Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
69661/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei meni hyväksyntään koko viesti. Mitähän pahaa siinä oli. No laitoin et en ehkä itse mamma-ikäsenä muumuuna kehtais mennä ku perimmäiseen peri feriaan nuorten miesten keikalla.

Ja et miettikääs jos B ei näkisi kauempaa miten vanha oot ja valitsis sut laulaan ja lähempänä vasta tajuais kun tulee lavalta yleisön joukkoon et miten vanha kanttura oot. Teinit itkis vieressä. Ja B ei tietäs mihin silmänsä laittas.

Eikä omalla kohdallani tulis edes mitään koko hommasta et ei sillä, aivan kauheeta olis.

Laulajat valitaan yleensä eturivistä ja sen perusteella, että he itse haluaa (usein on esim. joku kyltti, että haluaisi laulaa tietyn biisin). Miten sieltä takaa edes pystyisi laulattamaan ketään, eli etköhän oo siltä ainakin turvassa. 😅

Vierailija
69662/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jokeritkin vaikuttivat niin tylsiltä tuossa dokkarissa?🥱😴

Kaikki hauska varmaan leikattu pois, koska G tavalla tai toisella mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69663/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja lukiessa tulee fiilis, että K on ollut siellä Aktian sirkusapinana. Haluaisin olla väärässä.

Olihan se. Se täti pääsi oikein pätemään. Ja voi ku K olis pukeutunut edes normaaleihin vaatteisiin eikä sirkuspelleks ...

No, se meni sinne Käärijänä lasten ja nuorten iloksi talouskouluun ja teki naiselle myös selväksi tulleensa paikalle mieluiten Käärijänä, ei Jerenä. Paljonpa sitä kunnioitettiin.

Jeren lapsuus ja nuoruus ja perhe ja elämä siinä läpi käytiin kuvien kera. Ei Käärijän.

Vierailija
69664/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa lehtiön ja kynän mukaan, et voi väittää sit tekevänsä keikka-arviota ET-lehteen.

Vierailija
69665/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei meni hyväksyntään koko viesti. Mitähän pahaa siinä oli. No laitoin et en ehkä itse mamma-ikäsenä muumuuna kehtais mennä ku perimmäiseen peri feriaan nuorten miesten keikalla.

Ja et miettikääs jos B ei näkisi kauempaa miten vanha oot ja valitsis sut laulaan ja lähempänä vasta tajuais kun tulee lavalta yleisön joukkoon et miten vanha kanttura oot. Teinit itkis vieressä. Ja B ei tietäs mihin silmänsä laittas.

Eikä omalla kohdallani tulis edes mitään koko hommasta et ei sillä, aivan kauheeta olis.

Nyt kyllä höpiset omiasi <3 :D Jo ihan koulutuksen puolesta B pitää kaikkia ihmisiä tasa-arvoisena.

Vierailija
69666/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja lukiessa tulee fiilis, että K on ollut siellä Aktian sirkusapinana. Haluaisin olla väärässä.

Olihan se. Se täti pääsi oikein pätemään. Ja voi ku K olis pukeutunut edes normaaleihin vaatteisiin eikä sirkuspelleks ...

No, se meni sinne Käärijänä lasten ja nuorten iloksi talouskouluun ja teki naiselle myös selväksi tulleensa paikalle mieluiten Käärijänä, ei Jerenä. Paljonpa sitä kunnioitettiin.

Jeren lapsuus ja nuoruus ja perhe ja elämä siinä läpi käytiin kuvien kera. Ei Käärijän.

Niin no, tämä oli pointtini.

Vierailija
69667/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua v****s, jos joku tykkäämäni bändi tekis tänne rundin ja samalla sanois, että kaduttaa, kun tulee takkiin. Kannattaisko vähän miettiä sanoja ihan niiden fanien takia.

