Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Lippujen hinnat oli yhtä? vai kahta paikkaa lukuunottamatta luokkaa 20e, siinä jo iso syy. Tähän lisäksi lennot, majoitukset, keikkapaikkojen hinnat yms.
Miinukselle tuossa mennään reippaasti kun lippujen halvat hinnat ja kaikki nuo kulut ottaa huomioon. Montahan henkeä rundille lähdössä, 6+ ainakin varmaan.
Jere, Daltonit (2-3kpl), soundimies, Jesse (roudarina jne yleisenä häärääjänä?), Eve, ehkä Häärijä? sekä varmaan gf vaikka tässä kohtaa en tiedä mitä järkeä kustannusten osalta siinä on.
Älä unohda sitä komeaa turvamiestä, joka Jessen kanssa huolehtii K:n turvallisuudesta.
No se lähtee taatusti mukaan. Turvamiehillä taitaa olla kovat taksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häärijä, Jesse ja Daltonit on ainakin tulossa mukaan. Kahdelta ensimmäiseltä on kaveri kysynyt ja Daltoneilta vaikea kuvitella, että eivät tulisi. Eve toki on reissussa messissä. Saattaa olla kaikenlisäksi vielä Mikkekin kuvaajan roolissa. Tämä tekee jo 7+K.
Niitten äänimies on varmasti mukana myös kuten on ollut koko tähän astisen Suomen kiertueen.
Jos Tommy on esim Lontoon keikalla tai Tallinnassa niin ottaa varmasti siivun hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.
Tätä itsekkin ihmettelen. Blind Channel oli Puoli seiskassa ja sanoi että Amerikassa keikkapaikat on noin vähän alle Tavastian luokkaa ja Euroopassa sitten yli tuhannen. Joku tuossa K tappiollisessa eu-kiertueessa on kummallista. Joko se ei oikeasti ole tappiollinen (siinä mielessä kuin se yleensä käsitetään) tai sitten joku on sössinyt tai ehkä syy on livenationin.
Ja BC verrattuna JO veti kyllä hyvin väkeä niin Suomessa kuin muuallakin. Kuuluin itse niihin jotka epäilivät sitä Turun 2500.
Iso osa tuloista tulee muuten paitsi lipuista myös merchistä. Esim. Joksujen kohdalla veikkaan, että merchin avulla on katettu jo kevyesti matkustuskulut. Innokkaimmat fanit on Kärtsän kiertueestakin jo etukäteen puhuneet niin, että artistia täytyy tukea merchiä ostamalla, varsinkin nyt kun K kielsi lahjoja tuomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.No voisko kuule olla vaikka suht alakanttiset lippuhinnat yksi osasyy, yhdistettynä suht yläkanttisiin keikkapaikkavuokriin. Onhan näitä. Älä turhia ihmettele.
Plus kaikki tullauskulut esim merchille. Mitenköhän vaikkapa Brexit vaikuttaa tähän?
Miten mulla on sellainen muistikuva, että K olisi jossain kohtaa sanonut ettei merchiä tule mukaan Eurooppaan vaan jos fanit haluavat ostaa jotain niin voivat tilata verkkokaupasta....? Mutta eihän tämä voi pitää paikkaansa, koska ainahan artisteilla on merchmyynti keikoilla.
Tämmöstä en itse muista, eiköhän sinne merchiä ole lähdössä.
Plus ketä ikinä yllätysvierailijoita Lontoossa onkaan, nekin maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Tätä itsekkin ihmettelen. Blind Channel oli Puoli seiskassa ja sanoi että Amerikassa keikkapaikat on noin vähän alle Tavastian luokkaa ja Euroopassa sitten yli tuhannen. Joku tuossa K tappiollisessa eu-kiertueessa on kummallista. Joko se ei oikeasti ole tappiollinen (siinä mielessä kuin se yleensä käsitetään) tai sitten joku on sössinyt tai ehkä syy on livenationin.
Ja BC verrattuna JO veti kyllä hyvin väkeä niin Suomessa kuin muuallakin. Kuuluin itse niihin jotka epäilivät sitä Turun 2500.
K antoi kyllä ymmärtää, että jotain oli suunnittelussa mennyt pieleen, mutta ei ole avannut tarkemmin mitä. Epäilen kanssa, että Livenation vetää varmaan välistä ison osan keikkapaikkojen tuotoista.
Sehän nimenomaan sanoi, että ostakaa merchiä eurotourilla, jos haluatte jotenkin muistaa/tukea. Eli kyllä on merchmyyntiä tulossa.
En ole mikään keikkamyyjä tai promoottori, mutta pitää muistaa että keikkapalkkio on eri asia kuin lippujen myyntitulot. Keikkapalkkio on kiinteä summa ja voi olla artistilla mitä vaan ja sen päälle on sitten erikseen sovittu lipputuloista kuka saa mitäkin ja niistä yleensä onkin iso siivu jaettavaa keikkapaikan, keikkamyyjän tms. tahojen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Tätä itsekkin ihmettelen. Blind Channel oli Puoli seiskassa ja sanoi että Amerikassa keikkapaikat on noin vähän alle Tavastian luokkaa ja Euroopassa sitten yli tuhannen. Joku tuossa K tappiollisessa eu-kiertueessa on kummallista. Joko se ei oikeasti ole tappiollinen (siinä mielessä kuin se yleensä käsitetään) tai sitten joku on sössinyt tai ehkä syy on livenationin.
Jos K:n reaktioon haastatteluissa ja välispiikeissä voi luottaa, niin selvästi jokin on mennyt vikaan tässä kiertueen sopimisessa. En usko, että tappiota tulee niin paljon kuin K on antanut ymmärtää, mutta voi olla, että sopimusten takia on mahdotonta myöskään päästä kovin korkeille liksoille. Villi veikkaus, että Euroopan kiertuetta sopiessa jollain on lähtenyt mopo keulimaan, ja sopparit on tehty sellaisessa hurmoksessa, että ei ole ihan tullut loppuun asti mietittyä sitä, kuinka tulot ja kulut tästä rundista jakautuvatkaan. Eli varmaan jokin taho siellä syö nyt välistä niin paljon, etteivät kaikki mahdolliset rahat kolisekaan K:n kassaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K antoi kyllä ymmärtää, että jotain oli suunnittelussa mennyt pieleen, mutta ei ole avannut tarkemmin mitä. Epäilen kanssa, että Livenation vetää varmaan välistä ison osan keikkapaikkojen tuotoista.
Voi olla sekin että K peilaa sitä siihen mitä olisi samaan aikaan Suomessa tienannut. Ehkä Euroopan kiertue on plus miinus nolla kun kaikki kulut ja palkat on maksettu ja jos olisi samaan aikaan vetänyt Suomessa niin jotain oli jäänyt käteenkin.
Jo:n Turun keikalle oli lippuja vielä saatavilla viime tingassa, Lontoota myytiin vielä pari päivää ennen keikkaa ja Euroopassa on vielä joillekin keikoille hyvin tilaa. Että heittämällä heidän keikat ei myy loppuun. Turun väkimäärä oli kyllä ylläri itsellekin. Jännä olisi nähdä jos pistäisivät vaikka keväälle taas L-koon Logomon myyntiin, miten nopeasti keikka myisi. Varsinkin jos olisi etukäteen tiedossa että Kärtsä ei tule olemaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Plus ketä ikinä yllätysvierailijoita Lontoossa onkaan, nekin maksavat.
Miksi sitten ottaa mukaan ketään yllätysvierailijaa? Eikö ne kulut kannattaisi karsia minimiin? Jere, Daltonit, Häärijä, miksari, kuvaaja ja Ewe on varmaan se ydinporukka, joka tarvitaan. Roudaukset ja myös merchin myynti hoituu monella muullakin bändillä ihan omin voimin, luulisin että myös heillä.
Itseasiassa tuolla kiertueella tarvittava porukka taitaa olla isompi kuin me ajatellaankaan. Esim. tekniikka. Tämä näkyi Joksujenkin keikoilla ja esim. lentokenttävideoilla Suomesta lähtiessä siinä oli crew:ta jo toinen autolastillinen. Eli eivät ole ehkä näkyvissä meidän silmillä, mutta tärkeämpiä kiertueella kuin merchin myyjät tai muut sivuhenkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joksuilla myös aika kengännauhabudjettimeno, lennetään vaihtolennoilla, aamuyöllä, Ryanairilla yms, mikä nyt halvinta on, yövytään halvassa hotellissa tai Airbnb:ssä. En siis sano, että Kärtsä vaatii luksussviittejä, mutta en myöskään usko, että meininki on ihan sama. :)
Etkö usko, mikset usko?
