Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumat ovat pilanneet elämässäni monia asioita. Kohtalotovereita?

Vierailija
17.05.2023 |

Ihmissuhteet ovat olleet traumojen takia todella vaikeita ja töissäkin traumoista on ollut paljon haittaa. Kuka samaistuu?

Kommentit (3141)

Vierailija
3121/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Teillä ei ole traumoja. Te olette somesta nähneet että herkkänahkaisuus on trendi ja itkeminen on hienoa. Se EI ole sitä. 

Insesti?

Vierailija
3122/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näille palstoille tulee aina joku inttäjä? 

Alapeukuttajat traumatisoituneita, eivätkä kestä totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö, että kommentoitte sellaisille henkilöille, joita on hyväksikäytetty, ja jotka ovat joutuneet käymään sen takia terapiassa?

On kuulkaas asioita, joihin ei auta läheisten tuki (se läheinen saattaa nimen omaan olla se pahantekijä) eikä ryhdistäytyminen.

Hävetkää.

Voi kyynel 😢.

Sairastunut narsismista? 

Vierailija
3124/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään  traumoja. Hauskinta on kun ääliöille on uskoteltu niin valheilla ja jopa lavastuksilla.  Nämä idarit ovat sitten vouhottanert selän takana jopa rikoksia tehden. Osa tietoisesti, osa  ihan ulalla koska uskoneet valheisiin. Siitä voi muuten todeta ihmisen tyhmyyden kuinka helposti uskoo valheisiin. 

Vierailija
3125/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on ongelmana lähinnä 400€ kohonnut vuokra . Ja Hehheh sitä taas supistaan että voi voi kun ei tajunnut ertä lapsetkin kasvaa ja lentää joskys pesästä?

Haista paska!  vaikka vain 200€ ei olisi isokaan ongelma vieläkään tälläkään kokoonpanolla. Ääliöihin uppoaa ihan mikä vaan. Itseasiassa eivät taida tietää niistä raha-asioistahan läheskään kaikkea? 

Vierailija
3126/3141 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö, että kommentoitte sellaisille henkilöille, joita on hyväksikäytetty, ja jotka ovat joutuneet käymään sen takia terapiassa?

On kuulkaas asioita, joihin ei auta läheisten tuki (se läheinen saattaa nimen omaan olla se pahantekijä) eikä ryhdistäytyminen.

Hävetkää.

Voi kyynel 😢.

Sairastunut narsismista? 

Ikävä kuulla. Mene terapiaan ja voimaannu!

Vierailija
3127/3141 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua traumoista sekä parantumisesta.

Vierailija
3128/3141 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä pilalla. Lapsi on se josta olen ylpeä.

Mulla itsellä oma elämä muutoin pilalla.

Voi kyynel. 😢

Vierailija
3129/3141 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävää kommentointia ketjussa nyt kun kurkkasin pitkästä aikaa tätäkin ketjua.

Vierailija
3130/3141 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaana hiekkalaatikolla joku sanoi, että olen paska enkä osaa edes tehdä hiekkakakkuja. Käyn vieläkin terapiassa ja olen ollut suljetulla osastollakin vuosia tämän takia. 

Vierailija
3131/3141 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljävuotiaana hiekkalaatikolla joku sanoi, että olen paska enkä osaa edes tehdä hiekkakakkuja. Käyn vieläkin terapiassa ja olen ollut suljetulla osastollakin vuosia tämän takia. 

Minulla samanlainen kauhea traumakokemus. Elämä on ollut pilalla jo vuosikymmeniä. 

Vierailija
3132/3141 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen kauhea traumakokemus. Elämä on ollut pilalla jo vuosikymmeniä. 

Trollaa sinä vaan mutta samalla teet pilkkaa meistä joilla on ympärivuorokautista hirveää tuskaa aiheuttava diagnosoitu invalidisoiva ylisukupolvinen traumaperäinen psykoosihäiriö lisätekijöineen ja halvaannuttavia katatonisia pelkotiloja aiheuttavine triggereineen. Et pysty pilkaltasi edes pisaran verran ymmärtämään minkälainen tuska on kun mieleen palavat useita kertoja minuutissa kouluaikaiset kiusaajat jotka heittivät penaalini roskikseen v 1978. Olen laskenut että näen heidät elävänä silmissäni JOKA päivä 17403 kertaa. Ajattele sitä kun seuraavan kerran kirjoitat hirveää sieluntuskaani trollaavia viestejä. 

Vierailija
3133/3141 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 1930 -1940 luvulla syntyneet olemme kokeneet sotatraumat.

Olemme pieninä lapsina olleet sodan keskellä.

Olemme saaneet kokea isiemme sotatraumoja.

Me nyt yli 80 vuotiaat tarvitsisimme traumojemme hoitoa,

sitä hoitoa jota isämme eivät koskaan saaneet,

Me emme pääse lääkäriin, katsotaan että olemme liian vanhoja elämään. Halutaan, että saamme ns. "luonnollisen" kuoleman

Lääkkeet pois. Mehän olemme terveitä, kun pääsemme kävelemään

Vierailija
3134/3141 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me 1930 -1940 luvulla syntyneet olemme kokeneet sotatraumat.

Olemme pieninä lapsina olleet sodan keskellä.

Olemme saaneet kokea isiemme sotatraumoja.

Me nyt yli 80 vuotiaat tarvitsisimme traumojemme hoitoa,

sitä hoitoa jota isämme eivät koskaan saaneet,

Me emme pääse lääkäriin, katsotaan että olemme liian vanhoja elämään. Halutaan, että saamme ns. "luonnollisen" kuoleman

Lääkkeet pois. Mehän olemme terveitä, kun pääsemme kävelemään

Kannattaa käsitellä ne traumat pois. Ethän vain ole katkera turhista asioista? Ihminen selviytyy ilman traumaterapiaakin, onhan meillä toisemme. Kannattaa oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.

Vierailija
3135/3141 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp, mielenkiintoinen lanka.

Vierailija
3136/3141 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te pienistä ruikuttavat ajat tajuatte tämän:

Resilienssi auttaa vastoinkäymisissä

RESILIENSSI on vastoinkäymisistä palautumista, selviytymistä ja pitkän aikavälin kestävyyttä, sanoo psykologi ja traumapsykoterapeutti Soili Poijula.

Syntyessämme saamme eri verran resilienssiin liittyviä ominaisuuksia. Siihen vaikuttavat esimerkiksi temperamentti ja fyysiset tekijät.

Tärkeämpää resilienssin kehittymiselle on kuitenkin ympäristön vaikutus: esimerkiksi se, miten vanhemmat lapseen suhtautuvat ja kehittyvätkö esimerkiksi tunneäly ja sosiaaliset taidot.

Olipa temperamentti ja fysiikka millainen tahansa, ympäristön oikeanlainen suhtautuminen voi kasvattaa resilienssiä.

RESILIENSSI ei ole pysyvä piirre, ja sitä voi vahvistaa. Se vaatii mielen joustavuutta, joka lisääntyy, kun oppii tunnistamaan omia ajatuksiaan ja suuntaamaan niitä tietoisesti myönteisemmiksi.

Myös se, että pitää arjessaan huolta läheisistä ihmissuhteista, vahvistaa resilienssiä. Kukaan ei voi selvitä yksin.

Samalla vahvistaa oman verkoston ja yhteisön resilienssiä sillä, että on itse aktiivinen.

POIJULAN mukaan resilienssiä tarvitaan arjessa erityisen paljon nyt, kun maailmantilanne on epävakaa. Se auttaa olemaan lamaantumatta epävarmana aikana.

"Mielessä säilyvät paremmin omat arvot, tavoitteet ja aktiivisuus."

Vierailija
3137/3141 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeskustelua terapiamielessä. 🥰

Vierailija
3138/3141 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin te pienistä ruikuttavat ajat tajuatte tämän:

Resilienssi auttaa vastoinkäymisissä

RESILIENSSI on vastoinkäymisistä palautumista, selviytymistä ja pitkän aikavälin kestävyyttä, sanoo psykologi ja traumapsykoterapeutti Soili Poijula.

Syntyessämme saamme eri verran resilienssiin liittyviä ominaisuuksia. Siihen vaikuttavat esimerkiksi temperamentti ja fyysiset tekijät.

Tärkeämpää resilienssin kehittymiselle on kuitenkin ympäristön vaikutus: esimerkiksi se, miten vanhemmat lapseen suhtautuvat ja kehittyvätkö esimerkiksi tunneäly ja sosiaaliset taidot.

Olipa temperamentti ja fysiikka millainen tahansa, ympäristön oikeanlainen suhtautuminen voi kasvattaa resilienssiä.

RESILIENSSI ei ole pysyvä piirre, ja sitä voi vahvistaa. Se vaatii mielen joustavuutta, joka lisääntyy, kun oppii tunnistamaan omia ajatuksiaan ja suunt

Hyvä kyky suhtautua asioihin ja elämään auttaa kehittämään resilienssiä. Suosittelen.

Vierailija
3139/3141 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaista jälleen.

Vierailija
3140/3141 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtaista jälleen.

Ja vi-tut.