Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais eu kiekan järjestelyjen ulkoistaminen Live Nationille olla se kallein virhe.
Joo tuota Live Nationiahan on aika paljon kritisoitu että käyttää monopoliaan surutta hyväkseen ja käärii (pun unintented) kaikki voitot kun taas artisteille tulee vaan rippeet.
Tuossa esim pohdittu vähän jos jotain kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mua v****s, jos joku tykkäämäni bändi tekis tänne rundin ja samalla sanois, että kaduttaa, kun tulee takkiin. Kannattaisko vähän miettiä sanoja ihan niiden fanien takia.
Ehkä jokaisen joka aikoo fanittaa K:ta pidemmän päälle on vaan pikkuhiljaa tultava sinuiksi sen kanssa että K ei halua olla sisäsiisti sliipattu artisti jonka pitää miettiä sanojansa fanien tai oman imagon takia. Sitä se joutui tekemään siellä Liverpoolissa, mikä oli sille selvästi tosi raskasta. Sanoi siinä yleX haastiksessakin että tuntui menettävänsä itsensä, eikä se K varmaan halua joutua tekemään taas sitä samaa jotta ulkomaanfanit ei loukkaannu. Saattaa jopa ahdistaa tuo "takaisin sinne joutuminen" kun se tietää että iso osa niistä odotta jotain viisu-Käärijää eivätkä edes tule tykkäämään Käärijä-Käärijästä. Ja joutuupa ehkä vielä jostain välispiikistä johonkin paikalliseen juorulehteen ruodittavaksi rundin lopuksi, huhheijaa. Ihan siitäkin syystä saattaa jäädä viimeiseksi euroopan-visiitiksi.
Ulkomaillakin on tosin niitäkin faneja jotka tykkäävät juuri siitä että J/K on kipeän aito ja suorasanainen myös näissä asioissa. Ja sitten niitä jotka ovat tykästyneet ideaan Käärijästä joka on muiden artistien tapaan hieman mielistelevämpi, mutta se Käärijä ei ole meidän K.
Tuskin K kuitenkaan haluaa mitenkään loukata fanejaan. Sellaista käsitystä en ole itse koskaan saanut K/J vaikka millaista läppää heittäisi.
Itse en tosin oikein näe tuota loukkaavana jos joku artisti sanoisi että takkiin tulee ja siksi jos saisi valita uudestaan niin tuskin lähtisi. Ihan ymmärrettävää ja kuitenkin K on sinne menossa tuosta huolimatta.
Joo, ei se tietenkään ketään halua loukata. Enkä minäkään loukkaantuisi jos joku fanituksen kohde (K mukaanlukien) on rehellinen tuolla tavoin, koska näen sen tavallisena ihmisenä.
Mutta tosi monet loukkaantuu jos fanituksen kohde ei ole yhtä innostunut jostain kuin fanittaja itse, ja sen takia niin monet artistit joutuvat ylläpitämään sitä feikkiä ylipositiivisuutta. K-Pop fanikulttuurissa on ehkä selkeimmin se feikeistä feikein meininki tässä suhteen, jossa idolit eivät saa hetkeäkää olla nuolematta kuuntelijakuntansa takamuksia. Ja fanit vaativat sitä, vaikka tietävät että kaikki on ison mediabisneksen huolella tuottamaa teatteria.
K on tässä asiassa täysin vastakohta, sen tunteet ovat raakana esillä, sitä ei pysty ohjaamaan. Pieniä jaksoja kykenee pidättelemään sanomisiaan, mutta sen jälkeen tulee entistä kovemmalla paineella tunteita ulos. Ja tästä tykkään. Itse kun en uskalla olla avoin melkein koskaan.
Musta K:n henkilökohtaisen elämän käsittely olisi voitu jättää vähemmälle ja keskittyä vaan siihen talouspuoleen. Nyt tuntui välillä enemmän joltain artistin elämäkerralliselta syvähaastattelulta kuin talouskoululta. Ja jotenkin ne valokuvatkin vielä siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupala possujunaa mutta ei B:n loistavaa CCC tulkintaa. Ois ollut miljoona kertaa kiinnostavampaa kuin fanien kuvaaminen yawn. Liian nopeat kuvakulmat vanhalle, en pysy perässä. Tää konsepti videoille on vähän puuduttava. Ois kiva nähdä oikeasti behind the scenes juttuja, ja kuulla Joksujen ajatuksia. Jännä juttu että ylläri samana päivänä iih!
Kuvataankohan samantyyppistä sarjaa Nordic tourilla? Laitan paperipussin päähän keikalle, enkä todellakaan mene eturiviin.
Siis mulle tuli ekaa kertaa sellainen fiilis että ei hitto kehtaako sitä edes mennä noille keikoille. Suomessa mammalauma (siis lukeudun mammoihin myös) ja muualla kiljuvat nuoret naiset. Tai ehkä ne vanhemmat on olleet takarivissä tuollakin.
Olen nähnyt vanhempiakin siellä, ja miehiä. Ei siis hätää, hyvällä mielellä fiilistelemään. Ehkä kannattaa laittaa huulipunaa, jos joutuu/pääsee kuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So. Hot. 🔥🔥🔥https://vm.tiktok.com/ZGJpC8Qgp/
B oli kyllä niin jossain tiloissa tän biisin ajan. Huoh. 🥵
A sem ti povedal, luepa sanat! Ja Belgrad 19.6.2023 (huom pvm!).💚7
Mitä tuossa pvm:ssä? Eikö Bojan lähtenyt Suomesta jotain 12.6.?
Niin, että vain 7 pv aikaisemmin oli HKI lentoasemalla, ehkä oli vielä tuoreita muistoja...💝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se K nyt on sitten suustaan sen pvm päästänyt, eli sen syyhän se on loppujen lopuksi kuitenkin. Voi nyt, varmaan aika paskana on. Vaikutti sen webinaarin loppupuolella jotenkin et oli ihan valmis jo lopettaan sen koko keskustelun. Painoiko toi 'lipsahdus' sitten niin paljon vai oliko muuten väsynyt ja kyllästynyt.
Mun mielestä koko keskustelu oli vähän sellasta raiskaamista. Anteeksi nyt vaan.
Semmosia ne aina on, piiloaggressiivisten ja takakireiden talousnaisten ja artistien kohtaamiset.
Tässä pieni off topic (sori 😂), ensiluokkaista suomalaista näyttelijäntyötä. Tuli etäisesti mieleen tosta webinaarista.
Kommentteja lukiessa tulee fiilis, että K on ollut siellä Aktian sirkusapinana. Haluaisin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja lukiessa tulee fiilis, että K on ollut siellä Aktian sirkusapinana. Haluaisin olla väärässä.
No sitä se olikin. Ensimmäiset 15 minuuttia oli ihan okei. Puhui lähinnä lapsuudestaan ja Mikestä, en kyllä ymmärrä, miten tämäkään liittyy aiheeseen. Mutta oli ihan mukavaa keskustelua. Sitten mentiinkin alamäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupala possujunaa mutta ei B:n loistavaa CCC tulkintaa. Ois ollut miljoona kertaa kiinnostavampaa kuin fanien kuvaaminen yawn. Liian nopeat kuvakulmat vanhalle, en pysy perässä. Tää konsepti videoille on vähän puuduttava. Ois kiva nähdä oikeasti behind the scenes juttuja, ja kuulla Joksujen ajatuksia. Jännä juttu että ylläri samana päivänä iih!
Kuvataankohan samantyyppistä sarjaa Nordic tourilla? Laitan paperipussin päähän keikalle, enkä todellakaan mene eturiviin.
Siis mulle tuli ekaa kertaa sellainen fiilis että ei hitto kehtaako sitä edes mennä noille keikoille. Suomessa mammalauma (siis lukeudun mammoihin myös) ja muualla kiljuvat nuoret naiset. Tai ehkä ne vanhemmat on olleet takarivissä tuollakin.
Olen nähnyt vanhempiakin siellä, ja miehiä. Ei siis hätää, hyvällä mielellä fiilistelemään. Ehkä kannattaa laittaa huulipunaa, jos joutuu/pääsee kuviin.
No sehän se vasta virhe oiskin, jos ei yleensä huulipunaa käytä :D Siellä sit huulipunat hampaissa hymyilisit kameralle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano muuta. Haluan suht eteen koska bileet on parhaat niin mutta ei saakeli baby boot siellä kiljumassa. Olen vielä S-keikalla Tavalla ei hemmetti kun K18 en lippua saanut. Masentaa. Pitääkö hypätä vaan laivasta ja alkaa elää keski-ikäisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se. Se täti pääsi oikein pätemään. Ja voi ku K olis pukeutunut edes normaaleihin vaatteisiin eikä sirkuspelleks ...
Vierailija kirjoitti:
Okei meni hyväksyntään koko viesti. Mitähän pahaa siinä oli. No laitoin et en ehkä itse mamma-ikäsenä muumuuna kehtais mennä ku perimmäiseen peri feriaan nuorten miesten keikalla.
Ja et miettikääs jos B ei näkisi kauempaa miten vanha oot ja valitsis sut laulaan ja lähempänä vasta tajuais kun tulee lavalta yleisön joukkoon et miten vanha kanttura oot. Teinit itkis vieressä. Ja B ei tietäs mihin silmänsä laittas.
