Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
116141/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan vähän huvituksen ja kauhunsekaisin tuntein K:n euroopparundin välispiikkejä. Sanoi Huomenta Suomessa ettei ollut ajatellut miettiä etukäteen spiikkejään sen enempää niille keikoille kuin kotimaan keikoillekaan. Toisaaltahan se on koko jutun suola ja tekee jokaisesta keikasta ainutlaatuisen, mutta on myös pienoinen uhka miehen suodattamattomuuden tuntien. 😄

Bojanillahan oli NT:lla hyvinkin ennalta mietityt spiikit, jotka toistui melko muuttumattomina jokaisella keikalla, se kieltämättä syö vähän mielenkiintoa.

Tavastia ykkösellä puhui muuten paljon, mitä ei muualla puhunut. 😅

Mitä muuta siis puhui? Löytyykö näitä välispiikkejä jostain tallennettuna? :o

Vierailija
116142/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.

Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.

En ole kuullut niitä tuoreita spiikkejä aiheesta, mutta olin 2 kk sitten Kaivarin keikalla jolla asia nousi esiin ekan kerran ja oma epäilykseni on se, että varsinaista miinusta ei tule, mutta Kärtsälle ja crew'lle ei pystytä maksamaan yhtä isoja palkkioita kuin heille nykyään maksetaan Suomen keikoista, eli tavallaan tulee "miinusta" (verrattuna että keikat olisivat Suomessa) mutta kuitenkin plussaa. Toivon että olisin oikeassa tässä, mutta ehkä nyt joku uusi tieto sulkee tämän epäilyni pois. :)

K sanoi juuri joutuvansa itse maksamaan tästä Euroopan kiertueesta sen sijaan, että jäisi voitolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
116143/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miksi nyt NT:n jälkeen on tullut useita Jere/Nace-ficcejä (tai Jere/Bojan/Nace). Senkö takia, että heillä oli siellä poskipusu vai häh. :P

En tiedä mutta se Jere/Nace-ficci on jotenkin suloinen jossa he on naimisissa ja välit kylmentyneet ja nyt lämmittelevät niitä. Tosin Jerestä on tehty siinä aika avuton.

Se on ihan kiva joo (ja kirjoittaja vaikuttaa sen verran taitavalta, että toivottavasti saa Jeren hahmostakin vähän tymäkämmän myöhemmissä osissa), tosin ihmetyttää siinä se, että Bojan vaikuttaa toistaiseksi karsealta k-päältä joka inhoaa Jereä, mutta tägeissä hänet on kuitenkin merkitty suhteilemaan Jeren kanssa jossain vaiheessa.

Vierailija
116144/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan kiertue näkyy toivottavasti myöhemmin K tilipussissa, jos ja kun kaikki menee hyvin 😊 Itse kiertueelta ei varmaan palkkaa nosta sen kummemmin.

Vierailija
116145/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.

Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.

En ole kuullut niitä tuoreita spiikkejä aiheesta, mutta olin 2 kk sitten Kaivarin keikalla jolla asia nousi esiin ekan kerran ja oma epäilykseni on se, että varsinaista miinusta ei tule, mutta Kärtsälle ja crew'lle ei pystytä maksamaan yhtä isoja palkkioita kuin heille nykyään maksetaan Suomen keikoista, eli tavallaan tulee "miinusta" (verrattuna että keikat olisivat Suomessa) mutta kuitenkin plussaa. Toivon että olisin oikeassa tässä, mutta ehkä nyt joku uusi tieto sulkee tämän epäilyni pois. :)

K sanoi juuri joutuvansa itse maksamaan tästä Euroopan kiertueesta sen sijaan, että jäisi voitolle.

Niin, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Tarkoittaako se todella, että hän maksaa itse jotain (minkä ei pitäisi koskaan olla tilanne, vaan levy-yhtiön yms pitäisi ottaa ne tappiot) vai että keikoista jää niin huonosti käteen, että se on efektiivisesti tappiota kuten maalailin? En siis sano, ettenkö voisi olla ihan hakoteillä tässä, mutta haluan uskoa omaan teoriaani, koska minun järkeeni ei käy, että levy-yhtiö ja muut tahot oikeasti laittaisivat hänet maksumieheksi.

