissa mitoissa? Paljonko epäilet painoksi kun ikää on 35 ja ne pari käkkäräpäätä tehtynä? Kannattaa ohjata nuori noilla rahoilla lääkäriin eikä ostella mitään telttoja.
Vierailija kirjoitti:
46-48? No huhhuh, miten voi tuonikäinen olla noissa mitoissa? Paljonko epäilet painoksi kun ikää on 35 ja ne pari käkkäräpäätä tehtynä? Kannattaa ohjata nuori noilla rahoilla lääkäriin eikä ostella mitään telttoja.
Olen kehonrakentaja. Minun on vaikea arvioida joustamattomasta kankaasta tehdyn vaatteen kokoa, kun yläkroppa tosiaan iso ja vyötäröstä menee yleensä vaatteet kokoa L.
ap
Eli ajattelit oikeasti vain mennä liikeeseen sovittamaan? Mitä väliä hinnalla sitten on? Aika mulkkua kuitenkin..
Vierailija kirjoitti:
Eli ajattelit oikeasti vain mennä liikeeseen sovittamaan? Mitä väliä hinnalla sitten on? Aika mulkkua kuitenkin..
Hankitaan mekko liikkeestä, mikäli ei löydy tarpeeksi hyvää aihiota käytettynä. Eli kaikki vaihtoehdot auki. Alustavasti menen vain sovittamaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kehonrakentaja. Minun on vaikea arvioida joustamattomasta kankaasta tehdyn vaatteen kokoa, kun yläkroppa tosiaan iso ja vyötäröstä menee yleensä vaatteet kokoa L.
ap
Niin ja siis en ole mikään 16-17v niinkuin suurin osa meistä lukion ykkösvuotisista on, 20v olen, koska kävin amiksen ennen lukioon tuloa
ap
Niin edelleen niitä liikkeitä kaipailen, joissa mahdollisuus sovittaa isompiakin kokoja
ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta Sopu-teltasta sen saa aika kätevästi vähän muotoilemalla.
Olen kehonrakentaja ja arvostan itseäni sen verran, että hankin itselleni juuri sellaisen mekon kuin itse haluan. Minun ei tarvitse tavoitteellisen harrastuksen takia pukeutua telttaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Kauhistunut kirjoitti:
Ap on kai yksi niistä maapallonpuolikastytöistä, joita olen kauhistellut palattuani Suomeen. Miksi nuoret naiset ovat niin mielettömän isoja? Voiko joku selittää? Miksi pojissa harvemmin sellaisia näkee?
Arvostetaan omia kehojamme ja halutaan ne hyvään kuntoon. Kehonrakennus on mulle rakas harrastus ja teen sitä tavoitteellisesti. Lisäksi en ole ihan niin nuori kuin oletatte, 20v kuitenkin jo, koska kävin amiksen ennen lukioon tuloa.
ap
20v ei ole mikään jo vaan vasta. Pikkulikka sinä edelleen olet vaikka olisit miten treenannut.
Tämä sinänsä kiinnostavan aloituksen pohjalta lähtenyt ketju on taas rönsyillyt, mutta ap ei ole tainnut saada riittävästi vastauksia varsinaiseen kysymykseensä vaateliikettä koskien. Kaipa se on, ap vaan googlettaen ja siltä pohjalta suoraan liikkeistä kysellen edettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistunut kirjoitti:
Ap on kai yksi niistä maapallonpuolikastytöistä, joita olen kauhistellut palattuani Suomeen. Miksi nuoret naiset ovat niin mielettömän isoja? Voiko joku selittää? Miksi pojissa harvemmin sellaisia näkee?
Arvostetaan omia kehojamme ja halutaan ne hyvään kuntoon. Kehonrakennus on mulle rakas harrastus ja teen sitä tavoitteellisesti. Lisäksi en ole ihan niin nuori kuin oletatte, 20v kuitenkin jo, koska kävin amiksen ennen lukioon tuloa.
ap
20v ei ole mikään jo vaan vasta. Pikkulikka sinä edelleen olet vaikka olisit miten treenannut.
No on siinä aika iso ero onko itsensä tuohon kuntoon treenannut 16v vai 20v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistunut kirjoitti:
ap
No on siinä aika iso ero onko itsensä tuohon kuntoon treenannut 16v vai 20v
Tää on kyllä totta. Saako alaikäiset edes kilpailla kehonrakennuksessa?
Niinatar-liikkeestä ainakin löytyy kokoja ja liike Helsingissä. Netistä voi katsella malleja. Hinnat useissa yli ton 300€ mut voihan siellä käydä kokeilemassa, jotta tietää paremmin millaisen haluaa ja mikä se oma koko on.
Halonen vois olla kans yks vaihtoehto. Riippuen tietty minkä tyylistä mekkoa etsii, mutta kokoja varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Niinatar-liikkeestä ainakin löytyy kokoja ja liike Helsingissä. Netistä voi katsella malleja. Hinnat useissa yli ton 300€ mut voihan siellä käydä kokeilemassa, jotta tietää paremmin millaisen haluaa ja mikä se oma koko on.
Kiitos! Hinnalla tosiaan niin väliä, kuhan joku löytyy, jonka vois muokata!
ap