Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
107661/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän väliin yks hikinen ja kuuma Bojan 🔥

https://www.instagram.com/p/CxlL63-N50F/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Ihana kuva. Laita tää Jerellekin. Tulee parempi mieli sillekin.

Vierailija
107662/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän väliin yks hikinen ja kuuma Bojan 🔥

https://www.instagram.com/p/CxlL63-N50F/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

🥵🥵🔥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107663/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Kärtsy saa nii paljon p"kaa niskaan vähän väliä jostain suunnasta et ehkä tämä oli nyt vaan jollain tavalla viiminen pisara. Ei kukaan kestä jatkuvaa kritisointia ja aina löytyy ihmisiä ketkä ei ole tyytyväisiä. Niinhän se on että kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen suuntaan pyllistää. Ja ei kukaan meistä ole supermies, voi vaan kuvitella millasta sitten julkkiksella jolta vaaditaan koko ajan jotain. Annetaan ihmiset Kärtsylle vähän siimaa! 💚 And this too shall pass 💚💚

Vierailija
107664/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Tiia Ö ole aiemmin huomauttanut, että kuvaajan nimi puuttuu?

Tiian reaktio netissä copyrightitta vaeltaviin kuviin oli ottaa julkaisutauko.

Käärijän fanit tunnistivat Tiian kuvat tänään postauksesta ja ihmettelivät Käärijälle, miksi Tiian kuvat ovat väärissä nimissä. Väärät copyrightit korjattiin tunneissa. Kuvat oli jakanut joku vieras Copycat tili.

Tiia on lomilla. Hänet kreditoitiin heti kun fanit huomauttivat asiasta.

Aiempi etäisyyden otto liittyy Tiian omien sanojen mukaan siihen, että "janoisten" kuvien ottaminen on käynyt kiusalliseksi ja kuvien varastaminen ärsyttää. Ja keikkailu vie aikaa työnteolta, onhan hän yrittäjä.

Lain mukaan Tiialta ja muita kuvaajilta olisi pitänyt kysyä vielä erikseen lupa kuvien käyttöön, krediitit ei riitä. Siinähän se moka olisi kans selvinnyt, kun se alkuperäinen oletettu kuvaaja olisi sanonut, että nämä kaikki ei ole mun kuvia. Näissä tekijänoikeusjutuissa kannattaa oikeesti olla tarkkana näin ison tilin kanssa. Tiialla tosin meni tämä kiukuttelu aika lapselliseksi.

Tiian kotisivuilla lukee, että käärijä-kuvia saa jakaa non-profit tarkoituksessa ja kun mainitsee kuvaajaksi Tiia Öhman.

Tämä AV ketju on täynnä trollaamista nyt. Trollit voisivat edes perehtyä Käärijän ja Tiian juttuihin ennen trollaamista.

Kuinka monta kuukautta tekisitte itse töitänne ilmaiseksi ennen kuin tulisi mieleen tehdä myös laskutettavaa työtä. Varmaan kesäloman verran jos olisi kivaa. Mutta miten sen jälkeen?

Tiia sanonut aiemmin että siirtänyt oikeita töitään jotta voi omasta tahdostaan editoida K kuvia ja keikkailla

Vierailija
107665/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit kunnon drama queen tää TÖ.

Vierailija
107666/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia haukkunut Miken kuvat, kuvausvälineet ja etuoikeuden olla mukana Kn keikoilla kuvaamassa, koska on veli. Nämä luin Jodelista just, joten ihan satavarma ei voi olla.

Vierailija
107667/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se on niin, että ilman lupaa ei saa jakaa toisen ottamia kuvia, vaikka antaisi krediittiä. Kyllä tuolla Tiialla meni munkin mielestä överiksi, mutta laki on hänen puolellaan tässä. Tuli siis mieleen, että liittykö tuo asianajajajuttu jotenkin tekijänoikeuskysymyksiin ja K saanut tästä jotain uhkailua.

On se hektistä nykyään kun K kuitenkin korjasi sen nopeasti ja pahoittelu mut mikään ei riitä nykyään. Ja ihan uskomatonta että kuvattavalla ei oo oikeuksia omiin kuviinsa lain mukaan vaan kuvaaja omistaa ne.

Edelleen, olen sitä mieltä, että tässä meni munkin mielestä Tiialla överiksi ja tuo oli inhimillinen moka, mutta laki menee vaan niin, että kuvaajalta täytyy kysyä lupa erikseen. Mä en sille voi mitään, että se menee niin, mutta näin se nyt vaan on. Mä oon ollut lehtikuvauksissa enkä saanut muita kuvia julkaista missään, vaikka itse esiinnyin niissä. Tyhmää, mut kuvaaja omistaa oikeudet kuviinsa.

Mitäs tyhmää siinä on? Ne kuvat on kuvaajan tekemän työn tuloksia, ja työstä pitää saada aina palkka. Totta kai ne oikeudet pitää hänelle kuulua.

Vaikka hän ottaisi miljoona kuvaa K:sta niin kyllä kuvaajalla pitää käytöstavat säilyä. Kuten sanoin, sai puolen miljoonan ihmisen huomion kuvalleen ja ilmaista mainosta, niin pieni anteeksipyyntö olisi nyt kyllä T:ltä K:lle paikallaan piiloaggressiivisesta kuvakommentista jne.

Aivan totta, näkyvyyshän se on ammattilaiselle paras kiitos. Ei kun....

Ei kenenkään sellaiseen tarvitse suostua, vaikka K onkin pyhä lehmä.

Vierailija
107668/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha Kta on täällä kivittää siitä, ettei tägännyt Tiiaa, kun K itse oli saanut väärää tietoa. Korjasi kyllä asian.

Vierailija
107669/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodelissa sanotaan että huonoja kokemuksia Tiiasta jossain toisessa fandomissa vuosia sitten, kuulema dramaattinen tapaus

Jos on adhd, kuten hän itse kertoo, niin kyllähän siitä draamaa voi syntyä.

Vierailija
107670/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa Sloveniassa:

B: Jere, take me. Now. I have waited so long, I am crazy for you.

K: But what happens after this? Can sex ruin our friendship?

B:Well, it worked quite well with Nace and Jan...

K: Watafak? Seriously?

B: Yes, it was in Dublin, too much booze... you know.

K. Ok, at  least its was not Kris and Haarija.

B: Well, now that you mentioned it... I have some gossip to tell.

Vierailija
107671/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se on niin, että ilman lupaa ei saa jakaa toisen ottamia kuvia, vaikka antaisi krediittiä. Kyllä tuolla Tiialla meni munkin mielestä överiksi, mutta laki on hänen puolellaan tässä. Tuli siis mieleen, että liittykö tuo asianajajajuttu jotenkin tekijänoikeuskysymyksiin ja K saanut tästä jotain uhkailua.

On se hektistä nykyään kun K kuitenkin korjasi sen nopeasti ja pahoittelu mut mikään ei riitä nykyään. Ja ihan uskomatonta että kuvattavalla ei oo oikeuksia omiin kuviinsa lain mukaan vaan kuvaaja omistaa ne.

Edelleen, olen sitä mieltä, että tässä meni munkin mielestä Tiialla överiksi ja tuo oli inhimillinen moka, mutta laki menee vaan niin, että kuvaajalta täytyy kysyä lupa erikseen. Mä en sille voi mitään, että se menee niin, mutta näin se nyt vaan on. Mä oon ollut lehtikuvauksissa enkä saanut muita kuvia julkaista missään, vaikka itse esiinnyin niissä. Tyhmää, mut kuvaaja omistaa oikeudet kuviinsa.

Mitäs tyhmää siinä on? Ne kuvat on kuvaajan tekemän työn tuloksia, ja työstä pitää saada aina palkka. Totta kai ne oikeudet pitää hänelle kuulua.

Vaikka hän ottaisi miljoona kuvaa K:sta niin kyllä kuvaajalla pitää käytöstavat säilyä. Kuten sanoin, sai puolen miljoonan ihmisen huomion kuvalleen ja ilmaista mainosta, niin pieni anteeksipyyntö olisi nyt kyllä T:ltä K:lle paikallaan piiloaggressiivisesta kuvakommentista jne.

Näitä viestejä lukiessa en yhtään ihmettele miksi T haluaa lomaa. Tn viesti on asiallinen ja silti häntä maalitetaan.

Vierailija
107672/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei nuo K:n stoorit nyt mitkään solvauskampanja ole; hassuja hymiöitä ja hölmöjä tilannekuvia. Ei ole liitettävissä mihinkään suoraan. Varmaan juuri viimeinen pisara -tyyppinen juttu tässä. Ei nyt paisutella

Vierailija
107673/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha Kta on täällä kivittää siitä, ettei tägännyt Tiiaa, kun K itse oli saanut väärää tietoa. Korjasi kyllä asian.

Tämä! Joku haluaa luoda turhaa draamaa.

Vierailija
107674/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Öhmanin Instastory...

Vierailija
107675/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä jumala kun ihmiset antais Jeren joskus hengittää.

Hän saa hengittää ihan joka sekunti. Tolle alalle ei pidä ruveta, jos ei siedä mitään p*skaa niskassaan. Sen lähettely on toki väärin, mutta jos se aina menee ihon alle, niin ainoa joka asialle voi tehdä jotain, on artisti itse.

Vierailija
107676/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän ketjun kirjoittajilla kaikilla Asperger?!

Mulla!

Vierailija
107677/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta, näkyvyyshän se on ammattilaiselle paras kiitos. Ei kun....

Ei kenenkään sellaiseen tarvitse suostua, vaikka K onkin pyhä lehmä.

Hän on ammattilainen joka VAPAAEHTOISESTI ja ILMAISEKSI oli kuvaamassa keikkoja. K oli saanut väärää tietoa, mutta korjasi virheensä kun sai sen tietoonsa. Ei siis ole kyse K:n palkkaamasta valokuvaajasta, jolle ei ole maksanut

Vierailija
107678/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä viestejä lukiessa en yhtään ihmettele miksi T haluaa lomaa. Tn viesti on asiallinen ja silti häntä maalitetaan.

Miksei hän ottanut Käärijään yhteyttä yksityisesti vaan nosti julkisen äläkän? Se on se pointti tässä.

Vierailija
107679/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää joku tosta kuvaajalta Juren reaktiota sukkiin! On varmasti ollut siinä kun se on avannut ne!

Kysyin Johannalta tästä, niin hän sanoi, että Jure oli tosi iloinen ja yllättynyt ja avasi heti lahjan. Oli ihastellut sitä, että fani oli ne itse tehnyt. Johanna oli kertonut, että villasukat on tosi perinteinen suomalainen juttu ja siihen Jure oli sanonut, että tiesikin sen. Tämä sattui kuulemma olemaan ainoa kuva, jonka hän otti fanilahjojen kanssa ja halusi julkaista sen, kun Jure oli siinä iloinen :)

Mun sydän sulaa. Aivan ihana Jure, ihanat sukat ja ihana Aito kun näit vaivaa. Olen tämän viikon aikana menettänyt täysin sydämeni Jurelle, vähän sivussa ja vähän ressukka jos voinut huonosti. Ja niin komea ja poikamaisen vekkuli.

Vierailija
107680/123801 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Öhmanin Instastory...

Kiitos kun olitte mun tukena, Siis mitä?? Ei K jättänyt sitä tahallaan tägäämättä.

Ketju on lukittu.