Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän lisää lanteiden vatkaamista
https://instagram.com/stories/madam_cyka/3160638102502194371?igshid=MTc…
https://www.instagram.com/reel/CvOBLTaNVO4/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Ensimmäisenä tulee mieleen kaksi kieltolistan (the listan) asiaa: casual nöpötys/pullottava etumus sekä mikä lie Irmelin liian lyhyet lepattavat housunlahkeet.
Casual nöpötystä ei missään nimessä listalle! Varsinkaan Bojanin! Se on erittäin tervetullut ja haluttu aihe!
Minä olin termin pullottava etumus keksijä, mutta se sai myös useita vastalauseita. Joku toteskin, että ei kait se B:n etumus mikään Neitsyn Marian suojeluksessa oleva oo ja termi menikin suoraan listalle. Kait se casual nöpötyskin meni listalle?
Ai hitsi, mä muistan elävästi tämän keskustelun.🤣 Joku ei tykännyt siitä, kun vedettiin B:n etumus mukaan ja siitä alkoi kauhea vääntö. Ainakin 20 asiaan liittyvää viestiä poistui.😂 Tämä ketjun jutut on kansallisaarre ja joku vielä kehtaa poistaa niitä. T: tuon Neitsyt Maria kommentin heittänyt
Voivoi, en tiennykään, että lanseeraamaani käsitettä koskevat viestit poistuivat. Olen itsekin vastustuksesta johtuen siirtynyt käyttämään enemmän casual nöpötys-termiä.
T Pullottavan etumuksen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen kaksi kieltolistan (the listan) asiaa: casual nöpötys/pullottava etumus sekä mikä lie Irmelin liian lyhyet lepattavat housunlahkeet.
Casual nöpötystä ei missään nimessä listalle! Varsinkaan Bojanin! Se on erittäin tervetullut ja haluttu aihe!
The Lista ei ole yksistään kieltolista. Siellä on myös aiheita joista poistajat eivät ole pitäneet,eli siis vain muutamat ja myös matkamme kohokohtia.
t. Listan pitäjäLöytäisinpä ne tito-keskustelut! Ne on selvästi olleet sillon kun olin itse reissussa ja poissa palstalta, eli olen todellakin jäänyt paljosta paitsi.
Siis oliks se se, kun sanoin, että Slovenia on entinen itäblokin maa? Ja sit LadySLO korjasi, että ei varsinaisesti ja kertoi jotain Titosta? Tai joku palstalla. Jotain ihan faktaa.
Marsalkka Tito oli sosialistisen Jugoslavian johtaja. Maalla oli oma suhteensa silloiseen Neuvostoliittoon ja omanlaisensa sosialismin tulkinta, mutta kyllä se ihan oikeutetusti luettiin osaksi ns. itäblokkia. Slovenia oli Jugoslavian vaurain ja parhaiten koulutettu osa.
Ja mitähän alapeukuttamista tässä nyt oli?
Näiden mielestä ent Jugoslavia ei ollut itäblokkia. Ei ollut Varsovan liiton käsen kuin ad 1948 tjsp, mutta olihan kyse meikäläisittäin katsottuna itäblokista. Ei markkinatalous, mm.
Aluksi myös Jugoslavia ja Albania kuuluivat Itäblokkiin.
Jugoslavia irtautui itäblokista pian toisen maailmansodan päättymisen jälkeen sosialistisesta yhteiskuntajärjestelmästään huolimatta. Titon johtamat kommunistiset partisaanit nousivat maassa valtaan ilman merkittävää Neuvostoliiton sotilaallista apua eivätkä neuvostojoukot siten jääneet miehittämään Jugoslaviaa, mikä osaltaan lisäsi maan poliittista liikkumavaraa.
Vaikka Jugoslavia oli sosialistinen valtio, se vastusti Neuvostoliiton määräysvaltaa. Jugoslavia ei liittynyt SEViin eikä Varsovan liittoon, vaan se pysyi puolueettomana kylmän sodan aikana. Maa oli keskeisesti mukana Sitoutumattomien maiden liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carpe Diemiä Kaivohuoneella
Hienoa.
Vielä hienompaa olisi ollut jos olisi näkynyt K nauhoittamassa tuota.
Ehkä joku crewsta edes nauhoitti ja laittoi menemään B:lle. Aika moni yleisöstä osaa myös laulaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Lista ei ole yksistään kieltolista. Siellä on myös aiheita joista poistajat eivät ole pitäneet,eli siis vain muutamat ja myös matkamme kohokohtia.
t. Listan pitäjäLöytäisinpä ne tito-keskustelut! Ne on selvästi olleet sillon kun olin itse reissussa ja poissa palstalta, eli olen todellakin jäänyt paljosta paitsi.
Siis oliks se se, kun sanoin, että Slovenia on entinen itäblokin maa? Ja sit LadySLO korjasi, että ei varsinaisesti ja kertoi jotain Titosta? Tai joku palstalla. Jotain ihan faktaa.