Eikä omalla kohdallani tulis edes mitään koko hommasta et ei sillä, aivan kauheeta olis.
🤣 jos tällainen kauhea katastrofi pääsisi käymään niin työntäisin lähimmän teinin mikin eteen. Ei pääse koska en tule olemaan eturivin lähelläkään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se. Se täti pääsi oikein pätemään. Ja voi ku K olis pukeutunut edes normaaleihin vaatteisiin eikä sirkuspelleks ...
No, se meni sinne Käärijänä lasten ja nuorten iloksi talouskouluun ja teki naiselle myös selväksi tulleensa paikalle mieluiten Käärijänä, ei Jerenä. Paljonpa sitä kunnioitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K ei tee raahaa eu-kiertueella, mikä tuli varmaan yllätyksenä hänelle. Sanoi, ettei olisi ehkä lähtenyt, jos olisi tiennyt etukäteen.
Ei ehkä lähde enää eurooppaan...
No mitenhän JOn kannattaa tulla Suomeen 🤔 Harmittaa ettei ole lippua, hekään eivät ehkä tule enää tänne.
No, eihän niille siitä mitään käteen jää. Esim. Tampereella liput 25 euroa, paikkaan mahtuu 800 ihmistä. Lipputulot 20 000 euroa. Toki fanimyynti oheen, mutta ei sekään huikea summa voi olla.
Maksat paikan vuokran, matkat ja asumisen, koko porukan palkat (ehkä 10 henkeä), niin ei todellakaan paljoa käteen jää.
Ei nämä todellakaan mitään kultakaivoksia ole
Tämän kun tajuaisivat ne, jotka täällä vinkuu siitä, että Jere ns. larppaa köyhää. Ei hän missään rahassa vielä kylve, varsinkin kun monet kesän keikoista on myyty jo alkuvuonna, jolloin hänen keikkapalkkiot oli vielä paljon pienempiä. Ja esim. Spotify-streameista jää häviävän pieni osa artistille.
Tässä yksi ilmoittautuu ja olen kyllä todella pettynyt jos ensi vuoden verotiedot ei kerro että on tienannut vähintään ihan hyvin. Kaiken olisi ansainnut ja jos tulot jäävät suht mataliksi niin harmittaa entistä enemmän se että missä on rys sitty. On kuitenkin painanut töitä koko ajan, pari rahakasta ykstyiskeikkaa ollut ja vaikka mitä yhteistyökuviota. Pakko niiden on tuloissa näkyä. No minä roikun täällä loppuun asti joten ensi vuonna kommentoin lisää asiasta jos enää muistan.
Miksi Jokeritkin vaikuttivat niin tylsiltä tuossa dokkarissa?🥱😴
Voiko melki 50v. olla beibiboo? Jokereiden beibiboo.
Vai onko se vaan irvokasta.
On. Sitä se nimenomaan on.
Voi ku vois kääntää aikaa taaksepäin.
😭
Käärijähän sen päivämäärän sille tyypille on kertonut, eikä varmaan tajunnut samalla sanoa, ettei sitä saa julkaista vielä. Eihän se tyyppi voinut sitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano muuta. Haluan suht eteen koska bileet on parhaat niin mutta ei saakeli baby boot siellä kiljumassa. Olen vielä S-keikalla Tavalla ei hemmetti kun K18 en lippua saanut. Masentaa. Pitääkö hypätä vaan laivasta ja alkaa elää keski-ikäisen elämää.
Toisaalta mun pelko on että siellä ei ole nättiä baby boota rivissä ollenkaan vaan kuolemanvakava mammalauma nyyhkimässä kaiholauluille 😀
Vierailija kirjoitti:
Okei meni hyväksyntään koko viesti. Mitähän pahaa siinä oli. No laitoin et en ehkä itse mamma-ikäsenä muumuuna kehtais mennä ku perimmäiseen peri feriaan nuorten miesten keikalla.
Ja et miettikääs jos B ei näkisi kauempaa miten vanha oot ja valitsis sut laulaan ja lähempänä vasta tajuais kun tulee lavalta yleisön joukkoon et miten vanha kanttura oot. Teinit itkis vieressä. Ja B ei tietäs mihin silmänsä laittas.
Eikä omalla kohdallani tulis edes mitään koko hommasta et ei sillä, aivan kauheeta olis.
Mä olen aivan varma, että B arvostaa kaikenikäisiä faneja. Olisi otettu, että vanhemmatkin osaa laulun sanat.
Näin on. Painoi varmaan koko paikalle tuleminen ja v itutti. Minkä ymmärrän täysin.