Miksi jotkut vain soittelee mulle eivätkä viestittele mitään?
En jaksa enää joka puheluun vastata kun ei ole edes mitään kunnon asiaa toisella, enkä jaksa edes pistää viestiä koska ainoa reaktio siihen on että soitetaan takaisin vastaus viestiin, ja sitten alkaa muu omasta elämästä jaarittelu. Silti muiden ystävien kanssa hän viestittelee mutta ei minun kanssani, huomaan sen silloin kun nähdään. Onkohan tämä ehkä jotain kunnioituksen puutetta? .. koska minusta viestittely on toista kohtaan kunnioittavampi kommunikaation tyyli kuin suora soittelu monta kertaa päivässä. Viestittelyssä annetaan toiselle tilaa ja aika vastata sitten kun on hyvä hetki. Eikä viestien kautta ehkä häiritä yhtä turhalla asialla kuin puheluissa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta toi kertoo päinvastasesta eli kunnioituksesta. He haluavat puhua kanssasi. Viestejä lähetellään kelle vaan.
Mä kyllä koen ehdottomasti toisin päin eli niin, että joita eivät kehtaa häiritä niin niille lähettävät viestiä. Näin myöskin kiinnostavien vastakkaisen sukupuolen edustajien kohdalla.
Minä viestitän niille joita välttelen ja juttelen jos tahdon bondata.
En ole läheinen esim. sinun kanssasi.
Hmm... Miksi edes viestität ihmisille, joita haluat vältellä? ...
Kokeillaan eri sanaa; viestitän, jos haluan pitää etäisyyttä. Viestittäessä tilanne on hallitumpi ja yleensä superlyhyt. Kivojen tyyppien kanssa juttelee, koska silloin vuorovaikutus on välitöntä ja autenttista. Ja kestää pidempään kuin 2 min.
Etkö pitäisi parhaiten etäisyyttä, jos et ottaisi yhteyttä millään tavalla?... 🤔
Mä oon niin lopen kyllästynyt siihen, että tässä maailmassa pitäis joka sekunnilla olla tavoitettavissa. Kaipaan sitä aikaa kun oli vain lankapuhelimet käytössä. Jos et ollut kotona puhelimen soidessa niin oletettavasti et ollut kotona vaan tekemässä jotain ihan muuta. Ja silloinkin aina tärkeät asiat hoitui.
No, oli mulla ysärilläkin aikana ennen kännyköitä yks sinnikäs kaveri, joka ei uskonut, etten ole kotona, jos en vastannut lankapuhelimen soittoon ja ollut sitä kautta tavattavissa...tuli huutelemaan postiluukusta oven läpi, et "mä tiedän et oot kotona, avaapa ovi ja keitä mulle kahvit". Tapahtuuko tämmöstä enää nykyään, et pitää olla hissun kissun kotonaan, jos yksinkertaisesti vaan tahtoo olla itsekseen ja omassa seurassaan. Ainakaan ysärillä ei kukaan ollut kuullutkaan mistään introverttiydestä, tai oman tilan vaatimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin lopen kyllästynyt siihen, että tässä maailmassa pitäis joka sekunnilla olla tavoitettavissa. Kaipaan sitä aikaa kun oli vain lankapuhelimet käytössä. Jos et ollut kotona puhelimen soidessa niin oletettavasti et ollut kotona vaan tekemässä jotain ihan muuta. Ja silloinkin aina tärkeät asiat hoitui.
No, oli mulla ysärilläkin aikana ennen kännyköitä yks sinnikäs kaveri, joka ei uskonut, etten ole kotona, jos en vastannut lankapuhelimen soittoon ja ollut sitä kautta tavattavissa...tuli huutelemaan postiluukusta oven läpi, et "mä tiedän et oot kotona, avaapa ovi ja keitä mulle kahvit". Tapahtuuko tämmöstä enää nykyään, et pitää olla hissun kissun kotonaan, jos yksinkertaisesti vaan tahtoo olla itsekseen ja omassa seurassaan. Ainakaan ysärillä ei kukaan ollut kuullutkaan mistään introverttiydestä, tai oman tilan vaatimuksesta.