Vierailija
116146/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä eli tappiota on todella tiedossa.

Vierailija
116147/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vastaan Tumblrissa: Janin upea kitarasoolo (joltain vanhalta keikalta, Martin vielä mukana bändissä). 🔥

https://www.tumblr.com/leopardom/729920336911581185/no-thoughts-just-ja…

Suomen keikoilla rakastin A Sem Ti Povedalin introa, Jan ihan loisti!

Vierailija
116148/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisko kuule olla vaikka suht alakanttiset lippuhinnat yksi osasyy, yhdistettynä suht yläkanttisiin keikkapaikkavuokriin. Onhan näitä. Älä turhia ihmettele.

Vierailija
116149/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan vähän huvituksen ja kauhunsekaisin tuntein K:n euroopparundin välispiikkejä. Sanoi Huomenta Suomessa ettei ollut ajatellut miettiä etukäteen spiikkejään sen enempää niille keikoille kuin kotimaan keikoillekaan. Toisaaltahan se on koko jutun suola ja tekee jokaisesta keikasta ainutlaatuisen, mutta on myös pienoinen uhka miehen suodattamattomuuden tuntien. 😄

Bojanillahan oli NT:lla hyvinkin ennalta mietityt spiikit, jotka toistui melko muuttumattomina jokaisella keikalla, se kieltämättä syö vähän mielenkiintoa.

Mitä muuta siis puhui? Löytyykö näitä välispiikkejä jostain tallennettuna? :o

Tässä yksi hetki, joka ei ainakaan toistunut muilla keikoilla (plus perään Dopamin) (n. 0:45)

Vierailija
116150/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ainakin tumblrissa ulkkisfanit ovat hyvin tietoisia tästä Kärtsän tavasta puhua mitä sylki suuhun tuo ja pitävät sitä lähinnä hellyyttävänä, niin tietää varmaan ainakin suurin osa yleisöstä, mitä on tullut kuuntelemaan... eli todennäköisesti kehnohkoa stand-upia englanniksi, joka muuttuu mahtavaksi ihan vain Kärtsän persoonan ansiosta. Tosin odotan itse hyvin kauhunsekaisella fiiliksellä, mitä K tulee siellä kierroksella suustaan päästämään, kun ei todella halua niitä spiikkejä suunnitella. Saattaa olla, että nyt tulee se ensimmäinen cancelointikierros, kun vahingossa K sanoo jotain, mikä ei käännykään hyvin eikä sitä ymmärretä vitsiksi. Tosin suomeksi mun mielestä K on aina ollut paljon pisteliäämpi välispiikeissään, englanniksi sen persoonahan on hyvinkin pehmeä ihan jo vain siksi, että se puhuu paljon vähemmän enkuksi.

Vierailija
116151/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippujen hinnat oli yhtä? vai kahta paikkaa lukuunottamatta luokkaa 20e, siinä jo iso syy. Tähän lisäksi lennot, majoitukset, keikkapaikkojen hinnat yms.

Jep, mutta nämä samat kustannukset oli esim JO:llä ja tuskin ne niitä UK tour keikkoja säästöillään teki.

Vierailija
116152/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippujen hinnat oli yhtä? vai kahta paikkaa lukuunottamatta luokkaa 20e, siinä jo iso syy. Tähän lisäksi lennot, majoitukset, keikkapaikkojen hinnat yms.

Miinukselle tuossa mennään reippaasti kun lippujen halvat hinnat ja kaikki nuo kulut ottaa huomioon. Montahan henkeä rundille lähdössä, 6+ ainakin varmaan.

Vierailija
116153/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Tarkoittaako se todella, että hän maksaa itse jotain (minkä ei pitäisi koskaan olla tilanne, vaan levy-yhtiön yms pitäisi ottaa ne tappiot) vai että keikoista jää niin huonosti käteen, että se on efektiivisesti tappiota kuten maalailin? En siis sano, ettenkö voisi olla ihan hakoteillä tässä, mutta haluan uskoa omaan teoriaani, koska minun järkeeni ei käy, että levy-yhtiö ja muut tahot oikeasti laittaisivat hänet maksumieheksi.

