Te, jotka varotte edelleen koronaa, niin millä tavalla?
Itse joudun sairauksien takia varomaan. Liikun vähän missään ja käytän maskia edelleen.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä ihmetyttää, kun ne, jotka vielä pitää maskia, käyttää niitä kirurgisia suojia. Kellään en ole nähnyt ffp2 saati 3, joista olis jo jotain hyötyäkin.
Osa ffp-maskeista näyttää ihan tavallisilta maskeilta. Ei kaikissa ole filtteriä.
-Tilaan edelleen elintarvikkeet asuntoni ovelle ja nostan ne sisälle vasta kun lähetti on poistunut jonka jälkeen desinfioin pakkaukset
-Jos joudun poistumaan asunnosta, FFP3 maski ja kasvovisiiri sekä käsidesin jatkuva käyttö
-Asunnon ulkopuolella turvaväli kaikkialla
-En käytä julkista liikennettä
-En koske pintoihin julkisilla paikoilla
-Ei vierailijoita, Skype on keksitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä ihmetyttää, kun ne, jotka vielä pitää maskia, käyttää niitä kirurgisia suojia. Kellään en ole nähnyt ffp2 saati 3, joista olis jo jotain hyötyäkin.
Osa ffp-maskeista näyttää ihan tavallisilta maskeilta. Ei kaikissa ole filtteriä.
No kyllä niissä on aina jokin filtteröivä osa, eihän ne muuten toimi. Suomessa käytetään nykyään laajalti Kingfan fish eye -mallia ja sitten perinteisempää nokkamallia ja ne kyllä erottaa kirurginmaskeista helposti.
Vierailija kirjoitti:
-Tilaan edelleen elintarvikkeet asuntoni ovelle ja nostan ne sisälle vasta kun lähetti on poistunut jonka jälkeen desinfioin pakkaukset
-Jos joudun poistumaan asunnosta, FFP3 maski ja kasvovisiiri sekä käsidesin jatkuva käyttö
Tuohan on niin kuin vankilassa olisi. Et siis uskalla elää?
Viime syksynä ajattelin että koronan uhka on menossa ohi. Vaihdoin myös työpaikkaa. Se osoittautui erittäin tartuntavaaralliseksi sen jälkeen kun infektiovastaanotot purettiin. En pysty jatkuvasti käyttämään FFP2:ta koska se puristaa liikaa nenää, ja väljät mallit eivät taas ole tiiviitä. Pakko kuitenkin jotain yrittää tehdä, koska tutkimustieto osoittaa vahvasti että korona ei ole muuttunut vaarattomaksi.
Kävin Virossa ottamassa uusimman rokotteen kun sitä ei ollut Suomessa tarjolla. Vältän joukkoliikennettä. Laitan FFP2:n päähän jos on erityistä aihetta. Altistumisen määrä kuitenkin näkyy siinä että vähintään lieviä flunssaoireita on ollut jo useamman kuukauden. En tiedä että olisin saanut uutta koronatartuntaa mutta kun PCR:ään ei enää matalalla kynnyksellä pääse niin en voi olla varma. Välillä on ollut mm. huimausta joka sopii koronankin taudinkuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokonaan etätöissä. Ruoka tilattuna kotiovelle. En käy ravintoissa tai kahviloissa ellei käytössä iso väljä terassi. Käytän kodin ulkopuolisissa sisätiloissa FFP3-hengityssuojainta. Vieraita ei käy enkä käy kenelläkään itse vieraana. Ystäviä tapaan vain ulkona (turvavälit, maskit). Taksia käyttäessä tilaan auton, jossa kuskilla maski ja autossa pisarasuoja. Junalla matkustaessa käytössä oma makuuhytti tai oma työskentelyhytti.
Tiedätkö miten ilmanvaihto junan hyteissä toimii? Itse en ole asiaa tarkemmin selvittänyt, koska ei ole ollut tarvetta matkustaa junalla nyt pandemian alkamisen jälkeen, mutta olen jostain (luultavasti twitteristä) lukenut, että sama ilma saattaisi kiertää vaunun eri hyteissä ja käytössä ei olisi hepa-suodattimia vaan suodattimet, jotka eivät viruksia poista ilmasta. Jos koronan välttäminen olisi minulle terveyden takia ehdottoman välttämätöntä ja olisi tarve matkustaa junalla niin joko käyttäisin ffp3-tason maskia kokoajan (myös silloin, kun olisin yksin omassa hytissä) tai varmistaisin VR:ltä, että hyttiin tuleva ilma tulee joko suoraan ulkoa tai on suodatettu niin, että viruksia ei vaunun muista hyteistä pääse minun hyttiini. Jos kävisi ilmi, että ilmanvaihto junan hyteissä tosiaan toimii niin, että muiden hyttien ilmaa pääsee omaani ilman hepa-suodatusta, käyttäisin ffp3-tason maskia myös omassa hytissä yksin ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ei vierailijoita, Skype on keksittyTuohan on niin kuin vankilassa olisi. Et siis uskalla elää?
Hyvin hän näyttää elävän. Se että sinulle tuo tarkoittaa vankilaanja sitä ettei uskalla elää, kertoo enemmän sinusta kuin viestin kirjoittajasta. Voi olla, että jos hän eläisi kuten sinä elämisen ymmärrät, hän kuolisi. Jos ei tiedä taustoja, niin ei kannata tehdä pitkälle meneviä päätelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ei vierailijoita, Skype on keksittyTuohan on niin kuin vankilassa olisi. Et siis uskalla elää?
En halua ottaa turhia riskejä. Korona on hengenvaarallinen kaikille. Mieluummin olen yksin asunnossani kuin tukehdun kuoliaaksi hengityskoneessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokonaan etätöissä. Ruoka tilattuna kotiovelle. En käy ravintoissa tai kahviloissa ellei käytössä iso väljä terassi. Käytän kodin ulkopuolisissa sisätiloissa FFP3-hengityssuojainta. Vieraita ei käy enkä käy kenelläkään itse vieraana. Ystäviä tapaan vain ulkona (turvavälit, maskit). Taksia käyttäessä tilaan auton, jossa kuskilla maski ja autossa pisarasuoja. Junalla matkustaessa käytössä oma makuuhytti tai oma työskentelyhytti.
Tiedätkö miten ilmanvaihto junan hyteissä toimii? Itse en ole asiaa tarkemmin selvittänyt, koska ei ole ollut tarvetta matkustaa junalla nyt pandemian alkamisen jälkeen, mutta olen jostain (luultavasti twitteristä) lukenut, että sama ilma saattaisi kiertää vaunun eri hyteissä ja käytössä ei olisi hepa-suodattimia vaan suodattimet, jotka eivät viruksia poista ilmasta. Jos koronan välttäminen olisi minulle terveyden takia ehdottoman välttämätöntä ja olisi tarve matkustaa junalla niin joko käyttäisin ffp3-tason maskia kokoajan (myös silloin, kun olisin yksin omassa hytissä) tai varmistaisin VR:ltä, että hyttiin tuleva ilma tulee joko suoraan ulkoa tai on suodatettu niin, että viruksia ei vaunun muista hyteistä pääse minun hyttiini. Jos kävisi ilmi, että ilmanvaihto junan hyteissä tosiaan toimii niin, että muiden hyttien ilmaa pääsee omaani ilman hepa-suodatusta, käyttäisin ffp3-tason maskia myös omassa hytissä yksin ollessani.
Ilma on vaunukohtaista ja vaihtuu kokonaan 5 minuutin välein.
Töissä, julkisessa liikenteessä sekä kaupoissa edelleen maski, vaikka mieheni kanssa saamme ihmettelyjä ja katseita. Mutta sehän on jokaisen oma asia.
Mä käytän noita kirurginmaskeja jos olen itse jotenkin räkäinen mutta ulkona on käytävä jostain syystä. Itseäni suojatakseni en käytä enää mitään. Töissä hyvä käsihygienia joka tapauksessa. Kipeinä meillä ei tule paikalle työntekijät eikä asiakkaat.
Korona ei ole hävinnyt mihinkään, enemmistö ei vaan enää viitsi noudattaa mitään turvaohjeita.
Kuka idiootti käski poistaa käsidesit metroasemilta? Juuri käsihygienia on tärkeää, koronan takia eikä ole haitaksi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole hävinnyt mihinkään, enemmistö ei vaan enää viitsi noudattaa mitään turvaohjeita.
Kuka idiootti käski poistaa käsidesit metroasemilta? Juuri käsihygienia on tärkeää, koronan takia eikä ole haitaksi muutenkaan.
Mulla on aina käsilaukussa pieni pullo käsidesiä. Mä vähän luulen, että koska käsidesikään ei ole ilmaista, niin metroasemilta ne on poistettu just siksi, että ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin sulla ehkä meni jotain ohi noiden koronavuosien aikana, mutta sanottakoot se sitten vielä kerran: maski estää levittämästä mahdollista tautia (jonkin verran) estämällä pärskeet. Mutta se ei siis suojaa millään tavoin kun sisäänhengittelet. Ihan vain että tiedät nyt.
Niin on maskeja ja maskeja
unvaxxed kirjoitti:
huutista lampaille
Juuri näin. 0 rokotetta 0 tartuntaa. Kuka jaksaa pelätä loppuiän. Se lammas pelkää.
Mahdetaanko missään muualla enää puhua koko koronasta saati käyttää maskeja? En asu Suomessa ja matkustan paljon muissakin maissa, maskeja en ole nähnyt aikoihin enkä myöskään mitään uutisia koronasta. Puhun useampaa kieltä ja seuraan eri maiden lehdistöä.
Ei kyllä tullut mieleenkään käyttää maskia Suomessa käydessäni, luovuin siitä helmikuussa 2022, kun meillä maskipakko poistui.
Minulla on kyllä Suomessa ystäviä, jotka edelleen varovat niin paljon koronaa, etteivät juuri mitään uskalla tehdä eikä tavata ystäviä. Hiukan kyllä säälittää, aikovatkohan he loppuelämänsä viettää siten, korona kun ei ole mihinkään poistumassa maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Näinkö ajattelit loppuelämäsi elää, korona ei häviä maapallolta mihinkään.
Mä en varsinaisesti enää varo koronaa, mutta mua ei enää kauheesti kiinnosta likkua paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. Jos pitäisi mennä sellaiseen paikkaan, käyttäisin ffp3:sta. Lopetin vähän aikaa sitten sytostaattien käytön, koska ei ne oikein auttaneet mun reumaan, vaikka pari vuotta ehdinkin niitä käyttää. Joten nyt ei tarvitse sytostaattien vuoksikaan enää varoa. Lisäksi päälle ysikymppiset vanhempani - joista siis huolehdin ja joiden vuoksi myös varoin koronaa - päättivät tammikuun lopussa itsekin lopettaa koronan varomisen. Heillä käy nykyisin ihan normaalisti ihmisiä eivätkä enää käytä ffp3:sta missään, joten vähän tyhmäähän mun olisi koittaa varoa tartuttamasta heitä, kun kukaan muu ei enää varo eivätkä he itsekään enää varo saamasta tartuntaa.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/