Tiedätkö, että SINÄ olet avainasemassa siinä kenen kanssa viestittelet ja juttelet. Sinä sinä sinä, eivät kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että SINÄ olet avainasemassa siinä kenen kanssa viestittelet ja juttelet. Sinä sinä sinä, eivät kaikki muut.
Hei roskatyyppi eihän hän muuta väittänytkään!
koska miksi kukaan tuhlaisi aikaa johonkin viestittelyyn? puhumalla asia selvä parissa sekunnissa, kun viestitellen voi mennä tuntikin hukkaan odotellessa vastauksia. se on aikaa, jota ei saa takaisin ja tuhlattu aika on syntiä. vatsapit ym. on kakaroiden touhua. me aikuiset osataan puhua. se on sitä normaalia kanssakäymistä. ukolta olen oppinut, että jos joku tampio vielä kehtaa viestittää, sille vastataan neljällä sanalla: soita jos on asiaa. älypuhelimista luovuttiin jo vuosia sitten, joten saadaan olla suhteellisen rauhassa typeriltä viestittelyiltä.
Ap jos elämä on noi hankalaa ja haluat olla rauhassa ni heitä se luuri ikkunasta - saat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
koska miksi kukaan tuhlaisi aikaa johonkin viestittelyyn? puhumalla asia selvä parissa sekunnissa, kun viestitellen voi mennä tuntikin hukkaan odotellessa vastauksia. se on aikaa, jota ei saa takaisin ja tuhlattu aika on syntiä. vatsapit ym. on kakaroiden touhua. me aikuiset osataan puhua. se on sitä normaalia kanssakäymistä. ukolta olen oppinut, että jos joku tampio vielä kehtaa viestittää, sille vastataan neljällä sanalla: soita jos on asiaa. älypuhelimista luovuttiin jo vuosia sitten, joten saadaan olla suhteellisen rauhassa typeriltä viestittelyiltä.
No ei todellakaan selviä parissa minuutissa, vaan nimenomaan puheluita kaikki pälättäjät jatkavat parituntisiksi. Viesti on huomattavasti nopeampi vaihtoehto. Mutta joo, tästä tuli nyt joku pelleketju jossa on ihan eri mielipiteet aiheesta kuin yleensä. Mutta te edustatte selvästi poikkeusta ettekä mitään sääntöä jos olette täysin älykännykästä luopuneet johonkin seinäpuhelimeen siirtyneet, se on useimmille todella vaikeaa nykyaikana kun iso osa elämästä ja kaikenmaailman reittioppaatkin löytyvät nopeimmin kännykästä jossa on näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.
Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.
Tänään on helatorstai, peelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan selviä parissa minuutissa, vaan nimenomaan puheluita kaikki pälättäjät jatkavat parituntisiksi. Viesti on huomattavasti nopeampi vaihtoehto. Mutta joo, tästä tuli nyt joku pelleketju jossa on ihan eri mielipiteet aiheesta kuin yleensä. Mutta te edustatte selvästi poikkeusta ettekä mitään sääntöä jos olette täysin älykännykästä luopuneet johonkin seinäpuhelimeen siirtyneet, se on useimmille todella vaikeaa nykyaikana kun iso osa elämästä ja kaikenmaailman reittioppaatkin löytyvät nopeimmin kännykästä jossa on näyttö.
Ap:han jo kirjoitti puheluista joissa ei ole edes mitään asiaa. Kuinkahan moni rehellisesti nauttisi kun täytyisi olla koko ajan passissa odottamassa puhelua jonka sisältö on se että soittaja jauhaa itsestään, tekemisistään ja mielipiteistään ja suunvuoroa et saa? Mitään yhteistä kiinnostuksenkohdetta ei juuri ole, vaihdetaan sääkokemuksia. Ja tällaisten puhelujen takia tosiaan pitäisi olla 24/7 tavoitettavissa. Jos menet kauppaan etkä sattumalta kuule soittoääntä, soittaja hermostuu ja soittaa seuraavaksi perheenjäsenesi läpi huolissaan mikä on vialla kun et vastaa. Tällaistako elämää te muut haluatte? Mulla ihan oikeasti on tällaisia rajattomia tuttavia joille ei voi antaa yhtään siimaa tai tavoittelu menee tällaiseksi. Eipä olla sitten lainkaan tekemisissä kun eivät osaa normaaleja vuorovaikutussuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap jos elämä on noi hankalaa ja haluat olla rauhassa ni heitä se luuri ikkunasta - saat olla rauhassa.