On sanonut sekä spiikissä, että haastiksessa joutuvansa maksumieheksi.

Vierailija
116154/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitti, mutta syysrundin ekan keikan välispiikissä sanoi, että joutuu itse maksamaan että menee Eurooppaan ja sitä ennen kesällä sanoi, että tappiota tekee ja jos olisi tiennyt ei olisi suostunut sinne menemään. Tiedä sitten mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta koska K:n yhtiö työllistää useamman työntekijän niin oletan, että Jere maksaa heille palkkakulut kiertueelta ja tulot ei tule kattamaan niitä kustannuksia.

Vierailija
116155/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä kerran nostaa hattu Klle tosta Jokereiden kiertueesta. Selkeästi on ollut poikki, breikki oli liian lyhyt ja huolissaan omasta jaksamisesta, mut silti sinne se vaan lähti. 💚

Ei kun se halusi olla Bojanin kanssa, se ois paljon stressaantuneempi, jos se ei ois nähnyt Bojania kun voi. Jos joku sanoo vielä kerrankin, että Jere oli jotenkin kiltti kun suostui tekemään asian, mistä se nauttii ehkä eniten maailmassa, eli näkemään Bojania, niin a m m u n sanojan.

Alapeukutin kahden viimeisen sanan takia. Muuten komppaan.

Tällä palstalla toi toiseksi viimeinen sana on todennäköisesti ammua eikä ampua, eli ole huoleti. Pahommillaan tiedossa on vaan estronaudan äänekäs palaute.

Vierailija
116156/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta nämä samat kustannukset oli esim JO:llä ja tuskin ne niitä UK tour keikkoja säästöillään teki.

Joksut kyllä todennäköisesti juurikin veti UK-kiertueen tappiolla tai nollille (veikkaan että tappiolla), mutta heillä oli myös paljon pienemmät esiintymispaikat ja suurempi tarve saada promoa, tilanne oli varmasti hyvin tiedossa etukäteen. Kärtsä ei tarvitse näkyvyyttä yhtään samalla tavalla.

Vierailija
116157/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta mussukat,

tällä naudalla on niin kiireinen viikonloppu, ettei ehdi kunnolla riekkua täällä. Toisaalta tekee ehkä ihan hyvää koska tämä riippuvuus on jotenkin saatava hallintaan... :)

Eilisen keskustelut sain luettua läpi vasta pitkästi klo 23 jälkeen, sitten piti tsekata Puutarhan kuulumiset, Tumblrn parhaat, Youtubesta muutama linkki, Instasta Madame Cykan pitkä oppimäärä, parit fanficit perään ja sitten olikin jo aika alkaa kyttäämään liveä Kn keikalta Rukalta (ei tullut, ehkä parempi niin) ja sitten vasta nukkumaan. Tässä nopeasti mun ajatuksia eiliseltä:

Shippaamisesta

1. se on niin paljon helpompaa silloin, kun kohteiden elämä NÄYTTÄÄ tukevan sitä (mikä oli tilanne koko NTn ajan: saimme matskua enemmän ja paremmin kuin uskalsimme ehkä unelmoidakaan) ja vastaavasti vaikeampaa silloin, kun kohteet eivät jaa mitään sitä tukevaa materiaalia tai näyttävät tekevän asioita jopa sen vastaisesti 

2. pitäisi kuitenkin muistaa että Bn ja Kn suhde ei tapahdu meidän silmien alla / Instagramissa vaan heillä on jatkuva kahdenkeskinen yhteys, mistä emme tiedä mitään ja mikä voi olla vaikka miten herkkää ja hellää (vrt. roustaus-kohu) 

3. this being said multa heruu ymmärrystä myös niille, joille on vaikeaa erottaa todellisuus shipistä, juuri tuon kohdan 1 vuoksi. Ja lisäksi ihan varmasti moni meistä heijastelee omia kokemuksiaan tähän kaikkeen, niitä tuntemuksia kun on ollut ihastunut johonkin ja kaikki ei ole ollut ihan selvää, siis että missä mennään jne. 

