Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka varotte edelleen koronaa, niin millä tavalla?

Vierailija
17.05.2023 |

Itse joudun sairauksien takia varomaan. Liikun vähän missään ja käytän maskia edelleen.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tarkoitan ffp2 tai ffp3 maskia.

Se on epäselvää, miten monta kertaa käytettyinä nuo vielä tehoavat.

Ap

Itse vaihdan uuden aina yhdenkin käytön jälkeen, vaikka käyttöaika olisi ollut 5 minuuttia.

Vierailija
22/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa ja takseissa käytän maskia. Käsihygienia. En mene ahtaisiin ja täyteen tupattuihin ravintoloihin ja kahviloihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokonaan etätöissä. Ruoka tilattuna kotiovelle. En käy ravintoissa tai kahviloissa ellei käytössä iso väljä terassi. Käytän kodin ulkopuolisissa sisätiloissa FFP3-hengityssuojainta. Vieraita ei käy enkä käy kenelläkään itse vieraana. Ystäviä tapaan vain ulkona (turvavälit, maskit). Taksia käyttäessä tilaan auton, jossa kuskilla maski ja autossa pisarasuoja. Junalla matkustaessa käytössä oma makuuhytti tai oma työskentelyhytti.

Tuo pisarasuojattu taksi mietityttää. Entä, jos siinä on juuri kuljetettu koronasairasta ja käytetty sitä, jotta kuski eibsaa tartuntaa.

Saako työskentelyhytin kokonaan itselleen. Niissä on kai monta paikkaa.

Koska korona on nyt virallisesti ohi ja hysteria poissa, niin ei niihin koronapelkoihin mitään omia hyttejä järjestetä. Toimistolle on pakko tulla se vähintään kerran viikossa. Jos terveydentila on niin kriittinen ettei uskalla ja voi, niin se on kuin mikä tahansa terveydellinen este työn hoitamiselle. Eli jos olet ammatiltasi eräopas ja menetät kävelykyvyn, niin se on vähän niin kuin irtisanomisperuste terveydellisin syin. Et enää kykene hoitamaan työtäsi.

Jos et tiedä mistään mitään, niin kannattaa pitää suu supussa. Katsopa VR:n sivut ja ylläty. Ne hytit todellakaan myydään yksittäiseen käyttöön, myös 4 hengen työskentelyhytit. Juuripa sellaisella vajaa viikko sitten yksin matkustin.

Ja korona ei ole ohi, edes WHO tai THL ei niin sanonut. Meille riskiryhmille se ei varmaan koskaan ole ohi. Ikävä homma jos et itse voi olla etätöissä, mutta minäpä voin ja ei mitään ajatustakaan enää palata ikinä konttorille.

Riskiryhmiä on useita. Itse ymmärrän elinsiirtopotilaat, syöpätauteja sairastavat, siinäpä ne.

On muitakin immuunipuutteisia kuin syöpäpotilaat tai elinsiirtopotilaat.[/quote

Kyllä ja ylipainoisia verenpainetautia sairastavia.

Osalla on jäänyt korvien väliin pelko.

Vierailija
24/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ja kerrostalot eivät tunnu omaavan nyt tehostettua hygieniaa. Eivät myös julkiset paikat ja wc:t? Vai onko vielä. Kärryt ja korit tahmaisia? Autoliikenne vilkasta ainakin, ihmiset menossa markettiin ja tungeksivat?

Vierailija
25/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen ruuhka-aikoja ja väkijoukkoja ja myös puolisoani, jos hänen työpaikallaan on tautia meneillään.

Vierailija
26/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokonaan etätöissä. Ruoka tilattuna kotiovelle. En käy ravintoissa tai kahviloissa ellei käytössä iso väljä terassi. Käytän kodin ulkopuolisissa sisätiloissa FFP3-hengityssuojainta. Vieraita ei käy enkä käy kenelläkään itse vieraana. Ystäviä tapaan vain ulkona (turvavälit, maskit). Taksia käyttäessä tilaan auton, jossa kuskilla maski ja autossa pisarasuoja. Junalla matkustaessa käytössä oma makuuhytti tai oma työskentelyhytti.

Tuo pisarasuojattu taksi mietityttää. Entä, jos siinä on juuri kuljetettu koronasairasta ja käytetty sitä, jotta kuski eibsaa tartuntaa.

Koska korona on nyt virallisesti ohi ja hysteria poissa, niin ei niihin koronapelkoihin mitään omia hyttejä järjestetä. Toimistolle on pakko tulla se vähintään kerran viikossa. Jos terveydentila on niin kriittinen ettei uskalla ja voi, niin se on kuin mikä tahansa terveydellinen este työn hoitamiselle. Eli jos olet ammatiltasi eräopas ja menetät kävelykyvyn, niin se on vähän niin kuin irtisanomisperuste terveydellisin syin. Et enää kykene hoitamaan työtäsi.

Jos et tiedä mistään mitään, niin kannattaa pitää suu supussa. Katsopa VR:n sivut ja ylläty. Ne hytit todellakaan myydään yksittäiseen käyttöön, myös 4 hengen työskentelyhytit. Juuripa sellaisella vajaa viikko sitten yksin matkustin.

