Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei ole käynyt Pariisissa koskaan?

Vierailija
17.05.2023 |

Taisi jäädä tämän elämän osalta. Ikää jo yli 60.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt Pariisissa, en Lontoossa, en Berliinissä, en Madridissa, en Amsterdamissa, en Wienissä, en edes Tallinnassa! Elossa ollaan.

Tämän takia me haetaan elämään sisältöä vauva-palstalta 😄

Vierailija
42/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt Kontulan Paris pubissa. Riittääkö? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä mene ikinä käymään, en edes halua. 

Vierailija
44/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen lentänyt Pariisin yli, lasketaanko se käymiseksi?

Vierailija
45/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt Pariisissa, en Lontoossa, en Berliinissä, en Madridissa, en Amsterdamissa, en Wienissä, en edes Tallinnassa! Elossa ollaan.

Hah, niinpä. Kaikkia ei kiinnosta joutava kulttuuri ja homeiset rakennukset.

Vierailija
46/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää lähtemästä! Siitä vaan lennot ja hotelli varaukseen, tuohan on juuri paras ikä matkustaa. Tai jos ei ranskankieli taivu, ota vaikka pakettimatka.

Pariisi on ihana! Bon voyage!

Air Balticilla pääsee 89 eurolla, on siellä jonkun tunnin ja jollain halpis lennolla takaisin, noin 200 varaa niin voi syödä patongin siellä 

Vierailija
47/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa käyty paitsi Berliini ja Madrid. 
Berliinissä voisi piipahtaa Trabant ajelulla. 

Vierailija
48/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, niinpä. Kaikkia ei kiinnosta joutava kulttuuri ja homeiset rakennukset.

Mutta joutavat jutut ja homeiset ajatukset sitäkin enemmän?

Vierailija
49/59 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt enkä varmaan käykään. Matkustellaan kyllä vuosittain, mutta jostakin syystä Pariisi ei houkuttele. 

Vierailija
50/59 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jom  Morrisonin  haudalle helppo mennä?

Vierailija
51/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut Euroopassa paljon, mutta jostain kumman syystä Englanti ja Ranska ovat maita, joissa en ole käynyt.  En tiedä syytä, jokin intuitio. 

Vierailija
52/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta enää turisti rysiin. Rooma on niin kamala ja Praha ja Barcelona. Kun ei meinaa sekaan mahtua edes kaduilla. Pariisi jää väliin

Vierailija
53/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Pariisissa mutta serkkuni on käynyt kaksi kertaa. Sanoi että koira paskaa on paljon Pariisin kaduilla.

Vierailija
54/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus pariisin rautatieasemalla puolisen tuntia. Olenko siis käynyt pariisissa? Ostin muistaakseni pokkarin jostain kioskista jatkomatkalle luettavaksi. Sen enempää en ole ranskassa viettänyt paitsi läpikulkumatkalla. 

Vierailija
55/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ole edes Euroopassa käynyt.

Vierailija
56/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs este +60 v ikä on?  
Kuusikymppisenä kävin Mauritiuksella ja Etelä-Afrikassa monien Euroopan maiden lisäksi. Sitten tuli korona-aika ja matkustelu rajoittui Espanjaan, Ranskaan ja Saksaan.  Nyt olen 65-v., tällä hetkellä olen Espanjassa, samoin ensi kuussa tulen tänne takaisin, maaliskuussa Norjaan ja Espanjaan. Huhtikuussa Berliiniin. Jne. 
Pariisissa olen käynyt monta kertaa, menin nuorena mm. kihloihin siellä ja häämatkakin suuntautui osittain sinne. 

Vierailija
57/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuule minäkään koskaan käyny Lontoota pidemmällä ulkomailla. Ei vain ole ollut koskaan intoa tai halua lähteä yksin haahuilemaan minnekään. Kielitaidottomana vielä enemmän arveluttaa koko reissaaminen. Englannin kielen taitoni on sen verran huonoa ettei sillä mitään keskusteluja käydä.

Vierailija
58/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on likainen ja pahalta haiseva kaupunki. Samanlainen kuin kaikki suuret kaupungit

Vierailija
59/59 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään käynyt. Ennen ei ollut mitään "tarvettakaan", mutta nyt vuodenvaihteessa tuli neljä vuotta täyteen ranskalaisessa firmassa töissä (etelä-Suomessa), joten olen ajatellut, että pitäiskö eläkepäivillä käydä Pariisissa, kun pääkonttorikin sijaitsee siellä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi