Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Siis ei tätä ketjua oo kukaan missään mainostanut. Onko teidän mielestä Yle nyt siis pahis ja tuosta artikkelista ei saa hiiskua rekolle vai mitä? En ymmärrä.
It’s awkward for anyone rumoured to be dating someone they’re not, but for two heterosexual boy band members who date women, it was even more uncomfortable.
“When it first came around I was with Eleanor, and it actually felt a little bit disrespectful to Eleanor, who is my girlfriend now,” Tomlinson told The Sun.
Louis says the ever-present rumours put an inevitable distance between he and Styles.
https://graziamagazine.com/articles/louis-tomlinson-harry-styles-larry-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulihan sitä uutista ulos viimein.
Kiva kun tuossa oikein erikseen kerrotaan, et missä paikoissa poikia shipataan, mm. vauva fi 🙈
Tän uutisen ois oottanut ennemmin iltapäivälehdeltä jotka monesti kirjottaa näistä ketjuista. Mut yle, okay :D
Toki tää ilmiö on tätäkin foorumia isompi, esim tumblr, twitter, youtube jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin laittaa Rekolle viestin.
Pliis älkää nyt laittako!! Eivät kohta ees tuu tänne keikalle. Miks sille pitäis laittaa mitään tollasta. En tajua ollenkaan
Jep, miksi pitäisi laittaa joku viesti kellekään?
Ketjussa on aiemminkin puhuttu siitä mitkä pelisäännöt shippauksessa kannattaisi pitää.
1. Ei puhuta yksityishenkilöistä ja haukuta heitä ja ymmärretään että kyse on fiktiosta
2. Ei oteta yhteyttä somessa artistiin tai artistin lähipiiriin tai kehenkään muuhunkaan artistiin liittyvään kunnioituksen vuoksi.tämä edelleenkin on hömppä/fantasiaketju joka pohjautuu fiktioon ja kertoo enemmän kirjoittajien mielikuvituksesta kuin shipattavista henkilöistä
Mikä idea shippaamisessa oikein on? Ketkä sitä harrastavat ja miksi? En ymmärrä!
Vaikea uskoa, että pelisäännöissä pysytään jos niitä edes on. Etenkin kohta 2 taitaa tuottaa ongelmia somekommenteista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta oli kiva saada vahvistus siihen, että B on ollut K:n kotona. Ja tyttis ei mua ainakaan haittaa. [Huom seuraa shippausta] Koska onhan sellanen kielletty hedelmä -asetelma aika kuuma. Että ollaan istuttu vierekkäin sohvalla ja kun kolmas lähtee käymään jossain niin vähän nojataan toiseen liian pitkään tai hipaistaan reittä...
Joo! Mä kans mietin, että en usko Myrtin olleen siellä joka yö. Esim sen Tavastian jälkeen. Tuskin K olis ollut niin auki ja eurforinen ja kai Myrtti olisi etenkin siihen videoon laittanut signeerauksen, jos olis ollut siellä.
Olisipa kiva saada B:ta joku elonmerkki ja Suomi / Tavastia Fred postaus vielä. Ettei vaikene koko reissusta 🥹
Se signeeraus oli kaulalla, samalla merkki Blle.
En usko, sillä näytön mukaan K on siinä seurassa kiree kuin viulun kieli. Tuollainen on B kans.
Parempaa olisi tarjolla, jos pöllöt edes tajuaa.Ei voi mitään, jos ei herää, siis herää, herää, herääää....herää.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä sitä mieltä, että ennemmin noiden kahden mukana olleille pitäisi jakaa mitalit jaksamisesta, eikä murehtia sitä kun eivät tuntuneet olevan kaksin. Ainakin viisuissa meno oli väliin sellaista, että en tiedä olisinko itse jaksanut mukana useampaa päivää, kun hessuhopot yksissä tuumin käyttävät yhteistä aivosoluaan. Ja toisekseen vahvasti keskenään bondaavien ihmisten seurassa tulee ainakin itselle hyvin helposti ulkopuolinen olo. Vaikka ns. kuuluisitkin porukkaan, niin silti et pääse täysin messiin, kun jotkut on ihan sillä omalla tietyllä aaltopituudellaan läppineen. Se on sitten eri juttu, onko K:n ja B:n tapauksessa näin.
Nehän ite aiheutti tän homman turhaa faneja on osotella sormella
Ketkä aiheutti ja mitä?? Pojat jotka ovat ystäviä vai fanit jotka näkevät siinä jotain muuta? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katos yleki heräs horroksesta XD
Yle kirjoitti syväluotaavan artikkelin shippaamisesta ja esitteli myös sanan Böörijä :D
Tämäkin palsta mainittu artikkelissa.