Ja korona ei ole ohi, edes WHO tai THL ei niin sanonut. Meille riskiryhmille se ei varmaan koskaan ole ohi. Ikävä homma jos et itse voi olla etätöissä, mutta minäpä voin ja ei mitään ajatustakaan enää palata ikinä konttorille.

Riskiryhmiä on useita. Itse ymmärrän elinsiirtopotilaat, syöpätauteja sairastavat, siinäpä ne.

On muitakin immuunipuutteisia kuin syöpäpotilaat tai elinsiirtopotilaat.[/quote

Kyllä ja ylipainoisia verenpainetautia sairastavia.

Osalla on jäänyt korvien väliin pelko.

Älä huoli, ei ole ylipainoa ja verenpaine on 90/60. Ja mitään vikaa ei ole korvienkaan välissä.

Vierailija
27/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan riittää aivopestyjä koronauskovaisia, jotka eivät millään tajua koronakusetusta.

Vierailija
28/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa rauhassa, kun koronapiikit toimii niin kohta helpotutte hautaan.

Vierailija
29/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä -20 annetuilla säännöillä menen. En ole tavannut ketään sen jälkeen mutta ruoka ja wc-paperivarasto alkaa olla vähissä. Mites teillä on riittänyt varastot.

Vierailija
30/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa todella liioittelee, suurin syy on pelko. Suurin osa riskiryhmään elää jo normaalisti. Pelko vie lopunkin immuniteetin ja elämän ilon. Kyllä kotona on riskiryhmäläinen. Emme linnoittaudu kotiin.

Vierailija
31/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä -20 annetuilla säännöillä menen. En ole tavannut ketään sen jälkeen mutta ruoka ja wc-paperivarasto alkaa olla vähissä. Mites teillä on riittänyt varastot.

HERRA JUMALA TOSI.ERAKKO.OLET.

Vierailija
32/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää, kun ne, jotka vielä pitää maskia, käyttää niitä kirurgisia suojia. Kellään en ole nähnyt ffp2 saati 3, joista olis jo jotain hyötyäkin.

Vierailija
33/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO sanoi viime vkolla; korona on ohi!😬

Vierailija
34/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan tulee suhtautua kuten mihin tahansa virustautiin. Ei ole enää yleisvaarallinen. WHO on ilmoittanut, että korona on ohi.

Vierailija
35/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO sanoi viime vkolla; korona on ohi!😬

Eihän sanonut! Sanoi että koronan aiheuttama terveyshätätila on päättynyt, joka on ihan eri asia. WHO:n julistus asettaa koronan muiden isojen terveysuhkien rinnalle, ei enää muiden yli.

Vierailija
36/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan tulee suhtautua kuten mihin tahansa virustautiin. Ei ole enää yleisvaarallinen. WHO on ilmoittanut, että korona on ohi.

Koronavirus ole enää kansainvälinen kansanterveysuhka, kertoi Maailman terveysjärjestön WHO:n johtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus perjantaina. Järjestön hätätilakomitea katsoi torstaisessa kokouksessaan, ettei koronaviruspandemia enää täytä järjestön korkeimman uhkatason määritelmää.

WHO julisti koronaviruksen vuoksi kansainväliseksi kansanterveysuhaksi alkuvuodesta 2020.

Tedros kuitenkin muistutti, ettei vaara ole ohi ja että koronan kansanterveysuhkamääritelmä voi palata, jos tilanne muuttuu.

Pahin asia, mitä mikään maa voi nyt tehdä, on höllentää valppauttaan tämän uutisen vuoksi ja tuhota luomiaan järjestelmiä, Tedros sanoi.

Tedrosin mukaan koronatautiin kuolleiden arvioitu määrä on ainakin 20 miljoonaa ihmistä, mikä on kolminkertainen määrä virallisiin kuolinlukuihin verrattuna.

Vierailija
37/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää, kun ne, jotka vielä pitää maskia, käyttää niitä kirurgisia suojia. Kellään en ole nähnyt ffp2 saati 3, joista olis jo jotain hyötyäkin.

En tiedä missä asut, mutta tänään kun kävin apteekissa lähiostarilla niin näin heti 5 ihmistä, joilla oli FFP2.

Vierailija
38/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa todella liioittelee, suurin syy on pelko. Suurin osa riskiryhmään elää jo normaalisti. Pelko vie lopunkin immuniteetin ja elämän ilon. Kyllä kotona on riskiryhmäläinen. Emme linnoittaudu kotiin.

On pikkaisen eri asia olla riskiryhmäläinen esim. hoitotasapainossa olevan astman kanssa kuin esim. aktiivisessa syöpähoidossa oleva. Siinä ei immuniteetti ole kuule mistään pelosta kiinni.

Vierailija
39/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut, mutta tänään kun kävin apteekissa lähiostarilla niin näin heti 5 ihmistä, joilla oli FFP2.

Noh, tuskin sun lähiostarilla kuitenkaan, Suomi on yllättävän suuri maa, mutta kaupassa olen töissä. Tänäänkin ne jotka kävi maski naamalla asiakkaina, niin kaikilla oli kirurgiset suojat.

Vierailija
40/155 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelyhytin saa junassa edelleen ostaa itselleen matkan ajaksi omaksi. Jotkut haluaa syystä tai toisesta rauhaa ilman, että se liittyisi koronaan mitenkään. Ne hytit on kaiketi olleet jo ennen koronaa olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän