Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy jakaa teidän kanssa, kun en kellekään muulle pysty tätä kertomaan.
Tänään oli kyllä yksi elämäni hankalimmista työpäivistä. Piti opettaa (englanniksi) suomea kansainvälisille opiskelijoille. Aiheena kysymyslauseiden muodostus kysymyspäätteellä (ko/kö).
Eipä ole koskaan ennen ollut niin vaikeaa pitää pokkaa luokan edessä kuin tänään, kun piti toistaa sen sata kertaa eri yhteyksissä Oletko sinä? Are you? Ja aina meinasi lähteä tuo jälkimmäinen kunnon kiekaisulla. Mikä sitten luonnollisesti yhtä aikaa sekä hävetti ja nauratti ihan helkutisti. Joko tässä lähtee pian työtkin alta? Olisko laivalle suomen kielen open työtä tarjolla? Toimipisteeksi käy tosin myös ljubljanalainen treenikämppä 😉
Ai hitto rupes naurattaan tää, ja nousi ihan silmien eteen tää tilanne 😁😂 Are youuuuu???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisillä on oikeasti hyvä lauluääni, on tosi musikaalinen, mut ei vaan ole luultavasti tarpeeksi kokemusta. Ääni kaipaa selvästi harjaantumista. Jos olis laulanut kokoajan kuten B, tilanne olis toinen. Mut mä pidän sen äänestä. Äänestäkin. Olis mielenkiintoista kuulla Maksin laulavan (ja soittavan).
Joo, uskon kyllä että treenaamalla saisi paremman kuuloiseksi. Olin ällistynyt kun kuulin, ettei Bojan ole saanut mitään lauluopetusta.
Siis onhan se ollut laulutunneilla. Sen lauluope oli se omar.
Ja mä oon ihmetellyt, miten tuo Omar on valikoitunut laulunopettajaksi. Onko hänellä siihen joku koulutus?
Mikä se semmonen Omar on?
Vierailija kirjoitti:
Muutama giffi, B laulamassa siinä ihastuttavan avonaisessa valkoisessa paidassa:
https://www.tumblr.com/gasstationpopcorn/730256341591113728?source=share
En enää pysty katsomaan näitä, päivän kuumuuskiintiö on täynnä ja ylikuumeneminen uhkaa. 🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kans vähän ihmetyttää, kun Käärijä tuntuisi sekoittavan give ja get -sanat. When I give money (I come to Slovenia).
Samoin oon sitä mieltä, että Pussymagnet videollakin sanoo varmaan väärin päin siinä alussa.
Epäilin vitsiksi. Tekee samaa suomenkielellä meinaan eli sotkee tarkoituksen ja lopulta puhuu ihan siansaksaa
Ei selkeästikään ole mikään vitsi.
Ihan samoin osasi laulua käsitellessä sanoa asian oikein, mutta luppojen lopuksi asia vääntyi samsungiksi.
Hänellä lienee vain suppea sanavarasto se suurin ongelma ja lausuminen. Tuota sanaleikittelyä ja hassuja selittelyjä tekee ihan Suomenkin kielellä tyyliin voitte ensin äänestää, sitten minä voitan ja sitten te voitte mennä kotiin. 😄
Haloo. Täysin eri asia. K käänsi sen yhteisen biisikysymyksen vitsailuksi, koska ei halunnut keskustella aiheesta vakavasti. En ole ainoa, jonka mielestä Bojan on siinä vähän sillen ha, gotcha, -kysyvä, kuin olisi koittanut itsekin puhua asiasta K:n kanssa ilman tuloksia. Ja K väistelee.
Give money to go to Slovenia lienee tuli siitä, että joku taisi laittaa liveen hetkeä ennen JO äidinkielellä (tai Serbiaksi) jotain, minkä Bojan siinä luki ja käänsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vaivaa tämä kun joku aina jaksaa hämmästellä mistä joku ukrainalainen fani kaivaa materiaalia jokereista. Joker out jakaa videomateriaalia discordissa tiktok-editteihin viikoittain. Joka viikko palkitaan eniten katseluja saaneet fanien tekemät videoeditoinnit. Onko tällä palstalla kukaan osallistunut noihin viikkohaasteisiin?
Mua vaivaa kun kukaan ei kerro mistä se tiedetään siksi ukrainalaiseksi
Ylen tekemästä haastattelusta Jokereiden Tavastian keikalla.
Niin miten se siitä selviää?
Mua ällöttää ne listat. En silti poistattanut niitä. Häälista on niistä kaikista typerin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vaivaa tämä kun joku aina jaksaa hämmästellä mistä joku ukrainalainen fani kaivaa materiaalia jokereista. Joker out jakaa videomateriaalia discordissa tiktok-editteihin viikoittain. Joka viikko palkitaan eniten katseluja saaneet fanien tekemät videoeditoinnit. Onko tällä palstalla kukaan osallistunut noihin viikkohaasteisiin?
Siinä ei käynyt ilmi, että se oli Madam_cyka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisillä on oikeasti hyvä lauluääni, on tosi musikaalinen, mut ei vaan ole luultavasti tarpeeksi kokemusta. Ääni kaipaa selvästi harjaantumista. Jos olis laulanut kokoajan kuten B, tilanne olis toinen. Mut mä pidän sen äänestä. Äänestäkin. Olis mielenkiintoista kuulla Maksin laulavan (ja soittavan).
Joo, uskon kyllä että treenaamalla saisi paremman kuuloiseksi. Olin ällistynyt kun kuulin, ettei Bojan ole saanut mitään lauluopetusta.
Jossain sanoi, ettei ole ottanut mitään laulutunteja.
Muistan tämän haastattelun ja hämmentyneeni itsekin, mutta puhe taisi siinä olla kylläkin lausumisharjoitteista tai jostain muusta äänenkäyttöön liittyvästä (olisiko se haastattelija ollut joku juontaja, joten äänenkäytöstä olivat puhuneet), koska laulutunteja on B mielestäni ottanut. Se oli kyllä hyvin hämäävä haastis, täytyy kaivaa se joku kerta taas uudelleen esiin ja tarkistaa se sanamuoto.
Erikoista. En itse muista tällaista haastattelua ollenkaan, en ehkä ole nähnytkään. Mutta sen äänenavaukset kaikkine liikkumisineen on kuitenkin just sellasia mitä laulutunneilla ja kuoroharkoissa tehdään.
Piti ihan katsoa että muisyinko ton omarin väärin mutta löysin tän. Jostain muualta kuitenkin alun perin luin asiasta, siinä tais olla siitä niitten yhdessä laulamasta biisistä.
https://www.ogae.ie/2023/02/omar-naber-backs-joker-out-for-eurovision-v…
Nyt kun muistelen, niin se taisi olla itse asiassa jokin podcast-jakso, jota ei kai ole vielä edes käännetty. LadySLO taisi kääntää muutamia kohtia siitä pyydettäessä, ja täällä sitten vähän ihmeteltiin sitä sanamuotoa, kun B tosiaan sanoi, ettei ole koskaan ottanut --tunteja. Se tarkka muoto vain oli vähän hämmennystä aiheuttava, muistaakseni käännöksessä oli sana "voice lessons", mutta kontekstista ei ihan auennut, tarkoitettiinko tuossa yleisesti jotain äänenkäyttöön liittyvää vai laulutunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy jakaa teidän kanssa, kun en kellekään muulle pysty tätä kertomaan.
Tänään oli kyllä yksi elämäni hankalimmista työpäivistä. Piti opettaa (englanniksi) suomea kansainvälisille opiskelijoille. Aiheena kysymyslauseiden muodostus kysymyspäätteellä (ko/kö).
Eipä ole koskaan ennen ollut niin vaikeaa pitää pokkaa luokan edessä kuin tänään, kun piti toistaa sen sata kertaa eri yhteyksissä Oletko sinä? Are you? Ja aina meinasi lähteä tuo jälkimmäinen kunnon kiekaisulla. Mikä sitten luonnollisesti yhtä aikaa sekä hävetti ja nauratti ihan helkutisti. Joko tässä lähtee pian työtkin alta? Olisko laivalle suomen kielen open työtä tarjolla? Toimipisteeksi käy tosin myös ljubljanalainen treenikämppä 😉
Ai hitto rupes naurattaan tää, ja nousi ihan silmien eteen tää tilanne 😁😂 Are youuuuu???
Se oli oikeesti niin kamalaa, kun teki vaan mieli nauraa, mutta ei voinut, etteivät opiskelijat luule, että nauran heille, kun siinä urhoollisesti treenasivat samalla.
Toinen paha oli, kun sain pari kertaa itseni kiinni puhumasta Käärijä-enkkua eli sanoin jotain tyyliin What you thinking this 😂
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää ne listat. En silti poistattanut niitä. Häälista on niistä kaikista typerin.
Mikä sua ei ällöttäis Aito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittiinko siinä hänen Instansa? Muistan tämän haastattelun ja sen ukrainalaisfanin, mutta en tajunnut, että siinä on Madam Cyka. Tosin en kyllä ole hänen Instaansa niin tarkkaan katsellut, että muistaisin, onko hän selfietä ikinä julkaissutkaan.
-eri
Ei mainittu sanallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei käynyt ilmi, että se oli Madam_cyka
Siitä tuli ilmi miltä ukrainalainen näyttää.
Ja Madam_cyka oli laittanut joskus stooreihin kuvia itsestään, ja oli käynyt siis ilmi sitten, että on se sama henkilö joka oli haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi en ollut minä.
Aito
Kaikki kampanjoi tosissaan ton MTVEMAn Best Nordic Act voittonsa puolesta. Täytyy toivoa, et suomalaiset ja kaikki muutkin aktivoituu nyt äänestämään Käärylettä. Joker Out Mexico ig mainosti ihanasti Kärtsyä. Vota por Käärijä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain sanoi, ettei ole ottanut mitään laulutunteja.