Marsalkka Tito oli sosialistisen Jugoslavian johtaja. Maalla oli oma suhteensa silloiseen Neuvostoliittoon ja omanlaisensa sosialismin tulkinta, mutta kyllä se ihan oikeutetusti luettiin osaksi ns. itäblokkia. Slovenia oli Jugoslavian vaurain ja parhaiten koulutettu osa.
Googleta sana itäblokki, niin sivistyt. Sinä voit tulkita asioita, miten tahdot mutta et voi yleistää omia käsityksiäsi jonkinlaiseksi totuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Janin viiskymppinen
Muistan hyvin tuolta aika alkusivuilta kun katseltiin uudestaan ja uudestaan sitä jokereitten saunarekkavierailua. Ja sit joku tajusi ekaa kertaa mitä janin housuissa oikein on ja kommentoi että herranjumala mitkä härän pallit! Toi lause on uppoutunut aivoihini ja pelkään että sanon sen vielä ääneen ensi viikolla töissä ekaluokkalaisten kuullen.
Toi viiskymppinen on miellyttävän maltillinen ilmaisu.
Oliko pakko herättää Tito ja Jugoslavia jankkaaja 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se eilen synttäreillä ollut kaveri on myös kaivohuonella 👀 IG stories... Ehkä se on aina? Sillä on myös yksi niistä lätkäpaidoista, joillaisen B sai
Siis eikö sen ig ollut yksityinen vielä aamulla? Miten on nyt laittanut julkiseksi?
Mulle on näkynyt sekä aamulla että nyt. Puhutaanko nyt samasta tyypistä eli henri aaltonen official?
Joo! Mutta jos muilla ei samaa kokemusta, niin tosiaan varmaan on vaan oma insta sekoillut. Yritin sitä Härtsän synttärikuvaa mennä sillon kattomaan.
Ei ollut aamulla yksityinen ,saanut varmaan tägäyksestä tiedon ja yksityistänyt ,kunnes sai siivottua tilin ,koska aamupäivällä se oli vähän aikaa yksityinen
Vierailija kirjoitti:
Carpe Diemiä Kaivohuoneella
Aivan paras. Saatiin kuin saatiinkin carpe diem Kaivohuoneen keikalle 😄😄
Täällä on hauskaa ja mä kyllä sydämestäni toivon, että oisitte ihan kaikki kokemassa tän vielä joskus. Eikä keikka oo ees alkanut. Euroviisubiisit soi ja olen melkein itkenyt kertaalleen, koska tunnetilat on aivan uskomattomilla tasoilla. Noloa ja hienoa ja kaunista ja aivan hirveetä.
Te ootte kaikki huippuja, nukkukaa hyvin! 😍
- Kukkis
Oi Kukkis, ihan parasta keikkaa💖👌
Odotan kieli pitkällä raporttia huomenna!
Leila💖
Annetaanko pienet häränpallieille. Tuo niin monen, monen meidän mieleen piirtynyt ilmaus, se on puhdasta kultaa. 🥺
Thinkoffinland laittaa keikan jälkeen koko keikan nähtäväksi ja ladattavaksi ,jos haluaa koko keikan katsoa eikä vaan miljoonia klippejä.
Euroviisut soi :)
Piti lisätä, et jos mulla ois supervoimat, niin tää palsta ei sulkeutuisi tänäyönä.
- Kukkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta sana itäblokki, niin sivistyt. Sinä voit tulkita asioita, miten tahdot mutta et voi yleistää omia käsityksiäsi jonkinlaiseksi totuudeksi.
Mä silloin googletin, kun olin käyttänyt kyseistä ilmaisua eikä sen käyttö myös Jugoslaviasta ole tuomittavaa. Wikipediassa mainittiin, että sitä pidettiin itäblokkina, oli se sitä tai ei.
Eli kyllä niin voi minusta sanoa, enemmän kulttuurisena merkitykseltään, en koskaan puhunutkaan poliittisesti asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden mielestä ent Jugoslavia ei ollut itäblokkia. Ei ollut Varsovan liiton käsen kuin ad 1948 tjsp, mutta olihan kyse meikäläisittäin katsottuna itäblokista. Ei markkinatalous, mm.
Aika lailla kyllä vallitsee historian- ja politiikantutkijoiden parissa yksimielisyys siitä, että Jugoslavia oli osa ns. itäblokkia siinä kuin Puola ja Unkarikin. Albania oli se, joka veti toooodella omaa linjaansa. Nykyisin vain ei moni enää tiedä mitään Jugoslavian synnystä, Titosta ja myöhemmin hirvittävistä hajoamissodista, joiden arvet tuntuvat yhä sekä uusissa tasavalloissa että diasporassa.
Vierailija kirjoitti:
Piti lisätä, et jos mulla ois supervoimat, niin tää palsta ei sulkeutuisi tänäyönä.
- Kukkis
Ai niin faaaak, eihän me tänne mitään päivitystä saadakaan :( unohdin jo täysin.
Jan the great? Rakkaalla lapsella on nähtävästi monta nimeä.