Vauvapalstan vakikaluston suurin toivehan on, että palsta mainittaisiin jossakin vähänkin varteenotettavassa mediassa. Meidät on huomattu, jee.
Bojan siis täytti tämänkin toiveen!
??
Ymmärrän yhteyden One Directioniin osittain. Mutta sitten toisaalta K&B on esim juuri julkaissut sen Frankin pumppausvideon ihan itse. Tietenkin jos he lopettavat tuollaisten juttujen jakamisen tai pyytävät että fanit lopettavat niin suljen suuni saman tien, eiköhän me kaikki täällä olla ihan fiksuja aikuisia. Tällä hetkellä shippaus ei tunnu heitä haittaavan. Jos tämä muuttuu niin muutetaan mekin käytöstä. Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, ettei ketään saa haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pliis älkää nyt laittako!! Eivät kohta ees tuu tänne keikalle. Miks sille pitäis laittaa mitään tollasta. En tajua ollenkaan
Siis sanoin vaan, että hänet on mainittu nimellä Ylen uutisessa. Mitä pahaa siinä on? Kai he tykkää, että jokereita mainostetaan Suomessa?
Jutussa joka käsittelee heidän bändiään öö ei vaan shippausta jota hän ansiokkaasti on edistänyt. Ei mitåån järkeä.
All publicity is good publicity
No on tääkin julkisuutta mutta mun mielestä ei sitä tavoiteltavinta sellaista. MTV3:n juttu parempi!
Niin miksette sitä Mtv juttua keikalta linkannut grekorille, se ois ollut bändinkin kannalta kivempi kuin toi shippijuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sanoin vaan, että hänet on mainittu nimellä Ylen uutisessa. Mitä pahaa siinä on? Kai he tykkää, että jokereita mainostetaan Suomessa?
Jutussa joka käsittelee heidän bändiään öö ei vaan shippausta jota hän ansiokkaasti on edistänyt. Ei mitåån järkeä.
Jep. Varsinkin jos JO julkaisee huomenna Suomen keikan niin onhan toi ajoitus hyvä.
Aika monilla muut kilpailijat taisivat olla ihastuneita jereen selena ja luke ja bojan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, miksi pitäisi laittaa joku viesti kellekään?
Ketjussa on aiemminkin puhuttu siitä mitkä pelisäännöt shippauksessa kannattaisi pitää.
1. Ei puhuta yksityishenkilöistä ja haukuta heitä ja ymmärretään että kyse on fiktiosta
2. Ei oteta yhteyttä somessa artistiin tai artistin lähipiiriin tai kehenkään muuhunkaan artistiin liittyvään kunnioituksen vuoksi.tämä edelleenkin on hömppä/fantasiaketju joka pohjautuu fiktioon ja kertoo enemmän kirjoittajien mielikuvituksesta kuin shipattavista henkilöistä
Mikä idea shippaamisessa oikein on? Ketkä sitä harrastavat ja miksi? En ymmärrä!
Vaikea uskoa, että pelisäännöissä pysytään jos niitä edes on. Etenkin kohta 2 taitaa tuottaa ongelmia somekommenteista päätellen.
https://magazine.tedxvienna.at/2022/05/26/i-ship-it-on-the-meaning-cult…
Tuossa aika tiivis ja selkokielinen artikkeli shippauksen historiasta, merkityksestä ja siitä, miksi jotkut shippaavat.
Muistutus vain että tämä ketju on B & K fiilistelyketju, eikös se kadonnut Pasin ja Janin puutarhaketju ollut shippausta vaan? Sillä vaan muistuttelen että fiilistellä voi ihan vapaasti todellisistakin asioista. Kun tuossa oli nuo shippaus"säännöt". T. Ei palstapoliisi kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yhteyden One Directioniin osittain. Mutta sitten toisaalta K&B on esim juuri julkaissut sen Frankin pumppausvideon ihan itse. Tietenkin jos he lopettavat tuollaisten juttujen jakamisen tai pyytävät että fanit lopettavat niin suljen suuni saman tien, eiköhän me kaikki täällä olla ihan fiksuja aikuisia. Tällä hetkellä shippaus ei tunnu heitä haittaavan. Jos tämä muuttuu niin muutetaan mekin käytöstä. Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, ettei ketään saa haukkua.
Etkö ymmärrä, että se video juuri todisti ettei todellakaan mitään suhdetta ole? Minusta heidän kaveruuden seuraaminen on ihan ymmärrettävää, mutta sen kääntäminen romanttiseksi suhteeksi ei ole tervettä. Varsinki kun toisella on tyttöystävä. Menkää täyttämään epätervettä romantiikan nälkäänne vaikka elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla Ylen jutussa myös sanottiin että fanien yli-innokas shippaus lopulta rikkoi One Directionin tyyppien ystävyyttä 😔 Et siltäkin kannalta vois tätä ketjua miettiä että ei ruveta liikaa pakottamaan ja tekemään aiheesta heille itselleen häiritseväää vaan keskitytään hyvään ja iloitaan ystävyydestä.
