Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain haastettulussa sanoi, että ei juo maitoa ehkä selittää sen sponsaamassa kaura tuotetta
Saattaa olla laktoosi-intoleranssi, jolloin tavalli en maito ei käy. On toki laktoositonta maitoakin, mutta kaurapohjaisten juomien mausta monet tykkäävät enemmän.
Tää onkin jännä, sillå laktoosi-intoleranssin oireet syntyvät vasta paksusuolessa. Niin mitenkähän sit tässä tapauksessa, ehkä ei tykkäå mausta 🤷
Aika todennäköistä on, että on sairastunut laktoosi-intoleranssiin jo ennen paksusuolen tulehdukseen sairastumista ja peräsuolen poistoa. Eli olisi tottunut laktoosittomien tuotteiden, kaurapohjaisten tuotteiden makuun.
Sairastuin laktoosi-intoleranssiin vasta 17 v iässä. Se oli menneinä vuosina, jolloin ei ollut muistaakseni vielä mitään laktoosittomia tuotteita. Silloin, kun oli oireita, muttei vielä diagnoosia piirtyi mieleeni melkoinen kuvotus, kun oksensin jätskiä syötyäni. Muistan sen vieläkin. En juo edelleenkään maitoa (laktoositonta) enkä kaurapohjaisia valmisteita. Tuo kuvotus estää. Laktoositonta piimää juon.
Menee ohi ketjusta mutta laktoosi-intoleranssi ei ole sairaus vaan luonnollinen ominaisuus, maito on lasten (kaikilla nisäkkäillä) ruokaa. Laktoosin sietäminen aikoisena on poikkeama, jota esiintyy enemmän pohjolassa, muualla on harvinaista.
Niin, ei ole ja meinasin niin kirjoittaakin, mutta ajattelin etten hämmennä ... Ei ole sairaus, vaikka se taitaa tautiluokituksessa ollakin. Laktoosi-intoleranssi on tosiaan luonnollinen ominaisuus ja itseasiassa luonnollisempi, fysiologisempi kuin laktoosin sietäminen. Eihän lehmän maito ole ihmisen maitoa. No toki laktoosia sietävät juovat lehmän maitoa ja jatkakaa vaan sen juontia. Maidosta, maitotuotteista tai sen korvaavista tuotteista saa tärkeitä ravintoaineita. Laktoosi-intoleranssi periytyy geeneissä peittyvästi. Pitää saada tuo geeni molemmilta vanhemmilta, jotta kyse on laktoosi-intoleranssista.
Jeeee sain Tavan K18 lipun! On tosiaan sekunneista kiinni, että sen saa napattua. Luulin ensin, että sain ikärajattoman lipun, kun molemmat sivut oli auki. Latasin lipun ja aloin kattomaan, että ovet aukeaa klo 21 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain haastettulussa sanoi, että ei juo maitoa ehkä selittää sen sponsaamassa kaura tuotetta
Saattaa olla laktoosi-intoleranssi, jolloin tavalli en maito ei käy. On toki laktoositonta maitoakin, mutta kaurapohjaisten juomien mausta monet tykkäävät enemmän.
Tää onkin jännä, sillå laktoosi-intoleranssin oireet syntyvät vasta paksusuolessa. Niin mitenkähän sit tässä tapauksessa, ehkä ei tykkäå mausta 🤷
Aika todennäköistä on, että on sairastunut laktoosi-intoleranssiin jo ennen paksusuolen tulehdukseen sairastumista ja peräsuolen poistoa. Eli olisi tottunut laktoosittomien tuotteiden, kaurapohjaisten tuotteiden makuun.
Sairastuin laktoosi-intoleranssiin vasta 17 v iässä. Se oli menneinä vuosina, jolloin ei ollut muistaakseni vielä mitään laktoosittomia tuotteita. Silloin, kun oli oireita, muttei vielä diagnoosia piirtyi mieleeni melkoinen kuvotus, kun oksensin jätskiä syötyäni. Muistan sen vieläkin. En juo edelleenkään maitoa (laktoositonta) enkä kaurapohjaisia valmisteita. Tuo kuvotus estää. Laktoositonta piimää juon.
Menee ohi ketjusta mutta laktoosi-intoleranssi ei ole sairaus vaan luonnollinen ominaisuus, maito on lasten (kaikilla nisäkkäillä) ruokaa. Laktoosin sietäminen aikoisena on poikkeama, jota esiintyy enemmän pohjolassa, muualla on harvinaista.
Niin, ei ole ja meinasin niin kirjoittaakin, mutta ajattelin etten hämmennä ... Ei ole sairaus, vaikka se taitaa tautiluokituksessa ollakin. Laktoosi-intoleranssi on tosiaan luonnollinen ominaisuus ja itseasiassa luonnollisempi, fysiologisempi kuin laktoosin sietäminen. Eihän lehmän maito ole ihmisen maitoa. No toki laktoosia sietävät juovat lehmän maitoa ja jatkakaa vaan sen juontia. Maidosta, maitotuotteista tai sen korvaavista tuotteista saa tärkeitä ravintoaineita. Laktoosi-intoleranssi periytyy geeneissä peittyvästi. Pitää saada tuo geeni molemmilta vanhemmilta, jotta kyse on laktoosi-intoleranssista.
Oletko palstan toinen biologi tai ehkä lääkäri? Minä olen homotsygootti intoleranssilta suojelevan alleelin suhteen! Eli kaikkien lapsieni pitäisi myös sietää maitoa...
T: ensimmäinen biologi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, lihavahko marimekko-tantta ja saan suurta huvitusta siitä, että toiset samanlaiset käyttävät siitä muistuttamista aseena täällä toisiaan vastaan. 🤣 Emme saa tuntea ja näkyä edes omasta mielestämme. 😆 Love it!
Minä taas jotenkin kuvittelin, että kyseessä on selvä trolli (ehkä nuori ja miespuolinen, mutta selvästi homofobinen). Sellainen joka ei halua uskoa, että tänne kirjoittaa myös miehet. Häntä ärsyttää nämä kirjoitukset, joten siksi hän yrittää iskeä henkilökohtaisuuksiin eli mielikuviin siitä, miltä tämän ketjun kirjoittajat näyttävät tai mitä he ovat. Ehkä minä olen väärässä ja sinä oikeassa, tosin sillä ole oikeastaan mitään väliä, koska ala-arvoista tuollaiset toisen ulkonäköön ym. liittyvät kommentit joka tapauksessa ovat.
No tää nyt nousi vaan mieleen tuosta kommentista. Eikä ole vain tää yksi kommentti, niin usein täällä on piikitelty juuri tästä keski-ikäisyydestä. Ennemmin ottaisin sen jonain kipuiluna. Äh, en osaa selittää. Mutta huvittavaa, yhtä kaikki. 😄
Mä taas vedin omat johtopäätökset sen takia, koska olen huomannut, että kun täällä joku kirjoittelee (mieheen liittyvällä) nimimerkillä, niin heti on joku syyttämässä keski-ikäiseksi naiseksi. Tai sitten kuvitellaan, että kaikki palstan gayt ovat yksi ja sama kirjoittaja. Noh, me katsomme näitä asioita omien lasiemme läpi. Kumpikin on varmasti oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... homosaatiotuputuksesta puheen ollen, muistattehan SEN kuvan Käärijän instassa?
Tommy on tykännyt kyseisestä kuvasta. ;)
Hän selvästi tykkää Häärijästä, muuten! Kun jopa kommentoi Häärijän TikTokiin että best guy ever...
Apua, Tommy saa uusia ideoita ideakuvastoonsa....Toteutus voi yllättää esim Kärtsän !
Manifestoin: Tommy vieraaksi Häärijän jumppahetkeen. Saatais seniorien sydämentahdistimet hiukan mennä laukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavastian K-18 lipusta maksettiin 103 € huuto.netissa.
Joku sai Kärtsän Lontoonlipusta 250e samaa kautta. Ovh taisi olla sen 20e.
Ja joku palstalainen kiltisti täällä yritti kaupitella omaa lippuaan Skotlantiin?? pari päivää sitten alkuperäishinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, lihavahko marimekko-tantta ja saan suurta huvitusta siitä, että toiset samanlaiset käyttävät siitä muistuttamista aseena täällä toisiaan vastaan. 🤣 Emme saa tuntea ja näkyä edes omasta mielestämme. 😆 Love it!
En todellakaan ole nainen enkä lihava. Mua vaan ärsyttää kun te esitätte täällä miehiä. Selvästi tuon Ake, Make, Pake, Pyke allekirjoitusta käyttävä on nainen.
Onko sillä jotakin väliä, vaikka tuota allekirjoitusta käyttäisi Tarja Halonen? Se on tarkoitettu huumoriksi ja kevennykseksi, joten nimimerkin käyttäjän iällä, sukupuolella jne. ei ole mitään väliä.
Mutta miksette voi myöntää olevanne naisia, jotka kirjoittelevat täällä miehinä. Mitä jos minä menisin ylikselle kirjoittelemaan samanlaisia juttuja naisen nimimerkillä kuin mitä te kirjoitatte täällä.
Osan mieskirjoittelijoista täällä uskon olevan miehiä ihan vain, koska no, anteeksi kaikille, mutta sen huomaa kirjoitusasusta! A, M ja P nyt on aivan eri asia, kun kukaan ei ole edes väittänyt heitä itsekseen vaan se on huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiilistellään sitten kun menestyksestä uraa takana sanotaan nyt vaikka 15-30 vuotta. Tähdenlento on tähdenlento, ohi sekunnissa. Pysyvän jäljen tekevä on historiankirjoissa ikuisesti. Ja siihen on käärijöillä ja bojilla vielä matkaa aiiiikas reilusti. Ei pahalla, vain totuus.