4. kunhan pidetään homma posin puolella, niin eiköhän tämä homma voi jatkua vaikka miten pitkään, eikös tässä ole jo 6.s kuukausi alkamassa tällä fiilistelyketjulla, vai olenko ihan väärässä? 

JO musiikista

En ollut yhdelläkään JOn Suomen keikalla, mutta osallistuin niille kaikille livelähetysten kautta (en ihan täydellisesti koko ajan, mutta melkein) ja on kyllä sanottava, että paitsi että bändi on visuaalisesti niin upea ja karsimaattinen ilmestys niin kyllähän ne soittaa ihan sairaan hyvin ja Bojanin laulu on out of this world!! En kyllä hetkeen muista kuka olisi ollut yhtä hyvä livenä. Moni hyvänäkin pitämäni laulaja saattaa livenä tuottaa pettymyksen, ääni ei kanna eikä soi yhtä hyvin kuin levyllä. Johonkin rajaan asti tämä on musta ihan ok, ei keikoilla voi odottaakaan samanlaista kokemusta kuin levyllä.

MUTTA mitä tekee JO ja Bojan? Toimittaa meille hitto soikoon vielä tuhat kertaa PAREMMAN kokemuksen, jos mahdollista!!! Ja korostan edelleen, että tämä ei edes liity bändistä huokuvaan seksiin, vaan ihan musiikista nyt puhun ja Bojanin äänestä. B hyppii, tanssii, ryömii lattialla ja aina vaan ääni soi upeana. Jotain maagista tuossa tyypissä on...

Näin ollen luukutan JOn musiikkia kuulokkeissani tällä hetkellä enemmän kuin laki sallii, etenkin SSOL, koska haluan sille paljon striimejä Suomesta, haluan heidät TAKAISIN tänne ja sitten on kyllä pakko saada liput!! Itseäni klubikeikat viehättäisivät enemmän kuin festarit, mutta varmaan JOn pojille joku kiva festari Suomen yöttömässä yössä vois olla eksoottinen kokemus. Ja ehkä on alettava tosissaan puuhaamaan sitä nautojen Slovenian reissua... :)

Nyt hyvää päivää kaikille, olette ihania! Tästä ketjusta saa paljon iloa elämään: hyödyllisiä linkkejä, mahtavaa päätöntä huumoria ja minificcejä ja välillä tosi syvällistä keskustelua. Mulle se merkkaa paljon, sillä vaikka ystävistä ei irl ole puutetta, niin tätä K&B&JO -hommaa ei kukaan jaa kanssani (tai sitten en vaan tiedä sitä, ollaan kaikki kaapissa).  :D

Hvala Ljubljeni!

Vierailija
116158/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli raasu hermona, että tuleeko se rakas vai eikö se tuu ja jännitti tulevaa tapaamista. 🥰

Vierailija
116159/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt ohi, rttä missä tilanteessa K on sanonut ulkomasn keikkojen olevan tappiollisia, mutta jätkähän muutenkin ouhuu mitä sylki siuhun tuo ja sen jutuista nyt pitää vaan älytä milloin mennään höpöhöpö-levelillä.

Vierailija
116160/123801 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt ohi, rttä missä tilanteessa K on sanonut ulkomasn keikkojen olevan tappiollisia, mutta jätkähän muutenkin ouhuu mitä sylki siuhun tuo ja sen jutuista nyt pitää vaan älytä milloin mennään höpöhöpö-levelillä.

K on puhunut tässä niin monta kertaa pitkin kesää ja nyt sykylläkin, että pitänee täysin paikkansa. Kaivarin keikan päivänä vai edeltävänä oli saanut tietää tekevänsä tappiota ja oli oikeasti sen kuuloinen, että vitutti.

Ketju on lukittu.