Muistan tämän haastattelun ja hämmentyneeni itsekin, mutta puhe taisi siinä olla kylläkin lausumisharjoitteista tai jostain muusta äänenkäyttöön liittyvästä (olisiko se haastattelija ollut joku juontaja, joten äänenkäytöstä olivat puhuneet), koska laulutunteja on B mielestäni ottanut. Se oli kyllä hyvin hämäävä haastis, täytyy kaivaa se joku kerta taas uudelleen esiin ja tarkistaa se sanamuoto.
Erikoista. En itse muista tällaista haastattelua ollenkaan, en ehkä ole nähnytkään. Mutta sen äänenavaukset kaikkine liikkumisineen on kuitenkin just sellasia mitä laulutunneilla ja kuoroharkoissa tehdään.
Piti ihan katsoa että muisyinko ton omarin väärin mutta löysin tän. Jostain muualta kuitenkin alun perin luin asiasta, siinä tais olla siitä niitten yhdessä laulamasta biisistä.
https://www.ogae.ie/2023/02/omar-naber-backs-joker-out-for-eurovision-v…Nyt kun muistelen, niin se taisi olla itse asiassa jokin podcast-jakso, jota ei kai ole vielä edes käännetty. LadySLO taisi kääntää muutamia kohtia siitä pyydettäessä, ja täällä sitten vähän ihmeteltiin sitä sanamuotoa, kun B tosiaan sanoi, ettei ole koskaan ottanut --tunteja. Se tarkka muoto vain oli vähän hämmennystä aiheuttava, muistaakseni käännöksessä oli sana "voice lessons", mutta kontekstista ei ihan auennut, tarkoitettiinko tuossa yleisesti jotain äänenkäyttöön liittyvää vai laulutunteja.
Mutta toi ylempänä löytämäsi artikkeli kyllä vastaa aika definitiivisesti kysymykseen! Eli on B ottanut laulutunteja, ja Omar Naber on häntä ainakin yhtenä opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kans vähän ihmetyttää, kun Käärijä tuntuisi sekoittavan give ja get -sanat. When I give money (I come to Slovenia).
Samoin oon sitä mieltä, että Pussymagnet videollakin sanoo varmaan väärin päin siinä alussa.
Epäilin vitsiksi. Tekee samaa suomenkielellä meinaan eli sotkee tarkoituksen ja lopulta puhuu ihan siansaksaa
Ei selkeästikään ole mikään vitsi.
Ihan samoin osasi laulua käsitellessä sanoa asian oikein, mutta luppojen lopuksi asia vääntyi samsungiksi.
Hänellä lienee vain suppea sanavarasto se suurin ongelma ja lausuminen. Tuota sanaleikittelyä ja hassuja selittelyjä tekee ihan Suomenkin kielellä tyyliin voitte ensin äänestää, sitten minä voitan ja sitten te voitte mennä kotiin. 😄
Haloo. Täysin eri asia. K käänsi sen yhteisen biisikysymyksen vitsailuksi, koska ei halunnut keskustella aiheesta vakavasti. En ole ainoa, jonka mielestä Bojan on siinä vähän sillen ha, gotcha, -kysyvä, kuin olisi koittanut itsekin puhua asiasta K:n kanssa ilman tuloksia. Ja K väistelee.
Give money to go to Slovenia lienee tuli siitä, että joku taisi laittaa liveen hetkeä ennen JO äidinkielellä (tai Serbiaksi) jotain, minkä Bojan siinä luki ja käänsi.
Ihan samaa hömelöä kielenkäyttöä kuin on suomeksikin. Bisneksetkin on ensin niin suuret kun on ainakin milj.. tuhat.. melkein satasen arvoiset. Sitten onkin maksamassa itse jotakin ja taas alkaa alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihminen, joka koittaa tosi ovelana aina bustata mua tulee tänne ilmiselvästi aina iltaisin pilaamaan tunnelman kun on päässyt töistä! Tajuatko, että mua ei haittaa, jos mut tunnistetaan, joten ihan turhaan jännäät sillä, mutta se ennemminkin on ikävää, kun väitetään tekstejä, mitkä eivät ole minun mun teksteikseni!
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää sinun mulukkus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittiinko siinä hänen Instansa? Muistan tämän haastattelun ja sen ukrainalaisfanin, mutta en tajunnut, että siinä on Madam Cyka. Tosin en kyllä ole hänen Instaansa niin tarkkaan katsellut, että muistaisin, onko hän selfietä ikinä julkaissutkaan.
-eri
Ei mainittu sanallakaan.
Julkaisi kuvan stooreissaan, jossa sama kyltti.
Ja mä oon ihmetellyt, miten tuo Omar on valikoitunut laulunopettajaksi. Onko hänellä siihen joku koulutus?