Eiku Carpe Diem! 💙
Pakko fiilistellä nyt, kun tykkää. Sitähän voi ite pian vaikka kuolla, jos jää oottelemaan. 🥀
Miksi sinä nimimerkki Tähdenlento olet tässä Käärijä & Bojan fiilistelyketjussa? Ei sinun noilla eväillä kannata aikaasi täällä hukata.
Et ole edes huomannut miten monesta asiasta Käärijän on todettu tehneen jo historiaa. Ihan on lehdissäkin kirjoitettu. Etkö seuraa aikaasi? Käärijän artistin ura on kestänyt jo 10 vuotta. Ei hän ole mikään tähdenlento. Hän jatkaa artistin uraansa niin pitkään, kun se on hauskaa, mielekästä. Bojanin urallakin on jo pituutta, sitä en tiedä tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tavastian K-18 lipusta maksettiin 103 € huuto.netissa.
Paljonko lippu oli maksanut alunperin?
Minä ainakin olen mies ja olen täällä kirjoittanut sulassa sovussa kanssa-sisk.. siis muiden kirjoittajien kanssa.
T: Roteva mies ( mä lupaan <3 )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole nainen enkä lihava. Mua vaan ärsyttää kun te esitätte täällä miehiä. Selvästi tuon Ake, Make, Pake, Pyke allekirjoitusta käyttävä on nainen.
Onko sillä jotakin väliä, vaikka tuota allekirjoitusta käyttäisi Tarja Halonen? Se on tarkoitettu huumoriksi ja kevennykseksi, joten nimimerkin käyttäjän iällä, sukupuolella jne. ei ole mitään väliä.
Mutta miksette voi myöntää olevanne naisia, jotka kirjoittelevat täällä miehinä. Mitä jos minä menisin ylikselle kirjoittelemaan samanlaisia juttuja naisen nimimerkillä kuin mitä te kirjoitatte täällä.
Osan mieskirjoittelijoista täällä uskon olevan miehiä ihan vain, koska no, anteeksi kaikille, mutta sen huomaa kirjoitusasusta! A, M ja P nyt on aivan eri asia, kun kukaan ei ole edes väittänyt heitä itsekseen vaan se on huumoria.
Tämä kyseinen nimimerkki trolli se jaksaa taas päivystää. Koska täällä ei ole ketään nimimerkillistä paikalla, niin jopa A, M ja P käy. Älkää vastatko hänelle, niin kyllästyy kohta.
Tapahtuisipa jotain niin saataisiin muuta puhuttavaa kuin muut palstailijat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen mies ja olen täällä kirjoittanut sulassa sovussa kanssa-sisk.. siis muiden kirjoittajien kanssa.
Oi roteva mies, laita mut seinälle.
T: Veeti
I don't know if you also watch the reactions to K's videos on YouTube. I noticed that almost everyone loves him (especially a very sweet Asian boy), one boy almost started crying with happiness, an Italian boy even did the reaction all arena during K.'s performance to show how involved everyone was. Even the Americans loved it (one was going crazy over K.'s beauty). A guy (American I think) is also reacting to K's other videos and songs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kestä naisten kirjoittamia tekstejä, niin miksi olet täällä. Pysy siellä laudalla, kiitos.
No vastaa ensin! Miksi esiinnyt miehenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi roteva mies, laita mut seinälle.
T: Veeti
Sinäkin olet nainen
Eiks tää jaottelu miehiin ja naisiin ollut täälläkin joskus kielletty aihe, ku näistä "sukupuolettomista" Käärijä-faneista puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiokö se pitänyt loppua se toisista keskustelijoista keskusteleminen? Sen pitäisi sitten koskea myös Aitoa ja oliko täällä nyt joku "kriitikkokin" kun se meni ohi. Ne kun eivät myöskään ole ketjun aihe.
Olen tulossa ketjua uusimmasta taaksepäin, joten en nyt tiedä, mitä yllä oleva pitää sisällään. Onko Aito ainoana trollina saanut jostain syystä suojellun aseman? Saanut sen, kun joku keksi hänelle nimimerkin. Jos muistan oikein, on Aito kertonut kirjoittavansa myös ilman nimimerkkiä. Tuo suojeltu asema kulostaa vähintään kummalliselta kaiken täällä mellastamansa perusteella. Toki turhan haukkuminen on tyhmää puolin ja toisin. Mutta trollit olemme oppineet tunnistamaan samoin heidän toimintatapansa ja tavoitteensa.
Ei sillä mitään suojeltua asemaa ole. Lähinnä jonkun vetäessä överit palstalla tai kiusatessaan muita mieleen tulee yleensä ensin Aito, koska se on tunnusomaista hänelle. Monesti hänet myös tunnistaa jankkaamistavasta.
Ok. Aito on nyt itse samassa asemassa kuin itse kiusatessaan nimimerkillisiä palstalaisia, kun hänet tunnistetaan. Siksi hän varmaan kirjoittaakin välillä ilman nm. Kyllä Aidon silti tunnistaa, mutta joskus voi olla kyse jostain toisesta trollista.