Uskotko itse, että esim. Kärtsän crew yöpyisi Airbnb:ssä hotellin sijaan rahan säästämiseksi? Minä en. Ja tämä ei siis ole kritiikkiä. Minusta on ihan kohtuullista, että tunnettu artisti saa ulkomailla yöpyä laadukkaassa hotellissa ja lentää muulla kuin Ryanairilla. Sanoin vain, että Joksut tekevät hommaa vähän vaatimattomammin puittein. :)
Mä uskon ihan hyvin että k ei kaipaa mitään laatuhotelleja. Airbnb ei tosin aina tule ollenkaan halvemmaksi, mutta ihan varmasti k:lle kelpaa edulliset vaihtoehdot.
K on nyt toki laajasti tunnettu, mutta niin vaan ne jokeritkin saivat yllättyä iloisesti uk kiertueellaan kun keikkoja tuli lisää ja keikkapaikkoja vaihdettiin suurempiin. Kummallakin on kuitenkin kyseessä ekat ulkomaan kiertueet, ja on ihan selvä että hankalalla, pienellä kielellä esiintyvä artisti ottaa tietoisen riskin kun lähtee kokeilemaan missä kannatusta olisi. Keikkajärjestäjätkään eivät voi etukäteen olla varmoja myynnistä, vaikka olisi millainen viisunoste takana. Mutta ainahan yrityksissä tehdään riskiarvioita ja usein on pakko valmistautua ottamaan alkuun persnettoa, kun kokeillaan jotain uutta. Se on kuitenkin ainoa tapa vakiinnuttaa asemaa ja tehdä seuraavalla kerralla isommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla sekin että K peilaa sitä siihen mitä olisi samaan aikaan Suomessa tienannut. Ehkä Euroopan kiertue on plus miinus nolla kun kaikki kulut ja palkat on maksettu ja jos olisi samaan aikaan vetänyt Suomessa niin jotain oli jäänyt käteenkin.
Ei ole plus miinus nolla tilanne, vaan kirjaimellisesti se, että joutuu maksamaan (mitä ikinä kautta maksu meneekään), siitä että lähtee Euroopan kiertueelle.
Toinen jutusteluhetki Tavastia I:ltä, jota ei muualla nähty... :)
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tuolla kiertueella tarvittava porukka taitaa olla isompi kuin me ajatellaankaan. Esim. tekniikka. Tämä näkyi Joksujenkin keikoilla ja esim. lentokenttävideoilla Suomesta lähtiessä siinä oli crew:ta jo toinen autolastillinen. Eli eivät ole ehkä näkyvissä meidän silmillä, mutta tärkeämpiä kiertueella kuin merchin myyjät tai muut sivuhenkilöt.
Jokereilla oli kyllä mukana mielestäni aika minimimäärä porukkaa, olivat karsineet aika tehokkaasti välttämättämiin henkilökuntansa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse bändin lisäksi siellä taisi olla mukana vain Kiki (ääniteknikko), Mark (tuottaja) sekä Dean (valokuvaaja, eikä edes ydinporukkaa). Merchin myyjät olivat keikkapaikan henkilökuntaa (ainakin Tavastialla), ja autokuski taisi olla palkattu Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt ohi, rttä missä tilanteessa K on sanonut ulkomasn keikkojen olevan tappiollisia, mutta jätkähän muutenkin ouhuu mitä sylki siuhun tuo ja sen jutuista nyt pitää vaan älytä milloin mennään höpöhöpö-levelillä.
Meneeks sulla aika paljon ohi noin niinkun muutenkin?
Ehkä? Niin paljon kuin tykkäänkin Käärijästä niin hän ei ole elämäni sisältö ja arkeni koostuu aika lailla muusta kuin sen seuraamisesta, mitä Kärtsä puhuu ja missä. 🤷
Miten mulla on sellainen muistikuva, että K olisi jossain kohtaa sanonut ettei merchiä tule mukaan Eurooppaan vaan jos fanit haluavat ostaa jotain niin voivat tilata verkkokaupasta....? Mutta eihän tämä voi pitää paikkaansa, koska ainahan artisteilla on merchmyynti keikoilla.