Ehkä jokaisen joka aikoo fanittaa K:ta pidemmän päälle on vaan pikkuhiljaa tultava sinuiksi sen kanssa että K ei halua olla sisäsiisti sliipattu artisti jonka pitää miettiä sanojansa fanien tai oman imagon takia. Sitä se joutui tekemään siellä Liverpoolissa, mikä oli sille selvästi tosi raskasta. Sanoi siinä yleX haastiksessakin että tuntui menettävänsä itsensä, eikä se K varmaan halua joutua tekemään taas sitä samaa jotta ulkomaanfanit ei loukkaannu. Saattaa jopa ahdistaa tuo "takaisin sinne joutuminen" kun se tietää että iso osa niistä odotta jotain viisu-Käärijää eivätkä edes tule tykkäämään Käärijä-Käärijästä. Ja joutuupa ehkä vielä jostain välispiikistä johonkin paikalliseen juorulehteen ruodittavaksi rundin lopuksi, huhheijaa. Ihan siitäkin syystä saattaa jäädä viimeiseksi euroopan-visiitiksi.

Ulkomaillakin on tosin niitäkin faneja jotka tykkäävät juuri siitä että J/K on kipeän aito ja suorasanainen myös näissä asioissa. Ja sitten niitä jotka ovat tykästyneet ideaan Käärijästä joka on muiden artistien tapaan hieman mielistelevämpi, mutta se Käärijä ei ole meidän K.

Tuskin K kuitenkaan haluaa mitenkään loukata fanejaan. Sellaista käsitystä en ole itse koskaan saanut K/J vaikka millaista läppää heittäisi.

Itse en tosin oikein näe tuota loukkaavana jos joku artisti sanoisi että takkiin tulee ja siksi jos saisi valita uudestaan niin tuskin lähtisi. Ihan ymmärrettävää ja kuitenkin K on sinne menossa tuosta huolimatta.

Joo, ei se tietenkään ketään halua loukata. Enkä minäkään loukkaantuisi jos joku fanituksen kohde (K mukaanlukien) on rehellinen tuolla tavoin, koska näen sen tavallisena ihmisenä.

Mutta tosi monet loukkaantuu jos fanituksen kohde ei ole yhtä innostunut jostain kuin fanittaja itse, ja sen takia niin monet artistit joutuvat ylläpitämään sitä feikkiä ylipositiivisuutta. K-Pop fanikulttuurissa on ehkä selkeimmin se feikeistä feikein meininki tässä suhteen, jossa idolit eivät saa hetkeäkää olla nuolematta kuuntelijakuntansa takamuksia. Ja fanit vaativat sitä, vaikka tietävät että kaikki on ison mediabisneksen huolella tuottamaa teatteria.

K on tässä asiassa täysin vastakohta, sen tunteet ovat raakana esillä, sitä ei pysty ohjaamaan. Pieniä jaksoja kykenee pidättelemään sanomisiaan, mutta sen jälkeen tulee entistä kovemmalla paineella tunteita ulos. Ja tästä tykkään. Itse kun en uskalla olla avoin melkein koskaan.

Niinpä. Voi kun maailma kohtelisi K:ta hyvin <3 Hän sanoi kyllä tässä webinaarissakin, että anteeksi pyydetään, jos siihen on tarve jne. (yleisesti), että varmaan saattaa tästä mainita välispiikeissä.. Ja varmaan katkeruus kiertueen tuottavuudesta ehtii viiletä syksyyn mennessä.. Ehkä siellä keikoilla voi sitten vitsailla ja sanoa että oli tyytyväinen että tuli, vaikkei jäänyt plussan puolelle :D 

Jotenkin ahdistavaa miten suuria reaktioita tuollaiset yksittäiset lauseet aiheuttavat ihmisissä.. aina etsitään syytä loukkaantua :(

Vierailija
69668/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä hössötystä, että mikå nyt jossain biisipäuvän paljastuksessa nyt on niin OMG kauheaa.

Se on vaan BIISI, ja olennainen juttuhan on se, MIILLAINEN se biisi on - eikä se, minä päivänä se julkaistaan.

Öö. Sen kertominen on sopimusrike. Ei olisi saanut sanoa vielä. Se siinä on paha. K itse sanoi, että levy-yhtiöltä tulee aivan varmasti sanomista.

Olkoon vaan sopimusrike, kyllä mä sen tajuun. Mutten sitä perustavanlaatuista kysymystä, että mitä siinä pelkän julkistuspäivän paljastamisessa on niin kauheaa??

Sit ymmärtäisin, jos Kärppy ois ajatuksissaan alkanu hoilata uutra kappaletta ja haastattelija ois kompannu, et hyvä toi teidän uus biisi.

Voi luoja miten hölmöjä jotkut on. Eihän se ehkä meidän mielestä ole iso juttu et paljastaa päivän mut tosiaan kyse on sopimuksesta ja sen rikkomisesta. Ei ole kyse siitä mitä mieltä tai miltä tuntuu, vaan puhtaasti bisneksestä.

Miten se bisnes kärsi asian vuotamisesta?

Vierailija
69669/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69670/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä hössötystä, että mikå nyt jossain biisipäuvän paljastuksessa nyt on niin OMG kauheaa.

Se on vaan BIISI, ja olennainen juttuhan on se, MIILLAINEN se biisi on - eikä se, minä päivänä se julkaistaan.

Öö. Sen kertominen on sopimusrike. Ei olisi saanut sanoa vielä. Se siinä on paha. K itse sanoi, että levy-yhtiöltä tulee aivan varmasti sanomista.

Olkoon vaan sopimusrike, kyllä mä sen tajuun. Mutten sitä perustavanlaatuista kysymystä, että mitä siinä pelkän julkistuspäivän paljastamisessa on niin kauheaa??

Sit ymmärtäisin, jos Kärppy ois ajatuksissaan alkanu hoilata uutra kappaletta ja haastattelija ois kompannu, et hyvä toi teidän uus biisi.

Voi luoja miten hölmöjä jotkut on. Eihän se ehkä meidän mielestä ole iso juttu et paljastaa päivän mut tosiaan kyse on sopimuksesta ja sen rikkomisesta. Ei ole kyse siitä mitä mieltä tai miltä tuntuu, vaan puhtaasti bisneksestä.

Miten se bisnes kärsi asian vuotamisesta?

Tiedätkö, mitä sopimusrike tarkoittaa? K itse sanoi, että levy-yhtiöltä tulee sanomista, eikä sitä olisi saanut kertoa. Eikä ollut mikään vitsi, minkä tietää kuka vain sen reaktion nähnyt.

Vierailija
69671/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo 15.9 spekulaatio nyt vähän vie tilaa tuolta loukkaantumisjutulta... 

Vierailija
69672/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä nyt selkeästi valitettavasti tajua. Sitä julkaisupäivää ei olisi saanut kertoa livessä koko kansalle.

Nyt tuli sympatiat K:lle. Mä oon työssäni mokannu samankaltaisesti julkistuspäivien kanssa. Moka oli ERITTÄIN so. Hävettää hvetisti vieläkin.

Siinä on se, että toiset on mitoittanut ja ajoittanut kaikki asiaankuuluvat promootiot ja ehkå merchitkin just esim viikkoa ennen julkaisupäivää ja just yllätysmomentilla voi olla iso merkitys.

Mut siis on kai tässä uuden biisin tulo jo muutenkin ollut tiedossa? 19.8.:kin paljastetaan joku?

Vierailija
69673/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69674/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko melki 50v. olla beibiboo? Jokereiden beibiboo.

Vai onko se vaan irvokasta.

On. Sitä se nimenomaan on.

Voi ku vois kääntää aikaa taaksepäin.

😭

No me ollaankin lady boo (tai mamma boo). Ihan yhtä arvokkaita faneja kuin nuoret neidotkin.

Vierailija
69675/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua v****s, jos joku tykkäämäni bändi tekis tänne rundin ja samalla sanois, että kaduttaa, kun tulee takkiin. Kannattaisko vähän miettiä sanoja ihan niiden fanien takia.

Ehkä jokaisen joka aikoo fanittaa K:ta pidemmän päälle on vaan pikkuhiljaa tultava sinuiksi sen kanssa että K ei halua olla sisäsiisti sliipattu artisti jonka pitää miettiä sanojansa fanien tai oman imagon takia. Sitä se joutui tekemään siellä Liverpoolissa, mikä oli sille selvästi tosi raskasta. Sanoi siinä yleX haastiksessakin että tuntui menettävänsä itsensä, eikä se K varmaan halua joutua tekemään taas sitä samaa jotta ulkomaanfanit ei loukkaannu. Saattaa jopa ahdistaa tuo "takaisin sinne joutuminen" kun se tietää että iso osa niistä odotta jotain viisu-Käärijää eivätkä edes tule tykkäämään Käärijä-Käärijästä. Ja joutuupa ehkä vielä jostain välispiikistä johonkin paikalliseen juorulehteen ruodittavaksi rundin lopuksi, huhheijaa. Ihan siitäkin syystä saattaa jäädä viimeiseksi euroopan-visiitiksi.

Ulkomaillakin on tosin niitäkin faneja jotka tykkäävät juuri siitä että J/K on kipeän aito ja suorasanainen myös näissä asioissa. Ja sitten niitä jotka ovat tykästyneet ideaan Käärijästä joka on muiden artistien tapaan hieman mielistelevämpi, mutta se Käärijä ei ole meidän K.

Tuskin K kuitenkaan haluaa mitenkään loukata fanejaan. Sellaista käsitystä en ole itse koskaan saanut K/J vaikka millaista läppää heittäisi.

Itse en tosin oikein näe tuota loukkaavana jos joku artisti sanoisi että takkiin tulee ja siksi jos saisi valita uudestaan niin tuskin lähtisi. Ihan ymmärrettävää ja kuitenkin K on sinne menossa tuosta huolimatta.

Niinpä. Muutama tumblr-fani veti herneen nenään aiheesta. Ja toinen asia josta sanottiin, oli se, että K sanoi, että mieluummin keikkailee Suomessa, ja fanit voivat lentää tänne, tukea taloutta jne. Olihan se ehkä vähän ajattelemattomasti sanottu, mutta K ei ole pahantahtoinen ihminen. Hän tulee tekemään tällaisia virheitä, ja oppimaan niistä. Lisäksi seminaarin aihe oli nimenomaan raha, eli puhui asioista rahaan peilaten. Toivon, että fanit antavat armoa ja koettavat ymmärtää J:tä. J ei ole ollut julkisuudessa kauaa, ja nykyään paljon etsitään asioita, joista voisi loukkaantua. Jos J näkee palautetta, niin kyllä hän varmaan asiaan palaa, jos tuntuu että on tarve.

Siis tämä juuri. Tämän piti olla talouskoulu. Jotenkin haastattelija sai sen näyttämään joltain ihan muulta ja nyt ihmiset vetää siitä omia johtopäätöksiään.

T. tämän piti olla talouskoulu -jankkaaja

Miksi sanot itseäsi jankkaajaksi? Ei tuosta vuelä kukaan ollut loputtomiin vääntänyt.

Vierailija
69676/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä nyt selkeästi valitettavasti tajua. Sitä julkaisupäivää ei olisi saanut kertoa livessä koko kansalle.

Nyt tuli sympatiat K:lle. Mä oon työssäni mokannu samankaltaisesti julkistuspäivien kanssa. Moka oli ERITTÄIN so. Hävettää hvetisti vieläkin.

Siinä on se, että toiset on mitoittanut ja ajoittanut kaikki asiaankuuluvat promootiot ja ehkå merchitkin just esim viikkoa ennen julkaisupäivää ja just yllätysmomentilla voi olla iso merkitys.

Mut siis on kai tässä uuden biisin tulo jo muutenkin ollut tiedossa? 19.8.:kin paljastetaan joku?

Joo, mutta tämä on eri. Ja ongelma saattoi olla jopa se, ettei koko kansan tietoon haluttu vielä, että JO ja K julkaisee samana päivänä uuden biisin. Sopimusrike, josta ei olisi vielä saanut puhua jokatapauksessa.

Vierailija
69677/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K: Mä haluun vaan käpertyä sun kainaloon.

B: Tuu tänne. Ei se huonosti mennyt, olit niin suloinen.

K: Koko Aktia meni päin....

B: Kyllä mä kulta sulle Aktia näytän.

Vierailija
69678/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupala possujunaa mutta ei B:n loistavaa CCC tulkintaa. Ois ollut miljoona kertaa kiinnostavampaa kuin fanien kuvaaminen yawn. Liian nopeat kuvakulmat vanhalle, en pysy perässä. Tää konsepti videoille on vähän puuduttava. Ois kiva nähdä oikeasti behind the scenes juttuja, ja kuulla Joksujen ajatuksia. Jännä juttu että ylläri samana päivänä iih!

Kuvataankohan samantyyppistä sarjaa Nordic tourilla? Laitan paperipussin päähän keikalle, enkä todellakaan mene eturiviin.