Kyllä, ketjun voisi sulkea täysin palvelleena.
Bojan ei ole vieläkään erityisemmin revitellyt Helsingin reissustaan, vinkkinä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tääkin julkisuutta mutta mun mielestä ei sitä tavoiteltavinta sellaista. MTV3:n juttu parempi!
Niin miksette sitä Mtv juttua keikalta linkannut grekorille, se ois ollut bändinkin kannalta kivempi kuin toi shippijuttu?
No ihan siitä syystä, että Ylen jutussa mainittiin Reko nimeltä. Kyllä mä haluaisin tietää, jos jonkun maan yleisradio mainitsisi mut nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herraisä! Vaikutti jo että K.ta ei ole enää olemassa Ylen toimituksen mielestä, kun siinä Tavastia-jutussa ei K.n keikkaa ja hänen vierastaan mainittu.
Jutun julkaiseminen kun Bojan on jo lähtenyt viittaa siihen että ei ole annettu lupaa julkaista ennemmin, ainakin minusta tuntuu että selitys on tämä.
Kuka sen voisi kieltää?
No ajattelin että asianosaiset, mutta minä nyt en tiedä mistään mitään, nevermind.
Mikä olisi oma arvelusi syyksi siihen että julkaistiin vierailijan jo lähdettyä?
Ihan varmaan vaan se että juttu tuli valmiiksi tässä vaiheessa eikä heti viikonloppuna. Toimittajalla oli kenties vapaapäiviä tai sitten haluttiin odottaa millaista sisältöä vielä tulee ennen kuin b lähtee tms.
Todella harva asia tai henkilö on sellaisessa asemassa, että toimittaja kyselisi mitään lupia julkaisun ajankohdalle tai edes jutun näkökulmalle. Suunnilleen ainoa tapaus, joka ylitti tämän rajan, oli se hesarin taannoinen juttu puolustisvoimien viestikoekeskuksesta, mutta sekin käsiteltiin oikeudessa saakka, vaikka kyse oli pikkasen toisen luokan salaisuuksista kuin bojanista. Nämä ovat ihan journalistiikan peruspilareita, ettei julkaisemiseen liittyvää valtaa anneta kellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herraisä! Vaikutti jo että K.ta ei ole enää olemassa Ylen toimituksen mielestä, kun siinä Tavastia-jutussa ei K.n keikkaa ja hänen vierastaan mainittu.
Jutun julkaiseminen kun Bojan on jo lähtenyt viittaa siihen että ei ole annettu lupaa julkaista ennemmin, ainakin minusta tuntuu että selitys on tämä.
Kuka sen voisi kieltää?
No ajattelin että asianosaiset, mutta minä nyt en tiedä mistään mitään, nevermind.
Mikä olisi oma arvelusi syyksi siihen että julkaistiin vierailijan jo lähdettyä?
Ihan varmaan vaan se että juttu tuli valmiiksi tässä vaiheessa eikä heti viikonloppuna. Toimittajalla oli kenties vapaapäiviä tai sitten haluttiin odottaa millaista sisältöä vielä tulee ennen kuin b lähtee tms.
Todella harva asia tai henkilö on sellaisessa asemassa, että toimittaja kyselisi mitään lupia julkaisun ajankohdalle tai edes jutun näkökulmalle. Suunnilleen ainoa tapaus, joka ylitti tämän rajan, oli se hesarin taannoinen juttu puolustisvoimien viestikoekeskuksesta, mutta sekin käsiteltiin oikeudessa saakka, vaikka kyse oli pikkasen toisen luokan salaisuuksista kuin bojanista. Nämä ovat ihan journalistiikan peruspilareita, ettei julkaisemiseen liittyvää valtaa anneta kellekään muulle.
Ootko sä se toimittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että se video juuri todisti ettei todellakaan mitään suhdetta ole? Minusta heidän kaveruuden seuraaminen on ihan ymmärrettävää, mutta sen kääntäminen romanttiseksi suhteeksi ei ole tervettä. Varsinki kun toisella on tyttöystävä. Menkää täyttämään epätervettä romantiikan nälkäänne vaikka elokuviin.
Hmm onko shippaus siis sitä, että noista pitäisi tulla pari? En mä siihen usko, vaikka miellän itseni shippaajaksi. Mä ainakin vaan fiilistelen tota noiden ihmisSUHDETTA, oli se sitten mitä vaan ja samalla pohdiskelen omia tunteitani ja elämääni.
Bojan siis täytti tämänkin toiveen!