Ai sä olet noin hullu??... 😆 No, mä en ole. En osta kallista laitetta vain rikkoakseni sen. Osastolle kuulut.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaali ihminen ei myöskään vain istu tuolissa ja tuijota kännykkää neljää tuntia vain viestivastausta odotellen, ei sitä aikaa ole pakko hukata yhtään minnekään. Toki jos hengenhätä on, niin saahan sitä soittaa, mutta nyt ei ollut puhe niistä tilanteista. Lisäksi vaikka sinulla olisi hengenhätä, niin se toinen ei välttämättä tiedä sitä, eikä ehkä kuitenkaan vastaa. Siinä tilanteessa yleensä lähetetään viesti että nyt olisi tosi tärkeää ja kiireellistä asiaa ja vaikka myös että mitä asia koskee, niin ehkä se toinen soittaa takaisin nopeammin. Kun tietää että tällä kertaa sinulla on ihan asiaakin.
Mä en viestittele, vaan soitan. En jaksa naputella.
Tutut tietää ja suuri osa on samanlaisia.
Viestittely etäännyttää ja soittelu taas lähentää. Ihan eri yhteydenpitomuoto mun mielestä. Pakon edessä kyllä vastaan, mutta en mä mitään kuulumisia kenellekään naputtele.
Mun mielestä viestejä voi käyttää lyhyin asioihin, kuten muistutus jostain asiasta tai pikakysymyksiin, ei juuri muuhun. Yhteydenpitoon ja kuulumisiin taas soittaminen on parasta.
Minä en yksinkertaisesti vastaa puheluihin.
Jos jollakulla on oikeaa asiaa, niin laittaa viestin/ soittopyynnön.
Parin tyypin kanssa asiaa piti oikein harjoitella, ennenkuin liibalaabapuhelut loppui.
Vierailija kirjoitti:
Mä en viestittele, vaan soitan. En jaksa naputella.
Tutut tietää ja suuri osa on samanlaisia.
Viestittely etäännyttää ja soittelu taas lähentää. Ihan eri yhteydenpitomuoto mun mielestä. Pakon edessä kyllä vastaan, mutta en mä mitään kuulumisia kenellekään naputtele.
Mun mielestä viestejä voi käyttää lyhyin asioihin, kuten muistutus jostain asiasta tai pikakysymyksiin, ei juuri muuhun. Yhteydenpitoon ja kuulumisiin taas soittaminen on parasta.
Ne kuulumiset on just se mihin kaikki ei jaksa käyttää puhelinaikaa... Minusta kuulumiset on kiva vaihtaa kasvokkain kun tavataan. Silloin ne ei häiritse mitään muuta mitä sillä hetkellä on tekemässä, elämässähän on aina kiire ja hommaa, varsinkin perheellisillä.
Huh huh. Ap taitaa olla aika yksinäinen.
Kuulumisia eniten haluavat myöskin kertoa juuri ne, jotka vain luettelonomaisesti kertovat kaikkea mahdollista mitä ovat tehneet tänään, missä ei ole mitään pointsia kun se edes liity mitenkään siihen kuulijaan, jota pidetään jonkinlaisena purkualustana.
Pistä välit poikki niiden ihmisten kanssa. Jos et nauti puhumisesta heidän kanssaan puhelimessa he eivät ole oikeita ystäviä sinulle. Kuuntele sydäntäsi.
Okei täällä on selvästi vain paskajengi enää paikalla, pitää palata asiaan kun täällä on myös normaaleja, ilmeisesti aikaisemmin. Maailma on kiintoisa paikka.