Siis mulle tuli ekaa kertaa sellainen fiilis että ei hitto kehtaako sitä edes mennä noille keikoille. Suomessa mammalauma (siis lukeudun mammoihin myös) ja muualla kiljuvat nuoret naiset. Tai ehkä ne vanhemmat on olleet takarivissä tuollakin.

Sano muuta. Haluan suht eteen koska bileet on parhaat niin mutta ei saakeli baby boot siellä kiljumassa. Olen vielä S-keikalla Tavalla ei hemmetti kun K18 en lippua saanut. Masentaa. Pitääkö hypätä vaan laivasta ja alkaa elää keski-ikäisen elämää.

Nyt kyllä saakeli jokaikinen lipun ostanut menee sinne keikalle vaikka olisi kuinka muumioitunut. Täällä on vaikka kuinka paljon meitä jotka ei pääse vaikka haluaisivat.

Vierailija
69679/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se tietenkään ketään halua loukata. Enkä minäkään loukkaantuisi jos joku fanituksen kohde (K mukaanlukien) on rehellinen tuolla tavoin, koska näen sen tavallisena ihmisenä.

Mutta tosi monet loukkaantuu jos fanituksen kohde ei ole yhtä innostunut jostain kuin fanittaja itse, ja sen takia niin monet artistit joutuvat ylläpitämään sitä feikkiä ylipositiivisuutta. K-Pop fanikulttuurissa on ehkä selkeimmin se feikeistä feikein meininki tässä suhteen, jossa idolit eivät saa hetkeäkää olla nuolematta kuuntelijakuntansa takamuksia. Ja fanit vaativat sitä, vaikka tietävät että kaikki on ison mediabisneksen huolella tuottamaa teatteria.

K on tässä asiassa täysin vastakohta, sen tunteet ovat raakana esillä, sitä ei pysty ohjaamaan. Pieniä jaksoja kykenee pidättelemään sanomisiaan, mutta sen jälkeen tulee entistä kovemmalla paineella tunteita ulos. Ja tästä tykkään. Itse kun en uskalla olla avoin melkein koskaan.

Tähä lisäisin vielä, että tuntuu että tuolla twitterissä ja tumblrissa on aika monella K:n fanilla k-pop fanitusta taustalla, mitä nyt pikaisesti nähnyt vilahduksia aiheesta. Eli vaikka K nyt vaikuttaakin heistä vähän jännältä pojalta erilaisuudellaan, niin saattavat monetkin heistä tiedostamattaan haluta k-pop tasoista hallittua sliippausta sinne pohjalle. Haluavat "aitoutta", mutta vain tiettyyn brändimäiseen pisteeseen, sellaista mitä enkuksi kutsutaan "manufactured authenticity". 

Vierailija
69680/123801 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupala possujunaa mutta ei B:n loistavaa CCC tulkintaa. Ois ollut miljoona kertaa kiinnostavampaa kuin fanien kuvaaminen yawn. Liian nopeat kuvakulmat vanhalle, en pysy perässä. Tää konsepti videoille on vähän puuduttava. Ois kiva nähdä oikeasti behind the scenes juttuja, ja kuulla Joksujen ajatuksia. Jännä juttu että ylläri samana päivänä iih!

Kuvataankohan samantyyppistä sarjaa Nordic tourilla? Laitan paperipussin päähän keikalle, enkä todellakaan mene eturiviin.

Siis mulle tuli ekaa kertaa sellainen fiilis että ei hitto kehtaako sitä edes mennä noille keikoille. Suomessa mammalauma (siis lukeudun mammoihin myös) ja muualla kiljuvat nuoret naiset. Tai ehkä ne vanhemmat on olleet takarivissä tuollakin.

Sano muuta. Haluan suht eteen koska bileet on parhaat niin mutta ei saakeli baby boot siellä kiljumassa. Olen vielä S-keikalla Tavalla ei hemmetti kun K18 en lippua saanut. Masentaa. Pitääkö hypätä vaan laivasta ja alkaa elää keski-ikäisen elämää.

Toisaalta mun pelko on että siellä ei ole nättiä baby boota rivissä ollenkaan vaan kuolemanvakava mammalauma nyyhkimässä kaiholauluille 😀

Sokeltamassa nyyhkytysten lomasta sitä siansaksaa, joka omassa korvassa kuulostaa ihan slovenialta ja Novi Valilta...

Ketju on lukittu.